Eli soittelin tänää verikoe tuloksia ensimmäistä sikiöseulanta ultraa varten, Sain seuraavat tulokset:
S-Papa 25
S-HCG 74, raskausviikkoja on noin 12, minkälaisia tuloksia te olette saaneet? neuvolan täti ei sanonut noista mitään, tarvitaan kuulemma jotain tietokone ohjelmaa varten. Jostain luin että HCG:n pitäisi olla tuhansia kun on raskaana? :O
Labra arvoista?
10
1605
Vastaukset
- huhtimamma
että noita lukuja ei kannata vertailla keskenään, eikä niihin löydy googlettamalla vastauksia.
Itse hermoilin samojen arvojen kanssa ja ne näytti mun mielestä huoletuttavilta, mutta mulla kaikki oli kunnos ja riskiluvuksi tuli korkea eli hyvä.
Siinä huomioidaan niin paljon muutakin, kun kysyiset arvot; niskaturvotus, äidin ikä, paino, lääkitys, tupakkajutut ym. ym.
Koitahan unohtaa lukemat, kun niitä tuijottelemalla et hyödy mitään...- huolestunut....
ajattelin vaan oisko joku voinut kertoa omista tuloksistaan ja niitä ois voinu vertailla keskenään, mutta ehkä parempi että unohdan nuo luvut..Alko vaan huolestuttaan. Perjantain sikiöseulantaa odotellessa, eiköhän siel sit selviä onko kaikki hyvin.
- huhtimamma
huolestunut.... kirjoitti:
ajattelin vaan oisko joku voinut kertoa omista tuloksistaan ja niitä ois voinu vertailla keskenään, mutta ehkä parempi että unohdan nuo luvut..Alko vaan huolestuttaan. Perjantain sikiöseulantaa odotellessa, eiköhän siel sit selviä onko kaikki hyvin.
Itse ihmettelin silloin ihan samaa, ku joillain vastaavat luvut tuhansissa ja ittellä ne tuntui pieniltä, mutta loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen, että niistä puhutaan eri mittayksiköissäkin. Enkä tiä mikä se suhdeluku on. Mutta periaattees 1kg on tuhat grammaa...niin joku vois puhua, että hänen arvo on 1 ja toisella 1000...kun ei käytetä noita loppuosia...en tiä, saitko mitää selkoa, vaikea selittää :D
En viitsi lähteä kaivelemaan omia arvojani, ku et sä niistä hyödy mitään, usko pois!
Ei niitä pysty itte tulkita. - huolestunut....
huhtimamma kirjoitti:
Itse ihmettelin silloin ihan samaa, ku joillain vastaavat luvut tuhansissa ja ittellä ne tuntui pieniltä, mutta loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen, että niistä puhutaan eri mittayksiköissäkin. Enkä tiä mikä se suhdeluku on. Mutta periaattees 1kg on tuhat grammaa...niin joku vois puhua, että hänen arvo on 1 ja toisella 1000...kun ei käytetä noita loppuosia...en tiä, saitko mitää selkoa, vaikea selittää :D
En viitsi lähteä kaivelemaan omia arvojani, ku et sä niistä hyödy mitään, usko pois!
Ei niitä pysty itte tulkita.itsekkin ajattelin, että taitaa ihmiset puhua niistä eri mittayksiköissä. Muutaman keskustelun näistä arvoista löysin googlettamalla. Ehkä ne siellä ultrassa tietävät onko kaikki ok, vai ei. Tuntuu vaan niin ikuisuudelta odottaa sitä ultraa vaikka siihen on vaan muutama päivä :) Toisaalta parempi ettet anna omia arvojasi, huolestuisin viel enemmän jos ne ois paljon omistani poikkeavia. Ei muuta kuin odottelua odottelua... :)
- hmmmmmmmmmmmmmmm
oon mä kyllä kans käsittäny että onnistuneessa raskaudessa HCG:n tulisi olla jopa kymmeniä tuhansia.... sehän aina päivittäin tuplaantuu, eli ensimmäisillä viikoilla pitäisi olla jo satoja..
- ny 21+2
Eikös tuo s-hcg ole eri suure kuin hcg. Mulla mitattiin raskauden alussa hcg:ta ja se tosiaan oli kymmeniä tuhansia. Olin myös np-seulonnoissa ja muistelisin että mullakin oli siinä tuo s-hcg -arvo samaa luokkaa kuin sinulla - ja kaikki oli silloin hyvin. Eiköhän sullakin.
- synsam
http://www.vshp.fi/medserv/klkemi/fi/ohjekirja/2122.htm
S labratuloksissa tarkoittaa, että kyse on seerumista otetusta näytteestä. Eihän sitä tiedä käytetäänkö noissa seulontatuloksissa jotain suhdelukua ja niistä sitten lasketaan. Minä en saanut mitään arvoja kotiin, enkä tiedä miksi pitäisi saadakaan, kun ei niistä tavallinen ihminen pysty varmuudella mitään sanomaan.
Oletko käynyt ultraäänessä? Jos sinulla on todettu olevan sikiö vatsasassa, mikä ilmeisesti on tosiasia, niin silloin olet raskaana ja koskapa sikiöseulontoja jo tehdään, niin raskaus on varmaan edennyt suurin piirtein niin kuin pitääkin. Eivätköhän olisi jo ottaneet asian puheeksi, jos jotain olisi katastrofaalisesti pielessä.- Santeri6
Moi
Mulla on vasta veriseula labrassa tutkittavana. Np oli 1,7mm ja jännitän hirveesti veriseulan ym yhteistulosta. Kahden viikon sisällä soitetaan JOS on jotain ja noita arvoja ei taida itselleen edes automaattisesti saada. Sen riskiluvun sitten saa ja jatkotutkimuksiin arvolla 1:250 tai huonompi.
En siis osaa arvoistasi sanoa mutta ymmärrän pelkosi. Näitä alkaa päässään pohtia ja tehdä päätelmiä ja vertailla muihin.
Huoh... Kaikki uusi huolettaa... Mut koitetaan nauttia raskaudesta!:) - huolestunut.....
sisäkautta noin viikko sitten, ja kyllä siellä kohdussa näky joku olevan, kuulemma syke näkyi kun tarkasti katsoi :) neuvolan täti ei tarkasti osannut sikiön ikää sanoo, mut eiköhän se perjantaina selviä onko sen ikänen kun oletetaan. En tiedä sitten millä yksiköillä ne arvot mittaavat, mut kaippa olisivat tänää sanoneet jos jotain olisi pielessä arvojen perusteella.
- kans huolestunut
huolestunut..... kirjoitti:
sisäkautta noin viikko sitten, ja kyllä siellä kohdussa näky joku olevan, kuulemma syke näkyi kun tarkasti katsoi :) neuvolan täti ei tarkasti osannut sikiön ikää sanoo, mut eiköhän se perjantaina selviä onko sen ikänen kun oletetaan. En tiedä sitten millä yksiköillä ne arvot mittaavat, mut kaippa olisivat tänää sanoneet jos jotain olisi pielessä arvojen perusteella.
Mikäs sun tilanne nyt on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212384
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4292203Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981200Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141013- 45859
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16837Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109796Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.238748Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte167737