Päiväkirja

runo64

Rakkautemme oli kaunista
käsinkirjoitettuja sanoja
sydämestä sydämelle
nyt ne kellastuneilla lehdillä asuu

mutta siitä on jo aikaa
muut kirjoittivat jatkoja seuraavia
ja me jäimme kansien väliin
pölyttymään.

Muistoja tulee
menee
terälehtiä kukista irtoilee;

' rakastaa ... ei rakasta ... '

Ikkunan takana raivoaa läntinen
sisällä pohjoinen
lakaisee kaikkea uusiksi laittaa

meitä tutuksi jälleen huomiselle
vieraaksi eiliselle tekee
tyhjän sivun vailla sanoja eteemme kääntää

kumpi aloittaa ...

17

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katoavaa(ko)

      katoaako rakkaus elämän myrskyissä
      jääkö se kytemään hennosti leiskumaan
      sydämen pienen pieneen sopukkaan

      myrskytuulet kun iskee joka kolkkaan
      pystytkö ikinä rakkauttasi vaalimaan
      kaiken kauniin sydämeesi haalimaan
      vai onko sydämesi ontto kuin tyhjä sivu
      josta rakkauden sanat ei hevillä heru

      • runo64-1

        ... hiipuu hiljalleen
        kytemään jää johonkin sydämen sopukkaan
        vaikka uskoo ettei ikinä enään ...
        mutta joku sen joskus roihuun saa
        rakastamaan ...

        no meillä jokaisella on päiväkirja tavallaan
        -muistomme.

        kiitos hienoista sanoistasi
        hyvän päivän toivotukset lähetän.


    • Sirius ,,-,,

      Niin hauras...
      ja kaunis.

      Sen väliin
      kaikki
      muistot tallentuu.

      Sen sisältä mä
      löydän
      kuitin
      kun leikkimökki
      ostettiin.

      Kuulen lasten iloiset
      äänet, kun hippaa
      leikittiin.

      Muistan myös
      ilmeesi,kun ostit
      uuden auton...

      Ja retket nuo
      mitä sillä tehtiin,kun
      maalle ajettiin.

      Se kirja on
      elämämme
      kirjo tää!

      Ei se koskaan
      pölytymään jää.

      Kun joka päivä muistat
      sanoa;

      Nää luvut olis
      aivan toiset
      jos vierellän
      sä ollut olis et.

      Väliin tuulee pohjoisesta
      myrsky käy ja
      tuuli vinkuu.

      Mutta meitä
      eroita se ei
      jos et tahdo.

      Mitä huominen tuo
      on
      huomisen huomassa.

      Tänään;
      Tartu käteni
      avataan uusi lehti.

      • runo64-1

        ... hetket kauneimmat taltioi
        tai sen surkeimman kaivertamaan jättää
        mutta yhtäkaikki siitä rakentuu
        muistot
        sydämeen ...

        sinä kerroit sen paremmin
        kuin minä pystyisin koskaan
        ja sanasi nuot huikaisevan kauniit
        lämpimän olon jättää
        josta suuren suuren kiitoksen sinulle lähetän
        hyvän ja kauniin päivän toivotukset myös
        halauksin.


      • Sirius ,,-,,
        runo64-1 kirjoitti:

        ... hetket kauneimmat taltioi
        tai sen surkeimman kaivertamaan jättää
        mutta yhtäkaikki siitä rakentuu
        muistot
        sydämeen ...

        sinä kerroit sen paremmin
        kuin minä pystyisin koskaan
        ja sanasi nuot huikaisevan kauniit
        lämpimän olon jättää
        josta suuren suuren kiitoksen sinulle lähetän
        hyvän ja kauniin päivän toivotukset myös
        halauksin.

        Ei elo tää
        niin täydellistä oo.
        Mut
        miksi pitäiskään.

        Me pysyttäis kai samoina
        läpi elämän jos myrskyt nuo
        ei väliin tuivertais.

        Mut muistot yksittäiset
        ilon tuo...!
        Kuin räsymatto
        on kirja tuo.

        Ei kiva ole
        menneitä jos liikaa
        murehtimaan jää.

        Ne menneet on.
        Siellä pysykööt !

        Kas tänään
        uusi puhdas lehti eessä on
        mä mitä sille kirjoitan ?

        Vai vanhaa menyttäkö
        toistan vain,
        mitä ilman eilen jäin?

        Vai aivan uuden alunko
        aloitan, mä tänään
        onnellinen oon..



        Sinä toit toisen puolen esille ... Minä ehkä toisen.. Elämän mosaiikkia...Sitä se on.
        Kiitos sulle ja lämmintä oloa pakkasen keskelle.


    • hilla53

      niin hauras kuin talven ensi jää
      ei kestä pirahtaa rikki
      mutta miksi
      sitä kysyy monesti ja kumpi
      aloittaa

      uuden sivun ja mikä on sen kirjoitus
      on aina arvoitus



      Mutta hienoa tekstiä taas sinulta

      • runo64-1

        ... petolliset on metsälampien riitteiset jäät
        talven pakkasten ensi askeleissa
        kuin unelmat ja haaveet konsanaan
        kun ne satuttavan heteveden kätkee
        joka ei jäädy koskaan yhtä vahvaksi
        kuin rakkaus ...

        oikeassa olet että sydämen kirjassa
        uusi sivu on arvoitus
        tuntematon ...

        tosi mukava kun vierailit luonani rakas ystäväin
        ja leppoisaa pyhäpäivää sinulle toivon
        ilon ja onnen sykkiviä tunteita myös.


    • kirjasi

      ihastuttava!!!! KIITOS
      parasta juuri huomio
      uudesta tyhjästä sivusta!!!
      jota ei ole todellakaan aloitettu
      murehtia ei voi valmiiksi huomista
      sillä hetkellä tekee mitä tehtävissä on
      "yhden päivän voisi kirjoittaa elää uusiksi"
      omaa pohdintaani liimautuneesta onnettomasta aukeamasta...
      Runot täällä antaa paljon,olin jo vierailuani päättämässä.../muut palstat jääköön. ; )
      Kumpi aloittaa !!!!!!!!! Valkoiselle puhtaalle

      • runo64-1

        ... aloittaa vaikkapa näin:

        kun maailma ympärillä hiljenee
        tähdet syttyy pimeään
        kuu akkunan takaa hopeaansa suo
        että päivä oli hyvä ja kaunis
        ja uskomaton tunne asui sydämessäin
        rakas rinnallani jatkuvissa virroissa
        huomisten ...

        no jo oli iloinen palaute
        ja se oli tarttuvaa kun sitä nyt itse säteilen.

        lämmin kiitos vierailustasi
        hyvän pyhäpäivän toivotukset sinulle lähetän
        lämmöllä sydämestäni.


    • 22

      ihan väsy on iskemässä; et kadota mua...
      ölen aina osa Sinua,,,niin jos olet Hän :)

      • runo64-1

        ... voi vaikka mitä
        mutta sitä yhtä unhoittaa koskaan ei voi ...

        no en varmaan ole hän
        vaan joku muu.

        kiitos palautteestasi
        ja hyvää päivää
        aamusta iltaan
        toivotan.


      • 24

        voi vain rakastaa...
        Olet niin minussa,
        en edes erota sitä itsestäni...
        "Liimattu sivu" mitä onkaan ?
        Joten mahdoton on mahdollista,
        meille. Poikkeus!!!!! Oma syy
        mitä löysimmekään... ; )
        Mitä löydämmekään?


      • runo64-1
        24 kirjoitti:

        voi vain rakastaa...
        Olet niin minussa,
        en edes erota sitä itsestäni...
        "Liimattu sivu" mitä onkaan ?
        Joten mahdoton on mahdollista,
        meille. Poikkeus!!!!! Oma syy
        mitä löysimmekään... ; )
        Mitä löydämmekään?

        ... silmissäni
        kuin peilejä ympärillä
        monistaa tunteita
        toisesta toiseen
        mitä sydämet tunteekaan
        kun rakauteen taipuvat
        uudestaan
        kohdatessaan ...

        hyvän olon jätit kun vierailit luonani
        siitä sinua kiitän
        hyvän ja kauniin päivän toivotukset
        lähetän.


    • ' rakkautemme oli kaunista
      käsinkirjoitettuja sanoja
      sydämestä sydämelle '

      Mutta aika ajoi niiden yli, lehdet kellastuivat
      ja meistä on enää vain muistoja. Joskus jää vain
      tyhjiä sivuja, sivuja vailla tapahtumia tai liian
      kipeitä kirjoitettavaksi. Tulee kuitenkin uusia
      päiviä, vahvempia jolloin jaksaa taas.

      Kaunis ja puhutteleva runo, josta lukijalle välittyy
      päälimmäisenä tuntemuksena haikeus.

      • runo64-1

        ... vie lehtien lailla sanatkin
        tyhjyyden jättää sydämeen
        samalla tapaa kun monta sivua kääntää kerralla
        päiväkirjasta
        muistoistaan
        joista ei jäänyt jälkeäkään ...

        no kaipa se haikeus hetken tässä elää sai
        kun tämän synnytti
        muiston jostakin.

        kiitos rakas ystäväin ja mestarini.
        kaikkea kaunista ja hyvää päivääsi toivotan
        unohtamatta ilon ja onnen tuntemuksia
        lämmöllä sydämestäni.


    • punaposkiN

      olla kommentoimatta...
      kun upean runosi mä luin

      Olet taitavasti tunnelman
      tuon ikuisesti
      maailmassa asuvan
      rakkauden voiman
      tähän taltioinut...

      "ikkunan takana raivoaa läntinen
      sisällä pohjoinen..."

      Teki minuun suuren vaikutuksen...

      • runo64-1

        ... useinmiten raivoaa läntinen aina melkein
        mutta kun sydämet vihaa myrskyää
        niin niissä silloin puhuu kylmä pohjoinen.

        no tavallinen mitäänsanomaton tekele vain tämä
        vaikka löydänkin jotakin uutta aina silloin tällöin
        minkä sinäkin huomasit.

        no sinäkö sen aloitat ?

        kiitän palautteestasi
        hyvän pyhäpäivän toivotukset lähetän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe