Tästä nyt on näköjään aika kuumia keskusteltuja käyty että kun nainen haluaa inttiin ja apua mitä mää nyt teen ku tyttökaveri haluaa inttiin ja ei se oo naisten paikka ja mitä ne naiset sieltä hakee ja blaa blaa blaa.
Itsekin haluan käydä armeijan, mutta tähän mennessä vain kaksi miestä on sitä mieltä että senkus menet. Toinen niistä on isäni ja toinen niistä paras ystäväni.
Tähän menessä, kun olen tivannut perusteluja olen saanut vastaukseksi seuraavaa:
1) se ei ole naisten paikka.
-Sitten kun kysyn miksi, vastataan
2) sä et vaan kestä siellä
-kysyn että miten niin en kestä
3) nokun siellä pitää herätä niin saatanan aikaisin
- öö... mä olen kahden lapsen äiti ja jo yli viisi vuotta nukkunut koiran unta että tuskin on ongelma
4) ei sulla fysiikka kestä sitä että marssit pitkin mettiä 40kg rinkka selässä kymmeniä kilometrejä
-niinno sitähän voi harjotella vaikka etukäteen ni ei ole niin kamala paikka
5)et sää vaan kestä sitä ku sua komennetaan aina
- kyllä mä osaan ottaa käskyjä vastaan kun on tosi kyseessä. turhan päiväiset pätijät saa mut nauramaan eikä niille ehkä heru rispektiä mutta pakkohan niitäki on uskoo jos ne oikeesti yrittää
6) no ei siitä oo sulle mitään hyötyä
-miksei
7) no mitä sää sieltä haet
- no ehkä uraa siellä voisin harkita jos siellä viihtyy mutta haluan nähä onko se niin saatanan kamala paikka ku te miehet väitätte.
8) no mikset sää voi uskoo ku sulle sanoo
- siksi koska mää haluan nähdä ja kokea sen mistä te miehet valitatte että voin sitten sanoa valitatteko turhasta vai ette
jnejnejnejne...
Tällä tavalla tämä keskustelu yleensä rakentuu. Kertokaa nyt miehet mulle että MIKÄ siitä armeijasta tekee semmosen ettei se oo naisten paikka? Ja miksi siellä ei naiset kestä?
Ei nyt milllään pahalla (eikä kyllä hyvälläkään), mutta ite olen sitä mieltä, että nyky miehet ovat niin pirun nysveröitä ja äidin poikia, etteivät kestä minkäälaista komentelua. Ja että tämän nysväilyn ja kunnon tason laskemisen vuoksi maamme puolustus on luotettu niin sanotusti akkain käsiin, kun ei teistä nykyisistä uusavuttomista läskinynneröistä ole yhtään mihinkään.
Meni ehkä vähän turhan provoiluksi, mutta oikeasti! MIKSI nainen ei voi teidän mielestänne pärjätä armeijassa? Vastaukseksi ei kelpaa se ettei naisista vain ole siihen. EI KAIKISTA MIEHISTÄKÄÄN OLE SIIHEN mutta on myös olemassa erilaisia naisia, kenestä siihen on. Ihan samalla tavalla kun on miehiäkin kenestä siihen on ja kenestä ei. Turhia kitisette.
Ja joo joo, on siellä niitä munahaukkojakin mutta se nyt on niiden asia se.
Nainen intissä
20
1051
Vastaukset
- Miehet miehinä
Armeija valmentaa todellista taistelutilannetta varten. Rauhanaikana armeijan käyminen ei ole mikään ongelma kenellekään terveelle ihmisille. Sotatilanteessa on toisin. Itse on opiskelisi alaa jos en ole kykenevä kyseisellä alalla työskentelemään. Ja sen on käytännössä nähnyt että ryhmänsä paras nainen koituu heikoksi lenkiksi vaarantaen näinollen jopa koko ryhmän. Ei hyvä.
- Kersantti? Karoliina
pointtihan olikin nyt se että uskon että kykenisin sillä alalla toimiaan. Ja kuten jo aloituksessa mainitsin, ei kaikki miehetkään siihen kykene, mutta on niitä jotka siihen todella kykenee, sekä miehiä että naisia. Miksi siis kaikki naiset mollataan sen takia että siellä on näitä saatanan nysveröitä kenestä ei ole mihinkään...?
- Miehet miehinä
Kersantti? Karoliina kirjoitti:
pointtihan olikin nyt se että uskon että kykenisin sillä alalla toimiaan. Ja kuten jo aloituksessa mainitsin, ei kaikki miehetkään siihen kykene, mutta on niitä jotka siihen todella kykenee, sekä miehiä että naisia. Miksi siis kaikki naiset mollataan sen takia että siellä on näitä saatanan nysveröitä kenestä ei ole mihinkään...?
Aina on joukossa naisia jotka kykenevät toimimaan miesten rinnalla. Mutta nämä naiset ovat hyvin harvassa. Siksi kai miehet eivät anna niin kannatusta inttinaisille, kun omassa ryhmässä mahdollisesti ollut vapaaehtoisena nainen joka ei ole sinne sopinut.
- että inttinaisten
on aivan satavarmasti vaikeampaa löytää miestä parisuhdemarkkinoilla, kuin intin käymättömillä naisilla. Tämä on fakta.
- kbjjhyfh
no enpä usko
- oi voi
kbjjhyfh kirjoitti:
no enpä usko
Luuletko tosiaan, että mies ottaa mieluummin ukkomaisen naisen itselleen, jos on naisellisiakin naisia tarjolla? Ei ole semmoisilla miehillä aivan kaikki kohdallaan, jos mieluummin ottavat miesmäisen naisen kuin naisellisen naisen.
- Naainen
oi voi kirjoitti:
Luuletko tosiaan, että mies ottaa mieluummin ukkomaisen naisen itselleen, jos on naisellisiakin naisia tarjolla? Ei ole semmoisilla miehillä aivan kaikki kohdallaan, jos mieluummin ottavat miesmäisen naisen kuin naisellisen naisen.
että käy armeijan?
Vi*tu kun se ei tee kaikista miehistäkään miehiä ni miten se naista miesmäiseksi muuttaa?
Pitäskö kaikkien "naisten" olla kynsiään viilaavia OMGLOLNOOB tytteleitä, jotka jauhaa purkkaa ja hihitelee ja harrastavat ratsastusta tai balettia?
Ei se naisesta miesmäistä tee jos haluaa mieluummin käydä armeijan kuin ryhtyä lotaksi. Taidat olla aika ahdasmielinen kun et tajua että on olemassa erilaisia ihmisiä jotka tykkää eri asioista.
Ei neitihomo armeijassa muutu äijien äijäksi, niin miksi nainen muuttuisi? - eauyefu
Naainen kirjoitti:
että käy armeijan?
Vi*tu kun se ei tee kaikista miehistäkään miehiä ni miten se naista miesmäiseksi muuttaa?
Pitäskö kaikkien "naisten" olla kynsiään viilaavia OMGLOLNOOB tytteleitä, jotka jauhaa purkkaa ja hihitelee ja harrastavat ratsastusta tai balettia?
Ei se naisesta miesmäistä tee jos haluaa mieluummin käydä armeijan kuin ryhtyä lotaksi. Taidat olla aika ahdasmielinen kun et tajua että on olemassa erilaisia ihmisiä jotka tykkää eri asioista.
Ei neitihomo armeijassa muutu äijien äijäksi, niin miksi nainen muuttuisi?Mä en ainakaan ottaisi inttinaista tyttöystäväkseni ikinä. Ja jos mulla ois tyttöystävä joka lähtis intiin, niin silloin jättäisin sen ja etsisin sellaisen tyttöystävän, joka ei ole inttinainen.
- pölöpölöpölö
eauyefu kirjoitti:
Mä en ainakaan ottaisi inttinaista tyttöystäväkseni ikinä. Ja jos mulla ois tyttöystävä joka lähtis intiin, niin silloin jättäisin sen ja etsisin sellaisen tyttöystävän, joka ei ole inttinainen.
mutta on myös semmosia ketä ei tunne miehuuttaan uhatuksi vaikka nainen olisikin käynyt intin tai ajaisi ammatikseen rahtia tai tekisi muuta "miesmäistä".
En minäkään tykkää miehistä jotka vetävät farkut päälle ja liimaavat tukkansa jos kauppaan lähtevät, toisin sanoen turhamaisista miehistä, mutta jotkut tykkää silti.
ENkä myöskään voi sietää miehiä joilla on isommat tissit ku mulla.
- Anna palaa
Kävin intin 28 vuotta sitten. Silloinkaan palvelus ei ollut rankkaa, mutta valtavan turhauttavaa. En olisi uskonut laskevani aamuja, mutta niin tein minäkin. Marsseja ja fyysisiä harjoitteita oli ehdottomasti liian vähän. Kävimme mm. yhden kerran esteradalla, ja marssit olivat lyhyitä. 40 kilon rinkkaa en siellä nähnyt, mutta alle 20 kiloisia kyllä kannoin. Mikään sotahullu en todellakaan ole, mutta kun tälläisessä naapurissa asutaan, kannattaa oma osa kekoon kantaa. Älä nuori nainen usko jutunkertojia, niitä on ollut aina. Sitäpaitsi usein Naiset ovat sitkeämpiä.
- Kersantti? Karoliina
No tästähän sain vain lisää vettä myllyyn :D Kiittää ja kumartaa.
- Vaatimaton setä
Itse olen eläkkeellä puolustusvoimista, siis evp. Minä en koskaan suosittelisi paikkaa omalle tyttärelleni tai tyttärentyttärelleni. Enkä varsinkaan varusmiespalvelusta. Toki virallisesti kannatan asiaa, mutta vain naapurin tyttärille. Miksikö?
Siksi, että en haluaisi hänestä vuoden ajaksi 50-100 kiimaisen nuoren miehen (ml. nuoremmat kouluttajat) himojen kohdetta. Sukupuolisuhteita ei ole armeijassa kriminalisoitu, joten jokaista varusmiespalveluksessa olevaa tyttöä ja naista (ehkä pl. ääritapaukset) yritetään koko ajan. Koko ajan!! Näin se on käytännössä siviilityöpaikassakin, mutta siellä ei olla samassa suljetussa yhteisössä ympäri vuorokauden. Läheisyys ja valta altistavat...
Mitä saavuttamattomampi tyttö on, sitä enemmän häntä yritetään. Jopa lyödään vetoa siitä, kuka saa hänet. Lähes kaikki taipuvat lopulta ja joku voittaa vedon... :D
Pointtini siis on, että ei tarvitse olle "munahaukka" mennessään. Virta hyvin, hyvin helposti vie mennessään. Kuten kirjoitin yllä. En koskaan suosittelisi omille tyttärille tai heidän tyttärilleen. Mutta sinähän et ole tyttäreni, joten ihan vapaasti... :D
-----------------------------------------------------
PS. Kokonaan toinen asia on, että naisia ei haluta etulinjan tehtäviin pilaamaan miesten ryhmäkoheesiota. Toinen käytännön syy tähän on se, että fyysiset ominaisuudet eivät riitä. (Kuten ei pullamössöpojillakaan, mutta se on toinen juttu.) Tarkoituksellinen väsyttäminen, nälkä ja fyysinen rasitus sekä lika metsässä ja yksityiseen puute ovat aivan eri asia itse koettuna. Myös pakko olla jossain saattaa ahdistaa. Sotilaallinen kuri aloituksesi perusteella muodostuu ongelmaksi. Monet asiat ovat täysin erilaisia itse koettuna.
Varusmiespalvelus ei tukitehtävissä ehkä ole ongelma, jos jostain kumman syystä haluat todistaa olevasi "kova kundi".
Miksi kukaan tyttö haluaisi...?
Tyttö, joka haluaisi olla poika...?- Kersantti? Karoliina
Asiallinen vastaus! Kiitoksia! Ja kyllä nuo perustelut on miettimisen arvoisia, muttei ne minun mieltäni muuttaneet :D
Tiedän kyllä että pojat on aina poikia ja kun kloppien sekaan laitetaan muutama nainen niin kyllähän siitä syntyy jos jonkin näköistä, mutta sitähän se on siviilissäkin.
Tuosta sotilaallisesta kurista haluaisin ehkä vähän lisäperusteluja, että miksi väität että se muuttuu ongelmaksi? - vääpelimähönen
Asiallinen vastaus! Kiitoksia! Ja kyllä nuo perustelut on miettimisen arvoisia, muttei ne minun mieltäni muuttaneet :D
Tiedän kyllä että pojat on aina poikia ja kun kloppien sekaan laitetaan muutama nainen niin kyllähän siitä syntyy jos jonkin näköistä, mutta sitähän se on siviilissäkin.
Tuosta sotilaallisesta kurista haluaisin ehkä vähän lisäperusteluja, että miksi väität että se muuttuu ongelmaksi?No varmaan viitaten tohon sun kohtaan 5. Siitä vois päätellä, että sotilaallinen kuri voi olla ongelma. Sotilaallinen kuri on ehdotonta, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä sinä ajattelet.
Naiset eivät kuulu inttiin sen takia, koska naisia ei ole intissä. Armeija ei pääosin ole fyysisesti kovinkaan raskasta. Suurin osa fyysisistä suoritteista kostuu raskaiden ja vähemmän raskaiden esineiden kanniskelemisesta paikasta toiseen (siis muutamia satoja metrejä maksimissaan).
Tietysti miehet sanovat, että naiset eivät armeijaa kestä koska eiväthän he yleensä osallistu "miesten" hommiin kuten muuttotavaroiden kanniskeluun yms. voimaa vaativiin suoritteisiin.
Ainut järkevä syysi armeijaan menoon on mielestäni urahaaveet puolustusvoimissa. Maanpuolustuksen kannalta se on aivan yksi ja sama montako tanttaa siellä rullaa.
Intin hankaluus on kai pääosin asiakkaan korvien välissä nykypäivänä. Ei olla totuttu jakamaan huonetta muiden kanssa. Ei olla ulkoiltu jne.. Saavutetuista eduista ei haluta luopua. Armeija muistuttaa vankilaa tietyllä tavalla. - Kersantti? Karoliina
vääpelimähönen kirjoitti:
No varmaan viitaten tohon sun kohtaan 5. Siitä vois päätellä, että sotilaallinen kuri voi olla ongelma. Sotilaallinen kuri on ehdotonta, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä sinä ajattelet.
Naiset eivät kuulu inttiin sen takia, koska naisia ei ole intissä. Armeija ei pääosin ole fyysisesti kovinkaan raskasta. Suurin osa fyysisistä suoritteista kostuu raskaiden ja vähemmän raskaiden esineiden kanniskelemisesta paikasta toiseen (siis muutamia satoja metrejä maksimissaan).
Tietysti miehet sanovat, että naiset eivät armeijaa kestä koska eiväthän he yleensä osallistu "miesten" hommiin kuten muuttotavaroiden kanniskeluun yms. voimaa vaativiin suoritteisiin.
Ainut järkevä syysi armeijaan menoon on mielestäni urahaaveet puolustusvoimissa. Maanpuolustuksen kannalta se on aivan yksi ja sama montako tanttaa siellä rullaa.
Intin hankaluus on kai pääosin asiakkaan korvien välissä nykypäivänä. Ei olla totuttu jakamaan huonetta muiden kanssa. Ei olla ulkoiltu jne.. Saavutetuista eduista ei haluta luopua. Armeija muistuttaa vankilaa tietyllä tavalla.paitsi että kyllä naiset vaan nykyään tekee niitä "miesten" hommia, kuten tuon mainitsemasi muuttotavaroiden kanniskelun ;D yms voimaa vaativiin suoritteisiin.
Ja täysin samaa mieltä olen kanssasi myös tuossa että se intin hankaluus on nimenomaan sieltä korvien välistä ja asenteesta kiinni. Ei nämä nykyruikuttajat siihen pysty, vaikka moni nainenkin on näyttänyt että jos siihen pystyy nainenkin niin miksei mieskin. Ja toisin päin.
Ja eiköhän se kuri siellä mullekin laiteta, en kuitenkaan ole aivan kuriton kakara, kuten aika moni sinne menevä on. - vääpelimähönen
paitsi että kyllä naiset vaan nykyään tekee niitä "miesten" hommia, kuten tuon mainitsemasi muuttotavaroiden kanniskelun ;D yms voimaa vaativiin suoritteisiin.
Ja täysin samaa mieltä olen kanssasi myös tuossa että se intin hankaluus on nimenomaan sieltä korvien välistä ja asenteesta kiinni. Ei nämä nykyruikuttajat siihen pysty, vaikka moni nainenkin on näyttänyt että jos siihen pystyy nainenkin niin miksei mieskin. Ja toisin päin.
Ja eiköhän se kuri siellä mullekin laiteta, en kuitenkaan ole aivan kuriton kakara, kuten aika moni sinne menevä on.Eläpä viitsi yleistää, 80% nykyruikuttajista suorittaa armeijan. Ei niitä naisia ole hirveesti muuttohommissa näkynyt, ei aiemmin eikä nykyään. Ei edes sitä 20 prosenttia.
Kuri ja sotilaallinen kuri ovat eri asioita. Aika vaikea selittää, se pitää itse kokea. Itse kävin armeijan lähes kolmekymppisenä, joten perspektiiviä on. Sluibailin vielä 6kk pestin miehistössä nuorempien komenneltavana. Se on vähän niin, että ihan sama minkälainen pallopää käskee sun tehdä mitä älyttömämmältä kuulostavia asioita (ja älyttömältä ne tosiaan kuulostaa varsinkin aluksi), niin sinä vaan teet ne parhaat kykysi mukaan. Sen lisäksi tykkäät vielä siitä.
- ThePatriot
Hah. sama juttu tavallaan. Kaveri meni kännipäissään uhoomaan mun tytölle jtn "inttileski" paskaa ja nyt sekin on ilmeisesti tulossa mun mukaan :L haha no ei se selvii siellä viikkoakaan :P
- toinen evp
ja hän on naisellinen, ei alistettu , ei kiusattu eikä ahdistettu - siis käy intin kunnialla läpi.
Hänen tulevaisuuden kannalta se on hyvä asia ja itsetunnon kannalta vielä parempi.
Olen ylpeä hänestä ja kannustan häntä mihin ikinä hakeutuukaan.
Kansalaisena, naisena ja - Suomalaisena - hän on superluokkaa. - ISÄM MAAN DEFENDDERI
toinen evp kirjoitti:
ja hän on naisellinen, ei alistettu , ei kiusattu eikä ahdistettu - siis käy intin kunnialla läpi.
Hänen tulevaisuuden kannalta se on hyvä asia ja itsetunnon kannalta vielä parempi.
Olen ylpeä hänestä ja kannustan häntä mihin ikinä hakeutuukaan.
Kansalaisena, naisena ja - Suomalaisena - hän on superluokkaa.ja olin naisellinen ja kävin kunnialla intin läpi! olen hieno kansalainen, ihminen, uskovainen, nainen, suomalainen, patriootti, supermies, sotilas, reservin kenraali ja jeesus! lisäksi minulla kasvaa parta ihan vitun lujaa ja heitän kaikki miehet kenttään jos ne katsoo minun tissejä RAARRRRGHGHGH kun testosteronipillerit aiheuttaa vähän mielialanvaihteluja. olen synnyttänyt seitsemän lasta, onneksi ne jäivät kotiin hoitamatta kun lähdin armeijaan, olenhan paras kasvattaja - Äiti - ja superluokan transistori ja itselleenpätijä ja -todistaja.
- Haageli
ISÄM MAAN DEFENDDERI kirjoitti:
ja olin naisellinen ja kävin kunnialla intin läpi! olen hieno kansalainen, ihminen, uskovainen, nainen, suomalainen, patriootti, supermies, sotilas, reservin kenraali ja jeesus! lisäksi minulla kasvaa parta ihan vitun lujaa ja heitän kaikki miehet kenttään jos ne katsoo minun tissejä RAARRRRGHGHGH kun testosteronipillerit aiheuttaa vähän mielialanvaihteluja. olen synnyttänyt seitsemän lasta, onneksi ne jäivät kotiin hoitamatta kun lähdin armeijaan, olenhan paras kasvattaja - Äiti - ja superluokan transistori ja itselleenpätijä ja -todistaja.
Olin jalkaväessä Vekaranjärvellä vuoden 2003 loppupuoliskon ajan ja tota, kerran tuolloin syksyllä tuli puheeks yhen palvelustoverin kaa, että olisko mulla toivoa yletä korpraaliksi? Hän vastas, että joo ei, koska tällöin pitäisi olla suoriutunut palvelustehtävistä pääsääntöisesti hyvin, ja parhaimmillani mä hädin tuskin saavutin keskitason. "Luulet sä, et sut kutsutaan kertaamaan"? Kysyi puolestaan eräs toinen mies meikäläiseltä, kun mä olin juuri noihin korpin jämiin liittyen todennut: "No kertausharjoituksissa sitten". Mut joo, voishan se jossain vaiheessa reservielämää - mä kuitenkin kuulun reserviin jonnekin 2030-luvun alkupuolelle asti - olla ihan mielenkiintonen kokemus muutamasta päivästä viikkoon (kuten kertsit tavallisesti kestävät) poistua taakse komppanian takapihalla esimerkiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768