Vaarallinen Viking Line

Uskaltaako...

Viime aikoina on kovasti sattunut Viking Linen laivoilla kuolemaan johtavia mereen putoamisia. En tiedä onko siihen syynä vanhat laivat, joissa kansi rakenteet ovat aikansa eläneitä tai sitten perinteisestä Viking Linen ryyppäämis kultturista.

Myös Ruotsin poliisi taannoin kertoi, että noin 75 prosenttia laivoilla tapahtuvista raiskauksista tapahtuu nimenomaan Viking Linen aluksilla.

Toki laivoista pudotaan tai hypätään muillakin varustamoilla, mutta kyllä eniten Viking Linella. Myös erilaisia pienempiä vikoja laivoissa tuntuu olevan ihan viikottain Viking Linen laivoilla ja laivat myöhästelevät tai ovat black outissa.

Silja Europan vika oli sittenkin enempi yksittäinen tapahtuma eikä kerro mistään epidemiasta. Vikingin laivat Suomen ja Ruotsin liikenteessä ovat viimeisen vuoden aikana olleet jokainen useammankin kerran erilaisten vikojen takia vaikeuksissa.

33

2398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molskis ja loiskis

      ainakin viimeisen vuoden aikana Tallinksiljan laivoilla ole ollut enemmän näitä mereenputoamistapauksia?

      • Anonyymi

        Ei sieltä kukaan putoa. Joko itse hyppää tai sitten hidastelee niin paljon, että on pitänyt auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sieltä kukaan putoa. Joko itse hyppää tai sitten hidastelee niin paljon, että on pitänyt auttaa.

        "Ei sieltä kukaan putoa."

        Sinähän sen tiedät. Pakkasella ulkokannet on toisinaan todella liukkaita ja laivan sopivasti keinahtaessa saattaa saada äkkilähdön mereen. Ei se matala kaide pidättele kuin kaikkein persjalkaisimpia matkustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei sieltä kukaan putoa."

        Sinähän sen tiedät. Pakkasella ulkokannet on toisinaan todella liukkaita ja laivan sopivasti keinahtaessa saattaa saada äkkilähdön mereen. Ei se matala kaide pidättele kuin kaikkein persjalkaisimpia matkustajia.

        Ei mahdu liukumaan alta ja on niin korkea, ettei pysty ylikään kaatumaan.

        Ei sieltä kukaan putoa. Joko itse hyppää tai sitten hidastelee niin paljon, että on pitänyt auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mahdu liukumaan alta ja on niin korkea, ettei pysty ylikään kaatumaan.

        Ei sieltä kukaan putoa. Joko itse hyppää tai sitten hidastelee niin paljon, että on pitänyt auttaa.

        "on niin korkea"

        Oletko joku teletappi? Laivojen kaiteet eivät todellakaan ole mitään korkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "on niin korkea"

        Oletko joku teletappi? Laivojen kaiteet eivät todellakaan ole mitään korkeita.

        Koska et näemmä ole koskaan käynyt laivalla, katso edes kuvista. Kyllä se kaide ulottuu normaalikokoiselle henkilölle rinnan korkeudelle.

        Selitäs nyt vielä, miten tuo kaide on SIlja Europan ominaisuus, mutta ei koske muita laivoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska et näemmä ole koskaan käynyt laivalla, katso edes kuvista. Kyllä se kaide ulottuu normaalikokoiselle henkilölle rinnan korkeudelle.

        Selitäs nyt vielä, miten tuo kaide on SIlja Europan ominaisuus, mutta ei koske muita laivoja.

        Kuinka Silja Europa tähän liittyy? Laivojen kaiteet ovat kutakuinkin yhtä korkeita mitä tulee matkustajalaivoihin. Teletapille kaiteet vaikuttanevat turvallisilta, mutta normaalimittaiselle ihmiselle ne eivät ole turvallisia.

        Sama ongelma vaivaa tosin myös ihan tavallisia siltojen kaiteita. Mitoitukset ovat 1800-luvulta, jolloin ihmiset olivat keskimäärin puoli metriä lyhyempiä kuin nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka Silja Europa tähän liittyy? Laivojen kaiteet ovat kutakuinkin yhtä korkeita mitä tulee matkustajalaivoihin. Teletapille kaiteet vaikuttanevat turvallisilta, mutta normaalimittaiselle ihmiselle ne eivät ole turvallisia.

        Sama ongelma vaivaa tosin myös ihan tavallisia siltojen kaiteita. Mitoitukset ovat 1800-luvulta, jolloin ihmiset olivat keskimäärin puoli metriä lyhyempiä kuin nykyään.

        Tutkisit asian ennen kuin menet ilmoittamaan omia viisauksiasi.
        Pikkasen lyhyempiä oltiin, mutta sinä käytät vitosen liioittelukerrointa.
        Jos kaiteet olisivat olleet turvattomia, olisivat viranomaiset puuttuneet asiaan ja nyt ne olisivat turvallisia. Kuten ne nyt ovatkin.

        Sinullehan tiedon hakeminen netistä on työtä ja tuskaa. Tuohon kaiteiden korkeuteen olisit voinut etsiä netistä kuvaa. Jos olisit joskus risteillyt, ei olisi tarvinnut etsiä, sillä tuossa olisi varustamon sivulta yksi kuva: https://www.tallinksilja.fi/club-one-edut
        Kannattaa huomioida, että kuva on hieman yläviistosta otettu. Mutta jos tuosta kaiteesta yli horjahtaa, on siinä melkoisesti autettu. Sinun ei laivalla kannattaisi mennä kaiteen lähelle.

        Pysyttele edes tosiasioissa. Tai esittele viisauttasi huuhaa-palstalla.


    • joopa joo

      vai oisko syy, että viikkarilla on halvemmat hinnat ja itsemurhaan ei kannata ostaa kallista matkaa

      • Maarittiini

        Katselin minäkin sittetn oikein lehtien netti versioista noita viime vuoden uutisia liittyen laivoihin. Kyllä siellä oli monta tapausta juuri Viking Linella. Tämä tämän vuotinen murha oli ainakin kolmas nyt 10 kuukauden sisään. Puukotuksia oli ainakin kaksi. Ja sitten laivoista putoamisia tai hyppäämisiä oli ´huomattavasti enemmän kuin muilla varustamoilla juuri Viking Linella.

        Ja tosiaan noita laivojen pysähtymisiä vikojen takia oli useita. Viking Rosellan väärä lastaus Maarianhaminassa kun se rysähti kesken lastauksen ajelehtimaan ja veti lastausrampin mukanaan oli vaarallinen. Onneksi ei kukaan sattunut olemaan siellä ylhäällä rampilla juuri silloin.

        Laitoin haut kolmen suuren lehden arkistoon viime huhtikuusta alkaen ja kyllä minustakin on näin, että kun sattuu ja tapahtuu se on yleensä Viking Linella. Vaikka tuo Silja Europan tapaus oli sinänsä näyttävä ja sai siksi huomiota. Paljon oli Viking Linelta niitä tapauksia.

        En ole minkään varustamon puolella, mutta ihan tosiasia näytti olleen tuon uutis hakuni mukaan, että Viking Linella oli useampia putoamisia ja vieläpä aika selvästi. Tallink Siljalla on enempi matkustajia, joten kysymys ei voi olla myöskään määrään suhteuttamisesta.

        Oma lukunsa sitten tietysti on putoamisissa tahallisuus. Siihenhän ei mikään laiva voi mitään. Kertoisikohan matkustus kulttuurista eri varustamoilla nämä tapaukset.

        En tuo tähän mitään yksittäistä linkkiä mihinkään tapaukseen, koska kokonaiskuvaa saa vain kun katsoo koko valikoimaa.


      • näin!

        "oisko syy, että viikkarilla on halvemmat hinnat ja itsemurhaan ei kannata ostaa kallista matkaa "

        Minusta olis. Plus halvempi hinta tuo mukanaan omanlaisensa matkustajakansan laivalle. Kansan joille sattuu ja tapahtuu muita enemmän....


    • Turhan yksipuolista

      Tapahtuu sitä muillakin varustamoilla. Esimerkiksi harvemmin pudotaan laivalta, kyllä siihen apua kaivataan tai itse aiheuttaa. Silja europan vika johtui varustamon heikosta rahatilanteesta, vain välttämättömimmät huollot varaa tehdä, miten uskaltaisit liikkua aluksella jolla ei ole varaa tehdä kaikkia tarpeellisia huoltoja, vaan tingitään niistäkin!
      Kyllähän mm. tallinkin laivastossa (muissakin kuin silja europassa) on ollut ongelmia (uusimmissakin), mihin olet nämä unohtanut?

      • supermatkustelija

        Mustamaalausta tai ei, on täysin totta, että Viking Linen aluksilla on tapahtunut enemmän vakavia, jopa kuolemaan johtaneita puukotuksia tai mereenputoamisia (jopa tahallisia). Näihin tietenkään itse laivayhtiö ei voi mitään. Myös Tallink Siljan aluksilla vastaavanlaisia on tapahtunut, mutta Viikkaria vähemmän. Syy voi hyvinkin olla Viking Linen halvoissa hinnoissa tai jossain ihan muussa. Mistäs olet muuten kuullut, että Europan vika johtui huoltojen puutteesta? Peräsinakselin vaurioituminen oli useiden asiantuntijoiden mukaan eriskummallista. Pääasia kuitenkin oli, että ihmishenget eivät vaarantuneet miehistön nopean toiminnan vuoksi. Kiitos siitä heille! Mutta se, että väität keskustelun olevan yksipuolista, niin huh huh. Missään vaiheessa ei haukuttu varustamoa, aihe käsittelee lähinnä yksityishenkilöiden toteuttamia puukotuksia ja raiskauksia yms., mutta myös 'Blackoutteja' tai muita vastaavia. Silja Europan vikakin kuuluu tähän keskusteluun, mutta ei silti tule väittää, että keskustelu olisi yksipuolista. Jos olisikin, niin keskustelupalstallahan ihmiset ilmaisevat oman mielipiteensä, ja jos heiltä jäi joku mainitsematta, niin aloitahan sinä keskustelu siitä aiheesta!


      • Turhan yksipuolista!
        supermatkustelija kirjoitti:

        Mustamaalausta tai ei, on täysin totta, että Viking Linen aluksilla on tapahtunut enemmän vakavia, jopa kuolemaan johtaneita puukotuksia tai mereenputoamisia (jopa tahallisia). Näihin tietenkään itse laivayhtiö ei voi mitään. Myös Tallink Siljan aluksilla vastaavanlaisia on tapahtunut, mutta Viikkaria vähemmän. Syy voi hyvinkin olla Viking Linen halvoissa hinnoissa tai jossain ihan muussa. Mistäs olet muuten kuullut, että Europan vika johtui huoltojen puutteesta? Peräsinakselin vaurioituminen oli useiden asiantuntijoiden mukaan eriskummallista. Pääasia kuitenkin oli, että ihmishenget eivät vaarantuneet miehistön nopean toiminnan vuoksi. Kiitos siitä heille! Mutta se, että väität keskustelun olevan yksipuolista, niin huh huh. Missään vaiheessa ei haukuttu varustamoa, aihe käsittelee lähinnä yksityishenkilöiden toteuttamia puukotuksia ja raiskauksia yms., mutta myös 'Blackoutteja' tai muita vastaavia. Silja Europan vikakin kuuluu tähän keskusteluun, mutta ei silti tule väittää, että keskustelu olisi yksipuolista. Jos olisikin, niin keskustelupalstallahan ihmiset ilmaisevat oman mielipiteensä, ja jos heiltä jäi joku mainitsematta, niin aloitahan sinä keskustelu siitä aiheesta!

        ketjun avaajalla on aina kun vikingillä tapahtuu jotain tapana avata ketju samasta aina asiasta.
        Siksipä voi katsoa mustammalaukseksikin.

        Eli avaaja on jaksanut hehkuttaa samaa asiaansa yli puoli vuotta aina kun viikingillä tapahtuu jotain,
        tallinkin aluksilla jotain tapahtuessa hän on täysin hiljainen, ei valita kun on ongelmia TS:llä.


    • malttia!

      ole pudonnut tai pudotettu ketään.
      Tutkimuksia on poliisin mukaan turha jatkaa.

      Kysyisinkin kannattaako heti tulla juoruamaan tänne turhasta, kuten nyt kävi!

      Uutisesta lisää iltapäivälehien sivuilla

      • Uskaltaako...

        Kyse ei ollutkaan tästä yhdestä tapauksesta vaan ihan selkeästä trendistä, joka on nähtävissä eli että nimenomaan yhden varustamon, Viking Line, laivoilla tapahtuu huomattavasti enemmän ikäviä asioita kuin muilla.

        Esim Ruotsin poliisi sanoi taannoin tilastoissaan, että laivojen raiskaus tapauksista tapahtuu yli kaksi kolmasosaa Viking Linella. Matkustajamäärät menevät jokseenkin tasan eri varustamoilla, joten mistään määrään suhteuttamisesta ei ole kyse.

        Otin tämän asian esiin vain ikäänkuin pohdintana. Myös jos varustamot näkevät tämänkin ketjun voivat sitten pohtia mitä asialle voitaisiin tehdä. Jos siis säästin yhdenkin hengen tällä ketjulla...


      • Kasva aikuiseksi
        Uskaltaako... kirjoitti:

        Kyse ei ollutkaan tästä yhdestä tapauksesta vaan ihan selkeästä trendistä, joka on nähtävissä eli että nimenomaan yhden varustamon, Viking Line, laivoilla tapahtuu huomattavasti enemmän ikäviä asioita kuin muilla.

        Esim Ruotsin poliisi sanoi taannoin tilastoissaan, että laivojen raiskaus tapauksista tapahtuu yli kaksi kolmasosaa Viking Linella. Matkustajamäärät menevät jokseenkin tasan eri varustamoilla, joten mistään määrään suhteuttamisesta ei ole kyse.

        Otin tämän asian esiin vain ikäänkuin pohdintana. Myös jos varustamot näkevät tämänkin ketjun voivat sitten pohtia mitä asialle voitaisiin tehdä. Jos siis säästin yhdenkin hengen tällä ketjulla...

        Muistellaan vain tuon silja europan tilannetta, kun ei ole varustamolla huoltaa aluksiaan!
        Miten olisi käynyt ahtaammassa paikassa, nyt kävi tuuria.

        Mitä saat tuosta hehkuttelustasi (hyvän olonko, no on halpa huvi sulla)!
        Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia laivoilla.

        ...ja kuules lapsi, varustamot ei näitä juorupalstoja ehdi tutkia.
        Ei se ole varustamon syy jos esim. sinä töppäilet ja sinut raiskataan tai heitetään laidan yli,
        kyllä se menee täysin oman huolimattomuutesi piikkiin.

        Mahdatko kolarin sattuessa syyttää autosi valmistajaa logiikkasi mukaan


      • himoreissaaja
        Uskaltaako... kirjoitti:

        Kyse ei ollutkaan tästä yhdestä tapauksesta vaan ihan selkeästä trendistä, joka on nähtävissä eli että nimenomaan yhden varustamon, Viking Line, laivoilla tapahtuu huomattavasti enemmän ikäviä asioita kuin muilla.

        Esim Ruotsin poliisi sanoi taannoin tilastoissaan, että laivojen raiskaus tapauksista tapahtuu yli kaksi kolmasosaa Viking Linella. Matkustajamäärät menevät jokseenkin tasan eri varustamoilla, joten mistään määrään suhteuttamisesta ei ole kyse.

        Otin tämän asian esiin vain ikäänkuin pohdintana. Myös jos varustamot näkevät tämänkin ketjun voivat sitten pohtia mitä asialle voitaisiin tehdä. Jos siis säästin yhdenkin hengen tällä ketjulla...

        Varustamot eivät, kuten vastauksissa on jo todettu, voi olla vastuussa matkustajien tekemisistä. Virallisia tilastoja en tiedä, etkä sinäkään mainitsemiasi Ruotsin poliisin tilastoja halua linkin avulla tarjota. Lehti"tilastoihin" en luottaisi, koska jos on huono uutispäivä, uutisoidaan pienempikin tappelu, mutta jos on paljon muuta isompaa tapahtumassa, jää vähän isompikin tapaus pikku-uutisen tasolle, jos sitäkään.

        Laivoilta hyppimiset, putoamiset, tappelut ja muut sellaiset ovat asioita, joita harvemmin sattuu niille matkustajille, jotka pitävät itsestään huolta. Alkoholia ei pidä käyttää määräänsä enempää laivallakaan, eikä kannata mennä liukastelemaan ulkokansille, kun sitä on tullut otettua. Kunhan tämmöiset perusasiat on hanskassa, niin välttyy varmasti pitkälti onnettomuuksiltakin, olipa laivayhtiö mikä hyvänsä.

        Varustamot sen sijaan ovat vastuussa siitä, mitä laivoille sinänsä tapahtuu. Ja niistä näkyvimpiä ovat olleet Silja Europan taannoinen ohjauksen pettäminen, Vikingin Mariellan blackout ja hyvin on mieleen jäänyt Silja Symphonyn törmäily Maarianhaminan satamarakenteisiin melko tarkkaan 3 vuotta sitten. Tällaiset asiat ovat niitä, joihin varustamot voivat vaikuttaa, vaikka tekniikan pettämistä ei parhaalla tahdollakaan täysin kaikissa tilanteissa voi estää. Ja näitä on sattunut molemmille isoille yhtiöille.

        Tuostakin listasta huolimatta ainakin minä uskallan mennä vielä Europalle, jolla useimmin risteilen, kuten myös Symphonylle, jolle seuraava reissu on varattu. Turun linjan Viikkareilla tulee käytyä, Helsingistä valitsisin Mariellan sijaan Gabriellan, mutta se ei liity laivojen oletettuun turvallisuuteen tai turvattomuuteen vaan hyttiluokkiin.

        Kaikki kunnia aloituksellesi, jonka vilpittömyyteen en kuitenkaan täysin jaksa uskoa... Oma toiveeni on, että laivayhtiöt käyttävät aikansa ja resurssinsa laivojen turvallisuudenkin osalta johonkin hiukan kehittävämpään kuin nimettömien nettikeskustelujen seuraamiseen. Mutta meille himomatkaajille tämä käy ihan yhtenä reissunvälipuuhana siinä kuin joku toinenkin aihe. ;-)))


      • Pirpana162
        himoreissaaja kirjoitti:

        Varustamot eivät, kuten vastauksissa on jo todettu, voi olla vastuussa matkustajien tekemisistä. Virallisia tilastoja en tiedä, etkä sinäkään mainitsemiasi Ruotsin poliisin tilastoja halua linkin avulla tarjota. Lehti"tilastoihin" en luottaisi, koska jos on huono uutispäivä, uutisoidaan pienempikin tappelu, mutta jos on paljon muuta isompaa tapahtumassa, jää vähän isompikin tapaus pikku-uutisen tasolle, jos sitäkään.

        Laivoilta hyppimiset, putoamiset, tappelut ja muut sellaiset ovat asioita, joita harvemmin sattuu niille matkustajille, jotka pitävät itsestään huolta. Alkoholia ei pidä käyttää määräänsä enempää laivallakaan, eikä kannata mennä liukastelemaan ulkokansille, kun sitä on tullut otettua. Kunhan tämmöiset perusasiat on hanskassa, niin välttyy varmasti pitkälti onnettomuuksiltakin, olipa laivayhtiö mikä hyvänsä.

        Varustamot sen sijaan ovat vastuussa siitä, mitä laivoille sinänsä tapahtuu. Ja niistä näkyvimpiä ovat olleet Silja Europan taannoinen ohjauksen pettäminen, Vikingin Mariellan blackout ja hyvin on mieleen jäänyt Silja Symphonyn törmäily Maarianhaminan satamarakenteisiin melko tarkkaan 3 vuotta sitten. Tällaiset asiat ovat niitä, joihin varustamot voivat vaikuttaa, vaikka tekniikan pettämistä ei parhaalla tahdollakaan täysin kaikissa tilanteissa voi estää. Ja näitä on sattunut molemmille isoille yhtiöille.

        Tuostakin listasta huolimatta ainakin minä uskallan mennä vielä Europalle, jolla useimmin risteilen, kuten myös Symphonylle, jolle seuraava reissu on varattu. Turun linjan Viikkareilla tulee käytyä, Helsingistä valitsisin Mariellan sijaan Gabriellan, mutta se ei liity laivojen oletettuun turvallisuuteen tai turvattomuuteen vaan hyttiluokkiin.

        Kaikki kunnia aloituksellesi, jonka vilpittömyyteen en kuitenkaan täysin jaksa uskoa... Oma toiveeni on, että laivayhtiöt käyttävät aikansa ja resurssinsa laivojen turvallisuudenkin osalta johonkin hiukan kehittävämpään kuin nimettömien nettikeskustelujen seuraamiseen. Mutta meille himomatkaajille tämä käy ihan yhtenä reissunvälipuuhana siinä kuin joku toinenkin aihe. ;-)))

        Juu,
        varmaan se kilpailijoita pännii että Viikkarit takoo komeaa tulosta, jokainen voi itse vaikuttaa siihen missä piireissä liikkuu. Puukotukset ja raiskaukset kyllä tapahtuu määrätyissä porukoissa ja ihmisille, jotka eivät hallitse itseään, alkoholinkäyttöään jne.

        Itse olen matkustellut iät ajat viikkareilla, kun ei hillu aamuyöhän asti käytävillä kannesta puhumattakaan, ainakaan pimeällä, ainakaan humalassa...eikö sen jo normaali itsesuojeluvaihtokin sano?? D'ah!? Eipä ole mitään ongelmia ollut ikinä, vuosikymmenen aikana. Vietetään alkuiltaa, mahd. ostokset, hyvät ruuat, yöclubissa tanssia ohjelmat, yömyssy ja puolenyön paikkeilla hyttiin jotta jaksaa stokiksessa...aamulla meriaamiaiset Tukholman upeata lähisaaristoa ihaillen, no problems, never :)

        Totta on että viikkari varmaankin on koko kansan lauttayhteys mutta ei se tarkoita sitä että pitää heittäytyä sekaan, eihän junilla matkustavatkaan hillu steissin maahanmuuttaja, huume-viina jengeissä vaikka käyttääkin rautatieaseman palveluita muutoin. Eli voit matkustaa Viikkarilla huoletta jos olet itsesi herra, niille jotka muutenkin pämppää ja kantaa puukkoa voi toki helpommin sattua jos ja kun halpaa viinaa kaataa kurkusta alas niin paljon kun pystyy ja sitten hilluu kellonympäri muun moskan seassa...

        Suhteuttakaa tapausmäärät myös matkustavolyymeihin...ja ennenkaikkea hyvät Suomalaiset ystävät...muistakaa että Viking Line on Suomalainen..jos menette Siljan puolelle sponssaatte aina etelänaapuria Viroa, ehkä ex-itä-blokki taustassa syy myös siihen että pikkuhiljaa alkaa buffatkin kuihtumaan XD *lol*

        Sitten yleisesti siihen miten humaltuneet naiset käyttäytyvät, onko mitään järkeä esim hiprakassa siirtyä jatkoille kenenkään ensituttavuuden hyttiin, kansallisuustaustoihin katsomatta? Vastaus ei ole, jos et lainkaan tunne ihmistä ja olette molemmat vielä alkoholin mahd. muiden aineiden vaikutuksen alaisia niin aika isoa riskinottoa on lähteä yksin vieraiden mukaan...ei siellä buffassa tai tax freessä tai käytävillä ketään raiskata...Eikös nyt ihan taajamissakin valisteta että yksin liikkuvien naisten ei kannata oikaista pimeiden puistojen läpi sen enempää kuin yksinään hoipperoivien humalaisten miesten..voi tulla turpaan tai joutua ryöstetyksi jne. Pitää miettiä kun liikku; missä kunnossa, mihin aikaan liikkuu ja miten itse käyttäytyy...jos lähtee aamuyöllä provoomaan ihmisiä niin kyllä melkein missä tahansa Suomessa löytää painiseuraa aika helposti..oma moka.

        Tampereellakin raiskataan koko ajan, pitäisikö siitäkin sitten alkaa aukaisemaan blogeja ja ehkä spekuloimaan miten tuo ilmiö liittyy siihen että kyseessä vasemmistotaustainen kaupunki, jossa paljon maahanmuuttajia ja vielä poliisikoulukin? Niin..aika kaukaa haettua kuten koko tää viikkaripelleilykin...

        HERÄTKÄÄ URPOT


      • seliseli...
        Pirpana162 kirjoitti:

        Juu,
        varmaan se kilpailijoita pännii että Viikkarit takoo komeaa tulosta, jokainen voi itse vaikuttaa siihen missä piireissä liikkuu. Puukotukset ja raiskaukset kyllä tapahtuu määrätyissä porukoissa ja ihmisille, jotka eivät hallitse itseään, alkoholinkäyttöään jne.

        Itse olen matkustellut iät ajat viikkareilla, kun ei hillu aamuyöhän asti käytävillä kannesta puhumattakaan, ainakaan pimeällä, ainakaan humalassa...eikö sen jo normaali itsesuojeluvaihtokin sano?? D'ah!? Eipä ole mitään ongelmia ollut ikinä, vuosikymmenen aikana. Vietetään alkuiltaa, mahd. ostokset, hyvät ruuat, yöclubissa tanssia ohjelmat, yömyssy ja puolenyön paikkeilla hyttiin jotta jaksaa stokiksessa...aamulla meriaamiaiset Tukholman upeata lähisaaristoa ihaillen, no problems, never :)

        Totta on että viikkari varmaankin on koko kansan lauttayhteys mutta ei se tarkoita sitä että pitää heittäytyä sekaan, eihän junilla matkustavatkaan hillu steissin maahanmuuttaja, huume-viina jengeissä vaikka käyttääkin rautatieaseman palveluita muutoin. Eli voit matkustaa Viikkarilla huoletta jos olet itsesi herra, niille jotka muutenkin pämppää ja kantaa puukkoa voi toki helpommin sattua jos ja kun halpaa viinaa kaataa kurkusta alas niin paljon kun pystyy ja sitten hilluu kellonympäri muun moskan seassa...

        Suhteuttakaa tapausmäärät myös matkustavolyymeihin...ja ennenkaikkea hyvät Suomalaiset ystävät...muistakaa että Viking Line on Suomalainen..jos menette Siljan puolelle sponssaatte aina etelänaapuria Viroa, ehkä ex-itä-blokki taustassa syy myös siihen että pikkuhiljaa alkaa buffatkin kuihtumaan XD *lol*

        Sitten yleisesti siihen miten humaltuneet naiset käyttäytyvät, onko mitään järkeä esim hiprakassa siirtyä jatkoille kenenkään ensituttavuuden hyttiin, kansallisuustaustoihin katsomatta? Vastaus ei ole, jos et lainkaan tunne ihmistä ja olette molemmat vielä alkoholin mahd. muiden aineiden vaikutuksen alaisia niin aika isoa riskinottoa on lähteä yksin vieraiden mukaan...ei siellä buffassa tai tax freessä tai käytävillä ketään raiskata...Eikös nyt ihan taajamissakin valisteta että yksin liikkuvien naisten ei kannata oikaista pimeiden puistojen läpi sen enempää kuin yksinään hoipperoivien humalaisten miesten..voi tulla turpaan tai joutua ryöstetyksi jne. Pitää miettiä kun liikku; missä kunnossa, mihin aikaan liikkuu ja miten itse käyttäytyy...jos lähtee aamuyöllä provoomaan ihmisiä niin kyllä melkein missä tahansa Suomessa löytää painiseuraa aika helposti..oma moka.

        Tampereellakin raiskataan koko ajan, pitäisikö siitäkin sitten alkaa aukaisemaan blogeja ja ehkä spekuloimaan miten tuo ilmiö liittyy siihen että kyseessä vasemmistotaustainen kaupunki, jossa paljon maahanmuuttajia ja vielä poliisikoulukin? Niin..aika kaukaa haettua kuten koko tää viikkaripelleilykin...

        HERÄTKÄÄ URPOT

        Tuo todisti vanhan sananlaskun: Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.


    • oma toiminta

      Kuinka monelle on Viking Linen laivalla ollessaan joku tuntematon tehnyt jotain? Siis tönännyt mereen, puukottanut tms? Kaikki mitä minä muistan ovat olleet omassa tutussa porukassaan, tai nämä mereen pudonneet yksin. Eiköhän omalla toiminnalla ole aika paljon vaikutusta tuohon asiaan, vai mitä luulet? Viikkarilla käy enemmän bileporukkaa, eli alkoholia kuluu enemmän, ja monella on ainoana ajatuksena laivalle mennessään kiskoa viinaa niin kauan kuin silmät vielä liikkuvat ja vähän sen jälkeenkin. Sijlalla käy enemmän lapsiperheitä ja nautiskelijaporukkaa jotka eivät niin paljoa vedä hillittömiä kännejä. Tämä siis yleistyksenä, ei tietenkään kaikki ole tuollaisia. Jos kiskoo hirveät kännit ja örveltää jossain niin aika suuri todennäköisyys sille on että jotain ikävää tapahtuu, paikalla ei ole merkitystä onko se laiva vai maissa.

    • Anonyymi

      Viking Sallyn, 32 vuotta, vanhassa murhamysteerissä merkittävä käänne. Uudesta epäillystä kertoi ensin MTV. Lähde: IS 18.9.2019.

      • Anonyymi

        Mitä tekemistä murhatutkinnalla on matkailun kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä murhatutkinnalla on matkailun kanssa?

        Ketjun aiheena on Viking Linen vaarallisuus. Viking Line on varustamo, jolla on matkustajaliikennettä. Matkustajat matkustavat eli matkailevat.

        Onko muuta kysyttävää? Palstan asiantuntijat auttavat mielellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjun aiheena on Viking Linen vaarallisuus. Viking Line on varustamo, jolla on matkustajaliikennettä. Matkustajat matkustavat eli matkailevat.

        Onko muuta kysyttävää? Palstan asiantuntijat auttavat mielellään.

        Sinusta siis matkailu ja murhaaminen ovat sama asia? Vai mitä yrität könköttää?
        Miten Viking Line on vaarallinen? Jos matkustajat ovat, ei siitä voida osoittaa varustamoa.
        Menes niiden valkotakkisten asiantuntijoiden hoteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta siis matkailu ja murhaaminen ovat sama asia? Vai mitä yrität könköttää?
        Miten Viking Line on vaarallinen? Jos matkustajat ovat, ei siitä voida osoittaa varustamoa.
        Menes niiden valkotakkisten asiantuntijoiden hoteisiin.

        Oletko murhaaja vai miksi et pidä murhan uhriksi joutumista vaarallisena?


    • Anonyymi

      Matkustajaluettelothan nykyään on, mutta lasketaanko koskaan poistuuko laivasta yhtä monta henkilöä mitä laivaan on noussut?

      Katoamistapauksia saattaa olla tiedettyä enemmänkin. Jostainhan laivan halpaan buffetiinkin saadaan lihaa.

    • Anonyymi

      Kohti uusia seikkailuja!
      Sataman myrskyistä meren rauhaan!

    • Anonyymi

      Viking line on ihan paskaa käykää Tallink Siljan laivoilla (kalliimmat hinnat mutta voi sentään nauttia) Silja serenadee suosittelen se on iha vitu hyvä

      • Anonyymi

        On hienompaa tulla heitetyksi mereen Siljalta. Komeempaa lukea hautakivestä: Putosi Siljalta.


    • Anonyymi

      Sulla ei ainaskaa ole mitään vaaraa, koska et kuiteskaa laivalle uskaltaudu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

      GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

      Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

      Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

      Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

      Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

      että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

      Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe