MS White Rose

MM

Terve,
Pitäisi saada ko. aluksesta mahd. paljon tietoa. Varsinkin neitsytmatkalta, joka alkoi Hollannista edeten paikkaan x?. Sekä aina tuonne -60 luvun alkupuolelle.
Valokuvat sekä faktajutut laivalta olisivat kova juttu.
Seilasitko kenties itse, tai tunnetko jonkun joka oli tuolloin laivalla.
Historiikkia keräisin neitsytmatkalta muutaman vuoden laivalla olleen syntymäpäiväjuhliin!

8

2054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Black Rose

M/S White Rosella on omat kotisivut josta löytyy paljon tietoa ja kuvia!

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Kuvissa on tuntemani henkilö mutta eipä näillä sivuilla halua kenenkään nimiä kertoilla.

• Anonyymi

Asuimme perheen kanssa m/s White Rosen rakennusajan 1,5 vuotta Rotterdamissa ja olin sen vesillelaskussa v 1954.
      Isöni toimi vuosia White Risen päällikkönä. Upea, kaunis laiva, Henry Nuelsen yhtiön lippulaiva.
      Teimme muutaman matkan Yhdysvatojen itärannikolle lasten ja lossaten n 10 kaupunkia.
      Isäni kipparoi vuosia Amerikka-Kiinan kansantasavalta linjalla. Vuosina, jolloin Kiina oli ’suljettu’. Monia hupaisia tarinoita isä kertoi kiinalaisista. Tiukkaa, valvottua aikaa.
      Melko kattava kuvakokoelma laivasta. Upeat muistot Rotterdamin vuosista.

• Anonyymi

Veljeni aloitti merimiesuran v.64 messikallena m/s Valkoisella Ruusulla.Mereltä jäi myös eläkkeelle.Mainitsi että kaunein ja upein laiva missä seilasi oli juurikin White Rose.Rip.Pekka!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      29
      2701
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      503
      1784
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      16
      1764
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1394
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      68
      1219
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      23
      1208
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1108
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      75
      1085
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      988
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      90
      952
    Aihe