Terve,
Pitäisi saada ko. aluksesta mahd. paljon tietoa. Varsinkin neitsytmatkalta, joka alkoi Hollannista edeten paikkaan x?. Sekä aina tuonne -60 luvun alkupuolelle.
Valokuvat sekä faktajutut laivalta olisivat kova juttu.
Seilasitko kenties itse, tai tunnetko jonkun joka oli tuolloin laivalla.
Historiikkia keräisin neitsytmatkalta muutaman vuoden laivalla olleen syntymäpäiväjuhliin!
MS White Rose
8
2112
Vastaukset
- Black Rose
M/S White Rosella on omat kotisivut josta löytyy paljon tietoa ja kuvia!
nilkkukustaa kirjoitti:
- Anonyymi
http://mswhiterose.eg-world.info/
on uusi osoite - Anonyymi
Tuosta voi ammentaa titoa edesmenneen päällikön kertomana. https://www.suomalainen.com/products/messipojasta-merenkulkuneuvokseksi
- Anonyymi
Kuvissa on tuntemani henkilö mutta eipä näillä sivuilla halua kenenkään nimiä kertoilla.
- Anonyymi
Asuimme perheen kanssa m/s White Rosen rakennusajan 1,5 vuotta Rotterdamissa ja olin sen vesillelaskussa v 1954.
Isöni toimi vuosia White Risen päällikkönä. Upea, kaunis laiva, Henry Nuelsen yhtiön lippulaiva.
Teimme muutaman matkan Yhdysvatojen itärannikolle lasten ja lossaten n 10 kaupunkia.
Isäni kipparoi vuosia Amerikka-Kiinan kansantasavalta linjalla. Vuosina, jolloin Kiina oli ’suljettu’. Monia hupaisia tarinoita isä kertoi kiinalaisista. Tiukkaa, valvottua aikaa.
Melko kattava kuvakokoelma laivasta. Upeat muistot Rotterdamin vuosista. - Anonyymi
Veljeni aloitti merimiesuran v.64 messikallena m/s Valkoisella Ruusulla.Mereltä jäi myös eläkkeelle.Mainitsi että kaunein ja upein laiva missä seilasi oli juurikin White Rose.Rip.Pekka!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713899- 1013505
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783338Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241608
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361516Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191102Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016