Kärkiparin sietämätön keveys

Aftonfalken

Kävin pelaamassa pöydässä, jossa iso blindi oli 0,10 taalaa ja paikkoja oli kuusi. Stäkit olivat enintään viiden taalan luokkaa, yhdellä tosin yhdeksän taalaa. Kelkoin pöytään sen viisi taalaa. Alussa hävisin alun toista taalaa flopattuani parin. Sain maksun sisäsuoraa vetävältä pienistäkkiseltä. Hän sai turnilla pariani suuremman parin. Täydensin stäkkini takaisin viiteen taalaan ja voitin sen jälkeen jotakin.

Pöytään minun jälkeeni viiden taalan kanssa saapunut nuori mies alkoi korotella innokkaasti. Yleensä hän ei saanut maksuja. Istuessani jakajan paikalla sain aloituskädeksi AA. Tämä nuori mies oli UTG ja hän limppasi mukaan J3o:lla. Välimiehet luopuivat ja minä korotin standardin 0,45 taalaa. Blindit luopuivat, mutta nuori mies maksoi. Floppiin saapui 8c, Jc, 8s. Nuori mies passasi, minä löin 0,78 taalaa (kai se perinteinen kolme neljännestä on). Turn oli Qh. Nuori mies passasi jälleen ja minä löin 1,95 taalaa ja sain maksun. River toi pöytään 8h:n. Nuori mies passasi jälleen. Minä löin all in ja nuori mies maksaa itsensä 2,13 taalalla all in.

Prosentit:
Preflop 89-11
Flop 91-9
Turn 95-5

Hieman myöhemmin korotan UTG:sta JJ:llä normin 0,35 taalaa. Pieni bllindi maksaa ja iso blindi reissaa 1,60 taalaan. Tällä kertaa luovuin jätkäparistani. Iso blindi tuskin oli bluffilla liikkeellä.

Muutama jako myöhemmin olin cutoffissa kädessäni AQo. UTG oli limpannut mukaan, joten korotin 0,45 taalaa. Jakaja ja pieni blindi luopuivat. Nuori mies oli tuonut pöytään uuden viiden taalan stäkin eikä hän malttanut olla maksamatta Q2o:llaan. Myös UTG maksoi. Floppiin tuli tällä kertaa Js, 7s, Qd. Nuori mies aloitti tulituksen 0,90 taalalla. UTG luopui, mutta minä reissasin 2,70 taalaan ja nuori mies maksoi. Neljänneksi kortiksi arvottiin Qs. Nuori mies passasi ja minä löin sen verran, että hänelle jäi mahdollisuudeksi luopua tai maksaa all in 2,19 taalaa. Nuori mies maksoi. River oli Ac.

Prosentit:
Preflop 78-22
Flop 89-11
Turn 80-7 (13 tasapelille)

Kärkipari huonolla kikkerillä on usein sietämättömän kevyt. Hämmästyttävän usein sama kärkipari on korottajalla, mutta mainiolla kikkerillä. Niin usein olen ollut sellaisissa tilanteissa ja nimenomaan altavastaajana ja harvoin olen sieltä pystynyt nousemaan ohi. Vielä tutumpi on ollut tilanne, jossa olen keulinut kärkiparilla hyvällä kikkerillä, mutta altavastaaja on riverillä ajellut ohi.

Kai näissä tilanteissa pitäisi ainakin huonolla kikkerillä passata ja maksaa korkeintaan yksi lyönti. Tuollainen peli ei kuitenkaan ole helppoa, mikäli kortti ei ole käynyt. Mitä huonommin pelit ovat sujuneet, sen varmemmin pelaa kärkiparilla huonolla kikkerillä suuresta potista.

2

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • partane

Kärkiparilla pitäisikin aina olla kikkerinä vähintään jätkä, että se on riittävän vahva olemaan valmis käsi muuten kyse on oikeastaan semibluffista.

• Riippuu kovasti pelaajien määrästä ja jopa siitä kärkiparista.

Jos sinulla on vaikka A3 ja floppiin tulee kymmenen hengen pöydässä ässä, olet aika todennäköisesti kusessa sillä kädelläsi jos lähdet leikkimään. Toisaalta joku T7 on jo aika kiva, jos floppi on 237. Ei siis missään nimessä hyvä, mutta ihan pelattava minusta (ylikortti on aina ylikortti).

Ja tietysti kärkiparin arvo on hieman eri heads-upissa kuin täydessä ringissä istuttaessa... :)

Ja riippuuhan se siitä vihustakin, ja niistä riideistä. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe