Moottorin lämpö ei nouse

Eskortisti

Termostaatti vaihdettu
Lainaus aikaisemmista vastauksista: termostattikotelossa on sellainen muovinen venttiili joka on tarkoitettu päästämään ilmat pois nesteen seasta.Jos tämä venttiili on kadonnut siitä reijästä niin silloin moottori ei pääse lämpiämään kunnolla neste kiertää moottorista suoraan jäähdyttimeen sen reijän voi tukkia vaikka jollain keinometalilla.Ei tarte välttämättä sitä reikää toimiakseen.
Voisko joku kertoa missä reijässä kyseinen vettiili on ollut, eli mikä reikä pitää tukkia, eikö aiheuta ylikuumenemista? Uusi kotelo Fodrilla aika hintava auton ikään nähden.

18

3724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esko mallia 91

      kyllähän jokaisen eskon kuskin pitää tietää mistä se reikä löytyy. no tottakai muijakaverista.

      • esko -90

        Siitä puhe mistä puute !!!


    • Foortisti

      Termostaatti kotelon ohivirtaus venttiili on termostaatti reiän vieressä pieni kanava jos venttiili on paikoillaan niin ravistaessa se helisee kanavassa ja sen kyllä näkee kun katsoo kanavaan, kotelon saa purkaamolta varmaan halvemmalla kannattaa varmistaa että venttiili siis helmi on paikoillaan.

      • Escortisti

        Kiitos Foortistille asiallisesta vastauksesta. Ei siellä tosiaankaan ole mitään venttiiliä kun vesi lorisee läpi kokeillessa kotelon ollessa irroitettuna. Paikkakunnan hajottamolla ei kyseistä osaa ollut, joten pakko ostaa uusi, vaikka hinta kirpaisee. No tuleehan asia kuitenkin kuntoon kun on vielä näitä pakkasiakin mahdollisesti jonkun aikaa. Kiittäen Escortisti.


      • esko97
        Escortisti kirjoitti:

        Kiitos Foortistille asiallisesta vastauksesta. Ei siellä tosiaankaan ole mitään venttiiliä kun vesi lorisee läpi kokeillessa kotelon ollessa irroitettuna. Paikkakunnan hajottamolla ei kyseistä osaa ollut, joten pakko ostaa uusi, vaikka hinta kirpaisee. No tuleehan asia kuitenkin kuntoon kun on vielä näitä pakkasiakin mahdollisesti jonkun aikaa. Kiittäen Escortisti.

        Mitäs moinen kotelo Foortilla maksaa...


      • ex mersumies
        esko97 kirjoitti:

        Mitäs moinen kotelo Foortilla maksaa...

        Mulla maksoi jotain 75€ se koppa mutta nyt lämpiää pirtti Eskossa ihan erinlailla


      • Escortisti
        ex mersumies kirjoitti:

        Mulla maksoi jotain 75€ se koppa mutta nyt lämpiää pirtti Eskossa ihan erinlailla

        No multa ottivat 133 euroa, mutta ei ollut vaihtoehtoa. En sitten kyllä muualta kysellyt kuin paikkakunnan Fordilta.


      • Joulupukin ford
        Escortisti kirjoitti:

        No multa ottivat 133 euroa, mutta ei ollut vaihtoehtoa. En sitten kyllä muualta kysellyt kuin paikkakunnan Fordilta.

        Minulla sama ogelma ja maksoi koppa täällä pohjoisessa 135€ Wetterillä,mutta nyt
        Escort lämpiää kunnolla .Ainut vaan ,että kovat pakkaset on ilmeisesti jo ohi
        täältä napapiiriltäkin. Minulla koneenam zetec 1,8 ja siinä on saman lainen kuin
        systeemi kuin vanhemmisakin cvh koneissa eli kun helmi tai tulppa katoaa nin ei piru lämpiä millään
        se kuula on vaan siel sisällä tuossa zetecis ja sitä vahatulppaa ei näy ota se ylävesi letkun ylpuolella
        oleva letku irti joka menee paisarille jos tulee vettä tai nestettä koko ajan niin menee vaihtoon
        niin zetecissä kuin cvh:ssa


      • etsco
        Joulupukin ford kirjoitti:

        Minulla sama ogelma ja maksoi koppa täällä pohjoisessa 135€ Wetterillä,mutta nyt
        Escort lämpiää kunnolla .Ainut vaan ,että kovat pakkaset on ilmeisesti jo ohi
        täältä napapiiriltäkin. Minulla koneenam zetec 1,8 ja siinä on saman lainen kuin
        systeemi kuin vanhemmisakin cvh koneissa eli kun helmi tai tulppa katoaa nin ei piru lämpiä millään
        se kuula on vaan siel sisällä tuossa zetecis ja sitä vahatulppaa ei näy ota se ylävesi letkun ylpuolella
        oleva letku irti joka menee paisarille jos tulee vettä tai nestettä koko ajan niin menee vaihtoon
        niin zetecissä kuin cvh:ssa

        "se kuula on vaan siel sisällä tuossa zetecis ja sitä vahatulppaa ei näy ota se ylävesi letkun ylpuolella
        oleva letku irti joka menee paisarille jos tulee vettä tai nestettä koko ajan niin menee vaihtoon
        niin zetecissä kuin cvh:ssa"

        onko se kuula siinä osassa joka kiristää termostaatin kiinni 3 pultilla kiinni
        (zetec 1.6 16v -98)? vai itse runko-osassa.


      • näin?
        etsco kirjoitti:

        "se kuula on vaan siel sisällä tuossa zetecis ja sitä vahatulppaa ei näy ota se ylävesi letkun ylpuolella
        oleva letku irti joka menee paisarille jos tulee vettä tai nestettä koko ajan niin menee vaihtoon
        niin zetecissä kuin cvh:ssa"

        onko se kuula siinä osassa joka kiristää termostaatin kiinni 3 pultilla kiinni
        (zetec 1.6 16v -98)? vai itse runko-osassa.

        sen paisarille menevän letkun pistää "solmuun"?tukkia.
        sama vaikutus?


      • hhhhhhhhh
        näin? kirjoitti:

        sen paisarille menevän letkun pistää "solmuun"?tukkia.
        sama vaikutus?

        kukaan toho vastausta? voiki tukkia?


      • etsco
        etsco kirjoitti:

        "se kuula on vaan siel sisällä tuossa zetecis ja sitä vahatulppaa ei näy ota se ylävesi letkun ylpuolella
        oleva letku irti joka menee paisarille jos tulee vettä tai nestettä koko ajan niin menee vaihtoon
        niin zetecissä kuin cvh:ssa"

        onko se kuula siinä osassa joka kiristää termostaatin kiinni 3 pultilla kiinni
        (zetec 1.6 16v -98)? vai itse runko-osassa.

        "onko se kuula siinä osassa joka kiristää termostaatin kiinni 3 pultilla kiinni
        (zetec 1.6 16v -98)? vai itse runko-osassa."

        ihan samaa minäkin jäin miettimään, zetec 1.6 16v -98 mullakin.


    • xr3i -89

      samaa ongelmaa.esco avo-89 cvh.
      mitenkä on,otin termarikotelon poies ja siellä helisee kyllä kun ravistaa.kuula paikoillaan?
      siis tämä auto lämpee paikallaan ollessaan tyhjäkäynnillä tuonne normilämpöön,mutta sitten kun lähtee ajaan jäähtyy het melkein siniselle.
      termari vaihettu.
      auto saksantuonti,isompi jäähytin? voiko?
      termarikotelo ainoa vaihtoehto tällekkin?
      anturi tuntuisi toimivan volttimittarin mukaan hyvin.
      mielenkiintoista.....

      • ghia 1,8 Escort

        Kannattaa katsoa auton alta onko siellä vänkärin puolelta palkki märkä
        jos on niin vesipumppu on rikki neste tulee helmireiästä ulos tämä vika
        huomattin aurauskulmien säädön


      • koholainen
        ghia 1,8 Escort kirjoitti:

        Kannattaa katsoa auton alta onko siellä vänkärin puolelta palkki märkä
        jos on niin vesipumppu on rikki neste tulee helmireiästä ulos tämä vika
        huomattin aurauskulmien säädön

        turha ostella uusia koteloita sen venttiilin takia, tinalla vejettiin umpeen ja alkaa pirtti lämpiimään...


      • kuisvaan on
        koholainen kirjoitti:

        turha ostella uusia koteloita sen venttiilin takia, tinalla vejettiin umpeen ja alkaa pirtti lämpiimään...

        mikä on kun tuon kuula systeemin tukein pultilla ja kemiallisella metallilla,mutta ei edelleenkään lämpiä,termari ok.
        mikä mikä...


      • esco -89 xr3i
        kuisvaan on kirjoitti:

        mikä on kun tuon kuula systeemin tukein pultilla ja kemiallisella metallilla,mutta ei edelleenkään lämpiä,termari ok.
        mikä mikä...

        xr3i ei lämmennyt myöskään,vaihroin pari termostaattiakin,ei vaikutusta,sitten ostin motocraftin termarin,joka oli uudempaan eskoon,malliltaan hiukan leveämpi,joutui viilaan hiukan reunoista pois että mahtui.kokeilin ensin kattilassa lämmittää noita termareita ja suoraan sopivat termarit aukesivat osittain jo 40 asteessa! tämä uudempaan malliin terkoitettu huomattavan paljon myöhemmin.
        siksi sen laitoin paikoilleen ja rupesi auto lämpiämään komiaste!!!
        ja tämän asian kanssa on tapeltu kauan..


      • termari
        esco -89 xr3i kirjoitti:

        xr3i ei lämmennyt myöskään,vaihroin pari termostaattiakin,ei vaikutusta,sitten ostin motocraftin termarin,joka oli uudempaan eskoon,malliltaan hiukan leveämpi,joutui viilaan hiukan reunoista pois että mahtui.kokeilin ensin kattilassa lämmittää noita termareita ja suoraan sopivat termarit aukesivat osittain jo 40 asteessa! tämä uudempaan malliin terkoitettu huomattavan paljon myöhemmin.
        siksi sen laitoin paikoilleen ja rupesi auto lämpiämään komiaste!!!
        ja tämän asian kanssa on tapeltu kauan..

        minulla escortissa lämmöt lötkötti ihan alhaalla,nyt termostaatin(qh hinta 8e) vaihdoin ja lämmöt nousee puoliväliin asti nopeesti,eli termostaatti oli rikki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe