keskenmeno vai kuukautiset

Sin@

Osaako kukaan kertoa mulle minkälaiset oireet on keskenmenossa joka tapahtuu melko pian?

Itselläni alkoi kuukautiset 13.3 ja yhdynnässä olin 24.3.
Tänään (30.3) alkoi melko runsas verenvuoto.

Mulla on aina ollut säännölliset kuukautiset alkamispäivästä toiseen alkamispäivään 28-30päivää, nyt siis vain 18 päivää.

Oon erittäin kiitollinen, jos joku osaa vastata!

16

31393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tohtori

      no mitä minä asiasta tiedän ,niin vähän samat oireet kun menkoissa mutta ala vatsaan sattuu niin helvetisti ,mutta meitä on erilaisia

    • ninni

      Jostain syystä kiertosi oli tälläkertaa tavallista lyhyempi?? Jos sinulla olisi alkuraskauden keskenmeno näin aikaisin et pysty sitä huomaamaan mitenkään. Suurin osa keskenmenoista tapahtuu juuri kuukautisten alkamispäivinä, jolloin nainen ei edes tiedä olleensa raskaana, tällöin hän vain ajattelee normaalien kuukautisten alkaneen. Eri asia kun raskaus on jo hieman edennyt, silloin tosiaan kivut voivat olla kovemmat, tulla suuriakin hyytymiä yms.

      • Sin@

        "alkuraskauden keskenmeno näin aikaisin et pysty sitä huomaamaan mitenkään"

        Mutta koska on epänormaalia, että normaalista poikkeavammat kuukautiset alkavat monta päivää pidettyä aijemmin, niin eikö se silloin ole huomaamista?

        Kuukautiset mulla on olleet jo 14 vuotta joka ikinen kuukausi ajallaan ja nyt tällä kerralla, kun olin yhdynnässä tulee poikkeava vuoto, niin eikö se viittaa aika pitkälle keskenmenoon ja siihen "huomaamiseen"?

        Vaikka mielummin ajattelisin niitä "tavallisina kuukautisina", mutta silti on melko varma tunne siitä, että niin ei asia ollut.

        Onko muita jotka luulevat tietävänsä olleensa raskaana, mutta siitä ei ole varsinaista näyttöä?


      • ***
        Sin@ kirjoitti:

        "alkuraskauden keskenmeno näin aikaisin et pysty sitä huomaamaan mitenkään"

        Mutta koska on epänormaalia, että normaalista poikkeavammat kuukautiset alkavat monta päivää pidettyä aijemmin, niin eikö se silloin ole huomaamista?

        Kuukautiset mulla on olleet jo 14 vuotta joka ikinen kuukausi ajallaan ja nyt tällä kerralla, kun olin yhdynnässä tulee poikkeava vuoto, niin eikö se viittaa aika pitkälle keskenmenoon ja siihen "huomaamiseen"?

        Vaikka mielummin ajattelisin niitä "tavallisina kuukautisina", mutta silti on melko varma tunne siitä, että niin ei asia ollut.

        Onko muita jotka luulevat tietävänsä olleensa raskaana, mutta siitä ei ole varsinaista näyttöä?

        Niih, mun keskenmeno tapahtu viime vkolla, alux maanantaina oli pientä vuotoo ja sit se ylty kokoajan ja tiistai-iltana tuli verta paljon ja sellasia hyytymiä..Mahaan ei sattunu viä sillon vaan alko sattuun vasta keskivkona..Vuoto mulla loppu sunnuntaina.Eli jos tulee isoja hyytymiä ja verenvuoto on runsaampaa kuin normaali kuukautisvuoto ja on vielä 'supistuxia' niin epäilen keskenmenoa..


      • ninni
        Sin@ kirjoitti:

        "alkuraskauden keskenmeno näin aikaisin et pysty sitä huomaamaan mitenkään"

        Mutta koska on epänormaalia, että normaalista poikkeavammat kuukautiset alkavat monta päivää pidettyä aijemmin, niin eikö se silloin ole huomaamista?

        Kuukautiset mulla on olleet jo 14 vuotta joka ikinen kuukausi ajallaan ja nyt tällä kerralla, kun olin yhdynnässä tulee poikkeava vuoto, niin eikö se viittaa aika pitkälle keskenmenoon ja siihen "huomaamiseen"?

        Vaikka mielummin ajattelisin niitä "tavallisina kuukautisina", mutta silti on melko varma tunne siitä, että niin ei asia ollut.

        Onko muita jotka luulevat tietävänsä olleensa raskaana, mutta siitä ei ole varsinaista näyttöä?

        Et kyllä pysty sanomaan noin aikaisessa vaiheessa keskeytyneestä raskaudesta oliko se keskenmeno, olen tosi pahoillani.

        Mutta aika outo juttu toi sun viimeinen kiertosi, oliko edelliset kuukautiset normaalit? Jos ne olivat normaalia niukemmat, voihan olla että sinulla olikin "valekuukautiset" ja olitkin ollut tähän asti tietämättäsi raskaana ja sait nyt keskenmenon. Keskenmenossa oireina tosiaan kovat kuukautisia muistuttavat alavatsan kivut/kouristelu, alaselän särky, runsas suuriakin hyytymiä sisältävä vuoto.. Tietysti tuo on yksilöllistä mutta ei km (hieman pidemmälle edennyt) ihan oireettomana kenellekaan tule.


    • elena

      Vieläkös vuodat ja onko vuoto yhtä runsasta kuin normaalit kuukautisesi? Sinulla oli siis vuodon alkaessa tasan viikko kulunut yhdynnästä, vuoto voi siis olla alkion kiinnittymisestä aiheutuvaa.

      Alkio kiinnittyy noin viikon kuluessa hedelmöittymisestä ja silloin se porautuu kohdun limakalvoon ja tällöin joillakin naisilla limakalvo pääsee hieman vuotamaan. Minulla sellaista vuotoa tuli molemmissa raskauksissani (joista toinen kyllä meni kuukausi sitten kesken).

      • Sin@

        En vuoda enään, kesti n.puolitoista vrk.
        Vuoto oli normaalia vuotoa niukempaa eikä ollut ns. kuukautispahoinvointia niinkuin yleensä kuukautisten alkaessa on ollut.

        Olen pahoillani keskenmenostasi.


      • elena
        Sin@ kirjoitti:

        En vuoda enään, kesti n.puolitoista vrk.
        Vuoto oli normaalia vuotoa niukempaa eikä ollut ns. kuukautispahoinvointia niinkuin yleensä kuukautisten alkaessa on ollut.

        Olen pahoillani keskenmenostasi.

        Minulla kiinnittymisvuodot kestivät muistaakseni hieman runsaan vuorokauden verran. Vuoto oli kyllä aika paljon niukempaa ja jonkin verran vaaleampaa väriltään kuin normaali kuukautisvuotoni. Vuotoon ei liittynyt alavatsakipuja.

        Saattaa siis olla, että olet raskaana, koska vuoto kesti niin vähän aikaa ja oli kuukautisvuotoja niukempaa. Raskauden pystyt ikävä kyllä testaamaan vasta sitten, kun kuukautisesi pitäisi alkaa.

        Kiitos pahoittelustasi keskenmenooni. Ekan raskauden "tulos", tyttö joka nyt on 1 v 4 kk, onneksi järjestää niin paljon iloisia hetkiä, että kokemani vastoinkäyminen painuu helpommin unholaan.


      • raskaana vai keskenm
        elena kirjoitti:

        Minulla kiinnittymisvuodot kestivät muistaakseni hieman runsaan vuorokauden verran. Vuoto oli kyllä aika paljon niukempaa ja jonkin verran vaaleampaa väriltään kuin normaali kuukautisvuotoni. Vuotoon ei liittynyt alavatsakipuja.

        Saattaa siis olla, että olet raskaana, koska vuoto kesti niin vähän aikaa ja oli kuukautisvuotoja niukempaa. Raskauden pystyt ikävä kyllä testaamaan vasta sitten, kun kuukautisesi pitäisi alkaa.

        Kiitos pahoittelustasi keskenmenooni. Ekan raskauden "tulos", tyttö joka nyt on 1 v 4 kk, onneksi järjestää niin paljon iloisia hetkiä, että kokemani vastoinkäyminen painuu helpommin unholaan.

        hei
        Minulla on kai myös keskenmeno, en tiedä. Lopetin pillerit n3kk sitten, aluksi kierto oli 40 ja nyt luulin olevani raskaana mutta tänään alkoi vuoto, kierto siis 27. Keskenmeno? Vatsaa kouristelee ja vuoto on runsasta. Ilmeisesti keskenmeno jos vuoto kestää alle tai yli normaalin 6 päivää??


    • Kaksonen.

      MInulla on kanssa samantyylisiä ongelmia, menkat ovat olleet 4 päivää myöhässä tämä on 5 kun ne kai alkoi! Ongelma on siinä että kuukautiseni ovat aina olleet ajallaan siis huom: AINA ja toisekseen me olemme yrittäneet lasta!
      Aammulla huomaan että menkat alkavat mutta kun alan miettimään mahaani sattuu enemmän kuin tavallisesti,vuoto on niukkaaa eikä oikeastaan edes tule,se on vaaleampaaa..Sainko siis keskenmenon vai enkö edes ollut tullut raskaaksi? :O

      • I'm just wondering

        Miks te ihmiset ette tee raskaustestiä, jos epäilette raskautta? Jos raskaushormonia on, se näkyy kyllä testissä. Ja vaikka olis vuotoa, ei se hormoni heti elimistöstä häviä. HCG-verikokeessa ainakin näkyy. Toisaalta, onko kovasti merkitystä, jos kyseessä vain biokemiallinen raskaus.


      • hihihihi...
        I'm just wondering kirjoitti:

        Miks te ihmiset ette tee raskaustestiä, jos epäilette raskautta? Jos raskaushormonia on, se näkyy kyllä testissä. Ja vaikka olis vuotoa, ei se hormoni heti elimistöstä häviä. HCG-verikokeessa ainakin näkyy. Toisaalta, onko kovasti merkitystä, jos kyseessä vain biokemiallinen raskaus.

        Se on kemiallinen raskaus, ei biokemiallinen! :D


      • I'm just wondering
        hihihihi... kirjoitti:

        Se on kemiallinen raskaus, ei biokemiallinen! :D

        Kemiallinen=biokemiallinen. Kumpaakin käytetään.


      • hihihihi...
        I'm just wondering kirjoitti:

        Kemiallinen=biokemiallinen. Kumpaakin käytetään.

        Viitsisitkö linkittää yhdenkin artikkelin tms. missä käytetään termiä biokemiallinen raskaus?


      • lue vaikka tuolta

    • nainen231

      Hei nostan tätä vanhaa keskustelua,

      Onglemani on että juhannus sunnuntaina minulla alkoi ERITTÄIN kivuliaat menkat, 1,5viikkoa aikasemmin kuin olisi pitänyt, verta tuli paljon myös..

      Viime sunnuntaina olisi pitänyt alkaa tuon mukaan menkat mutta ei kuulu ja kipristää mahaa, muita oireita ei ole.. voiko olla että sain keskenmenon juhannuksen aikaan ja onko mahdollista että olisin vielä "raskaana" kun menkkoja ei kuulu?

      testiä en ole tehnyt, teen sen huomenna aamulla..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe