Toimiiko Net+ Virtual Prepaid MasterCard

HC Dicks

Toimiiko Netellerin tarjoama Net Virtual Prepaid MasterCard -virtuaalikortti Ryanairilla? Tähän asti olen maksanut lennot Visa Electronilla. Onko kellään omakohtaista kokemusta Netellerin tilin avaamisesta, rahan siirtämisestä Netellerin tilille jne.

28

2068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä lie kortti

Itsekkin avasin kyseiseisen tilin, mutta Ryanairin maksutapahtuma pyytää kortin voimassaoloaikaa sekä varmennusnumeroa kortin takaa. Näitä ei löydy ainakaan minun virtuaalikortistani löydy.
      Lisäksi täytyy nyt selvittää kannattaako kortti ottaa kruunuille, kun tulemme todennäköisesti jatkossa lentämään skavstasta. Ruotsista lähteviä lentojen hintoja, kun ei näköjään saa millään muutettua Euromääräisiksi.
      En kyllä tiedä, että kannattaako kyseisen säästön takia alkaa pelleilemään millään prepaid kortilla. Sinne kun rahan siirtäminenkin maksaa näköjään 1,75 prosenttia siirtosummasta. Siinä se säästö sitten menee.

• 2+16

Miksi otit virtuaalisen version? Oikea kortti on jo minulla kotona, sekin ilmainen. En vain vielä ole ehtinyt sitä käyttää.

• HC Dicks
        2+16 kirjoitti:

Miksi otit virtuaalisen version? Oikea kortti on jo minulla kotona, sekin ilmainen. En vain vielä ole ehtinyt sitä käyttää.

Kauanko oikean kortin saamisen kesti? Pystyykö Netellerin tilille siirtämään rahaa omalta suomalaisen pankin tililtä ilman kuluja? Tuo 1,75% lienee kulu, joka otetaan luottokortilla "maksettaessa".

• 2+16
        HC Dicks kirjoitti:

Kauanko oikean kortin saamisen kesti? Pystyykö Netellerin tilille siirtämään rahaa omalta suomalaisen pankin tililtä ilman kuluja? Tuo 1,75% lienee kulu, joka otetaan luottokortilla "maksettaessa".

Hakemuksen käsittely kesti muutaman päivän (kunhan ovat saaneet sut kiinni puhelimitse ja jututtaneet englanniksi), sitten vasta kortin tilaus ja siitä reilu viikko kunnes postitse ehtii tulla.

Pankkisiirto jos summat euroissa on ilmainen, siis suomalainen pankki ei saa veloittaa mitään, vastaanottajakaan ei peri provisiota:
        Deposit method International Bank Transfers
        Requested amount €300.00 EUR
        Processing fee @ 0% €0.00 EUR
        Total withdrawal from bank account €300.00 EUR
        Converted at 1 EUR = 1.00000000 EUR €300.00 EUR
        NETELLER Account Balance €300.00 EUR

Eri tilanne jos Netellerin tilivaluuttana on punta, sitten taitaa tulla -2,99% currency exchange fee. Joka tapauksessa kannattaa olla tuollakin eurotili. Tällöin myös euro-ostoksista ei tipu senttejä.

• VAROKAA
        2+16 kirjoitti:

Hakemuksen käsittely kesti muutaman päivän (kunhan ovat saaneet sut kiinni puhelimitse ja jututtaneet englanniksi), sitten vasta kortin tilaus ja siitä reilu viikko kunnes postitse ehtii tulla.

Pankkisiirto jos summat euroissa on ilmainen, siis suomalainen pankki ei saa veloittaa mitään, vastaanottajakaan ei peri provisiota:
        Deposit method International Bank Transfers
        Requested amount €300.00 EUR
        Processing fee @ 0% €0.00 EUR
        Total withdrawal from bank account €300.00 EUR
        Converted at 1 EUR = 1.00000000 EUR €300.00 EUR
        NETELLER Account Balance €300.00 EUR

Eri tilanne jos Netellerin tilivaluuttana on punta, sitten taitaa tulla -2,99% currency exchange fee. Joka tapauksessa kannattaa olla tuollakin eurotili. Tällöin myös euro-ostoksista ei tipu senttejä.

Kyseinen firma on talousrikoksista mm USAssa tuomittu ja onkin vetäytynyt
        veroparatiisiin jonne mitkään lait eivätkä poliisit ulotu. Kannattaa varoa.

• Kokemus kertoo
        VAROKAA kirjoitti:

Jos halvat liput ja matkakassa on yhdestä kakskymppisestä kiinni, niin ei kannata lähteä ollenkaan.
        Tämä on niitä kohtia joissa säästö voi osua omaan nilkkaan, tai mikä säästö, kyllä se rahan laitto sinne kortillekkin maksaa. Pankki nimittäin perii maksun ulkomaille siirretystä rahasta, maksun suuruus on vaan eri joka pankilla. Se mikä vaikuttaa ilmaiselta, ei vaan voi olla totta. Kyllä tuon Netellerinkin jollain täytyy elää.
        Odottakaa vaan, kyllä pian tulee muita parempia maksujärjestelyjä. Sellaisia mihin voi luottaa, sillä Ryanairkin kehittää koko ajan palvelujaan helpottaakseen lentolippujen ostoa.

• Harmittaa.
        VAROKAA kirjoitti:

Jos asia on noin, niin harkitsen kahdesti otanko sitä korttia, harmittaa vain kun vuodessa tulee kuitenkin matkusteltua paljon ja joka lennosta ottavat sen 5 euroa kun maksaa jollain muulla kuin tuolla kyseisellä kortilla.

• 2+16
        Harmittaa. kirjoitti:

Jos asia on noin, niin harkitsen kahdesti otanko sitä korttia, harmittaa vain kun vuodessa tulee kuitenkin matkusteltua paljon ja joka lennosta ottavat sen 5 euroa kun maksaa jollain muulla kuin tuolla kyseisellä kortilla.

Riippuu ehkä siitäkin, miten paljon siirrät tilille etukäteen, siinä mielessä riskiin voit vaikuttaa.
        Netellerin ongelmana lähinna se, että sitä on käytetty pokeri- jne. pelaajien maksuvälineenä, jota USA:n laki ei hyväksynyt. Pankkina on firma toiminut hyvin jo moneen vuoteen eikä rahaa varastanut.

• VisaVisaVisa

Eiko VE enää käy ilmaiseen maksuun?

• KULUJA

Raikku on nyt vaan alkanut ottamaan pienen maksun sen käytöstä. Siitä tämä keskustelu on kehkeytynyt.
        Maksu on muistaakseni 5€/varaus.

• asdffadafs

Ja ainonana korttina (kokeiltu MC, Diners ja VisaE) ei mennyt maksua tuon kortin käytöstä.

• pelaajana

"Ja ainonana korttina (kokeiltu MC, Diners ja VisaE) ei mennyt maksua tuon kortin käytöstä."

Niin, tarkoitin tavallista Neteller-korttia, en virtuaali-
        Netellerlin ongelmat jenkeissä johtuvat heidän rahapelilainsäädännöstään (jota ollaan kumomassa): eli USA:stahan ei saa siirtää pelisaiteille rahaa.
        Itse olen käyttänyt Netellerin korttia parisen vuotta ja hienosti toimii - siellä missä MasterCardikin.

• HC Dicks
        pelaajana kirjoitti:

"Ja ainonana korttina (kokeiltu MC, Diners ja VisaE) ei mennyt maksua tuon kortin käytöstä."

Niin, tarkoitin tavallista Neteller-korttia, en virtuaali-
        Netellerlin ongelmat jenkeissä johtuvat heidän rahapelilainsäädännöstään (jota ollaan kumomassa): eli USA:stahan ei saa siirtää pelisaiteille rahaa.
        Itse olen käyttänyt Netellerin korttia parisen vuotta ja hienosti toimii - siellä missä MasterCardikin.

Kiitos vastaajille. Avasin Netelleriin tilin ja tilasin Mastercard Prepaid-kortin. Sähkölaskun skannaamisen ja lyhyen puhelinkeskustelun jälkeen tili tuli upgradattua Extended-tiliksi, jolloin saa kortin tilattua. Rahaa en ole vielä tilille siirtänyt. Ottaako sampopankki kuluja rahansiirrosta Netellerin tilille? Siis onko Netellerillä suomalaisessa pankissa tili, jottei kyseessä ole ulkomaan tilisiirto, joka on maksullinen.

• fbddsbd
        HC Dicks kirjoitti:

Kiitos vastaajille. Avasin Netelleriin tilin ja tilasin Mastercard Prepaid-kortin. Sähkölaskun skannaamisen ja lyhyen puhelinkeskustelun jälkeen tili tuli upgradattua Extended-tiliksi, jolloin saa kortin tilattua. Rahaa en ole vielä tilille siirtänyt. Ottaako sampopankki kuluja rahansiirrosta Netellerin tilille? Siis onko Netellerillä suomalaisessa pankissa tili, jottei kyseessä ole ulkomaan tilisiirto, joka on maksullinen.

Netellerillä on käytössä suomalainen tili, joten ihan normaalina kotimaantilisiirtona nuo rahat heille siirtyvät. Toimitus kestää tosin 2-5 päivää, ennen kuin rahat näkyvät Neteller tililläsi, jos haluat nopeampaa rahansiirtoa, niin silloin se maksaa.

• pera2010
        HC Dicks kirjoitti:

Lähetin passista ja sähkölaskusta valokuvat sinne ja parin päivän päästä tuli
        vastaus että tilinne on plää plää upgreidattu.
        Minulla onnistui tuo kortin tilaus ilman mitään puhelinkeskusteluja.

Voi olla että soittavat sitten myöhemmin.

Tuleeko tuon pin koodi ennen korttia niinkuin muissakin korttitilauksissa?

• HC Dicks
        pera2010 kirjoitti:

Lähetin passista ja sähkölaskusta valokuvat sinne ja parin päivän päästä tuli
        vastaus että tilinne on plää plää upgreidattu.
        Minulla onnistui tuo kortin tilaus ilman mitään puhelinkeskusteluja.

Voi olla että soittavat sitten myöhemmin.

Tuleeko tuon pin koodi ennen korttia niinkuin muissakin korttitilauksissa?

Minulla pin-koodi saapui kahden päivän päästä kortin saapumisesta.

• more more
        HC Dicks kirjoitti:

Minulla pin-koodi saapui kahden päivän päästä kortin saapumisesta.

Mastercard Prepaid Debit Card: Free
        As a special offer to the above card holders, Ryanair, for a limited period only, will not apply an administration fee.

• juuh5

Mitä tuolla nyt sitten tulee kustannuksia? Onko niin ettei tule kustannuksia, jos valuuttaa ei jouduta vaihtamaan? Mitä tekemistä tuolla sähkölaskulla tässä on?! Käykö puhelinlasku kun ei oo sähköliittymää omissa nimissä, vai pitääkö alkaa väärentämään sähkölaskua?

• 2+16

> Onko niin ettei tule kustannuksia, jos valuuttaa ei jouduta vaihtamaan?

Juuri näin. Mikäli ostat lennot esim. Ruotsista voit sitten laskea, vaihtaako paremmalla kurssilla Ryanair (joka ehdottaa sellaista vaihtoehtoa) vai Neteller itse.

On toiminut tämä systeemi käytännössä tosi hyvin, tarkistettu - siis lippuja ostettu on.

• Ryanaaja
        2+16 kirjoitti:

> Onko niin ettei tule kustannuksia, jos valuuttaa ei jouduta vaihtamaan?

Juuri näin. Mikäli ostat lennot esim. Ruotsista voit sitten laskea, vaihtaako paremmalla kurssilla Ryanair (joka ehdottaa sellaista vaihtoehtoa) vai Neteller itse.

On toiminut tämä systeemi käytännössä tosi hyvin, tarkistettu - siis lippuja ostettu on.

Juuri tilasin Netellerin kortin ja kokeilin tuolla virtuaalikortilla - ei kelpaa.

Pitänee odotella sitä "oikeeta" korttia.

Ja tosiaan ei tuo 5 € niin paljoa ole jos joskus matkustaa, mutta itsellä (kahdelle hengelle) tuntuu tulevan kuitenkin vuositasolla useampia lentoja Ryanairilla niin kyllä siitä kertyy, varsinkin kun joka hypystä sen velottavat.

• Jyrkiko
        Ryanaaja kirjoitti:

Juuri tilasin Netellerin kortin ja kokeilin tuolla virtuaalikortilla - ei kelpaa.

Pitänee odotella sitä "oikeeta" korttia.

Ja tosiaan ei tuo 5 € niin paljoa ole jos joskus matkustaa, mutta itsellä (kahdelle hengelle) tuntuu tulevan kuitenkin vuositasolla useampia lentoja Ryanairilla niin kyllä siitä kertyy, varsinkin kun joka hypystä sen velottavat.

Tilasin Prepaid Mastercardin fyysisen kortin. Kortti tuli postissa alle viidessä päivässä ja pinkoodit pari päivää myöhemmin. Pelittää hienosti. Siirrän ensin rahat Visalta Masterille ja sitten Master on heti maksukykyinen. Provisio siirrosta Masterille oli 1,75 %. Tilasin menopaluu lennot juuri 15 hlölle eli säästin 150 euroa!

JK

• 150 euroa?
        Jyrkiko kirjoitti:

Tilasin Prepaid Mastercardin fyysisen kortin. Kortti tuli postissa alle viidessä päivässä ja pinkoodit pari päivää myöhemmin. Pelittää hienosti. Siirrän ensin rahat Visalta Masterille ja sitten Master on heti maksukykyinen. Provisio siirrosta Masterille oli 1,75 %. Tilasin menopaluu lennot juuri 15 hlölle eli säästin 150 euroa!

JK

Koska jouduit maksamaan proviisiota 1,75%, et voine sanoa säästäneesi kymppiä jokaisen matkustajan kohdalla. Jos matka maksoi vaikkapa 100 euroa/hlö, joudui siirtämään kortille 1500 euroa, josta provisio 1,75%:n mukaan on 26,25 euroa!

Niin kauan kuin yksittäisen matkan hinta jää alle 572 euron alle, säästät!

• epät
        150 euroa? kirjoitti:

Koska jouduit maksamaan proviisiota 1,75%, et voine sanoa säästäneesi kymppiä jokaisen matkustajan kohdalla. Jos matka maksoi vaikkapa 100 euroa/hlö, joudui siirtämään kortille 1500 euroa, josta provisio 1,75%:n mukaan on 26,25 euroa!

Niin kauan kuin yksittäisen matkan hinta jää alle 572 euron alle, säästät!

voiko tuolla Masterprepaid kortilla myös nostaa rahaa tai maksaa ostoksia?

• Ryanaaja
        epät kirjoitti:

voiko tuolla Masterprepaid kortilla myös nostaa rahaa tai maksaa ostoksia?

Sain fyysisen kortin postissa, tuli parissa päivässä (pin koodia ei vielä ole tullut). Kokeilin Cittarissa maksaa, toimi hienosti, ja maksu näkyi netissä kortin ottona heti kun pääsin kotiin ja tsekkasin.
        Samoin maksoin polttoaineen Shellin (S-kauppa) huoltoasemalla.

Rahan siirto kortille ei käsittääkseni maksa jos siirrät pankkitililtä, se kestää muutaman päivän. Jos siirrät esim visalta, näkyy siirto heti ja siitä menee tuo provisio.

• ryanairisti
        Ryanaaja kirjoitti:

Sain fyysisen kortin postissa, tuli parissa päivässä (pin koodia ei vielä ole tullut). Kokeilin Cittarissa maksaa, toimi hienosti, ja maksu näkyi netissä kortin ottona heti kun pääsin kotiin ja tsekkasin.
        Samoin maksoin polttoaineen Shellin (S-kauppa) huoltoasemalla.

Rahan siirto kortille ei käsittääkseni maksa jos siirrät pankkitililtä, se kestää muutaman päivän. Jos siirrät esim visalta, näkyy siirto heti ja siitä menee tuo provisio.

Kiitos vastauksesta. siis sinä siirsit ensin tilille rahaa, vai oliko osto luottokortilla?
        Mulle on vieläkin vähän vaikea tajuta tätä korttia että miten se toimii, mutta tilasin sen alkuviikosta ja nyt odottelen sitä.

• Ryanaaja
        ryanairisti kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. siis sinä siirsit ensin tilille rahaa, vai oliko osto luottokortilla?
        Mulle on vieläkin vähän vaikea tajuta tätä korttia että miten se toimii, mutta tilasin sen alkuviikosta ja nyt odottelen sitä.

Eli kortti on kuten puhelimen prepaid. Maksat ensin ja sitten käytät sen limiitin puitteissa.

Olen nyt sitä itse tarjonnut monessa paikassa ja toimii mainiosti.

Pin koodi tuli eilen, mutta enpä vielä sitä ole tarvinnut. Nyt vain katselemaan Ryanairin halpislentoja ;)

• jKHSHKlk
        Ryanaaja kirjoitti:

Eli kortti on kuten puhelimen prepaid. Maksat ensin ja sitten käytät sen limiitin puitteissa.

Olen nyt sitä itse tarjonnut monessa paikassa ja toimii mainiosti.

Pin koodi tuli eilen, mutta enpä vielä sitä ole tarvinnut. Nyt vain katselemaan Ryanairin halpislentoja ;)

Vai niin. Eilen soitettiin kanadasta ja kyseltiin tietoja. ehkä se kortti tulee pikapuoliin niin saa opetella .

• Enrichetto
        Jyrkiko kirjoitti:

JK

en tiedä sitten onko suomessa jo saatavilla ukash, täällä kataloniassa se toimii hienosti. Ukashillä voi siirtää rahaa välittömästi netellerille ja ei maksa mitään. En ole vielä kokeillut, mutta muuten olen maksanut skypeä ukashilla, oli tosi helppoa, menin vain lähimpään kioskiin missä ukashia saa käteistä vastaan ja sitten vaan nettiin maksamaan. Ukashin saaminen on ilmaista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      222
      1537
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1207
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      942
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe