masennus ja yksinäisyys

Olen 23v mies, tapasin naisen puolivuotta sitten, jonka kanssa ollut ja nytten näyttä että eroamme,Olen ollu pari viikkoa syömättä,ihan levottomana, ajellu autolla,käyny salilla, nähny kavereita mutta en osaa iloita...iltaisin mikään ei kiinnosta, hypin telkkarin ja tietokoneen välillä 5min välein, tuntuu että seinät kaatuu päälle.Käytän paroxetin actavis lääkettä. Sosiaalliseenfobiaan. Joka vaihtuu parin viikon päästä paroxetin ratiopharm. Tuntuu vain että pää hajoo!
2352
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Tuo kuulostaa siltä, ettei lääke välttämättä sovi sinulle, jos siitä tulee levoton olo. Yksi toinen mahdollinen aiheuttaja on liiallinen kofeiinin saanti. Minä olen koko pienen ikäni melkein juonut kahvia ja nyt vasta pari kuukautta sitten lopetin ja huomaan kyllä millä tavalla jännittäminen ja yleinen levottomuus on poissa. Kofeiini kiihdyttää keskushermostoa ja lisää stressihormoni kortisolin eritystä. Siinä vasta mainio syy olla juomatta kahvia, jos se lisää jännittämistä sosiaalisissa tilanteissa.

Masennuksessa stressihormoni on koholla ja untakaan ei välttämättä saa kunnolla, kun kortisoli taso ei laskeudu alas.

Jos siis olet kahvinjuoja, niin kannattaa vähitellen lopettaa. Siitä tulee sitten kamalan väsyneeksi, mutta ne vieroitusoireet katoaa joidenkin viikkojen aikana. Sitä voi korvata teellä, josta saa sekä kofeiinia vähemmän ja teaniinia, jolla on rauhoittava vaikutus.

En oikein tuohon lääkkeeseen osaa ottaa kantaa. Tuntuuko se siltä, että siitä olisi mitään hyötyä? Jos et huomaa saavasi siitä mitään apua, niin kannattaa lääkärin ohjeiden mukaan lopettaa niiden syönti vähitellen.

Nyt kun tajusin viestisi kokonaan, niin sulle on saattanut nyt tulla sivuvaikutuksia, kun yhtäkkiä jätit lääkkeen pois. Sitä ei olisi saanut lopettaa yllättäen, koska siitä voi saada vakaviakin sivuvaikutuksia. Yleensä se lopetetaan vähitellen pienentäen annosta usean kuukauden ajan, mutta just tästä paroksetiinista en tiedä. Jospa ottaisit yhteyttä lääkäriisi.

Äänestä

minut on jo 24 jättänyt ja vain eka kerta kirpasi.Naiset on vaan sellasia ja ei kukaan ihminen toista omista vaikka olisi naimisissa.Jos niin ajattelee on mieli kieroutunut.Jos yksi nainen saa aikaan tuon niin mieti mitä se ajattelee...kenties ajattelee heh heh luuseri olikin.Hanki parempi muija ja näytä sille jotta menetti kovan koneen.tsemppiä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mikko00 kirjoitti:

Olen 23v mies, tapasin naisen puolivuotta sitten, jonka kanssa ollut ja nytten näyttä että eroamme,Olen ollu pari viikkoa syömättä,ihan levottomana, ajellu autolla,käyny salilla, nähny kavereita mutta en osaa iloita...iltaisin mikään ei kiinnosta, hypin telkkarin ja tietokoneen välillä 5min välein, tuntuu että seinät kaatuu päälle.Käytän paroxetin actavis lääkettä. Sosiaalliseenfobiaan. Joka vaihtuu parin viikon päästä paroxetin ratiopharm. Tuntuu vain että pää hajoo!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu