Pesäkallion nykytilanne?

Kyselenpä minäkin

Mikä on Pesäkallion tilanne uudistuksen jälkeen? Oli ennen kai pitkälti eläkeikäisten ja pariskuntien paikka, onko asia muuttunut? Ainakin esiintyjäkaarti on nuorentunut, mutta miten on kävijöiden laita? Kannattaako nuoremman sinkkuihmisen sinne yksinään mennä? Tätä asiaa kyseltiin aiemminkin mutta mitään järkevää vastausta ei silloin tullut.

37

3623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...kulloisenkin illan esiintyjästä tai varsinaisesti useimmiten nimenomaan yhtyeestä, millaista väkeä Pesikselle tulee. Sama se on kaikissa muissakin tanssipaikoissa.

      Kuitenkin tämän talvikauden alusta, kun omistaja vaihtui ja uudistuksia tehtiin, on keskimäärin tanssijoiden ikäjakauma pudonnut asteikolla vähintään 20% nuorempaan suuntaan.

      Esimerkiksi ensi lauantaina on takuulla nuorta (ja taitavaa) tanssijaa paikalla molempien sukupuolten edustajissa runsaasti. Suosikkiyhtyeet Finlanders ja Myrskytuuli takaavat hyvät tanssit ja sen mukaisen yleisön.

      • Alkuperäinen.

        kun ei aina jaksa samoissa vanhoissa paikoissakaan käydä, veikkaan ettei T.Kansa ja Syke vedä samaan malliin porukkaa Satulinnaan. Osaatko muuten sanoa vetääkö Pesis väkeä itäisemmästä Suomesta? Tämä kiinnostaa siksi kun itsekin olen alunperin sieltäpäin, länsisuomalaisten ja hämäläisten puhumattomuus ja jäykkyys alkaa hiljalleen ottamaan päähän.


      • 50+

        Kerrankin asiaa...


      • tosi on
        Alkuperäinen. kirjoitti:

        kun ei aina jaksa samoissa vanhoissa paikoissakaan käydä, veikkaan ettei T.Kansa ja Syke vedä samaan malliin porukkaa Satulinnaan. Osaatko muuten sanoa vetääkö Pesis väkeä itäisemmästä Suomesta? Tämä kiinnostaa siksi kun itsekin olen alunperin sieltäpäin, länsisuomalaisten ja hämäläisten puhumattomuus ja jäykkyys alkaa hiljalleen ottamaan päähän.

        sisäpiiri on lämmin ja loput "yksittäiset"juuri semmoista hymytöntä, hiljaista pakertajaa..


      • iist
        Alkuperäinen. kirjoitti:

        kun ei aina jaksa samoissa vanhoissa paikoissakaan käydä, veikkaan ettei T.Kansa ja Syke vedä samaan malliin porukkaa Satulinnaan. Osaatko muuten sanoa vetääkö Pesis väkeä itäisemmästä Suomesta? Tämä kiinnostaa siksi kun itsekin olen alunperin sieltäpäin, länsisuomalaisten ja hämäläisten puhumattomuus ja jäykkyys alkaa hiljalleen ottamaan päähän.

        Minäkin asuin aikanani vähän aikaa (päijät)hämeessä ja se itä-suomalaiselle vieras jäyhyys oli
        jotenkin hassua, siis vieraalle ihmiselle siellä ei saanut noin vain puhua.


      • tosi on kirjoitti:

        sisäpiiri on lämmin ja loput "yksittäiset"juuri semmoista hymytöntä, hiljaista pakertajaa..

        ...katkeroita oikein piisaa?

        Ei pidä paikkaansa tuokaan, kuten hyvin itsekin tiedät.

        Opettele tanssimaan, niin ei tarvitse rutista! Tanssitaitoiset tietysti viihtyvät keskenään kaikissa tanssipaikoissa.


      • Alkuperäinen. kirjoitti:

        kun ei aina jaksa samoissa vanhoissa paikoissakaan käydä, veikkaan ettei T.Kansa ja Syke vedä samaan malliin porukkaa Satulinnaan. Osaatko muuten sanoa vetääkö Pesis väkeä itäisemmästä Suomesta? Tämä kiinnostaa siksi kun itsekin olen alunperin sieltäpäin, länsisuomalaisten ja hämäläisten puhumattomuus ja jäykkyys alkaa hiljalleen ottamaan päähän.

        ...makua tuossa hämäläisten ja lansisuomalaisten puhumattomuusväitteessäsi.

        Meitä hyvinkin puheliaita hämäläisiä on paljon (erittäin monien lahtelaistenkin juuret ovat vanhempiensa ja isovanhempiensa kautta Viipurissa ja muualla Karjalassa). Minunkin isovanhempani kaikki olivat joko Länsi-Suomesta tai Savosta syntyisin ja hyvinkin kovia puhumaan.

        No, itäsuomalaisia olen aina tavannut Pesäkalliolla. Viimeksikin niitä oli Imatralta asti ja siitä Kouvolaan matkan varrelta useita. Mikkelin Tanssihulluista on välillä koko bussilastillinen paikalla.


      • Alkuperäinen.
        Truehum kirjoitti:

        ...makua tuossa hämäläisten ja lansisuomalaisten puhumattomuusväitteessäsi.

        Meitä hyvinkin puheliaita hämäläisiä on paljon (erittäin monien lahtelaistenkin juuret ovat vanhempiensa ja isovanhempiensa kautta Viipurissa ja muualla Karjalassa). Minunkin isovanhempani kaikki olivat joko Länsi-Suomesta tai Savosta syntyisin ja hyvinkin kovia puhumaan.

        No, itäsuomalaisia olen aina tavannut Pesäkalliolla. Viimeksikin niitä oli Imatralta asti ja siitä Kouvolaan matkan varrelta useita. Mikkelin Tanssihulluista on välillä koko bussilastillinen paikalla.

        vähän yleistystä, mutta kyllä siinä vähän perääkin on, kuten yleistyksissä aina. Jos asuu vaikka muutaman kuukauden Turussa ja sen perään saman ajan Lappeenrannassa, niin kyllä ihmisten perusluonteen erot näkyy hyvinkin äkkiä (kokemusta on).

        Vanhemmat ihmiset ovat keskimäärin kaikkialla puheliaampia kuin nuoret ja keski-ikäiset, johtuneeko ujoudesta, en tiedä, mutta toisen osapuolen puhumattomuudesta/hiljaisuudesta tulee itselleni aina ei-toivottu olo ja tunne että itsessä olisi jotakin vikaa.

        Mutta viis rotuopista: Pesäkallio täytyy käydä lauantaina tsekkaamassa. Kiitoksia kaikille vastauksista.


      • iist
        Truehum kirjoitti:

        ...makua tuossa hämäläisten ja lansisuomalaisten puhumattomuusväitteessäsi.

        Meitä hyvinkin puheliaita hämäläisiä on paljon (erittäin monien lahtelaistenkin juuret ovat vanhempiensa ja isovanhempiensa kautta Viipurissa ja muualla Karjalassa). Minunkin isovanhempani kaikki olivat joko Länsi-Suomesta tai Savosta syntyisin ja hyvinkin kovia puhumaan.

        No, itäsuomalaisia olen aina tavannut Pesäkalliolla. Viimeksikin niitä oli Imatralta asti ja siitä Kouvolaan matkan varrelta useita. Mikkelin Tanssihulluista on välillä koko bussilastillinen paikalla.

        Juu näinhän se on, että yksilötasolla ero ei hyppää silmille tai sitä ei ole, mutta kun tapaa 100 itäistä ja 100 lahtelaista niin eron huomaa. Erohan ei ole kahden ihmisen puheliaisuudessa vaan heidän valmiudessaan puhua tuntemattoman kanssa valmistelematta.
        Siksi itäsuomalainen tuntee joskus olevansa enemmän kotonaan jossain Italiassa kuin hämeessä.
        Ei asia silti näin vakava ole, kontaktivalmius on jossain määrin opittua sillä lahtelainenkin höpöttää kaikkien kanssa ihan sujuvasti kun on tulossa ulkomaanmatkalta, mutta entäs kun on ollut pari viikkoa kona....

        Eräs hämäläinen tuttavani kiteytti kaiken kahteentoista sanaan: "miksi minun pitäisi puhella kaikkien kanssa, ilmoitan kyllä sitten kun minua kiinnostaa!"

        Näin justiinsa


      • eteläsavosta
        Truehum kirjoitti:

        ...makua tuossa hämäläisten ja lansisuomalaisten puhumattomuusväitteessäsi.

        Meitä hyvinkin puheliaita hämäläisiä on paljon (erittäin monien lahtelaistenkin juuret ovat vanhempiensa ja isovanhempiensa kautta Viipurissa ja muualla Karjalassa). Minunkin isovanhempani kaikki olivat joko Länsi-Suomesta tai Savosta syntyisin ja hyvinkin kovia puhumaan.

        No, itäsuomalaisia olen aina tavannut Pesäkalliolla. Viimeksikin niitä oli Imatralta asti ja siitä Kouvolaan matkan varrelta useita. Mikkelin Tanssihulluista on välillä koko bussilastillinen paikalla.

        23.1. tullaan taas bussilastillisella Etelä-Savosta. Ja tietenkin toivotaan, että olisi muitakin tanssitettavia, kuin omasta bussista. Ja näköjään piikkiin saakka siellä ollaan.


      • Katsomopaikka
        eteläsavosta kirjoitti:

        23.1. tullaan taas bussilastillisella Etelä-Savosta. Ja tietenkin toivotaan, että olisi muitakin tanssitettavia, kuin omasta bussista. Ja näköjään piikkiin saakka siellä ollaan.

        - Pesäkalliolla riittää NAISIA, joten valintaa on ihan varmasti ,
        ettei tarvitse oman bussin naisia pyöritellä - Onnekseksi on meillekin NAISTENTUNTI (1 h ) ! ilona .


      • hollolanmiäs
        iist kirjoitti:

        Minäkin asuin aikanani vähän aikaa (päijät)hämeessä ja se itä-suomalaiselle vieras jäyhyys oli
        jotenkin hassua, siis vieraalle ihmiselle siellä ei saanut noin vain puhua.

        kyllä hämäläiset melko jäyhää ja jäykkää väkeä ovat,niin tanssilavalla kuin sen ulkopuolellakin.

        Tosin niin ovat suomalaiset yleensäkin,poikkeuksia tietysti aina löytyy.

        Täällä ei liiemmälti turhia puhuta-ei ainakaan vieraammalle.

        Naapureita saatetaan häthätää ohimennen tervehtiä - jos ovat vähintään 10v asuneet seinän takana.

        Jos hämäläinen joskus suunsa aukaisee .niin pitää olla asiaa-esim viinan juonti. -muuten pysytään vaiti


    • entiseen kaipaava..

      Pesis on uudistuksen myötä nykyään vain ja ainoastaan pelkkää käsiali-tanssijoiden ketkuttelupaikka. Yäk, osaan sen itsekin mutta kun kaikki on sitä samaa,, ei edes tangot ole tangoja vaan salia ympäri juoksevia ja poukkoilevia pareja. Ikään katsomatta, tanssikurssilaisena saat kuulema yli puolet lipunhinnasta pois, että sillee. Aikasmoisen karkeaa erottelua. Trikoot päälle ja vesipullo kainolloon, näin olet se suosituin tyttö jota varten on Pesis nykyään. Oi aikoja kun miehet oli, jopa kraku kaulassa ja tyylikkäästi naistaan ohjaten veivät daaminsa illan karkeloihin. Eipä ollut silloin kiire, kuka meistä useamman kierroksen ehtii kappaleen aikana lavaa kiertää!! Mukavia tansseja sinulle jos tällaisesta tykkäät.

      • ...kateellinen vuodatti katkeruuttaan tälle palstalle ominaiseen tyyliin.

        Taitavat tanssijat tietysti tanssivat musiikkiin, joten tangotkin mennään tangoina (osa tekee sen argentinona) eikä suinkaan juoksemalla. Molemmat ensi lauantain yhtyeet soittavat siinä määrin korkeatasoista musiikkia, että tulkintaan riittää aineksia -myös niissä upeissa tangoissa (mm. Arskan En kasvojas muista -tango on todellinen tulkintahelmi).

        Mitähän mahdoit sillä kurssilaisten alennuksella tarkoittaa?

        Jos paikalla on pidetty tanssileiri, kuten lokakuussa oli kerran Aaltosten pitämänä, sisältyi käsittääkseni pakettiin monella muullakin lavalla käytäntönä oleva alennus leiriläisille.

        Jos et kykene pysyttelemään kehityksessä mukana, onkin parempi, että hakeudut sellaisiin tilaisuuksiin, joissa et koe olevasi muita huonompi. Pesäkalliollakin siihen tarjoutuu tilaisuus toisinaan sunnuntaisin. Vantaalla Puistokulmassa sitten noita kaipaamiasi tansseja on jokaisena sunnuntaina. Myös Malmin työväentalo saattaa olla sinulle sopiva paikka. Orimattilan Kehräämöllä niitä on tarjolla sekä torstaisin että lauantaisin.


      • alta riman..
        Truehum kirjoitti:

        ...kateellinen vuodatti katkeruuttaan tälle palstalle ominaiseen tyyliin.

        Taitavat tanssijat tietysti tanssivat musiikkiin, joten tangotkin mennään tangoina (osa tekee sen argentinona) eikä suinkaan juoksemalla. Molemmat ensi lauantain yhtyeet soittavat siinä määrin korkeatasoista musiikkia, että tulkintaan riittää aineksia -myös niissä upeissa tangoissa (mm. Arskan En kasvojas muista -tango on todellinen tulkintahelmi).

        Mitähän mahdoit sillä kurssilaisten alennuksella tarkoittaa?

        Jos paikalla on pidetty tanssileiri, kuten lokakuussa oli kerran Aaltosten pitämänä, sisältyi käsittääkseni pakettiin monella muullakin lavalla käytäntönä oleva alennus leiriläisille.

        Jos et kykene pysyttelemään kehityksessä mukana, onkin parempi, että hakeudut sellaisiin tilaisuuksiin, joissa et koe olevasi muita huonompi. Pesäkalliollakin siihen tarjoutuu tilaisuus toisinaan sunnuntaisin. Vantaalla Puistokulmassa sitten noita kaipaamiasi tansseja on jokaisena sunnuntaina. Myös Malmin työväentalo saattaa olla sinulle sopiva paikka. Orimattilan Kehräämöllä niitä on tarjolla sekä torstaisin että lauantaisin.

        Älä sinä aliarvioi minun tanssitaitojani, älä myöskään ala etsimään paikkoja mitkä minulle sopii. Olen ulospäin suuntautunut ja suht koht hyvän ulkomuodon omaava nainen ja tasantarkkaan tiedän itse mitä haluan, sitä ei sinun käskyt hetkauta, vanha mies kehtaatkin! Mikä taas lippuhintoihin tulee sain viikkositten kuulla "lavareiden" kortin omaavien päässen vitosella sisään, se siitä. Pystyn maksamaan vaikka kaksikymppisenkin ei toki siitä ole kysynys. Jotemkin olet näin kirjoitusten perusteella aikasmoisen öykkö (lue ällö) tyyppi. Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Kehitys... onko se tanssilattian kuviointia, voi ja voi sua pientä reppanaa.


      • alta riman.. kirjoitti:

        Älä sinä aliarvioi minun tanssitaitojani, älä myöskään ala etsimään paikkoja mitkä minulle sopii. Olen ulospäin suuntautunut ja suht koht hyvän ulkomuodon omaava nainen ja tasantarkkaan tiedän itse mitä haluan, sitä ei sinun käskyt hetkauta, vanha mies kehtaatkin! Mikä taas lippuhintoihin tulee sain viikkositten kuulla "lavareiden" kortin omaavien päässen vitosella sisään, se siitä. Pystyn maksamaan vaikka kaksikymppisenkin ei toki siitä ole kysynys. Jotemkin olet näin kirjoitusten perusteella aikasmoisen öykkö (lue ällö) tyyppi. Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Kehitys... onko se tanssilattian kuviointia, voi ja voi sua pientä reppanaa.

        Aivan varmaa on, ettei sen paremmin Lavareiden kuin muidenkaan seurojen jäsenkorteilla pääse 14 euron pääsymaksusta vitosella. Jotakin rajaa sentään huijausyrityksiinkin!

        Kova tunnut olevan karkeaa kieltä käyttäen arvostelemaan, joten tuon omakehusikin voi siinä valossa jättää omaan arvoonsa.

        Olen erittäin tyytyväinen, jos en joudu kanssasi tekemisiin. Kiitos siitä!


      • alta riman..
        Truehum kirjoitti:

        Aivan varmaa on, ettei sen paremmin Lavareiden kuin muidenkaan seurojen jäsenkorteilla pääse 14 euron pääsymaksusta vitosella. Jotakin rajaa sentään huijausyrityksiinkin!

        Kova tunnut olevan karkeaa kieltä käyttäen arvostelemaan, joten tuon omakehusikin voi siinä valossa jättää omaan arvoonsa.

        Olen erittäin tyytyväinen, jos en joudu kanssasi tekemisiin. Kiitos siitä!

        Etpä ole paljon maailmaa "nähnyt" JOS kirjoitukseni on karkeaa kielenkäyttöä?? Siispä, oletettavasti olet niin omaan napaasi tuijottava ettet oe huomannut mitä on jos joku onkin erimieltä kanssasi ei tämä nyt todella maata kaada, mutta teikäläisen omantunnonarvo on saanut särön. Voi pientä, anna mamma puhaltaa.


      • alta riman.. kirjoitti:

        Etpä ole paljon maailmaa "nähnyt" JOS kirjoitukseni on karkeaa kielenkäyttöä?? Siispä, oletettavasti olet niin omaan napaasi tuijottava ettet oe huomannut mitä on jos joku onkin erimieltä kanssasi ei tämä nyt todella maata kaada, mutta teikäläisen omantunnonarvo on saanut särön. Voi pientä, anna mamma puhaltaa.

        ...sieluuni haavaa moisesta saa (ei ateisti edes mitään sielua tunnusta olevan olemassakaan). Olen tietysti sivistymättömiin ihmisiin elämäni aikana ennenkin joutunut törmäämään, mutta onneksi en kaltaistesi kanssa ole pakotettu muuten ihmeemmin olemaan tekemisissä.

        Tanssijoistakin löytyy kaikenlaista väkeä, mutta onneksi on mahdollisuus valita, keiden kanssa tanssii tai muuten aikaansa viettää.


        Käytöstapoja hallitsemattoman rahvaan käsitykset eivät minun omanarvontuntoani mihinkään hetkauta, joten ole huoletta vain.


      • alta riman
        Truehum kirjoitti:

        ...sieluuni haavaa moisesta saa (ei ateisti edes mitään sielua tunnusta olevan olemassakaan). Olen tietysti sivistymättömiin ihmisiin elämäni aikana ennenkin joutunut törmäämään, mutta onneksi en kaltaistesi kanssa ole pakotettu muuten ihmeemmin olemaan tekemisissä.

        Tanssijoistakin löytyy kaikenlaista väkeä, mutta onneksi on mahdollisuus valita, keiden kanssa tanssii tai muuten aikaansa viettää.


        Käytöstapoja hallitsemattoman rahvaan käsitykset eivät minun omanarvontuntoani mihinkään hetkauta, joten ole huoletta vain.

        yksinkertainen, iso läjä. Toki tumnnustan,,, osaat kai tanssia sentään. Ja tämä oli sitten piste tälläerää.


      • Pesäkalliolainen

        Olisiko ollut parempi lopettaa Pesäkallion toiminta. Tämä oli yksi vaihtoehto. Toinen vaihtehto oli Pesäkallion tanssitoiminnan uudistaminen. Onneksi uuditamisen vaihtoehto toteutui ja meillä on Pesäkallio edelleenkin ja toivottavasti myös tulevaisuudessa. Nyt ainakin näyttäisi siltä että toiminnan tulevaisuus on turvattu.

        Väitetään kädenalittajien karkoittavan suljetun otteen tanssijoita pois tanssipaikoilta. Pesäkallion perusteella se ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Kädenalittajien lisäksi Pesäkallio on saanut runsaasti myös uusia perinteisen tanssijoita. Jos muutama on jäänyt pois niin se on korvautunut uusilla moninkertaisesti.


      • tanssija*
        Pesäkalliolainen kirjoitti:

        Olisiko ollut parempi lopettaa Pesäkallion toiminta. Tämä oli yksi vaihtoehto. Toinen vaihtehto oli Pesäkallion tanssitoiminnan uudistaminen. Onneksi uuditamisen vaihtoehto toteutui ja meillä on Pesäkallio edelleenkin ja toivottavasti myös tulevaisuudessa. Nyt ainakin näyttäisi siltä että toiminnan tulevaisuus on turvattu.

        Väitetään kädenalittajien karkoittavan suljetun otteen tanssijoita pois tanssipaikoilta. Pesäkallion perusteella se ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Kädenalittajien lisäksi Pesäkallio on saanut runsaasti myös uusia perinteisen tanssijoita. Jos muutama on jäänyt pois niin se on korvautunut uusilla moninkertaisesti.

        onneksi on saleja muuallakin ja matka ei haittaa.


      • Äinään Miäs
        tanssija* kirjoitti:

        onneksi on saleja muuallakin ja matka ei haittaa.

        Legendaarisen Lahden Pesäkallion lopullinen linjanveto tehdään ja selviää varmasti vuoden kuluessa muutoksen alkamisesta,eli tässä kohtaa harpinpyörähdystä on odotettavissa aikaisintaan syksyllä 2010.
        Ihan näin aikaisessa vaiheessa tuskin voidaan puhua lopullisesta nahanluomisesta kun asioita ja etenkin myönteisiä muutoksia vasta makustellaan.
        Kun aikaisemmin huudeltiin kovastikin muutoksien perään, kun niitä sitten on saatu,niin perisuomalaiseen tyyliin jatketaan puukottamista,koska se on helpompaa kuin asioiden näkeminen myönteisessä valossa.
        Pesäkallion tämän hetkisestä tilanteesta olen jäävi sanomaan tämän enempää mitään,mutta väitän että siellä ainakin yhdet häävalssit kevään aikana mennään.


        ugh.



        Kirjoittaja lenkkeilee Pesäkallion luonnonsuojelualueella viikottain. (toim. huom.)


      • alta riman.. kirjoitti:

        Älä sinä aliarvioi minun tanssitaitojani, älä myöskään ala etsimään paikkoja mitkä minulle sopii. Olen ulospäin suuntautunut ja suht koht hyvän ulkomuodon omaava nainen ja tasantarkkaan tiedän itse mitä haluan, sitä ei sinun käskyt hetkauta, vanha mies kehtaatkin! Mikä taas lippuhintoihin tulee sain viikkositten kuulla "lavareiden" kortin omaavien päässen vitosella sisään, se siitä. Pystyn maksamaan vaikka kaksikymppisenkin ei toki siitä ole kysynys. Jotemkin olet näin kirjoitusten perusteella aikasmoisen öykkö (lue ällö) tyyppi. Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Kehitys... onko se tanssilattian kuviointia, voi ja voi sua pientä reppanaa.

        ...puutuin eilen Järvenpäässä, kun Pesiksen toimintaa pyörittävän henkilön kanssa satuin kappaleiden välillä osumaan vierekkäin. Kyllä talo saa ihan ormaalin maksun ko. seurankin jäsenten osalta, mutta tehdyn erityissopimuksen mukaisesti sen erotuksen maksaa Lavarit.

        Ulkopuolisten tuskin on syytä närkästyä jonkun yhdistyksen varojenkäytöstä.

        Tuota samaa väitettä vitosen pääsymaksusta levitettiin jo paikallisen sanomalehden näppispalstallakin.
        Jäljet johtanevat sylttytehtaalle.


    • Talkootanssit

      Talkoovoimin 150-200 hengen tanssien järjestäminen on vielä kannattavaa. Useitakin paikkoja pyöritetään vieläkin pienemmillä tanssijoiden määrillä talkoovoimin ja ne tuottaakin. Pesäkalliolla olisi ollut mahdollisuudet ylläpitää perinteiseen tanssimiseen perustuvia tansseja talkoovoimin. Talkoolaisia nykyisin ei kovin helposti ole saatavissa ja moni pieni perinteinen paikka onkin joutunut lopettamaan tanssit yksinomaan talkoolaisten puutteen takia.

      Yksinomaan perinteinen tanssiminen ei kovin suuria joukkoja saa liikkeelle ja pesäkalliolla olikin pakko uudistaa toimintaa niin että siellä voi järjestää tansseja liiketaloudellisin perustein. Siellä ohjelmistot suunnattiin selvästi nuorekkaampaan suuntaan ja monipuolisempaan tanssimusiikkiin. Uudistuksen myöstä Pesäkallion onkin löytäneet monipuolista tanssia harrastavat tanssijat ja ikärakennekin lähestyy merkittävien isojen paikkojen ikärakennetta. Ja mikä ilahduttavinta - vanhat Pesäkallion vakioasiakkaat ovat pysyneet asiakkaina uudistusten jälkeenkin.

      • Äinään Miäs

        Missä määrin Lahden sijainti tanssikartalla vaikuttaa paikan valintoihin? Esiintyjät karttavat tätä kaupunkia sen Helsinkiläheisyyden vuoksi.Puhutaan motista.

        On totuttu siihen,että täältä käydään muualla tanssimassa.

        Nyt on sitten laituritanssien sopimuskin katkolla.




        -kirjoittaja harrastaa nykyään mäkihyppyä-


      • paika pitäjäkö?

        terveisiä kirjoittajalle


      • Lavatanssija
        Äinään Miäs kirjoitti:

        Missä määrin Lahden sijainti tanssikartalla vaikuttaa paikan valintoihin? Esiintyjät karttavat tätä kaupunkia sen Helsinkiläheisyyden vuoksi.Puhutaan motista.

        On totuttu siihen,että täältä käydään muualla tanssimassa.

        Nyt on sitten laituritanssien sopimuskin katkolla.




        -kirjoittaja harrastaa nykyään mäkihyppyä-

        Ei savua jos ei tulta. Mtta eiköhän "lahtisyndrooma" ole kuitenkin suurimmalta osalta myytti. Lahden alueella on vahva kymmenien vuosien mittainen tanssiperinne. Onhan alueella ollut aikoinaan muitakin isoja paikkoja Jenkkapirtin lisäksi. Lahti oli myös 70-luvulla ja 80-luvun alkupuolella ravintolatanssitarjonnan suhteen yksi vilkkaimpia.


      • Tyrkyllä 4 h
        paika pitäjäkö? kirjoitti:

        terveisiä kirjoittajalle

        - Vuorohaku tanssit ja NAISET TASA-ARVOON MIESTEN KANSSA !


      • Tyrkyllä 4 h kirjoitti:

        - Vuorohaku tanssit ja NAISET TASA-ARVOON MIESTEN KANSSA !

        ...vuorohaun kannattajana ihmettelen, miksi niin monet naiset vastustavat vuorohakua -jotkut jopa naistentuntejakin.

        Pesäkalliollakin kokeiltiin muutama vuosi sitten yhden kauden ajan vuorohakua, mutta asiakaspalaute siitä oli niin negatiivista, että palattiin entiseen tunti ja vartti -systeemiin. Kyselyyn vastanneista ja asiaan kielteisesti suhtautuvista osa oli naisia.

        Uusi omistaja on ottanut sitten käyttöön, ainakin eteläissä osissa maata yleisimmäksi tulleen tavan: naisille puoli tuntia illan alkupuolella ja tunti myöhemmin.


      • vuorohaku jees
        Truehum kirjoitti:

        ...vuorohaun kannattajana ihmettelen, miksi niin monet naiset vastustavat vuorohakua -jotkut jopa naistentuntejakin.

        Pesäkalliollakin kokeiltiin muutama vuosi sitten yhden kauden ajan vuorohakua, mutta asiakaspalaute siitä oli niin negatiivista, että palattiin entiseen tunti ja vartti -systeemiin. Kyselyyn vastanneista ja asiaan kielteisesti suhtautuvista osa oli naisia.

        Uusi omistaja on ottanut sitten käyttöön, ainakin eteläissä osissa maata yleisimmäksi tulleen tavan: naisille puoli tuntia illan alkupuolella ja tunti myöhemmin.

        naiset ovat vastustaneet vuorohaku systeemiä.Sehän on paras tapa,saada jokaisen tanssia illan aikaan riittävästi,eikä vain seistä odottamassa hakua.Itsekkin olen sen todennut hyväksi tavaksi. Esim.jos olet vieraassa paikassa ja sinua ei tunneta, et varmaankaan pääse pelkällä miesten haulla niin usein parketille kuin haluaisit.Kun pääset itse vuorohaulla hakemaan,niin teet itsesi tunnetuksi ja vientiä riittää.Nimenomaan naiset ei vastusta vuorohakua,taitaa olla vain miesten tekemä tilasto.


      • vuorohaku jees kirjoitti:

        naiset ovat vastustaneet vuorohaku systeemiä.Sehän on paras tapa,saada jokaisen tanssia illan aikaan riittävästi,eikä vain seistä odottamassa hakua.Itsekkin olen sen todennut hyväksi tavaksi. Esim.jos olet vieraassa paikassa ja sinua ei tunneta, et varmaankaan pääse pelkällä miesten haulla niin usein parketille kuin haluaisit.Kun pääset itse vuorohaulla hakemaan,niin teet itsesi tunnetuksi ja vientiä riittää.Nimenomaan naiset ei vastusta vuorohakua,taitaa olla vain miesten tekemä tilasto.

        ...hatusta asioita tänne kirjoitellakseni.

        Tuo asiakaskysely todella tehtiin, ja tulos oli tuollainen.

        Sen lisäksi tuntemistani sadoista naisista kymmenet ovat ilmaisseet pitävänsä naistehakua turhana ja jopa menevänsä tauolle niiden ajaksi. Noin ovat kertoneet muutamat aivan mielitanssitettaviinikin kuuluvista.

        En suinkaan mistään itsekkäistä syistä puolusta vuorohakua, sillä menetän itsekin aina vuorohakuilloissa huomattavan määrän mahdollisuuksia tanssia niiden kanssa, joiden kanssa tanssi parhaiten sujuisi.

        Näen sen vain oikeudenmukaiseksi tavaksi mahdollistaa kaikille yhtäläinen vastine pääsymaksulle.


      • vuorohaku hyvä
        Truehum kirjoitti:

        ...hatusta asioita tänne kirjoitellakseni.

        Tuo asiakaskysely todella tehtiin, ja tulos oli tuollainen.

        Sen lisäksi tuntemistani sadoista naisista kymmenet ovat ilmaisseet pitävänsä naistehakua turhana ja jopa menevänsä tauolle niiden ajaksi. Noin ovat kertoneet muutamat aivan mielitanssitettaviinikin kuuluvista.

        En suinkaan mistään itsekkäistä syistä puolusta vuorohakua, sillä menetän itsekin aina vuorohakuilloissa huomattavan määrän mahdollisuuksia tanssia niiden kanssa, joiden kanssa tanssi parhaiten sujuisi.

        Näen sen vain oikeudenmukaiseksi tavaksi mahdollistaa kaikille yhtäläinen vastine pääsymaksulle.

        näinkin,ja jos on tuttu paikka ja tuttu tanssiporukka,niin sillä ei silloin ole merkitystä.Silloin kun käyt vieraassa paikassa ,jossa ei ole tuttuja asia saa aivan uuden merkityksen ,niinkuin aiemmin kirjoitin.Jos käy vain tutuissa paikoissa ja on paljon tanssituttuja,ei vuorohaulla ole niin paljon merkitystä.


      • kesäpallio
        Truehum kirjoitti:

        ...hatusta asioita tänne kirjoitellakseni.

        Tuo asiakaskysely todella tehtiin, ja tulos oli tuollainen.

        Sen lisäksi tuntemistani sadoista naisista kymmenet ovat ilmaisseet pitävänsä naistehakua turhana ja jopa menevänsä tauolle niiden ajaksi. Noin ovat kertoneet muutamat aivan mielitanssitettaviinikin kuuluvista.

        En suinkaan mistään itsekkäistä syistä puolusta vuorohakua, sillä menetän itsekin aina vuorohakuilloissa huomattavan määrän mahdollisuuksia tanssia niiden kanssa, joiden kanssa tanssi parhaiten sujuisi.

        Näen sen vain oikeudenmukaiseksi tavaksi mahdollistaa kaikille yhtäläinen vastine pääsymaksulle.

        ainakin osaksi tästä miesten vähyydestä. Tai siis toisinsanoen naisenemmistöstä.

        Kaikki naiset kun eivät millään halua juosta siinä hakutilanteessa -jos ei taas pidä kiirettä niin ei millään ehdi hakea-miehet loppuvat kesken. Varsinkin ne joilta tanssi sujuu.

        Mieluummin menevät vaikka kahvioon siksi aikaa,kuin naistenriviin ryntäilemään.


      • tanssija*
        Truehum kirjoitti:

        ...hatusta asioita tänne kirjoitellakseni.

        Tuo asiakaskysely todella tehtiin, ja tulos oli tuollainen.

        Sen lisäksi tuntemistani sadoista naisista kymmenet ovat ilmaisseet pitävänsä naistehakua turhana ja jopa menevänsä tauolle niiden ajaksi. Noin ovat kertoneet muutamat aivan mielitanssitettaviinikin kuuluvista.

        En suinkaan mistään itsekkäistä syistä puolusta vuorohakua, sillä menetän itsekin aina vuorohakuilloissa huomattavan määrän mahdollisuuksia tanssia niiden kanssa, joiden kanssa tanssi parhaiten sujuisi.

        Näen sen vain oikeudenmukaiseksi tavaksi mahdollistaa kaikille yhtäläinen vastine pääsymaksulle.

        vasta sinä tämän ketjun alussa kirjoitit, ettei mitään "sisälämpiötä" (lue tuttukauppaa) Pesiksellä tunneta, jälleen pyörrät sanasi, OIKEIN, palstanvahti.
        ps. ja kukaan ei ole kertonut että Lavarit maksaa osan lipusta, tais olla sullekin YLLÄRI!!


    • Anonyymi

      Miksi pesäkalliolla on vuorotellen naisten ja miesten haku tunnit tosi typerää !

      • Anonyymi

        Paikassahan on mies pulaa ...
        joten
        Naiset voi joka toinen tunti käyttää
        kahvion palveluja.
        Ja jos sattuu olemaan niitä miehiä niin
        nainen voi hakea mieleistään 😉
        https://www.pesakallio.fi/
        Lahden Pesäkallio kutsuu
        tanssimaan!
        https://youtu.be/bo9Kmj3pe24
        Tanssitaivaan kirkkaimmat tähdet esiintyvät lauantaisin klo 19-01.


    • Anonyymi

      Huomasin Hurman keikkakalenterista, että esiintyvät tänään 14,9,2024 Lahden Pesäkalliolla. Onkohan "sisäpiirikeikka" kun ei ole tanssinetissä tietoa?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe