Kajaanin Pietari vuokra-asunnot

Ongelma!

Miten lämmitätte asuntoanne näillä yli 20 asteen pakkasilla? Patterit ovat tulikuumat, mutta siitä huolimatta ei sisällä tarkene ulkovaatteet päällä.

56

4873

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sairastin 1,5 vuotta

Voit jo valmistautua maksamaan aikamoisen summan siitä, kun patterit käy täydellä teholla 24/7. Nämä ovat niitä Kajaanin Pietarin vuokra-asuntojen pieniä yllätyksiä. Mukavaa ja viihtyisää asumista hehe...

• Taalasmoa

Voisi tepsiä parhaiten. Eihän kenenkään tarvitse asunnossaan palella, täysi vuokra aina maksettava ja lisälämmityksestä maksaminen ei kuullosta reilulta.

• maksakaa vain lisää

kohonneet lämmityskustannukset korottamalla tänä vuonna vuokria vähän enemmän kuin viimevuonna. Lähetämme asukkaille kirjeen korotuksesta, joten siinä enemmän tietoa. Valitettavasti emme pysty vaikuttamaan talojen huonoon lämmöneristykseen ja siihen, että talot ovat huonosti rakennettuja.

• 11212313

Mitä, jossakin Pietarin asunnossako lämpiää patterit. No joo kyllä meilläkin jonkun asteen ainakin muutama patteri. Osa pattereista ihan kylmänä. On sanottu huoltomiehelle, kävi ilmaamassa, mutta mitään ei tapahtunut.

Nurkissa tuulee niin että villasukat pitää olla jalassa. Kädellä kun kokeilee niin ikkunan reunoista vain vinkka käy.

On nämä saatana paskoja asuntoja ja helvetin kalliita. Ja melkein vasta rempattu. Mahtaa olla melko taitavia timpureita...

• Kirskuri

Vaan se joka maksaa. Vuokralaiset, pitäkää puolenne!!!

• Asunnosta maksava

Mitä 24/7 neljän seinän sisällä viihtyvä avohoitopotilas tekee asunnolla?

• Häh? Tööt
        Asunnosta maksava kirjoitti:

Vois kuvitella, että laitoshoidossa tai vankilassa olisi huomattavasti paremmat oltavat kuin kyyhöttää 24/7 jossakin kurjassa betoni vuokra asunnossa penniä venyttäen.

• entinen asukas
        Häh? Tööt kirjoitti:

Vois kuvitella, että laitoshoidossa tai vankilassa olisi huomattavasti paremmat oltavat kuin kyyhöttää 24/7 jossakin kurjassa betoni vuokra asunnossa penniä venyttäen.

yleisesti tiedossa että pietarin asunnoissa on jäätä nurkissa talvella. ei koskaan enää!

• kusikin jäätyy

Meillä sama juttu. Ainoa lämmin patteri löytyy kylppäristä! Ilmattu on, tuloksettomasti. Sitten vielä kosteutta kertyy nurkkiin=>> saadaan vielä homettakin......

• fdfswfsddfsf
        Asunnosta maksava kirjoitti:

• närkästynyt

täysin samaa mieltä! meillä puuttui ikkunasta kahva, uuni rikki, makuuhuoneen ikkuna vuotaa ja seinä näyttää niinkuin ois haulikolla ammuttu ja pietarin porukkahan lupasi tehdä asialle jotain.. no käviväthän nuo katsomassa mutta tapahtuiko mitään niin ei.. ja vuokra lähemmäs 500.. köhköh.. mikä ei mennyt oikein?

• jfgjfgnj
        entinen asukas kirjoitti:

yleisesti tiedossa että pietarin asunnoissa on jäätä nurkissa talvella. ei koskaan enää!

Näissä asunnoissa toimii ilmanvaihto jopa pistorasioista, varsinkin tv-antennin rasiasta tuulee. Tämä on sitä kajaanilaisten remppafirman työn laatua. Mikä se olikaan se firma, joka teki näitä Pietarin talojen remontteja. Haistakaa vittu paskat timpurit, opetelkaa rakentamaan ja remontoimaan taloja.

• kokemusta on
        jfgjfgnj kirjoitti:

Näissä asunnoissa toimii ilmanvaihto jopa pistorasioista, varsinkin tv-antennin rasiasta tuulee. Tämä on sitä kajaanilaisten remppafirman työn laatua. Mikä se olikaan se firma, joka teki näitä Pietarin talojen remontteja. Haistakaa vittu paskat timpurit, opetelkaa rakentamaan ja remontoimaan taloja.

Saman asian huomasin itekki aikoinaan, melekonen vinkka pistorasioista ja antennin pistokkeesta kävi. Toinen juttu sitten kun meni kuukausia ettei ilmanvaihto pelannut. Suihkussa kun kävi, niin vesihöyryä kylppäri täynnä tuntikausia ja vesi tippui katostakin. Noh, kaipa sen oli muutkin huomanneet kun kerran sitten huoneistossa käytiin ilmanvaihtohormeja rukkaamassa kylppärissä ja keittiössä ja kiellettiin niihin koskemasta. Sen jälkeen alkoi semmoinen humina käymään ettei saanut parvekkeen ovea, eikä ulko-ovea auki millään, semmonen imu oli päällä. Muutenkin noi kaupungin kämpät on ihan perseestä ja koko Kajaanin Pietari on perseestä, onneksi pääsin pois.

• PIETARI !!!!!!!!!!!!

Ongelma Kajaanin kaupungille.....tulee kaupungille kalliiksi !

• marttiäm

Voisi ensiksi kitkeä nuo "haamuasukkaat" pois. Muut joutuu maksumiehiksi kun asunnoissa asuu asukkaita jotka ei ole kirjoissa eikä kansissa. Kaikki vaan ilmi!

• NIITÄ
        marttiäm kirjoitti:

Voisi ensiksi kitkeä nuo "haamuasukkaat" pois. Muut joutuu maksumiehiksi kun asunnoissa asuu asukkaita jotka ei ole kirjoissa eikä kansissa. Kaikki vaan ilmi!

KAIKKIA TULE IKINÄ ILMI JA NIITÄ ON MUUALLAKIN SUOMESSA.........JOTKA EI OLE KIRJOILLA MISSÄÄN.....USKOKAA TAI ÄLKÄÄ IHAN OMASTA TAHDOSTAAN

• tropiikki 32

kuulemma semmosia konsteja ovat kekseliääät käyttäneet että paahtavat avotulella olohuoneessa kahvinpapuja ja jossain uuni laitetaan keittiössä täysille ja luukku auki niin kyllä alkaa tarkenemaan.

• ssssnnnnnssssmmmm

ja töhö täysille ja lämmintä riittää mutta saa nähdä milloin palaa koko talo.

• neuvon teitä

Jos patterit on tulikuumat niinkuin aloituksessa sanotaan, niin silloin pitäisi tareta. Ikkunoista voi vetää ja silloin täytyy ikkunoita tilkitä.
      Jos patteri ei lämpene ja on ilmattu niin sitten täytyy irroittaa termostaatti, siellä on pieni nipsukka ja sen kun katkaisee saa patterin väännettyä vaikka kuinka suurelle.

• NokkaProkkanalla

asunnon omistajalle kuuluu korjaukset ja niiden kustannukset. Ilmottakaa vaan isännöitsijälle asiasta ja vaatikaa korjaamaan! Jos ei ala tapahtua vaihtakaa asuntoa...

• Hipihuu
        NokkaProkkanalla kirjoitti:

asunnon omistajalle kuuluu korjaukset ja niiden kustannukset. Ilmottakaa vaan isännöitsijälle asiasta ja vaatikaa korjaamaan! Jos ei ala tapahtua vaihtakaa asuntoa...

Paljonko siellä asunnoissa sitten on lämmintä talvella? Ja kyllä mulla ainakin on talvisaikaan villasukat jalassa, vaikken Pietarilla asukkaan. Se on ihan normaalia, että pukeudutaan vuodenajan mukaan.

• Rieska?
        Hipihuu kirjoitti:

Paljonko siellä asunnoissa sitten on lämmintä talvella? Ja kyllä mulla ainakin on talvisaikaan villasukat jalassa, vaikken Pietarilla asukkaan. Se on ihan normaalia, että pukeudutaan vuodenajan mukaan.

No ei kai nyt sisällä tarvii pukeutua vuodenajan mukaan, miten on?

• Vuosi 2010

Neljän seinä sisällä 24/7

• huh?

Meillä ainaki sisällä lämmin, vaikka patteri 20 asteen kohdilla, lkeittiössä n. 18 asteen. Välillä jopa kuuma ettei t-paita päällä voi nukkua kun tukahtuu. Parempi niin päin.

• SFfF
        huh? kirjoitti:

Meillä ainaki sisällä lämmin, vaikka patteri 20 asteen kohdilla, lkeittiössä n. 18 asteen. Välillä jopa kuuma ettei t-paita päällä voi nukkua kun tukahtuu. Parempi niin päin.

Kylläpä on valittajien mukaan ikävä asua, tulee vaan mieleen että miksi nämä ikuiset valittajat eivät ole jo muuttaneet pois, parempiin paikkoihin? Lopettakaa tuo turhasta valittaminen, pakko siellä ei ole kenenkään asua!
        Hyvä on asua Pietarin asunnnoissa, huolto pelaa hyvin!

• Kituroija
        SFfF kirjoitti:

Kylläpä on valittajien mukaan ikävä asua, tulee vaan mieleen että miksi nämä ikuiset valittajat eivät ole jo muuttaneet pois, parempiin paikkoihin? Lopettakaa tuo turhasta valittaminen, pakko siellä ei ole kenenkään asua!
        Hyvä on asua Pietarin asunnnoissa, huolto pelaa hyvin!

se on niin, että on pakko asua jos olet työtön ja ennenkaikkea luottotiedoissa merkintä, mistään et saa asuntoa, etkä pankista asuntolainaa. Siinä taas sellainen, joka ei tiedä köyhyydestä ja kurjuudesta mitään.

• .....
        Kituroija kirjoitti:

se on niin, että on pakko asua jos olet työtön ja ennenkaikkea luottotiedoissa merkintä, mistään et saa asuntoa, etkä pankista asuntolainaa. Siinä taas sellainen, joka ei tiedä köyhyydestä ja kurjuudesta mitään.

ottakaa termari pois ja säätäkää venttiilistä esisäätöarvo a asentoon niin rupee lämpiämään...

• !
        ..... kirjoitti:

ottakaa termari pois ja säätäkää venttiilistä esisäätöarvo a asentoon niin rupee lämpiämään...

Eikä kaikki katso luottotietoja jos olet valmis tinkimään vähän laadusta. Loppuis se turha vinetyski sitte. Ja kyllä, itsekin olen työtön joten tiedän kyllä siitä kurjuudesta kun Kelalta tulee 600 kuussa ja vuokra yli 500. Että juu.

• sfag
        ! kirjoitti:

Eikä kaikki katso luottotietoja jos olet valmis tinkimään vähän laadusta. Loppuis se turha vinetyski sitte. Ja kyllä, itsekin olen työtön joten tiedän kyllä siitä kurjuudesta kun Kelalta tulee 600 kuussa ja vuokra yli 500. Että juu.

Totta, aina on vaihtoehtoja jos vaan vähän viitsii katsella. Lakatkaa vänisemästä joka asiasta ja etsikää parempi jos ei miellytä!

• 20v asunut
        sfag kirjoitti:

Totta, aina on vaihtoehtoja jos vaan vähän viitsii katsella. Lakatkaa vänisemästä joka asiasta ja etsikää parempi jos ei miellytä!

Minä en kans tajua tuoyta jatkuvaa kitinää. Helkkari senkus otatte kimpsunne ja kampsunne ja katelkaa parempi jos kuvittelette löytävänne.
        Pietarilla on hyvä asua ja asuntoja kyllä löytyy.

• Mullekin riitti

Asuin mieheni kanssa Pietarin kaksiossa tänä vuonna, nyt asumme eri paikkakunnalla. Pietarin kaksiossa oli kylmää ja vetoista. Sisäilma oli huono ja tunkkainen, yhtenään piti huokailla. Varsinkin öisin piti aina olla paljon vaatteita päällä, ei puhettakaan että olisi ollut talvella sisällä t-paidassa. Nykyisessä asunnossamme se onnistuu, täällä on sentään lämmintä.

Itse sain Pietarin kaksion vetoisuudesta ja ties mistä homeitiö-ongelmista jatkuvia allergisia reaktioita, olin silmä- ja silmäluomitulehduskierteessä, kuureja meni monta. Iho kutisi minulla ja miehelläni siellä erityisen paljon.

Ilmoitin ongelmista eteenpäin ja olivat tutkineet asian, tuloksista en tiedä. Nykyinen asuntomme on isompi kuin Pietarin kaksio ja vuokrakin on halvempi...

• ny5h8cfim0qså.

Mutta ihan samalla lailla sossu maksaa viulut, niinkö? Aina on kaikki jonkun muun syy. Kyllä isännöitsijä
        korjaa, laki määrää niin, mutta jos vain valitat netissä, saat palella perse huurussa ihan joka paikassa muuallakin. Mikään asunto ei säily priimakunnosa ikuisuuksia ellei niitä hoideta, jos eti ilmoita vioista, olet osa ongelmaa. JA vieläpä laiska sellainen, ja li h a v a.

• Mullekin riitti
        ny5h8cfim0qså. kirjoitti:

Mutta ihan samalla lailla sossu maksaa viulut, niinkö? Aina on kaikki jonkun muun syy. Kyllä isännöitsijä
        korjaa, laki määrää niin, mutta jos vain valitat netissä, saat palella perse huurussa ihan joka paikassa muuallakin. Mikään asunto ei säily priimakunnosa ikuisuuksia ellei niitä hoideta, jos eti ilmoita vioista, olet osa ongelmaa. JA vieläpä laiska sellainen, ja li h a v a.

...haistaa niin pitkän paskan kuin peräpäästäsi lähtee!

• Omistusasuja

Kulkaas nyt siellä Pietarissa. ei se lämpö pysy, jos on talot huonosti rakennettu.
      Niin on kylmä täälläkin, omistusasuntoosakeyhtiössä, siis minulla "rikkaalla".
      70 luvulla talot rakennettiin seulaksi, ei auta ikkunoiden tiivistys vaan joka seinänraosta
      tuulee ja vetää. Antennipistokkeesta puhaltaa niin että pihisee.
      Villoja ei eristeenä seinissä ole, ja nekin vähät on kastuneet.

Olkaa te siitäkin vähästä tyytyväisiä, ei se vuokra ole ihan kohtuuton siihen nähden mitä
      näissä omistusasunnoissa pitää panna remontteihin. Ei tottavie ole halpaa lystiä.
      Ja kun remontit on kalliita ja korjauskustannukset menee SUORAAN omistajien pussista,
      niin ollaan korjaamatta ja palellaan. Ei tilanne sen kummempi ole kuin teilläkään, jos
      talo on hataraksi rakennettu. Ostakaa lisälämmitin ja pankaa päälle pahimpien pakksten
      ajaksi, niin olen minäkin tehnyt. Sähkölaskussa se näkyy, mutta minkäs teet.

Te voitte sentään vaatia vuokranantajalta vaikka mitä, mutta me omistajat kun vaadimme, niin
      kaikki on pois omasta kukkarosta. POis meiltä "rikkailta" eläkeläismummoilta, jotka joskus
      olemma pikku asuntomme kitkuttaneet omaksi säästäen. Kohta on tilanne kuin Hesan Töölöössä,
      että ei ole enää varaa asua omassa asunnossa, kun remonttikustannukset on ylivoimaiset.
      Myy siinä sitten remontoitavassa taloyhtiössä, halvalla menee ja yksiöön joutuu muuttamaan.
      Ja tämä vuosikymmenien säästöjen jälkeen.

Te saatte uuden jää/pakastekaapin kun vaan ilmoitatte että vanha on rikki.
      Mitäs minä saan, sulaneet pakasteeet, enkä uutta ennnenkuin itse on varaa se
      maksaa. Eläkkeet on mitä on, vaikka 40 v keskipalkkaista työhistoriaa on takana.

Kerron tämän vain siksi, ettette lulisi, että vain Pietari teitä kituuttaa ilkeyttään.
      Me ja minä jäädymme omistysasunnossamme kun ei ole rahaa maksaa mahjtavia remontteja.
      Kunpa saisi sen rakentajan vastuuseen, mutta haudassa turvassa on...

Saas nähdä kuis paljon saan lisää lunta tupaan...

• kgogoigojiogojo

Kolmio ja vuokra 700e. Pitäisi jo saada jotain vastinett vuokralle.

• omistusasuja
        kgogoigojiogojo kirjoitti:

Kolmio ja vuokra 700e. Pitäisi jo saada jotain vastinett vuokralle.

Niin, pitääpä laskea paljonko todellinen kuukausivastikkeeni on jo tehtyjen remonttien jälkeen piskuisesta kaksiosta. Ei paljon naurata, ja paljonko olen pankille maksanut vuosikausia - sinä et. Enkä sitä voi laskea kummoseksikaan omaisuudeksi, kun tässähän joudun asumaan siihen asti kunnes hoitoon joudun, jos on varaa. Sitten asunnon hinta pannan hoitokustannuksiin, enkä minä sen kummempaa hoitoa saa kuin sinäkään. eli emme kumpikaan mitään. Eli se siitä "omaisuudesta".

Saat sinä varmasti vastiketta vuokrallesi, mutta koitapa valita se vuokratalo vanhemmasta päästä jostain 50 luvulla rakennetusta, niin eipä seinät falskaa. Pääomaa et ole sijoittanut, joten lähtiessäsi parempaan kämppään olet vain voittaja.

No taas tulee lunta tupaan, arvaan. Mutta haluan vain avata vähän näkökulmia tähän suomalaiseen rakentamiseen ja sen laatuun = kelvottomuuteen. On se vaan käsittämätöntä...
        Isoja laskuja maksetaan, osakkeenomistajat itse, ja vuokralaiset vuokrien kautta.

• thgtrgtg
        omistusasuja kirjoitti:

Niin, pitääpä laskea paljonko todellinen kuukausivastikkeeni on jo tehtyjen remonttien jälkeen piskuisesta kaksiosta. Ei paljon naurata, ja paljonko olen pankille maksanut vuosikausia - sinä et. Enkä sitä voi laskea kummoseksikaan omaisuudeksi, kun tässähän joudun asumaan siihen asti kunnes hoitoon joudun, jos on varaa. Sitten asunnon hinta pannan hoitokustannuksiin, enkä minä sen kummempaa hoitoa saa kuin sinäkään. eli emme kumpikaan mitään. Eli se siitä "omaisuudesta".

Saat sinä varmasti vastiketta vuokrallesi, mutta koitapa valita se vuokratalo vanhemmasta päästä jostain 50 luvulla rakennetusta, niin eipä seinät falskaa. Pääomaa et ole sijoittanut, joten lähtiessäsi parempaan kämppään olet vain voittaja.

No taas tulee lunta tupaan, arvaan. Mutta haluan vain avata vähän näkökulmia tähän suomalaiseen rakentamiseen ja sen laatuun = kelvottomuuteen. On se vaan käsittämätöntä...
        Isoja laskuja maksetaan, osakkeenomistajat itse, ja vuokralaiset vuokrien kautta.

Kyllä minä omistusasunto kuviot tunnen. Olen omistanut asunnon, josta reilun parin vuoden asumisella "nettosin" vajaa 15te (ostohinta-myyntihinta). (Toki tuli vastikkeita ja lainakorkoja maksettua, mutta remonttia en tehnyt mitään.) Kyllä sinäkin sopivassa kohtaa sen asuntosi/talosi myymällä tienaat. Jos markka-aikaan on rakentanut niin pelkästään jo euroon siirtyminen tuplasi omaisuutesi. Puhumattakaan vielä inflaatiosta.

Mutta asiaan....olipa se vuokra 200e tai 1000e, niin kyllä sitä vastinetta sille rahalle aina odottaa. Totuus on kuitenkin se että Pietarin huoneistot ovat useimmiten melko hämmästyttävän huonoja, ei ole vielä eteen tullut sellaista josta ei huomaisi selkeitä rakennusvirheitä (mm. tuulee pistorasioista, ikkunoiden pokista, osa pattereista täysin kylmiä (aina saat ilmata/säätää termostaatteja ja paluuventtiilejä) jne).

• omistusasuja
        thgtrgtg kirjoitti:

Kyllä minä omistusasunto kuviot tunnen. Olen omistanut asunnon, josta reilun parin vuoden asumisella "nettosin" vajaa 15te (ostohinta-myyntihinta). (Toki tuli vastikkeita ja lainakorkoja maksettua, mutta remonttia en tehnyt mitään.) Kyllä sinäkin sopivassa kohtaa sen asuntosi/talosi myymällä tienaat. Jos markka-aikaan on rakentanut niin pelkästään jo euroon siirtyminen tuplasi omaisuutesi. Puhumattakaan vielä inflaatiosta.

Mutta asiaan....olipa se vuokra 200e tai 1000e, niin kyllä sitä vastinetta sille rahalle aina odottaa. Totuus on kuitenkin se että Pietarin huoneistot ovat useimmiten melko hämmästyttävän huonoja, ei ole vielä eteen tullut sellaista josta ei huomaisi selkeitä rakennusvirheitä (mm. tuulee pistorasioista, ikkunoiden pokista, osa pattereista täysin kylmiä (aina saat ilmata/säätää termostaatteja ja paluuventtiilejä) jne).

NIinpä, kaikenmaailman lakeja säädellaan tupakka-askien kylkeen varotuksista, ym
        Ja uusi osoittain kelvoton asunto-oy lakikin tuli, mutta semosta lakia ei saada, että rakennettavien
        asuntojen pitäisi olla ASUMISKELPOISIA. Jja jos lämpitila on 18 astetta ja veto käy seinistä läpi,
        niin ei täytä ehtoja. Olemme samaa mieltä..
        Mutta en minä omiani pois saa, olen ostanut aikanaan silloin, kun hinnat oli huipussa,
        80-90 luvun taitteessa, maksoin järjettömän hinnan, mutta kun elämäntilanteen takia oli
        ostettava, ja korot oli 16 %. Omiani en pois saa, ja jos myyn niin uusihan olisi ostettava,
        niin ei lyö leiville. Mutta ei tässä hätää ole, mutta ei riemuakaan.
        Muttä pääasiasta olemme samaa mieltä, korvauksia noilta rakentajilta pitäisi saada.

• lämpöä riittää

Meillä on Pietarin asunnossa ainakin lämpötila jatkuvasti standardissa eli noin 21-22 astetta, oli kova pakkanen ulkona tahi ei :)

• kattimattikarvajalka

Sama juttu meillä, lämpöä piisaa ihan hyvin ja kaikki muukin kyllä pelaa ihan kiitettävästi. Turhaa kitinää.

• asuin
        kattimattikarvajalka kirjoitti:

Sama juttu meillä, lämpöä piisaa ihan hyvin ja kaikki muukin kyllä pelaa ihan kiitettävästi. Turhaa kitinää.

nuorena ja pers áukisena pietarin asunnossa. Saatanan kylmähän siellä oli. No termostaatit irti ja pattereiden paluukierto ruuvia auki sieltä paluuputken tulpan alta niin tarkeni vähän paremmin, tosin naapurin vesikierto saattoi samalla vähän heiketä..

• villa töppönen
        asuin kirjoitti:

nuorena ja pers áukisena pietarin asunnossa. Saatanan kylmähän siellä oli. No termostaatit irti ja pattereiden paluukierto ruuvia auki sieltä paluuputken tulpan alta niin tarkeni vähän paremmin, tosin naapurin vesikierto saattoi samalla vähän heiketä..

Lämmintä on liikaaki.kuka on paras talkkari pietarilla,oisko Puuha Pete.

• oisinpa mac gaiver
        villa töppönen kirjoitti:

Lämmintä on liikaaki.kuka on paras talkkari pietarilla,oisko Puuha Pete.

asua meitin naapuriss, kun täällä niin vidun kylmä

• vanhukset
        oisinpa mac gaiver kirjoitti:

asua meitin naapuriss, kun täällä niin vidun kylmä

Hyvä on lämpö nytki, läpöä peräti 24 astetta

• pipo päässä
        vanhukset kirjoitti:

Hyvä on lämpö nytki, läpöä peräti 24 astetta

Kylmä kuin siperiassa.

• Rieska.
        pipo päässä kirjoitti:

Kylmä kuin siperiassa.

Kuin ryssän perseessä.

• hävetkää saamattomat
        Rieska. kirjoitti:

Kuin ryssän perseessä.

Mitä te kitisette, kyllä tuolta vuokrakämppiä löytyy kun viittii vaan etsiä, tuntuu että
        jotkutu odottaa että kunnan on tehtävä kaikki, hommattava kämppä ja vielä maksettava se.

Ymmärän kyllä että kaikki eivät muuhun jostain syystä pysty, mutta osa on ihan selkeästi laiskoja
        paskahousuja joilla ei ole aikomustakaan ottaa elämänsyrjästä itse kiinni. Aikuisia miehiä
        makaa paskahousussa päivt pitkät valittamassa.

• 22 asunu
        hävetkää saamattomat kirjoitti:

Mitä te kitisette, kyllä tuolta vuokrakämppiä löytyy kun viittii vaan etsiä, tuntuu että
        jotkutu odottaa että kunnan on tehtävä kaikki, hommattava kämppä ja vielä maksettava se.

Ymmärän kyllä että kaikki eivät muuhun jostain syystä pysty, mutta osa on ihan selkeästi laiskoja
        paskahousuja joilla ei ole aikomustakaan ottaa elämänsyrjästä itse kiinni. Aikuisia miehiä
        makaa paskahousussa päivt pitkät valittamassa.

Liikaa lämpöä meillä ainaki nakertajassa maamientiellä,24 astetta eikä mitään tehdä sen eteen että ei päästeä harakoille lämpöä.

• %%%%
        22 asunu kirjoitti:

Liikaa lämpöä meillä ainaki nakertajassa maamientiellä,24 astetta eikä mitään tehdä sen eteen että ei päästeä harakoille lämpöä.

Perkele mitä sinä horiset täällä ole kuin 15 astetta.

• Vilukissa 2

Mulla ainakin on 21astetta. Vain parvekkeen oven vieressä 18astetta. Ei palele.
      Kai varmaan riippuu asunnoista.
      Mulla tosin remontteerattu.

• Vilu pois jo on

Eläkää valittako vaan sanokaa Puuha Petelle niin kyllä asia hoituu nopsaan Nakertajassa.Lämpöä tullee kun se vanhan viltin tuo.ja huopikkaat.

• Lämpötila

Muutimme Kajaanista mieheni kanssa ja enää ei palele nykyisessä vuokra-asunnossa. Ihanaa. Pietarin asunnon hypoterminen koleus on enää muisto vain.

• Tyytyväinen asukki

Ei tarvii mitenkää, ku patterit on lämpimänä. Pitää jo välillä laittaa patteria kiinni ettei ois nii mahottoman lämmin. Tosin tämäkin asunto vastikään velkarahalla remontteerattu uuteen uskoon. Ei hiukset hulmua ikkunan läheisyydessä, niin kuin teki opiskelija-asunnossa Lohtajalla.

• Valivalit pois

Kyllä täällä Erätielläkin on mukavasti lämmintä, ei tarvitse palella. Eikä muutenkaan mitään valittamista.

• Anonyymi

tulee jo 2025, paljonkos vuokra nousi seuraavalle vuodelle? hehe
      täällä nousi lähes 50 euroa, katsoin tuossa ensivuoden maksu pahvia, niin vesimaksu näköjään nousi 20 eurosta 60 euroon kuukaudessa hehehe

• Anonyymi

Tehkää asialle jotain, käykää konttuurissa räyhäämässä porukalla, muuttakaa pois tms mut lopettaaa netissä uliseminen, se ei johda mihinkään. Tai tyytykää kohtaloonne ja ryypätkää loput rahat kylmässä kämpässä. Jos ei tee mitään, ei saa mitään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91