Ilmakumi vai ilmakennopyörät?

nimetönnn1234

Mitä eroa niillä on käytössä? tiedän että ilmakennopyöriä ei tarvi pumppailla. Vaunut kovassa käytössä ja kylmässä pitkiäkin aikoja...
kertokaa!

5

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Mulla vaunussa ilmakennopyörät ja niihin painautuu kaikki kivet... ei kiva juttu... ilmakumipyörillä kuulemma tasaisempi työntää, että paremmat on... itse haluisin ilmakumipyörät, mutta ilmeisesti vaunuihin mitkä mulla on niin ei saa :(

• asasasasEDF

vaunuissa kaikissa ollut ilmakumipyörät. Kaksissa (joista toiset uudet) ilmat tyhjeni jatkuvasti yhdestä pyörästä, kolmansista kumi puhkesi 2 kertaa. Että silleen....

• Ehdottomasti

Ilmakumipyörät ehdottomasti! Eli todella kevyet ja hiljaiset käytössä, kennot kolisevat koska ovat erittäin kovat. Ilmakumit samat kuin polkupyörässä.

• Muumimamo

Olen tänätalvena kärrytellyt emmaljungan ilmakumeilla sekä kennokumeilla. Sanoisin että ilmakumit on paremmat ainakin talvikelissä. Nuo kennokumit pitää rumaa ääntä jäisellä tiellä ja vaunut luisuu ihan sladissa kun vertaa ilmakumeihin. Ilmakumien miinus on se että ne pehmenee kun lämpötilan vaihtelut on suuret näin suomen talvi-oloissa. Kannatan kuitenkin ilmakumeja vaikka moni väittääkin niiden olevan vaivalloiset pumpata.. (öö kerran pari vuodessa?!!) Reilussa lumessakin ilmakumit kulkee kivemmin! Kesäasfalttikokemusta ei ole kuin ilmakumeista ja ovat vallan mainiot ja tekevät vaunuista hurjan kevyet.

• mammeliinini

Itse en enää ilmakumipyöriä vaunuihin laittaisi. Pari vuotta työnnellyt ilmakennopyörällisiä rattaita, välissä oli ilmakumit ja vaihdoin heti ilmakennoisiksi parin käyttöviikon jälkeen. Ilmakumiset olivat kyllä paljon raskaammat työntää varsinkin lumessa, vähänkin kun ilma väheni pyörästä. Ilmakennot eivät ainakaan meillä jokapäiväsessä käytössä ole menneet miksikään, ei ole kiviä jäänyt kiinni tms. Vaikka alla ovat olleet nyt vuoden, samat pyörät. En sitten tiedä onko tässä vuoden sisällä ilmakumipyörien laatu parantunut. Aiemmin eivät ainakaan kestäneet, ja tuon keston huomasi siinä vaiheessa kun rattaiden alle laittoi esim. kauppakassi. Emmaljungan ilmakumseita meni ainakin vanteet äkkiä soikeiksi. ihan parissa viikossa. Ilmakennot kestävät siis painoakin ennemmän, kuin ilmakumit. Itse siis kannatan ehdottomasti ilmkennopyöriä, mutta kaipa tämäkin on sellainen makuasia josta ei voi kiistellä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2216
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1654
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1318
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      123
      1303
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      60
      1068
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1044
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1017
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      952
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe