Kansakunnan olohuone

Hyvä doku!

Olipa hyvä Suomi-dokumentti (eilen tv-2). Hieman ihmettelin kun kuvaaja ei puuttunut asiaan kun Terolla syttyi paistinpannu palamaan, mutta siitähän tuli elokuvan paras kohtaus. Jos et nähnyt ohjelmaa niin kannattaa ehdottomasti katsoa uusinta tulevana sunnuntaina!

12

3205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzzzzzzz

      Oli ankea kuvaus, mutta se ei olliut pääasia.
      Siis hyi helvetti missä läävässä ihmiset voi asua. Pthyi vittu ! ! !
      Varsinkin se yks isomahanen jolla oli muuttomiehet. Lattiaa ei oltu pesty varmaan ikinä !??

    • hupihetki

      Tsiisus mitä kiksejä se sai milloin mistäkin. Tuollaisia bb-taloon niin alan katsojaksi.

      • häröfani

        Ei ehkä sais nauraa.. Mutta olen samaa mieltä! :)


      • Olen hullu

    • hoh.hoijaa

      paistinpannukohtaus on feikkiä. katso tarkemmin,niin huomaat itsekkin.

      • paistinpannu_palaa

        päivällä.


    • taputan+

      tapaista voi katsoakin, kun kaikki on realistista ja aitoa. Saman tyyppisiä dokumenttejä lissää. Erittäin hyvä ohjelma ihmisten aidosta arjesta.

    • Köyliön Kaiku

      Dogumentti? mielestäni ei lainkaan, paremminkin valtaeliitin tahdittama ja hyväksymä näkemä, kansalaisistaan. Viestimet äärestä laitaan ovat sitouttaneet ja "tapetoineet" "kansakunnan olohuoneet" tarpeidensa mukaan, päätöksiensä perustaksi. Tämä kansakunnan olohuone? palvellee nykyisen korruption tarpeita. Kansalaisille pitäisi tarjota mahdollisuus kansanvaltaisiin päätöksiin avaamalla esirippu vallan estraadeille.

      • arkea se vaan

        oli kansan syvien rivien arkea. Arvatkaa millaista elämää eletään saloilla ja kylillä ja niitä ei näe monikaan ikinä?
        Myös kaupungeissa on kaikenlaista asujaa ja eläjää. Rikkaiden ja hyväosaisten olot osaa kuvitella ja niitä kuvataan avotakoissa ja eeva -lehdissä... Esim postinjakajat, kotisairaanhoitajat ym jotka kiertävät kylillä näkevät kaikenlaista, sellaista joka voi puistattaa.. Vielä kymmenkunta vuotta sitten kuulema eräs mies asui talossa jossa oli maalattia. Rahasta ei ollut puute, mutta jostain muusta..itsekin nuorempana sh-harjoittelijana kiersin kotish:n kanssa ja näin vaikka mitä....


    • Öllölä
    • ashame

      Tämä ei ollut hyvä dokumentti. Ja Teron paistinpannun palaminen, oli se sitten aito tai ei, oli yksi dokumentin keinovalikoimaan kuuluvista jutuista. Jos se oli aito ja kuvaaja oli paikalla, osoitti se kylmäveristä tilanteen hyväksikäyttöä elokuvan raflaavuutta ajatellen. Päähenkilöitä käytettiin hyväksi kautta linjan tässä. Heitä ei arvostettu. Ällöttävä lähestymistapa dokumentaristille. KUmmallista että saman tekijän edellinen, Tupakkahuone, oli aivan eri maata. Se on hyvä dokumentti nykyajan suomesta.
      Valitettavasti loputkin aitoa ilmaisua haluavat dokumentaristit ja elokuvan tekijät pakotetaan markkinoiden myllyyn, sanellaan ehdot siitä minkälaisia elokuvia tehdään jos rahoitusta haluaa. Katsojamäärät ovat se tärkein tekijä. Silloin oikea ihmis- ja kansalaislähtöinen elokuvailmaisu jää auttamatta jalkoihin.

    • hailhitler

      veljeni soitti ja sanoi että katsoinko dokumentin, en mutta onneksi se tuli tänään uusintana.
      kyllä' käry kävi, mut ,kun se oli tositapahtumaa,niin pannu sai palaa....nähtävästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe