moi! olen kypsytellyt allasta nyt 3viikkoa ja arvot ovat nyt hyvät,iso vedenvaihto on vielä edessä.
mutta tuo allas on ihan vihree. altaassa ei ole kuin hiekka,suodattimet ja yksi iso kanto.
kypsytys meni mönkään ekalla kerralla ja vesi oli silloinkin ihan vihreetä.tyhjensin altaan ja annoin olla ja aloitin kaiken alusta. nyt olen kypsyttänyt "kalavaarion" ohjeen mukaan.
aurinko ei paista altaaseen eikä sinne ole lisätty muutako hss,multa ja kalanruoka,niin se on ihme että vesi menee vihreeksi.
voiko olla että altaassa olevat silikoonit tekisivät tuon? allas on ostettu tampereen viherkalasta. joku vika tossa nyt on!
meiilä on oman kaivon vesi.
allas vihreenä
3
277
Vastaukset 3
- fish KING
- ravinteikas vesi
- itiö kasvu runsasta, ei haitallista
- joko nitriittiä on reippaasti vedessä
- annostelet tietty juuri ohjeiston mukaan
- minkä kokoinen akva- h*lvetti
moi! allas on n.600litranen
joo laitoin ohjeen mukaan kaikki.muissa altaissa ei samaa oiretta.
loisteputket ovat merkiltään sylvania,2xpäivänvalo ja 2x kasvivalo. 58w
mistäs niitä uv valoja sais? tampereen seudulta? hintaluokka?? vai hoituuko jollain halvemmalla konstilla? - h*lvetti
h*lvetti kirjoitti:
moi! allas on n.600litranen
joo laitoin ohjeen mukaan kaikki.muissa altaissa ei samaa oiretta.
loisteputket ovat merkiltään sylvania,2xpäivänvalo ja 2x kasvivalo. 58w
mistäs niitä uv valoja sais? tampereen seudulta? hintaluokka?? vai hoituuko jollain halvemmalla konstilla?moi!
mittasin hanasta tulevan veden ja altaassa olevan sain tulokset
mitattu tetran tippatesteillä(mulla on semmonen salkku)
hanasta:
ph:6-6,5
no2:0mg/l
no3:0mg/l
gh:3-4
kh2-3
altaasta:
ph:5-6
no2:0mg/l
no3:12,5mg/l
gh:3
kh:2
eli mitäs nää ny meinaa?
toi ph ja noi muut on aika alhaalla mielestäni? milläs noita nostellaan? ph on aika alhanen kai kaloille ja kasveille?
yhyy...auttakaa:/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581124- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50602
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459