Vääräs runos

Mysteriet

Kui tuliki tos miäle
ko haji puit

Katteli siin lähiympäristö
vähä tarkemmal silmäl
ko ova taas nähne
susi kyläl

Mitä mää sit tekisi
jos simmone tulsis
munt vasta

Sanosi hukkaparal
mää ole liia nuar
isoäiriks

Liia vanha punahilkaks

Ja sää hukkarukka
sää ole si kans
vääräs sarus

Tääl kone ääres
mul kai okka
mitä hätä

Jos tän eksyski joku
kiiluvasilmäne sus
oikke kettu

Mää voisi ain kirjotta

Men pois siit ny
sää ole ainaki
iha varmaste

Vääräs runos

18

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katson lintuja
      pystyynkuolleissa puissa
      hengitystäsi

      laulut yössä sattuvat
      sieluun jota varjelen

      - - -

      katson lintuja
      pystyynkuolleissa puissa
      hengitystäsi
      joka lauluna sattuu
      sieluun jota varjelen

      - - -

      katson lintuja
      pystyynkuolleissa puissa
      hengityksesi
      lauluna minussa on
      haava mykkään sieluuni

      • Mysteriet

        Jää puunoksilla
        helähtää aivan hiljaa

        Viiltävä kipu
        sydämeni huoneissa
        kuuluu naapurikylään



      • Mysteriet

    • mahdotonyhtalo

      Ihan oikeassa runossa mä oon :). Susia? Luulen, että ne pelkäävät enemmän. Miksiköhän niin monesti ihminen samaistuu sudeksi eikä esim. karhuksi? Ajattelin vain.., mutta pidin runostasi :).

      • Mysteriet

        Juu - täälpäi on taas(!) nähty iso susilauma...

        Tuas ukkokullan kans ku juttelin et pitäskös ottaa postinhakureissulle jo kättäpirempää mukaa, ku jo ihan tilastollisesti kattoe on niin että kymmenen suden laumas joku on taatusti nälkänenki =)

        Mää olen kyl sitkeetä, mut mistäs hukkaparka sen maistamati tietää :O

        Mää samaistun muuten tohon pihan mustarastaaseen - se osaa sit olla sutki lintu, peuhaa tuol puskis ja pöllyttää kaik varisseet lehret =)

        Sulle kans oikei iso kiitos!


    • tee.

      Meil o yhteisii runoaiheit. Munki mökil kävi susi - mää luule ainaki - mut mää e huamannu heti, kui hiano aihe se oli ja se haallistu kelvottomaks yritykseks, niinko lakitermi kuuluu. Ei sais.
      - Mut su runos oli kyl hiano!

      • Mysteriet

        Äläs sano - mun mielest susist kyl saa runoja ja tarinoit aikaseks vaik kuin...

        Sinulle toivotan oikein Hyvää Alkanutta Vuotta 2010 ja samassa paketissa tulee kiitos!


    • Minanoita

      Hetken minullekkin tuli kiusaus tehdä jäynää
      ja käydä laittamassa kommentti joka on tarkoitettu sinulle
      jonkun muun runoon...Tää oli kuules todella mainio värssy tiä se
      ja ihka oikeassa paikassa:)))))

      • Mysteriet

        Sie oot toinen (ääpeen lisäks) jolt osasin odottaaki semmost =)

        Mut ootki ny si oikias värsys - nii ellei tää sit ollu tarkotettu jonkul toisel *nauraa*

        Kiitos *wirn*


    • Berttamuori 92 vee

      siunatkoon sinuva Myssi...
      Oot Sie ihan oikijassa runossa...
      Tiijjä niistä susiloista.....nuorempii ne jahtaa....
      Tuskin minun ikäistä ämmää?......

      • Mysteriet

        Njaa... tiijjä kansa siit oikiast runost sannoo, kuha lämpimikseni värsy laittelin =)

        Vaa kuule Sie Bertta, Siehä se justiinnii ootki susie mielee - liha o mureet eikä kintut kuleta Sinnuu liia noppeesti karkuu!!!

        Vointeja mie Siul toivota ja Uusii Vuosii ja ison kiitokse laittele samaa pakettii !


    • joho mahtusis sus ja kettu.

      Kyl se isoäitiys viäl Suaki kohta vaik punahilkaks
      olekki liiaks vuasii kokennu. Runostas ei voi ku pittä.

      • Mysteriet

        Täl pihal ku muutenki noi elukat mahtuu samaan läjään, nii mikä ettei samaan runoonki sitte =)

        Kyl se oliski ihana semmonen nyytti - mää oon niin kateelline siskolle ku siit tuli taas mummi :O
        Mahtaaks noi mein mukula saada aikaan mitää viä pikään aikaan...

        *huoks*

        Kiitosta Sinul !!


    • ...Nääs nysse tuli...
      Kauhiast tykkää näistä murteistä.
      Nysse tuli jaa miehän hämäläinen
      olinkin vääräs runos `
      Hittaasti kulkoo hämis =)

      Jotaa tokkiinsa sanon ; Tykköää tykkää =)

      • Mysteriet

        soon kaimaseni sillälailla että yks ko tykkää murtehest ja toine sen puuttumisest - jokkaiselle jottai =)

        Kiitosta !!


    • Oott sää sit kans
      Ihan mahdoton.
      Ton runoilus kanssa nääs.
      Mä en muuta osaa eres sanoo.
      Kun olet mahrottoman hyvä! :)
      Öitä

      • Mysteriet

        Et arvaa mihin mää törmäsin tuos pari yötä sitten täis... :O
        oli koko lauma naantalilaisia pulikoimassa jäitten seas - sanosivat että vot, tekkee sielulle hyvvää *nauraa* - pakkasta oli 25 - mulla oli kylmä siinä rannallaki...

        Niillä oli kyllä kaikilla pipot!

        Itte oot hyvä - kiitos ihanasta kommentista =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe