Noniin, kävipä niin, että mulle tarjottiin puhelimitse noin kuukausi sitten työtä, tai siis kutsua työhaastatteluun ja sellaiseen työhön, joka ei ollut minulle yhtään mitenkään päin mieleen ja kysyin puhelimessa työntarjoajalta, että "Onko mulla jotain velvollisuuksia?" kun kertoi saaneensa tietoni työvoimatoimistosta ja hän sanoi, että ei ole ja täten kieltäydyin jo haastattelusta.
Nyt tuli työkkäristä kirje, jossa pyydetään selvitystä tuohon kieltäytymiseen. Paljonkohan tästä on karenssia paukkumassa? Olen alle 25-vuotias ilman ammatillista koulutusta oleva eli työmarkkinatuella olen elellyt.
Työhaastattelusta kieltäytyminen/karenssi?
7
4978
Vastaukset
- dfhg123
taitaa napsahtaa. Aina kannattaa mennä työhönotto haastatteluun, sanovat ne mitä tahansa.
- ´´´´´´´´´´´´´´
Tulossa on 5 kk:n rangaistustyössäoloehto, koska olet työmarkkinatuen saaja ja alle 25-v sekä ammattikouluttamaton.
Työtön ei voi kysellä oikeastaan mitään työtarjousta tehtäessä tai haastattelussa, vaan olla vain innostunut tarjouksesta, olipa sitten kyse vaikka selänpesijän hommasta. Ikävä juttu, mutta näinhän se karenssiautomaatti toimii. - pysyy
Siis et viittinyt lähteä edes haastatteluun? Mikä sä luulet olevas? Ootko siinä käsityksessä, että sut aina ja automaattisesti valitaan heti kun vaan vaivaudut haastatteluun menemään? Onko niin varma valinta aina, että jos ei töihin halua, niin ei voi edes mennä haastatteluun, vaan sieltä jo väkisin revitään töihin suoraan?
Ei hyvää päivää vaan sullekin.
Ei tullu siis mieleen, että haastattelussa vasta arvioidaan, että voitaisko sut ehkä valita. Ja haastattelun aikana myös sulla olis ollut mahdollisuus tehdä kysymyksiä. Esim sellaisia kuin: mikä palkka, minkälainen sopimus ja mihin tes:iin kuulun ja kuinka pitkä pesti kyseessä ym.
Työmarkkinatuki on jo poikki ja tulee toivottavasti pysymäänkin. Sossusta haet toimeentulotukea. Koska olet omaa tyhmyyttäs onnistunut poikkaisemaan työmarkkinatukesi, ei sossusta myönnetä täysimääräistä tukea, vaan sitä leikataan 20 %. Mikä on ihan oikein sulle. Toivottavasti otat opikses ja seuraavalla kerralla, jos joku työnantaja soittaa, niin alkaa haastattelu kiinnostaa.
Kenellä oikeesti on näinä aikoina varaa sanoa työnantajalle, joka soittaa ja kutsuu työpaikkahaastatteluun, että eipä oikein nappaa?- stinks
Puoli pulloa kossua pohjiksi ja ruumiin eritteet housuissa,palaveri on aika nopeasti ohi,mutta sano olet
työstä kiinnostunut...muuten olet 'itse aiheuttanut' ettei työsuhdetta syntynyt ja karenssia paukkuu..
näin:
-työkkärin täti on tyytyväinen
-työantajalta meni täysin hukkaan aikaa,sehän myös työkkärin intressi,lähettää kaikki paskasäkitkin sinne
haastatteluihin kuluttamaan aikaa ja haisemaan... - ,.,.,
Kunnon besserwissereitä taas vaihteeksi tässäkin ketjussa? Hajotkaa täydelliseen elämäänne pellet!!!
- ylpeä pummi
,.,., kirjoitti:
Kunnon besserwissereitä taas vaihteeksi tässäkin ketjussa? Hajotkaa täydelliseen elämäänne pellet!!!
Kateellisia ovat, kun työkkäri ei heille lähetä kutsuja haastatteluihin. Se on muutenkin tosi harvinaista että sieltä otetaan yhteyttä. Olisivat tyytyväisiä että joku jätti menemättä, seuraavaksihan jonossa voivat olla vaikka he itse, ja tarjoutuu mahdollisuus työhön.
Harmi ettei työkkäristä huomattu sanoa että kieltäytyminen saattaa johtaa karenssiin. Kyllä se jossain papereissa lukee, mutta kaikki ei sitä huomaa, varsinkaan jos ei ole kokemusta työkkärin kanssa asioimisesta.
Haastatteluun siis pitää ja kannattaa mennä. Tuskin työnantajakaan haluaa töihin henkilöä jolle kyseinen työ ei ole sitten millään ominaista. En voisi kuvitella yrittäväni esimerkiksi puhelinmyyntiä, kun mulle ei ole suotu puhelahjoja sitten yhtään. Se olisi tuskallista.
Onko se nykyään 5kk karenssi? Joskus oon saanut 3kk.
- viduttaa
5kk karenssia joka jatkuu aina siihen asti kun saan töitä tai meen koulutukseen väh. viideksi kuukaudeksi, sitten vasta pääsen kelan päivärahoille.
kesäkuusta asti oon ollut nyt ilman mitään tuloja ainoastaan 200 € asumistukea onneksi on ollut säästöjä sen verran että vielä oon saanut vuokran maksettua mutta eipä taida meikäläiselle enää työtä löytyä kun on 50 rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata912670Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2051695- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411481Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761025- 56989
- 79934
- 45877
- 62849