Jakohihna poikki

tietämätön :D

Hei!
Minulla on vuoden 03 1.6 bensa golf. Ostin sen noin 2 vuotta sitten. Vaihdatin auton jakohihnan kun kilometrejä oli tullut 87 000 ja nyt kun autolla on ajettu 130 000 se jakohihna meni poikki ja venttilit paskaks.Eli kenelle kuuluu vastuu korjauksesta?Kun hihnalla ajettu 40 000 ja vaihtoväli on 40 000.

14

5216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skädäm--

      kyllä se pitää peiliin katto ku on menny volkkarin ostamaan

    • nahkapäää

      Merkkipajan työllä on kahden vuoden takuu. Mutta jos oot laitattanut Nyrkkipajassa saat käsiä nahoissas.

      • petkut

        siinä mitään kahden vuoden takuuta ole kuin kilometrirajan pitää kestää,
        ja sullahan on kestänyt sen eli itse maksat.
        tyhmyydestä sakotetaan,olisit vaihtanut ajallaan


      • nahkapäää
        petkut kirjoitti:

        siinä mitään kahden vuoden takuuta ole kuin kilometrirajan pitää kestää,
        ja sullahan on kestänyt sen eli itse maksat.
        tyhmyydestä sakotetaan,olisit vaihtanut ajallaan

        Kyllä käsittääkseni on Volkkarikorjaamoissa tehdyissä töissä on takuu, työlle ja osille 2-vuotta. Tietenkin remmillä on myös kilometrimäärä ,milloin se pitää vaihtaa.


      • nahkapäää
        petkut kirjoitti:

        siinä mitään kahden vuoden takuuta ole kuin kilometrirajan pitää kestää,
        ja sullahan on kestänyt sen eli itse maksat.
        tyhmyydestä sakotetaan,olisit vaihtanut ajallaan

        -paikkaansa remmillä on myös max. ikä muistaakseni 6- vuotta. 2.0 TDI vm- 06 vaihtoväli 120 000 km.


    • on 90.000

      Myyjä vastaa tuotteen laadusta. Asiakkaalla on syytä olettaa että remmi kestää sen 90 tkm. Tuote on ollut virheellinen, joten vanha lasku käteen ja neuvottelemaan myyjän /korjaamon kanssa. Saattaa kyllä tulla kynsille, mutta yrittää pitää kuitenkin. Valmistajallakin on vastuunsa varaosista.

    • tietämätön :)

      siis se vaihtoväli on 90 000 eli vaihdoin ajallaan kyllä. uudella hihnalla siis ajettu 40 000 ja 90 000 pitäis kestää.

      • Vw------------------

        jos merkkikorjaamossa vaihdoit ja ajasta on kulunut alle 2-v mene korjaamolle. Mutta jos nyrkkipajassa vaihdettiin ja tarvikeremmi = kärsi nahoissas.


      • ok23qw

        kirjoittanut jo alkuperäiseen viestiin oikein :)

        kannattaa kuitenkin mennä sinne korjaamolle neuvottelemaan, koska täällä esittämillämme mielipiteillä ei ole mitään merkitystä lopputuloksen kanssa


    • T

      Jos oot maahantuojan valtuuttamassa pajassa käynyt vaihdattamassa hihnan ja on käytetty alkuperäisiä osia ja korjaus muutenkin tehty asianmukaisesti, niin kyllä minun järjen mukaan pitäisi mennä korjaamon/maahantuojan piikkiin. Haiskahtaa vähän siltä, että ellei kyseessä ole hihnan materiaalivika, niin vaihdon yhteydessä on jossain kohti vähän oikaistu. Ei jakohihna tuosta vaan päsähdä poikki noilla kilometreillä.

    • ......

      Se on täysin oma vahinko, turha yrittääkään mitään takuujuttuja. Auto jo 7 vuotta vanha ja takuuaika lienee 2 vuotta.

      • &%?¤#"

        Se on sitä kuuluisaa vag "laatua", kunnon autoissa on ketju.


      • kokemustaon1
        &%?¤#" kirjoitti:

        Se on sitä kuuluisaa vag "laatua", kunnon autoissa on ketju.

        SE ketjun vaihto se vasta kallista onkin...


      • NäinKotkassaEnnen

        Takuu 2 vuotta, mutta oven jäävääntymiset korjattiin ilmaiseksi, vaikka autolla oli ikää 8 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe