Jakohihna poikki

tietämätön :D

Hei!
Minulla on vuoden 03 1.6 bensa golf. Ostin sen noin 2 vuotta sitten. Vaihdatin auton jakohihnan kun kilometrejä oli tullut 87 000 ja nyt kun autolla on ajettu 130 000 se jakohihna meni poikki ja venttilit paskaks.Eli kenelle kuuluu vastuu korjauksesta?Kun hihnalla ajettu 40 000 ja vaihtoväli on 40 000.

14

5678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skädäm--

kyllä se pitää peiliin katto ku on menny volkkarin ostamaan

• nahkapäää

Merkkipajan työllä on kahden vuoden takuu. Mutta jos oot laitattanut Nyrkkipajassa saat käsiä nahoissas.

• petkut

siinä mitään kahden vuoden takuuta ole kuin kilometrirajan pitää kestää,
        ja sullahan on kestänyt sen eli itse maksat.
        tyhmyydestä sakotetaan,olisit vaihtanut ajallaan

• nahkapäää
        petkut kirjoitti:

Kyllä käsittääkseni on Volkkarikorjaamoissa tehdyissä töissä on takuu, työlle ja osille 2-vuotta. Tietenkin remmillä on myös kilometrimäärä ,milloin se pitää vaihtaa.

• nahkapäää
        petkut kirjoitti:

-paikkaansa remmillä on myös max. ikä muistaakseni 6- vuotta. 2.0 TDI vm- 06 vaihtoväli 120 000 km.

• on 90.000

Myyjä vastaa tuotteen laadusta. Asiakkaalla on syytä olettaa että remmi kestää sen 90 tkm. Tuote on ollut virheellinen, joten vanha lasku käteen ja neuvottelemaan myyjän /korjaamon kanssa. Saattaa kyllä tulla kynsille, mutta yrittää pitää kuitenkin. Valmistajallakin on vastuunsa varaosista.

• tietämätön :)

siis se vaihtoväli on 90 000 eli vaihdoin ajallaan kyllä. uudella hihnalla siis ajettu 40 000 ja 90 000 pitäis kestää.

• Vw------------------

jos merkkikorjaamossa vaihdoit ja ajasta on kulunut alle 2-v mene korjaamolle. Mutta jos nyrkkipajassa vaihdettiin ja tarvikeremmi = kärsi nahoissas.

• ok23qw

kirjoittanut jo alkuperäiseen viestiin oikein :)

kannattaa kuitenkin mennä sinne korjaamolle neuvottelemaan, koska täällä esittämillämme mielipiteillä ei ole mitään merkitystä lopputuloksen kanssa

• T

Jos oot maahantuojan valtuuttamassa pajassa käynyt vaihdattamassa hihnan ja on käytetty alkuperäisiä osia ja korjaus muutenkin tehty asianmukaisesti, niin kyllä minun järjen mukaan pitäisi mennä korjaamon/maahantuojan piikkiin. Haiskahtaa vähän siltä, että ellei kyseessä ole hihnan materiaalivika, niin vaihdon yhteydessä on jossain kohti vähän oikaistu. Ei jakohihna tuosta vaan päsähdä poikki noilla kilometreillä.

• ......

Se on täysin oma vahinko, turha yrittääkään mitään takuujuttuja. Auto jo 7 vuotta vanha ja takuuaika lienee 2 vuotta.

• &%?¤#"

Se on sitä kuuluisaa vag "laatua", kunnon autoissa on ketju.

• kokemustaon1
        &%?¤#" kirjoitti:

Se on sitä kuuluisaa vag "laatua", kunnon autoissa on ketju.

SE ketjun vaihto se vasta kallista onkin...

• NäinKotkassaEnnen

Takuu 2 vuotta, mutta oven jäävääntymiset korjattiin ilmaiseksi, vaikka autolla oli ikää 8 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      35
      3632
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3100
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3016
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      448
      2656
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      178
      1958
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      144
      1873
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      27
      1483
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      38
      1335
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1261
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1192
    Aihe