Kabotaasi mitä se on?

!!!

Tulee mieleen näinä päivinä, kun katsoo rekisterinumeroita, on polakkia, russiaa, viroa, latviaa,liettuaa. Niin onkohan näillä kaikilla ajoluvat kondiksessa? Tässä eräänä päivänä virolainen suhari kertoi ajavansa suomi-ruotsi linjaa (ei ollenkaan viroon)näillä väreillä, joissa retelin yli on ajettu, renkaan jäljet kyljessä. Vetäjä viron kilvissä, retelit em.firman.
Niin ja kundin liksa kertomansa mukaan 900€/kk! Eli onkohan kaikki ok, jos on, alkakaa suomipojat katselemaan muita hommia, eihän tuolla voi ammattimies töitä tehdä! Keskustelua aiheesta, jos vaikka näistä otsikon pykälistä. Kiitos!

16

2701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapitalisti-Riistäjä

      ammattimaista kuljetustoimintaa vieraan valtion sisäisessä liikenteessä.

      Kyllä näillä virolaisillakin yleensä on luvat ja asiat kunnossa. Poikkeuksia tietysti löytyy mutta niin löytyy kotimaisiltakin autoilta.

      Baltiassa on merkittävästi alhaisempi tulotaso ja läheskään kaikkia palkanlisiä mitä Suomessa maksetaan ei ole.
      Valitettavasti varsinkin yksinkertaisissa kuljetuksissa, irtoperät tms., itämiehet ovat vahvoilla.

      Kysymys kuuluukin,onko kannattanut Suomessa AKT:n vetää pakolla kuljettajien edut sekä palkkaus tälle tasolle jossa nyt ollaan?!
      Satamat kiinni ja pyörät seis niin aina rahaa on löytynyt! Ja näin pieni maa!
      Selkeästi olette ylihinnoitelleet itsenne!

      Kaikki yrityset ovat ahtaalla nykyisessä taloustilanteessa ja kun tavara liikkuu halvemmallakin kuin TES:en mukaan niin sitä käytetään!

      On sitä ennenkin liian kalliita työmiehiä hyllytetty!

      • ENDAKSI.

        Vanhan jäykän lupapolitiikan aikana kabotaashilupa oli paikkakuntakohtainen.Auto sai mennä kotipaikkakunnalta A paikkakunnalle B.Jos Bssä oli sovittu paluukuorma sen sai tuoda,mutta vain alueelle A.Luvassa oli ehto auton välittömästä palauttamisesta"kotipaikkakunnalle".Silloin lupia oli käsittämätön valikoima,lääninkohtaisia ja vaikka mitä.EU luvan piti ratkaista koko sotku.No,ratkesko riita.Ja paaaskat.


      • kusipää yrittäjäkö

        joka on kilpaillut ihtesä persaukiseksi.. Muuta itekki sinne ihannoimiesi itämiesten maahan,siellä ei tartte maksaa mistään mittää... Kuskien vikaha se tää lama tietysti on niinku kaikki muukki !!!! Nää itähihhulit hilluu täällä vaa koska joku idiootti on antanut pirulle pikkusormen ja meinaatta viejä koko kansan... Vittu nosta raihin hinta semmoseksi että voit maksaa kuskille semmosen palkan että sillä tulee toimeen... Ja se ei todellakaan ole mikään tessi --miinus-----jotakin..Saatana, suomessa on keskipalkka jossakin 2800 euron korvissa ja kaikilla ikälisillä ilman ylitöitä tietysti kuskin max palkka on n.2300 egee...ottasitko töihin mut jos ei tartte maksaa yhtään palkka vai olenko vielä liian kallis???? Täh ?


      • Kapitalisti-Riistäjä
        kusipää yrittäjäkö kirjoitti:

        joka on kilpaillut ihtesä persaukiseksi.. Muuta itekki sinne ihannoimiesi itämiesten maahan,siellä ei tartte maksaa mistään mittää... Kuskien vikaha se tää lama tietysti on niinku kaikki muukki !!!! Nää itähihhulit hilluu täällä vaa koska joku idiootti on antanut pirulle pikkusormen ja meinaatta viejä koko kansan... Vittu nosta raihin hinta semmoseksi että voit maksaa kuskille semmosen palkan että sillä tulee toimeen... Ja se ei todellakaan ole mikään tessi --miinus-----jotakin..Saatana, suomessa on keskipalkka jossakin 2800 euron korvissa ja kaikilla ikälisillä ilman ylitöitä tietysti kuskin max palkka on n.2300 egee...ottasitko töihin mut jos ei tartte maksaa yhtään palkka vai olenko vielä liian kallis???? Täh ?

        selittää!!

        Kyse oli siis siitä asiasta,että virolaiset ja puolalaiset ym. ulkomaalaiset ajoneuvot ovat tulleet Suomen
        sisäiseen liikenteeseen ja ajavat ulkomaanliikennettä Suomesta kolmansiin maihin!

        Kyse on valtavista säästöistä kuljetuskustannuksissa ja kuitenkin palvelutaso usein on samaa luokkaa kuin kotimaisilla autoilla!
        Jos virolainen kuski vähän etsii ja ihmettelee niin kotimainen kuski haistattelee ja elvistelee!

        Keskipalkka tietysti on lähellä kolmea tuhatta Suomessa,pitää paikkansa.
        Onko autokuskin `virka`mielestäsi keskitason työpaikka!? Ei todellakaan!

        Kortin ajettuaan on valmis kuski! Siinä kaikki!
        Suomessa tekee töitä jopa yliopistossa opiskelleita ihmisiä heikommalla palkalla kuin joku rekka-rane!
        Jos mielestäsi AUTOKUSKIN pitää saada bruttona ilman ylitöitä ja päivärahoja kolmetuhatta euroa kuukaudessa, niin mene hoitoon! Päälle neljä kuukautta palkallista lomaa,terveydenhuolto sekä yrityksen luontaisetuja!

        Ei teitä raasuja voi ainakaan itsetunnon puutteesta syyttää! Siitä vaan ihan totisella naamalla vaaditaan oppineiden ihmisten palkkoja ja heti perään selitetään että ajetaan sitten vittu ilmaiseksi jos ei ole varaa maksaa vaivaista kolmea-neljää tonnia kuukaudessa! Sallikaa mun nauraa!

        Eli virolaiset,latvialaiset,liettualaiset ja puolalaiset ovat pysyvä näky maanteillämme!
        Rane saa räkiä kattoon ja käydä luukulla kuittaamassa työmarkkinatukea jonka siirtää välittömästi lähiöpubin kassaan! Siellä onkin kiva haukkua isäntiä sekä yhteiskuntaa......!


      • esa pekka
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        selittää!!

        Kyse oli siis siitä asiasta,että virolaiset ja puolalaiset ym. ulkomaalaiset ajoneuvot ovat tulleet Suomen
        sisäiseen liikenteeseen ja ajavat ulkomaanliikennettä Suomesta kolmansiin maihin!

        Kyse on valtavista säästöistä kuljetuskustannuksissa ja kuitenkin palvelutaso usein on samaa luokkaa kuin kotimaisilla autoilla!
        Jos virolainen kuski vähän etsii ja ihmettelee niin kotimainen kuski haistattelee ja elvistelee!

        Keskipalkka tietysti on lähellä kolmea tuhatta Suomessa,pitää paikkansa.
        Onko autokuskin `virka`mielestäsi keskitason työpaikka!? Ei todellakaan!

        Kortin ajettuaan on valmis kuski! Siinä kaikki!
        Suomessa tekee töitä jopa yliopistossa opiskelleita ihmisiä heikommalla palkalla kuin joku rekka-rane!
        Jos mielestäsi AUTOKUSKIN pitää saada bruttona ilman ylitöitä ja päivärahoja kolmetuhatta euroa kuukaudessa, niin mene hoitoon! Päälle neljä kuukautta palkallista lomaa,terveydenhuolto sekä yrityksen luontaisetuja!

        Ei teitä raasuja voi ainakaan itsetunnon puutteesta syyttää! Siitä vaan ihan totisella naamalla vaaditaan oppineiden ihmisten palkkoja ja heti perään selitetään että ajetaan sitten vittu ilmaiseksi jos ei ole varaa maksaa vaivaista kolmea-neljää tonnia kuukaudessa! Sallikaa mun nauraa!

        Eli virolaiset,latvialaiset,liettualaiset ja puolalaiset ovat pysyvä näky maanteillämme!
        Rane saa räkiä kattoon ja käydä luukulla kuittaamassa työmarkkinatukea jonka siirtää välittömästi lähiöpubin kassaan! Siellä onkin kiva haukkua isäntiä sekä yhteiskuntaa......!

        Taitaa se kuskien haistattelu ja elvistely olla lähinnä etelä-suomessa ongelma.Löytyy suomesta mainiosti asiansa hoitavia ja asiakaspalvelukykyisiäkin kuljettajia ja kuljetusyrityksiä varsinkin pohjoisesta.


      • rahti-rane
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        selittää!!

        Kyse oli siis siitä asiasta,että virolaiset ja puolalaiset ym. ulkomaalaiset ajoneuvot ovat tulleet Suomen
        sisäiseen liikenteeseen ja ajavat ulkomaanliikennettä Suomesta kolmansiin maihin!

        Kyse on valtavista säästöistä kuljetuskustannuksissa ja kuitenkin palvelutaso usein on samaa luokkaa kuin kotimaisilla autoilla!
        Jos virolainen kuski vähän etsii ja ihmettelee niin kotimainen kuski haistattelee ja elvistelee!

        Keskipalkka tietysti on lähellä kolmea tuhatta Suomessa,pitää paikkansa.
        Onko autokuskin `virka`mielestäsi keskitason työpaikka!? Ei todellakaan!

        Kortin ajettuaan on valmis kuski! Siinä kaikki!
        Suomessa tekee töitä jopa yliopistossa opiskelleita ihmisiä heikommalla palkalla kuin joku rekka-rane!
        Jos mielestäsi AUTOKUSKIN pitää saada bruttona ilman ylitöitä ja päivärahoja kolmetuhatta euroa kuukaudessa, niin mene hoitoon! Päälle neljä kuukautta palkallista lomaa,terveydenhuolto sekä yrityksen luontaisetuja!

        Ei teitä raasuja voi ainakaan itsetunnon puutteesta syyttää! Siitä vaan ihan totisella naamalla vaaditaan oppineiden ihmisten palkkoja ja heti perään selitetään että ajetaan sitten vittu ilmaiseksi jos ei ole varaa maksaa vaivaista kolmea-neljää tonnia kuukaudessa! Sallikaa mun nauraa!

        Eli virolaiset,latvialaiset,liettualaiset ja puolalaiset ovat pysyvä näky maanteillämme!
        Rane saa räkiä kattoon ja käydä luukulla kuittaamassa työmarkkinatukea jonka siirtää välittömästi lähiöpubin kassaan! Siellä onkin kiva haukkua isäntiä sekä yhteiskuntaa......!

        voi mitä uikutusta. Taas yks perseaukinen laskutaidoton yrittäjä messuaa rekkamiesten kovista palkoista kun ei ollut munaa pyytää asianmukaista rahtia. Autokuskin Tessin mukanen palkka on todellakin ihan kohtuullinen ja edelleenkin muuhun teollisuuteen nähden jälessä. Jos et tessiä pysty maksaan ni laita pillit pussiin suosiolla. Meidän firmassa laitettiin pari alihankkijaa tilalle ja vastaavasti pidettiin yt:t. Meillä maksettu aina liiton palkka takitilleen. Asian yhteydessä isäntä mainitsi että kuskien tes palkat eivät ole ongelma ja firman kulurakenteessa ei näyttele niin suurta roolia että olisi yksistään syy pistää kuskeja pihalle ja torpareita tilalle. Hattua nostan meidän isännälle.


      • tule valkeus..
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        selittää!!

        Kyse oli siis siitä asiasta,että virolaiset ja puolalaiset ym. ulkomaalaiset ajoneuvot ovat tulleet Suomen
        sisäiseen liikenteeseen ja ajavat ulkomaanliikennettä Suomesta kolmansiin maihin!

        Kyse on valtavista säästöistä kuljetuskustannuksissa ja kuitenkin palvelutaso usein on samaa luokkaa kuin kotimaisilla autoilla!
        Jos virolainen kuski vähän etsii ja ihmettelee niin kotimainen kuski haistattelee ja elvistelee!

        Keskipalkka tietysti on lähellä kolmea tuhatta Suomessa,pitää paikkansa.
        Onko autokuskin `virka`mielestäsi keskitason työpaikka!? Ei todellakaan!

        Kortin ajettuaan on valmis kuski! Siinä kaikki!
        Suomessa tekee töitä jopa yliopistossa opiskelleita ihmisiä heikommalla palkalla kuin joku rekka-rane!
        Jos mielestäsi AUTOKUSKIN pitää saada bruttona ilman ylitöitä ja päivärahoja kolmetuhatta euroa kuukaudessa, niin mene hoitoon! Päälle neljä kuukautta palkallista lomaa,terveydenhuolto sekä yrityksen luontaisetuja!

        Ei teitä raasuja voi ainakaan itsetunnon puutteesta syyttää! Siitä vaan ihan totisella naamalla vaaditaan oppineiden ihmisten palkkoja ja heti perään selitetään että ajetaan sitten vittu ilmaiseksi jos ei ole varaa maksaa vaivaista kolmea-neljää tonnia kuukaudessa! Sallikaa mun nauraa!

        Eli virolaiset,latvialaiset,liettualaiset ja puolalaiset ovat pysyvä näky maanteillämme!
        Rane saa räkiä kattoon ja käydä luukulla kuittaamassa työmarkkinatukea jonka siirtää välittömästi lähiöpubin kassaan! Siellä onkin kiva haukkua isäntiä sekä yhteiskuntaa......!

        Eihän se opiskelukaan vielä ammatti-ihmistä tee, vaikka opiskelu sinänsä ihan ok. Tätä aihetta voidaan pyörittää monelta kantilta. Vastuista esim. Kuskille annetaan 500tonnin vehkeet, kuorma mukaan, joskus sekin useita kymppitonneja, niin paljonko opiskellut taikka vaikka maisteri ottaa vastattavakseen, kun menee konttorille? Ehkä kynän ja vihkon, noin karkeasti ilmaistuna..niin ja puhdas työasu, nassu pestynä.
        Otetaan toinen esim. Linja-autokuski vetää täydellä so seisomapokalla n.70 henkilöä, joiden henki on ratinpyörittäjän kontolla, niin mikä on vastuu, euroissa! Ei taida oppineilta löytyä vastuunkantajia, muuten kuin jos kupru tulee, joka on taloudellinen, pannaan yhteiskunnan piikkiin, tai korkeintaan siirretään yläkertaan. Meillä noterataan tuota oppineisuutta ehkä liikaa, koska on paljon aloja joissa ei tarvitse niin helkutin paljon kirjatietoa. Otetaan vielä yksi, jota on ennenkin mainittu: jos firman inssi on päivän kaksi poissa konttorilta, niin sitä ei kukaan huomaa, mutta annas olla jos "vain" siivoojaparka on pois niin kaikki huomaa..
        Mutta noita baltteja ajatellen, heidän kustannuksensa ovat kotimaassaan neljäsosa meidän tasosta, joka meillä ei pelkästään johdu palkkatasosta vaikka aina sitä syytetään, balttitason palkka ei suomessa riitä!!
        Ps. Eihän se kulj.firman perustajakaan ole mikään ruudin keksijä, usein entinen renki, nyt torppari, jonka laskutaito on aina vaan ala-asteen tasoa, valitettavasti!


      • sormi suussa
        tule valkeus.. kirjoitti:

        Eihän se opiskelukaan vielä ammatti-ihmistä tee, vaikka opiskelu sinänsä ihan ok. Tätä aihetta voidaan pyörittää monelta kantilta. Vastuista esim. Kuskille annetaan 500tonnin vehkeet, kuorma mukaan, joskus sekin useita kymppitonneja, niin paljonko opiskellut taikka vaikka maisteri ottaa vastattavakseen, kun menee konttorille? Ehkä kynän ja vihkon, noin karkeasti ilmaistuna..niin ja puhdas työasu, nassu pestynä.
        Otetaan toinen esim. Linja-autokuski vetää täydellä so seisomapokalla n.70 henkilöä, joiden henki on ratinpyörittäjän kontolla, niin mikä on vastuu, euroissa! Ei taida oppineilta löytyä vastuunkantajia, muuten kuin jos kupru tulee, joka on taloudellinen, pannaan yhteiskunnan piikkiin, tai korkeintaan siirretään yläkertaan. Meillä noterataan tuota oppineisuutta ehkä liikaa, koska on paljon aloja joissa ei tarvitse niin helkutin paljon kirjatietoa. Otetaan vielä yksi, jota on ennenkin mainittu: jos firman inssi on päivän kaksi poissa konttorilta, niin sitä ei kukaan huomaa, mutta annas olla jos "vain" siivoojaparka on pois niin kaikki huomaa..
        Mutta noita baltteja ajatellen, heidän kustannuksensa ovat kotimaassaan neljäsosa meidän tasosta, joka meillä ei pelkästään johdu palkkatasosta vaikka aina sitä syytetään, balttitason palkka ei suomessa riitä!!
        Ps. Eihän se kulj.firman perustajakaan ole mikään ruudin keksijä, usein entinen renki, nyt torppari, jonka laskutaito on aina vaan ala-asteen tasoa, valitettavasti!

        Kun nyt suomalaiseen kuljetusalaan ollaan ottamassa näitä po baltteja, heidän oman maansa tasolla, jota käytetään meikeläisten kuskien painostamiseen, että tämä taso palkkassa on oikea!(balttien)
        Onko nyt niin, että kuljetusyrittäjät työntävät vastuut yhteiskunnan piikkiin? Otetaan esimerkki: jos suomalaiset kuskit alentuvat samalle viivalle, niin sosiaalihuoltoko on ainoa, joka maksaa loput, koska tuo alussa virolaisen mainitsema 900€ kuukausipalkka ei todellakaan riitä mihinkään, niin ja vironpoika on viikot/kk kajuutassaan, viettäen siellä sosiaalista elämäänsä! Väitteet siitä, että heikeläiset ovat parempia kuskeja joista kuulee näiltä, jotka käyttävät heitä, perustuukohan väite ainoastaan halpuuteen ja venäläiseen kurinpito historiaan? ("niskalaukaukseen") Jos suomipojat odottavat passiivisena näitä asioitten huonontamisia, on ala todella kuralla.


      • Motittaja#
        sormi suussa kirjoitti:

        Kun nyt suomalaiseen kuljetusalaan ollaan ottamassa näitä po baltteja, heidän oman maansa tasolla, jota käytetään meikeläisten kuskien painostamiseen, että tämä taso palkkassa on oikea!(balttien)
        Onko nyt niin, että kuljetusyrittäjät työntävät vastuut yhteiskunnan piikkiin? Otetaan esimerkki: jos suomalaiset kuskit alentuvat samalle viivalle, niin sosiaalihuoltoko on ainoa, joka maksaa loput, koska tuo alussa virolaisen mainitsema 900€ kuukausipalkka ei todellakaan riitä mihinkään, niin ja vironpoika on viikot/kk kajuutassaan, viettäen siellä sosiaalista elämäänsä! Väitteet siitä, että heikeläiset ovat parempia kuskeja joista kuulee näiltä, jotka käyttävät heitä, perustuukohan väite ainoastaan halpuuteen ja venäläiseen kurinpito historiaan? ("niskalaukaukseen") Jos suomipojat odottavat passiivisena näitä asioitten huonontamisia, on ala todella kuralla.

        Tuolla Haan...llä aikoinaan jo touhusivat vaihtelevalla menestyksellä (porttikieltoja tehtaille,varsinkin ruotsissa) Myönnän että suomipoika alkaisi katsomaan uutta työpaikan osoitetta jos tuohon malliin pitäisi tallin takapihalla viettää auton kopissa aikaa? (aika sissejä siinä hommassa)
        Myös vaikeammat kuorman lastaukset/purut/pesut ei jostain kumman syystä kulkeutuneet näille halpamiehille(kelvanneet,eivätkä kunnialla olisi selvinneetkään)

        Kaverini on juitsarina rahtifirmassa joka ajelee paljon mantereelle,kertoi että heidän firmassaan on lisääntyneet balttikuskit. Ongelma on vain se ettei kotimaan kuormat(paljon lastauksia ja purkuja) paljon kiinnosta,kitinää kuuluu ja mahdollisimman kauas eurooppaan pitäis aina saada kuorma!
        Moni täällä noita kehuskeleva ei ymmärrä että nämä poijaat tulee eri kulttuurista ja elintasosta jne. Ei tämä Suomaa ole mikään sulatusuuni jossa viikossa tehdään tänne oloihin soveltuva kuski?

        Myöskään suomenkielenharjoittelu ei monellakaan kuulu tärkeimpiin asioihin.
        Virolainen kehui tällä hetkellä ansaitsevansa noin puolet enemmän täällä rekkehommissa kuin kotimaassaan,jossa kehui tällähetkellä huonosti muutenkin töitä löytyvän.


      • Paskakuskiko
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        selittää!!

        Kyse oli siis siitä asiasta,että virolaiset ja puolalaiset ym. ulkomaalaiset ajoneuvot ovat tulleet Suomen
        sisäiseen liikenteeseen ja ajavat ulkomaanliikennettä Suomesta kolmansiin maihin!

        Kyse on valtavista säästöistä kuljetuskustannuksissa ja kuitenkin palvelutaso usein on samaa luokkaa kuin kotimaisilla autoilla!
        Jos virolainen kuski vähän etsii ja ihmettelee niin kotimainen kuski haistattelee ja elvistelee!

        Keskipalkka tietysti on lähellä kolmea tuhatta Suomessa,pitää paikkansa.
        Onko autokuskin `virka`mielestäsi keskitason työpaikka!? Ei todellakaan!

        Kortin ajettuaan on valmis kuski! Siinä kaikki!
        Suomessa tekee töitä jopa yliopistossa opiskelleita ihmisiä heikommalla palkalla kuin joku rekka-rane!
        Jos mielestäsi AUTOKUSKIN pitää saada bruttona ilman ylitöitä ja päivärahoja kolmetuhatta euroa kuukaudessa, niin mene hoitoon! Päälle neljä kuukautta palkallista lomaa,terveydenhuolto sekä yrityksen luontaisetuja!

        Ei teitä raasuja voi ainakaan itsetunnon puutteesta syyttää! Siitä vaan ihan totisella naamalla vaaditaan oppineiden ihmisten palkkoja ja heti perään selitetään että ajetaan sitten vittu ilmaiseksi jos ei ole varaa maksaa vaivaista kolmea-neljää tonnia kuukaudessa! Sallikaa mun nauraa!

        Eli virolaiset,latvialaiset,liettualaiset ja puolalaiset ovat pysyvä näky maanteillämme!
        Rane saa räkiä kattoon ja käydä luukulla kuittaamassa työmarkkinatukea jonka siirtää välittömästi lähiöpubin kassaan! Siellä onkin kiva haukkua isäntiä sekä yhteiskuntaa......!

        mielestäsi mulle kuuluva palkka olis varmaannii mielestäsi jossakin 500-600 e luokka vai ?? 28 vuotta on vehkeet pystyssä pysyneet...Enkä oo varmaankaa sen enemmän arvonen vai ?????? Vittu muuta sambiaan linttoines. Siellä voit maksaa palakkas vaikka banaaneilla !!!


      • Kapitalisti-Riistäjä
        Paskakuskiko kirjoitti:

        mielestäsi mulle kuuluva palkka olis varmaannii mielestäsi jossakin 500-600 e luokka vai ?? 28 vuotta on vehkeet pystyssä pysyneet...Enkä oo varmaankaa sen enemmän arvonen vai ?????? Vittu muuta sambiaan linttoines. Siellä voit maksaa palakkas vaikka banaaneilla !!!

        rauhallisesti.,.!!

        Asiallinen, osaava, huolellinen sekä pitkäaikainen alan ammattilainen ansaitsee palkkansa ja hyvät työkalut!
        Itse maksan yli tessin ja pitkäaikaisimmat työsuhteet ovat 15-20 vuotta.

        En ole keinottelija enkä konkurssin tekijä. Luottamus pelaa molemminpuolin!
        Tämä koskee siis ydinporukkaa.

        Herättelen teitä vähän huomaamaan, millaisia paskiaisia joukossanne on! Ja kaikille pitäisi maksaa sama palkka! Liitto ajaa kaikille samoja etuja välittämättä ammattitaidosta pätkääkään!
        Tuohon vuosimäärään olet nähnyt monenlaista ratinpyörittäjää. Kaikki sähläämiset ja kaadot maksaa isäntä.Joko vakuutuksesta tai itse!

        Se korpeaa eniten kun n.s hyvätkin miehet alkaa temppuilemaan paskiaisten yllytyksestä!
        Onneksi itse ei ENÄÄ tarvitse tapella niiden asioiden kanssa.

        Eli 3000 Eur brutto on ok Suomessa AMMATTIMIEHELLE kohtuutunneilla kuukaudessa.

        P.S Lopettakaa se jatkuva työnantajien haukkuminen ja tehkää työnne hyvin ,niin on paljon paremmat neuvotteluasemat kaikilla! Asiakkaalta se tulo täytyy loppukädessä saada!


      • sormi pepussa.
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        rauhallisesti.,.!!

        Asiallinen, osaava, huolellinen sekä pitkäaikainen alan ammattilainen ansaitsee palkkansa ja hyvät työkalut!
        Itse maksan yli tessin ja pitkäaikaisimmat työsuhteet ovat 15-20 vuotta.

        En ole keinottelija enkä konkurssin tekijä. Luottamus pelaa molemminpuolin!
        Tämä koskee siis ydinporukkaa.

        Herättelen teitä vähän huomaamaan, millaisia paskiaisia joukossanne on! Ja kaikille pitäisi maksaa sama palkka! Liitto ajaa kaikille samoja etuja välittämättä ammattitaidosta pätkääkään!
        Tuohon vuosimäärään olet nähnyt monenlaista ratinpyörittäjää. Kaikki sähläämiset ja kaadot maksaa isäntä.Joko vakuutuksesta tai itse!

        Se korpeaa eniten kun n.s hyvätkin miehet alkaa temppuilemaan paskiaisten yllytyksestä!
        Onneksi itse ei ENÄÄ tarvitse tapella niiden asioiden kanssa.

        Eli 3000 Eur brutto on ok Suomessa AMMATTIMIEHELLE kohtuutunneilla kuukaudessa.

        P.S Lopettakaa se jatkuva työnantajien haukkuminen ja tehkää työnne hyvin ,niin on paljon paremmat neuvotteluasemat kaikilla! Asiakkaalta se tulo täytyy loppukädessä saada!

        Tuota noin, kun lusmuilijoista mainitset, mutta onkohan niitä myöskin sillä puolella aitaa? Tuosta mainitsemastasi yli tessin palkasta, alkaa hiukan huvittamaan, kun nämä saitit ovat täynnä näitä yli tessin maksajia! Niitä jotka ajattavat ympäripyöreitä viikkoja, jollakin hevonvitun urakalla, tunteja laskematta! Kun kundi vittuuntuu tähän kusetuslinjaan ja alkaa kyselemään oikeuksiaan alkaa marmatus ja mustamaalaaminen. Kun räknätään tunnit ja maksetut liksat, jää verotettava tunti 5€ paikkeille, se on nähty niin monessa riita tapauksessa. Kun pyörä ei pyöri, ei tule eurojakaan, vaikka työpaikalla joutuu olemaan. Noin vertailuna mäkkärin myyjään, heillä alkaa jo olemaan kympin tuntiliksat!
        Sitten, yrittämisriski kuuluu todellakin yrittäjille, kuluineen kaikkineen. Lopetuspyyntöä haukkumiseen, oliskohan siinä itua, että todellakin vähintään tessi kunniaan, niin siinä olisi alku propleemaan..luulisin.
        Ps. Mistä päästä aloitetaan, palkkojen alentamisesta, vai rahdin polkemisesta?


      • fritt Eu
        sormi pepussa. kirjoitti:

        Tuota noin, kun lusmuilijoista mainitset, mutta onkohan niitä myöskin sillä puolella aitaa? Tuosta mainitsemastasi yli tessin palkasta, alkaa hiukan huvittamaan, kun nämä saitit ovat täynnä näitä yli tessin maksajia! Niitä jotka ajattavat ympäripyöreitä viikkoja, jollakin hevonvitun urakalla, tunteja laskematta! Kun kundi vittuuntuu tähän kusetuslinjaan ja alkaa kyselemään oikeuksiaan alkaa marmatus ja mustamaalaaminen. Kun räknätään tunnit ja maksetut liksat, jää verotettava tunti 5€ paikkeille, se on nähty niin monessa riita tapauksessa. Kun pyörä ei pyöri, ei tule eurojakaan, vaikka työpaikalla joutuu olemaan. Noin vertailuna mäkkärin myyjään, heillä alkaa jo olemaan kympin tuntiliksat!
        Sitten, yrittämisriski kuuluu todellakin yrittäjille, kuluineen kaikkineen. Lopetuspyyntöä haukkumiseen, oliskohan siinä itua, että todellakin vähintään tessi kunniaan, niin siinä olisi alku propleemaan..luulisin.
        Ps. Mistä päästä aloitetaan, palkkojen alentamisesta, vai rahdin polkemisesta?

        hela cabotage lagarna är i min mening olagliga dom begränsar varornas och tjänster fria rörlighet inom Europa det heter ju att vi är ett fritt Eu me det stämmer vi ska klara oss i konkurrensen men det är våra priser som av gör det är för höga transport priser och i slut ändan är det konsumenten som hamnar lida så mera utländska transport bolag på våra vägar så får vi också priserna ner till normal EU standard


      • alalla liian kauan..

        Suomalainen kuski,renki ei pääsääntöisesti näköjään halua, että tämä ala elättäisi, kun hanttiin ei laiteta, vaikka näitä taksan polkijoita on jo tuotettu tänne, vaikka meillä omasta takaakin niitä "urakka" kuskeja löytyy vähän joka talosta, jotka nekin tuntuu olevan liian kalliita! Meidän kulj.liikkeet ovat pilanneet tämän alan, varsinkin kun mm.KTK:n heput pääsivät sotkemaan tarjouksillaan rahdit takavuosina, ennen eivät läänin ulkopuolelle päässeet. Ennen oli Nyholm, Pynnönen, Vähälä, Kuusisto, ym jotka hallitsivat nämä markkinat, nyt yhden/kahden auton yritykset(torpparit) hääräävät, ilman neuvotteluvaraa alalla! Suomipojat vielä pilasivat tuon pohjoismaan liikenteenkin, ei ole svenssoneja, eikä muitakaan täällä näkynyt!
        Ei soinit tiedä, eivätkä ymmärrä alasta mitään, kyllä se lähtee täältä kentältä!


      • rissanen1
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        selittää!!

        Kyse oli siis siitä asiasta,että virolaiset ja puolalaiset ym. ulkomaalaiset ajoneuvot ovat tulleet Suomen
        sisäiseen liikenteeseen ja ajavat ulkomaanliikennettä Suomesta kolmansiin maihin!

        Kyse on valtavista säästöistä kuljetuskustannuksissa ja kuitenkin palvelutaso usein on samaa luokkaa kuin kotimaisilla autoilla!
        Jos virolainen kuski vähän etsii ja ihmettelee niin kotimainen kuski haistattelee ja elvistelee!

        Keskipalkka tietysti on lähellä kolmea tuhatta Suomessa,pitää paikkansa.
        Onko autokuskin `virka`mielestäsi keskitason työpaikka!? Ei todellakaan!

        Kortin ajettuaan on valmis kuski! Siinä kaikki!
        Suomessa tekee töitä jopa yliopistossa opiskelleita ihmisiä heikommalla palkalla kuin joku rekka-rane!
        Jos mielestäsi AUTOKUSKIN pitää saada bruttona ilman ylitöitä ja päivärahoja kolmetuhatta euroa kuukaudessa, niin mene hoitoon! Päälle neljä kuukautta palkallista lomaa,terveydenhuolto sekä yrityksen luontaisetuja!

        Ei teitä raasuja voi ainakaan itsetunnon puutteesta syyttää! Siitä vaan ihan totisella naamalla vaaditaan oppineiden ihmisten palkkoja ja heti perään selitetään että ajetaan sitten vittu ilmaiseksi jos ei ole varaa maksaa vaivaista kolmea-neljää tonnia kuukaudessa! Sallikaa mun nauraa!

        Eli virolaiset,latvialaiset,liettualaiset ja puolalaiset ovat pysyvä näky maanteillämme!
        Rane saa räkiä kattoon ja käydä luukulla kuittaamassa työmarkkinatukea jonka siirtää välittömästi lähiöpubin kassaan! Siellä onkin kiva haukkua isäntiä sekä yhteiskuntaa......!

        siellä huutele taas joku ketä tietää kuljeus alasta ja ajamisesta taas kaiken. tiedätkö paljan maksa nykyyän kortti et ees pääset ajamaan rekka jos lähetään siitä et sul ei oo mitään korttia ja siihenkin joutuu jonku verran opiskelemaan nykyään et pääset ajamaan. hinta taso suomessa koko ajan nousee niin kyllä palkojenki pitäis sitä myöten nousta alasta riippumatta... onko sullla ees mitään hajuu mitä kaikkea osaamista kuskin ammati vaati ei se ole kuule sitä asvaltin tuijotusta koko ajan. tulkoon virolaiset sun muut ajamaan halvemalla tänne mutta se on varma etten ainakaan minä alennu mihnkää 3 e tunti palkaan ja asumaan autossa kun ei ole enää varaa asuakan missään. ja siihe vielä et jos ei suomaiset yrittäjät suosi enää suomalaista työ voimaa niin ollan taas koko suomi kuses kun liika työttömiä ja verot nousee ja aletaan leikkaa kaikista terveys palveluista jne.


      • kabo,.

        HALOO!!!!! Millä hinnalla se Bulgaari tekis sun työn?? BUAAAAHHHHAAAA..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe