siitä on monta vuotta kun luin yhden kirjan enkä muista enää sen nimeä.. tietäisikö kukaan?, kirjassa kerrotaan susilaumasta ja sen johtajauroksesta. joku metsästäjä yrittää tappaa niitä ansoilla ja mies yritti myrkyttää niitä susia ruualla.. en kyllä muista paljoa siitä oliskohan sitte ollu joku nuorten kirja mutta olis kiva lukea se uudestaa.. hitto ku siitä on nii kaun, ei vaa nimi muistu.
mikä kirja?
5
629
Vastaukset
- valkoinen susi
Dorothy Hearst: Suden lupaus
En ole lukenut kirjaa joten siksi vain arvailua.- peijooni1
varmasti hyvä kirjatuokin mutta ei se mitä haen... siitä on siis noin 9 vuotta kun kirjan luin siksi en siis muista paljoa siitä. eli aika vanhasta kirjasta kyse. kirjassa kerrotaan ennemmin tämän metsästäjän näkemyksiä. eli hän on siinä pää osassa. muistan että siinä kerrotaan myös tämän susilauman johtajauroksesta.
- Malyjo
Pieni kaivelu muistilokeroissa toi mieleeni tarinan Lobo-nimisestä sudesta, joka on ollut oikeastikin olemassa. Ernest Thompson Seton kertoi kyseisestä luontokappaleesta yhdessä tarinoistaan kirjassa Villejä Eläimiä. Itse tutustuin tarinaan joskus ala-asteella koulun kirjastossa, mielestäni erittäin hyvä ja mieleenpainuva kertomus.
En ole varma osuinko oikeaan, mutta ainakin kuvauksesi istuu siihen hyvin. Toivottavasti olin avuksi :)- peijooni1
siis toi on ihan varmasti 99% se kirja mitä etsin.. täytyy varmaa mennä kattoo kirjastosta jos loytyis... itse muistan kirjan myös koulu ajoilta je se palasi yhtäkkiä mieleeni.. silloin kirja oli mielestäni erittäin mielenkiintoinen.. kiitos todella paljon avusta...
- 14+70
Kamiitan varmaan monta vanhaa susitarinaa, kun kerron, että susilaumoja johtavat nartut. Miten lienee E.S. Seton senkin kuvannut?
Muuten, eihän kirjasi ollut Lismajoen sudenpyytäjä? Minä luin sen nimisen nuortenkirjan joskus, ja pidin siitä. Kirjailija taisi olla "Palo-"joku.- Anonyymi
Jack London oli erämaakirjailijoita. Susistakin jotain kirjotteli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322088Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461705Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1121476Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041226Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041024Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76968- 59855
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,32798Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52789Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101733