siitä on monta vuotta kun luin yhden kirjan enkä muista enää sen nimeä.. tietäisikö kukaan?, kirjassa kerrotaan susilaumasta ja sen johtajauroksesta. joku metsästäjä yrittää tappaa niitä ansoilla ja mies yritti myrkyttää niitä susia ruualla.. en kyllä muista paljoa siitä oliskohan sitte ollu joku nuorten kirja mutta olis kiva lukea se uudestaa.. hitto ku siitä on nii kaun, ei vaa nimi muistu.
mikä kirja?
5
571
Vastaukset
- valkoinen susi
Dorothy Hearst: Suden lupaus
En ole lukenut kirjaa joten siksi vain arvailua.- peijooni1
varmasti hyvä kirjatuokin mutta ei se mitä haen... siitä on siis noin 9 vuotta kun kirjan luin siksi en siis muista paljoa siitä. eli aika vanhasta kirjasta kyse. kirjassa kerrotaan ennemmin tämän metsästäjän näkemyksiä. eli hän on siinä pää osassa. muistan että siinä kerrotaan myös tämän susilauman johtajauroksesta.
- Malyjo
Pieni kaivelu muistilokeroissa toi mieleeni tarinan Lobo-nimisestä sudesta, joka on ollut oikeastikin olemassa. Ernest Thompson Seton kertoi kyseisestä luontokappaleesta yhdessä tarinoistaan kirjassa Villejä Eläimiä. Itse tutustuin tarinaan joskus ala-asteella koulun kirjastossa, mielestäni erittäin hyvä ja mieleenpainuva kertomus.
En ole varma osuinko oikeaan, mutta ainakin kuvauksesi istuu siihen hyvin. Toivottavasti olin avuksi :)- peijooni1
siis toi on ihan varmasti 99% se kirja mitä etsin.. täytyy varmaa mennä kattoo kirjastosta jos loytyis... itse muistan kirjan myös koulu ajoilta je se palasi yhtäkkiä mieleeni.. silloin kirja oli mielestäni erittäin mielenkiintoinen.. kiitos todella paljon avusta...
- 14+70
Kamiitan varmaan monta vanhaa susitarinaa, kun kerron, että susilaumoja johtavat nartut. Miten lienee E.S. Seton senkin kuvannut?
Muuten, eihän kirjasi ollut Lismajoen sudenpyytäjä? Minä luin sen nimisen nuortenkirjan joskus, ja pidin siitä. Kirjailija taisi olla "Palo-"joku.- Anonyymi
Jack London oli erämaakirjailijoita. Susistakin jotain kirjotteli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525387- 864094
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3582427Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved327992Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s69984- 61793
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46776Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja98762Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52739- 26730