siitä on monta vuotta kun luin yhden kirjan enkä muista enää sen nimeä.. tietäisikö kukaan?, kirjassa kerrotaan susilaumasta ja sen johtajauroksesta. joku metsästäjä yrittää tappaa niitä ansoilla ja mies yritti myrkyttää niitä susia ruualla.. en kyllä muista paljoa siitä oliskohan sitte ollu joku nuorten kirja mutta olis kiva lukea se uudestaa.. hitto ku siitä on nii kaun, ei vaa nimi muistu.
mikä kirja?
5
547
Vastaukset
- valkoinen susi
Dorothy Hearst: Suden lupaus
En ole lukenut kirjaa joten siksi vain arvailua.- peijooni1
varmasti hyvä kirjatuokin mutta ei se mitä haen... siitä on siis noin 9 vuotta kun kirjan luin siksi en siis muista paljoa siitä. eli aika vanhasta kirjasta kyse. kirjassa kerrotaan ennemmin tämän metsästäjän näkemyksiä. eli hän on siinä pää osassa. muistan että siinä kerrotaan myös tämän susilauman johtajauroksesta.
- Malyjo
Pieni kaivelu muistilokeroissa toi mieleeni tarinan Lobo-nimisestä sudesta, joka on ollut oikeastikin olemassa. Ernest Thompson Seton kertoi kyseisestä luontokappaleesta yhdessä tarinoistaan kirjassa Villejä Eläimiä. Itse tutustuin tarinaan joskus ala-asteella koulun kirjastossa, mielestäni erittäin hyvä ja mieleenpainuva kertomus.
En ole varma osuinko oikeaan, mutta ainakin kuvauksesi istuu siihen hyvin. Toivottavasti olin avuksi :)- peijooni1
siis toi on ihan varmasti 99% se kirja mitä etsin.. täytyy varmaa mennä kattoo kirjastosta jos loytyis... itse muistan kirjan myös koulu ajoilta je se palasi yhtäkkiä mieleeni.. silloin kirja oli mielestäni erittäin mielenkiintoinen.. kiitos todella paljon avusta...
- 14+70
Kamiitan varmaan monta vanhaa susitarinaa, kun kerron, että susilaumoja johtavat nartut. Miten lienee E.S. Seton senkin kuvannut?
Muuten, eihän kirjasi ollut Lismajoen sudenpyytäjä? Minä luin sen nimisen nuortenkirjan joskus, ja pidin siitä. Kirjailija taisi olla "Palo-"joku.- Anonyymi
Jack London oli erämaakirjailijoita. Susistakin jotain kirjotteli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768