Syntyi kerran pieni tyttö, kasvoi keskellä maaseudun itsenäiseksi varttuen.. Sanat tietää kyllä paikkansa.. tienaa kyllä palkkansa..
Mikäli se tässä suomalaisessa yhteiskunnassa onnistuu..
Vuonna 1976 valmistuin merkantiksi.. samaisena vuonna aloitin työt 15 vuotta tein töitä.. siihen saakka kunnes yhtiö teki konkurssin venäjän kaupan muutosten vuoksi.. monia muitakin koki saman kohtalon.. elettiin -90 luvun alkua jota nykypäivänä silloiseksi lamaksi kutsutaan.. kuitenkin ihmiset eli tuolloinkin..
Olin vuoden työtön ja lähdin kouluun, opiskelemaan.. vuotta myöhemmin syntyi nuorin lapseni.. Vaikeasti allergisena.. johtuen siitä että istukka oli vain 240 grammaa ja napanuorakin vain 48 senttiä.. ja sekin kiertyneenä kerran kaulan ympäri.. Tuosta selvittiin ja lapsi kasvoi..
Jonku vuoden päästä huomasin että hän tarvii kaveria.. vein hoitoon.. ja lähdin itse taas opiskelemaan.. Vuodesta 1997 lähtien opiskelin vuoteen 2001 saakka kokopäiväisesti.. Vuonna 2002 aloin opettamaan ihmisiä.. rinnalla kävin koulua.. edelleen.. 2003 opetin yhä.. samoin 2004 ja 2005, jolloinka pääsin töihin yritykseen jossa olin aina vuoteen 2008 saakka.. Siihen saakka kunnes yritys teki konkurssin..
Kuitenkin tuossa välissä minä sain käydä myös koulua.. suoritin erilaisia tutkintoja.. ja kävin ammattikorkean.. Niin, minä jolta silloin tällöin unohtuu joku lainaus jostain..
Tuossa rinnalla on myös mieheni sairastunut.. Onko se hinta työstä.. puolison sairastuminen.. Monissa perheissä molemmat puolisot on töissä, niin meilläkin oli silloin 2002 vuodesta vuoteen 2005, molemmat olimme töissä.. Vuonna 2008, tilanne muuttui.. olennaisesti ja paljonkin.. mieheni sai 2005 vuonna tehdyn hoitovirheen johdosta aivohalvauksen.. ja halvaantui..
Elämä kuitenkin jatkuu.. Meistä yksikään ei ole vielä kuollut.. Tässä olen joutunut viemään 18 vuotiaan kissani eläinlääkärille.. viime toukokuuulla.. ja haudata sen tuonne keittiön ikkunan alle.. Eläin ystäväni joka oli minulle kovin rakas.. kuinka itkin siellä lääkärissä.. se oli kova paikka..
Miten kova paikka oli nähdä puolisonsa sairaskohtaus.. sekin oli kova paikka..
Jos minulta kaiken tämän jälkeen ja monien muiden asioiden jälkeen unohtuu joku linkki.. minä pyydän elkää haukkuko.. vaan jos tarvii huomauttaa asiasta niin huomauttakaa hieno varaisesti..
Isälläni oli alzheimerin tauti.. Minä toivon että tuo tauti ei ole tullut minuun.. Siinä muisti pätkii.. ja lopulta se vie lääkkeistä huolimatta ihmisen terveyden.. sellainen oli isäni kohtalo.. Isäni joka menehtyi vuonna 2004.
Nämä ovat tosiasioita pirre-tytöstä..
Kertomus kokemuksista vuosien varrella
3
191
Vastaukset
- Enkeli-trio
Et ole yksin.....
Meijän ikäsii on paljon sairaseläkkeellä.
Oletko nyt omaishoitaja ?
Joskus vaikuttaa , että olet, joskus taas ettet ole.
Jaksamista,olet tai et.
Toivottavasti katsoit ohjelman " Pitkät jäähyväiset ",
mies hoivasi vaimoaan hautaan asti.( Alzheimerin tauti ) - päivä kerrallaan
elämänkohtalomme asetettaisiin rinnakkain, niin sinua on elämä kaikesta huolimatta kohdellut silkkihanskoin. En usko että syy on kenenkään, elämä vain on ja ihmisen on sopeuduttava.
- mitäkä mies
Myrsky heittelee meitä sinne tänne. Mun mielestä tänne voi kirjoittaa näinkin ja se avaa silmät,opettaa tuntemaan sinut persoonana,opettaa ymmärtämään,opettaa niitä joilla ei ole ollut vastoinkäymisiä,arvostamaan elämää ja terveyttä.kaikkea mitä on,eikä vaan sitä mitä on menettänyt.
Kiitos,voimia sinulle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693