Jos potilaalla on täysin normaali sydänultra, voiko olla varma ettei hänellä ole sydämen vajaatoimintaa?
Minulle tuli rytmihäiriö joulukuussa (eteisvärinä) syke oli 130 tasoa, samalla verikokeissa BNP oli yllättäen 1300. Sehän on sydämen vajaatoiminnan mittari.Minulla sen on vuosikausia pyörinyt 200-300 paikkeilla, lääkärien mielestä johtuu iästä (69 sekä kroonisesta keuhkosairaudesta)
Keuhkokuvassa toisen lääkärin mielestä näkyi keuhkoverekkyyden lisääntymistä toisen mielestä kuva oli yhtä suttuinen kuin kuvani normaalistikin ovat (vanhat pleurakalkit jne) Mitään yskää tai hengenahdistusta minulla ei ollut, vähän väsymystä vain ja joskus huimasi.
sairaalassa epäilivät vajaatoimintaa ja sain suoneen nesteenpoistolääkettä ja beetasalpaajaa, jotka parin päivän päästä muutettiin tableteiksi (bisoprolol 5 mg x 1 ja furesis 40 mg x 1) Aiemmin minulla on mennyt cozaar, furesis lievän verenpainetaudin hoitoon sekä astmalääkkeet jo 10 vuotta. Syke tasottuikin, kääntämään rytmiä ei alettu koska tarkkaa alkuajankohtaa häiriölle ei voitu varmistaa. Marevanin sain myös.
Nyt kk kuluttua verenpaine on taso 150/80 ja syke 70-80 luokkaa, olo tosi väsynyt mutta muuten hyvä. kreatiniini oli noussut 102 kun aiemmin ollut ihan normaali, viimeksi kotiinlähtöpäivänä (2 vk sitten) oli 78.
Olenkohan kuivumassa, nesteen juomistakin käskettiin rajottaa.
Lääkärini soittaa ensi viikolla, mutta kyselen täällä onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja tuosta sydänultran luotettavuudesta vajaatoiminnan suhteen?
Sydänultra...
hannaliisa.
0
1459
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058