kertoisitteko Mikkelistä?

Perhe

Olemme muuttamassa mikkeliin mieheni työn vuoksi.Kertokaa Mikkelistä jotain.Millainen kaupunki lapsiperheelle?Mihin kaupunginosaan kannattaisi muuttaa?

16

1172

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shania

Olen pienen ikäni mikkelis asunu ja mun mielestä tää on hyvä paikka,varsinki lapsiperheille! Ja jos työpaikat saa,ni ok. Rantakylä on toisiksi suurin kaupunginosa mikkelis ja tääl asuu paljon lapsiperheitä. Talot menee kuin kuumille kiville. Johtuu varmaa siit ku palveluit on lähel. (2 päiväkotii,kirjasto,2 ruokakauppaa, Ravintola Kivijalka, R-kioski, Yhtenäiskoulu, viihde-uimala ym.) Kaupunkiin on n.4km matka eli kesällä sen helposti pyöräl polkasee ja bussillakin tietenkin pääsee, puolen tunnin välein. No tässä oli nyt rantakylästä asiaa...Ja kokonaisuudessaan Mikkeli tarjoaa asukkailleen kaikki peruspalvelut ja vähän enemmänkin! Tervetuloa!

• Anu

SHANIA OLI RANTAKYLÄSTÄ NÄKÖJÄÄN....:) ITSE SANOSIN ET EMOLA RULAA :) LÄHELLÄ KAUPUNKIA JA PALJON VANHAA RAKENNUSTA JÄLJELLÄ ELI VIIHTYISÄ PAIKKA :)

• meikä
        Anu kirjoitti:

SHANIA OLI RANTAKYLÄSTÄ NÄKÖJÄÄN....:) ITSE SANOSIN ET EMOLA RULAA :) LÄHELLÄ KAUPUNKIA JA PALJON VANHAA RAKENNUSTA JÄLJELLÄ ELI VIIHTYISÄ PAIKKA :)

itse kans mikkelilänen... todella paha mennä sanomaan mikä kaupunginosa olis paras,mutta lapsia ajatellen rantakylä on todella hyvä. ei toki muissakaan vikaa,monet ovat kyllä keskustaa lähempänä kuin r-kylä,jos se merkitsee.

• perhe myös
        meikä kirjoitti:

itse kans mikkelilänen... todella paha mennä sanomaan mikä kaupunginosa olis paras,mutta lapsia ajatellen rantakylä on todella hyvä. ei toki muissakaan vikaa,monet ovat kyllä keskustaa lähempänä kuin r-kylä,jos se merkitsee.

muutimme kanssa tänne, hyviä on lähes kaikki, rantakylä,otava ym myös rauhallisia.
        anna mailiosoite niin tutustutaan, meillä on yksi tytär,
        käyn netissä kirjastossa,kunnes oma netti kotona toimii, laita mailiosoite,niin tutustutaan,uusina perheinä.

• Tupalalainen

Ei kannata unohtaa Tupalan rauhallista asuinaluetta, Ainoa miinus tällä hetkellä on ruokakaupan puuttuminen. Lienee tulossa lähivuosien aikana. Matkaa torille n. 6 km. Olemme tykänneet, tosin talot ovat aika kalliita, mutta uudehkoja ja uusia.

• mie vaan....

Mä oon asunu pitkään Laajaharjulla, on hyvä paikka ja rauhallinen paikka kaupunkiin matka n.1.5km muuten myös Rantakyläkin ok paikka vieläkin myös siellä Emolassa joka siellä puurakennukset ja aika rauhallista paikka....

• 2 perhe

hei,muuttava perhe, olisi hauska tutustua,
      mekin tänne muuttaneina.

• muuttelija

Kyllä Mikkelissä on hyvä asua missä vaan.Turha asunnon hinnassa on alueen maineesta maksaa. On tullut asuttua useammassa paikassa Mikkelissä ja tuttavia löytyy useilta alueilta. Nykyisin asun Helsingissä ja huvittaa kun Mikkelissä pidetään jotain asuinaluetta "huonona", vrt. Helsingin tapahtumat metrossa, kurvi Sörkässä ym. Kyllä Mikkeli vielä on turvallinen paikka asua.Ja puuttumalla rikoksiin ja epäkohtiin sen voi sellaisena saada pysymäänkin.

• kskkdkdk

Mikä on Mikkelin halvin/huonoin asuinalue, haluamme säästää rahaa?

-mustalalisperhe-

• Ei huonoja alueita
        kskkdkdk kirjoitti:

Mikä on Mikkelin halvin/huonoin asuinalue, haluamme säästää rahaa?

-mustalalisperhe-

Valehtelet että halvinta haet, laatua sen olla pitää -mustalalisperhe- asuvat siellä missä muutkin tai jos asuvat omakotitalossa jossa tarvitaan polttopuita niin nekin kaupungin pitää toimittaa valmiiksi pätkittyinä, pätkimättömät eivät kelpaa.

En kuitenkaan yleistä mutta tälläinenkin perhe löytyi aikaisemmin romaneista Mikkelissä

• ota vaan

No siinä tapauksessa...

• voi raukkoja

Otan osaa.

• 40 v Mikkeli

Mikkeli on erinomainen paikka asua, keskustakin on kehittynyt hienosti viime vuosina. Itse suosittelisin asuinalueeksi Emolan, Visulahden, Keskustan, Pitkäjärven, Kaukolan ja Urpolan alueita.

• Kangasniemi.

Miksi suosittelet 9 vuotta vanhaan ketjuun? On nähtävästi venynyt muutto, ja pahasti.

• Tyytyväinen

Meidän perhe on viihtynyt Emolassa. Rauhallinen paikka lapsiperheelle ja ihan keskustan kyljessä. Luonnonläheinen paikka ja iltakävelyllä voi ihastella tunnelmallista puutalokulttuuria. Täällä vain tuntuu olevan harvoin asuntoja myytavänä.

• Anonyymi

Up.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      82
      6345
    2. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      289
      5440
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      98
      4131
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      52
      2890
    5. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      26
      2832
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      120
      2083
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      47
      2030
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1767
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      72
      1291
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      159
      1151
    Aihe