Kohtu ei tunnu?

Peloissaan

Eilen lääkäri tunnusteli kohtua. Olen viikolla 10 2, mutta kohtu ei ole kuulemman suurentunut tarpeeksi viikkoihin nähden. Lääkäri tuntui huolestuneelta ja minulta meni siinä vähän ohi, että tarkoittaako tämä nyt varmasti kohdun ulkopuolista raskautta vai mitä.
Lääkäri mainitsi myös, että kohtu saattaisi olla vain taakse päin kallistunut, mutta kai taaksepäin kallistunut kohtu oltaisiin huomattu edellisessä raskaudessa, eikai kohtu muuttele asentoaan parin vuoden välein? Etenkin, kun edellinen raskauteni päättyi raskauden keskeytykseen teininä.
Ja tottakai tullut kamala ajatus karman laista sun muusta, kun on abortin ennestään tehnyt, niin eikai luonto suo minulle myöskään toivottua lasta.
Ja kun pelottaa eniten, koska lääkäri tunnusteli todella pitkään ja vaikutti siltä, ettei olisi tuntenut yhtään mitään.
Onko jollekin toiselle käynyt näin? Mitä tämä voi olla? Apua, olen ihan paniikissa :(

3

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sirri29

Eikö sinulle tehty ultraääntä? Se olisi kertonut heti onko kohdussa sikiö vai ei. Miksi muuten menit lääkäriin, oliko jotain oireita? Yleensähän ensimmäinen lääkärikäynti on np-ultra viikoilla 11-13, joissain paikoissa sen kyllä tekee kätilö.

• Peloissaan

Menin lääkäriin koska minulla on todella kovaa pahoinvointia ja kipuja milloin alavatsassa ja milloin alaselässä, aivan alimmissa nikamissa. Olen uupunut ja melkein täysin toimintakyvytön joinain päivinä. Kivut ovat olleet välillä todella koviakin, mutta lähinnä sellaisia ohimeneviä vihlaisuja, jotka olen tulkinnut kohdun kasvusta johtuviksi.
        Mitään vuotoa ei ole ollut, mutta jos jotain kohdun ulkopuoliseen viittavaa, niin tuo kipu tuossa vasemmalla alavatsassa.
        Minulla on ultra varattu viikon päästä, mutta onko se liian pitkä aika odottaa tällaisessa tilanteessa?
        Lääkäri antoi ohjeeksi vain, että jos kipu tulee, eikä tunnu lakkaavan niin heti päivystykseen.
        Ei kauheasti lohduttanut :(

• 1+11

itelläni on kohtu jotenkin melko takana/syvällä tms. en muista tarkalleen miten se neuvolassa silloin selitti(synnytin siis kolme vuotta sitten), mutta sen takia meni monet arviot ja mittaukset persiilleen. laskettuaika heitti neljällä viikolla kun vertasi ekan neuvolakäynnin ja ultran arvioita. painoarvio oli reilusti yli 4kiloa kun katteli ultralla kun mentiin käynnistykseen(yliaikasuuden takia ) ja neiti painoikin sitten 3740g. kovasti ne aina valitteli kun ei saanu tarkempia arvioita sun muita sen takia oli kohtu takana/syvällä.

jotkut lääkärit on muutenkin kovin hiljaisia ja siinä voi itelle tulla tunne että joku on huonosti vaikka kaikki olisikin hyvin. odottelet sitä ultraa ja sitten näet onko kaikki hyvin, ja toivottavasti kaikki on hyvin.

älä stressaa liikaa vielä. tiedän että se ei ole helppoa mutta älä ajattele pahinta vaan toivo parasta ja ultrassa sitten tilanne selviää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2915
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1550
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      91
      1406
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1236
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1128
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      117
      957
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      882
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      43
      763
    Aihe