Subaru Domingo

tanan

Onkos jollain subaru miehellä tietoo mikä mahtaa olla vikana kun domingo ei käynnisty kylmällä ei sitten millään?Bentsiiniä tankissa on samoin uusi suodatin on vaihdettu,tulpatkin melko uudet,johtimet vaihdettu lähiaikoina samoin virranjakajan kansi,puola on mitattu(tai siis vastukset siitä),viime katsastuksessa oli arvot kohillaan mutta nyt on alkanut temppuilemaan.Emännän domingo on 91 mallinen sellainen pikkubussi jolla kuljettaa mukulia,eikä tahtois siittä luopua kun sillä pääsee niin mukavasti talvella liikkumaan.Mittään lohkolämppäriä siinä ei ole.Akun vaihdoin viime talvena vähän isompi ampeeriseen(tosin se ei sopinut enää alkuperäiseen koloonsa)vaan tein akulle paikan sisätilaan vedin kaapelit uusiksi.Meillä ei ole varaa uudempaan autoon. Ai niin autolla ajettu..mittarin mukaan 83000km.

12

3265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4wd auto edelleen

      Voisin melko varmana sanoa ,että rikastin anturi on siitä mennyt.Meillä oli tuollainen -89 mallin pikkupaketti muinoin pääsi vedet ulos rikkoutuneen letkun kautta ja kone tuli kuumaksi silloin hajosi anturi.Merkkiliikkeeseen auto vietiin hinurilla.Melko arvokas tuo osa silloin oli on siitä ainakin 10vuotta aikaa.Kaasuttimen kyljessä oikealla puolella muistaakseni?? Kysele huoltoliikkeistä tietänevät paremmin.

    • Heimoniemi

      Vaimo sai ensimmäisen Domingon v.-88 ja totesi pian, että on aivan sama millä autolla ajan, kunhan se on tällainen Subaru. No nyt on menossa neljäs Subaru (vaimo edelleen sama). Muistan, kun tappelin kahdessa ensimmäisessä autossa käyntihäiriöiden kanssa. Kahteen seuraavaan olen vaihtanut Elcatilta ostetun ruiskukoneen, ongelmat katosivat, ja auto on kiva ajettava. Mulla on tallissa noin kolmen auton osat, mm. kaasari, kansi, virranjakaja, imusarja ja bensapumppu, joita en tarvitse. Ne saisi lähes noutopalkalla. Jos kiinnostaa, niin vastaile. Pääasia on pitää vaimo tyytyväisenä

      • 4wd purnukka

        Heimoniemi, löytyykö Domingon pakosarjaa?
        Sellaiselle olisi tarve, ilmeisesti jonkin sortin tyyppivika näissä että sarja halkeaa..


      • v-man
        4wd purnukka kirjoitti:

        Heimoniemi, löytyykö Domingon pakosarjaa?
        Sellaiselle olisi tarve, ilmeisesti jonkin sortin tyyppivika näissä että sarja halkeaa..

        Juu tuo ruiskukone onkin ihan toista maata.Pakosarja niistä menee jos ei peltinen suoja ole paikallansa.Talvella se useimmiten halkeaa kun sarja on tulikuuma ja tökkäät peruuttaessa sen hankeen,suosittelen lämpimästi suojus peltiä.Alkuperäisosa maksaa maltaita,mutta näppärä mies vääntää pellistä sellaisen itse jonka jälkeen tuon voi unohtaa(sarjan halkeamisen)siis.


      • 4wd purnukka
        v-man kirjoitti:

        Juu tuo ruiskukone onkin ihan toista maata.Pakosarja niistä menee jos ei peltinen suoja ole paikallansa.Talvella se useimmiten halkeaa kun sarja on tulikuuma ja tökkäät peruuttaessa sen hankeen,suosittelen lämpimästi suojus peltiä.Alkuperäisosa maksaa maltaita,mutta näppärä mies vääntää pellistä sellaisen itse jonka jälkeen tuon voi unohtaa(sarjan halkeamisen)siis.

        Jep, tässä oli ilmeisesti useemmasta kohdasta pakosarja halki.
        Joku sitä oli migillä yrittänyt läjätä, mutta se oli yllättäen haljennut sauman vierestä uudestaan.
        Kun tähän ei nopeasti pakosarjaa löytynyt niin päätettiin tehdä itse,
        ihan hyvin tuntuis tommonen putkenjämistä kasattu toimivan :)

        Alkuperäselle kysyjälle vinkkinä, että kattele kaasarin vivustot läpi.
        Siellä kaasarin etupuolella on sellasen alipainekellon alla ryypyn vivustot,
        ne oli jumissa omassa dominossa. Ne liikku kyllä, mutta vähän nihkeästi.
        Niihin kun laitto vähän öljyä niin lähtee taas kivammin käyntiin.


      • ek.
        4wd purnukka kirjoitti:

        Jep, tässä oli ilmeisesti useemmasta kohdasta pakosarja halki.
        Joku sitä oli migillä yrittänyt läjätä, mutta se oli yllättäen haljennut sauman vierestä uudestaan.
        Kun tähän ei nopeasti pakosarjaa löytynyt niin päätettiin tehdä itse,
        ihan hyvin tuntuis tommonen putkenjämistä kasattu toimivan :)

        Alkuperäselle kysyjälle vinkkinä, että kattele kaasarin vivustot läpi.
        Siellä kaasarin etupuolella on sellasen alipainekellon alla ryypyn vivustot,
        ne oli jumissa omassa dominossa. Ne liikku kyllä, mutta vähän nihkeästi.
        Niihin kun laitto vähän öljyä niin lähtee taas kivammin käyntiin.

        Minkälaisia ongelmia on jos pakosarjassa on halkeama. Minun domingoon tuli viime talvena sellainen vika ettei lähtenyt kuin mäki startilla käyntiin ja alkoi ampua putkessa.Korjaamolla olivat siirtäneet alipaineletkun jostain muualta nyt lähti käyntiin mutta ed. ampuu joskus putkessa. Sytkä, päästöt ovat ok.myös jako on kuulemmma paikallaaan. voiko pakosarjan halkeama vaikuttaa tähän, ps. tämän jälkeen on ilmeisesti lambda tunnisti pakoputkessa. Auttakaa ken tietää.


      • v-man
        ek. kirjoitti:

        Minkälaisia ongelmia on jos pakosarjassa on halkeama. Minun domingoon tuli viime talvena sellainen vika ettei lähtenyt kuin mäki startilla käyntiin ja alkoi ampua putkessa.Korjaamolla olivat siirtäneet alipaineletkun jostain muualta nyt lähti käyntiin mutta ed. ampuu joskus putkessa. Sytkä, päästöt ovat ok.myös jako on kuulemmma paikallaaan. voiko pakosarjan halkeama vaikuttaa tähän, ps. tämän jälkeen on ilmeisesti lambda tunnisti pakoputkessa. Auttakaa ken tietää.

        No ensteks tietenkii "prötinä"kovenee.Mutta vastus pakosarjassa pienenee täten vaikuttaa myöskin tuohon kulkupuoleen olennaisesti.Suosittelen uutta sarjaa!Mikäli autosi on ilman ruikkaria siis kaasari versio,nuo alipaine letkut kovettuvat ja halkeavat ajan myötä sekoittaen seos suhteet.Tarkasta kaikki alipaineletkut.Murtumat voivat olla liittimien yhteissä tai löysiä liitoksiakin on.Jos lambda-anturi on mielestäsi rikkoutunut(mekaaninen vaurio)uusi osa!Anturi "haisteleee"päästöjä ja säätää moottori toimintoja sen mukaan,sytyksen ajoitus 3-7astetta ennen yläkuolo kohtaa!Jos moottori on ikäänkuin väljähkö niin sytkä "hakee"parasta kohtaa..käynti vaeltelee..ampuu putkessa pentsiini siellä vielä palaa.Nämä vm.87-91 malleihin uudemmista en pysty sanomaan.


      • K.Össi

        Ei Heimoniemellä olisi domingon vaihdelaatikkoa? Ota yhteyttä jos löytyisi. nollaneljänolla-51o4889.


      • domingo1

    • vellu.mk

      virranjakajan kannen alla täytyy käyttää semmosta kumitiivistettä oli ittellä samoja ongelmia mut laitoin tiivisteen ja homma toimi t.vellu

    • Dominko-ukko

      No nyt Toimii , kiitos !

    • CtD

      Osaako kukaan kertoa mistä voisi löytyä puolaa -91 Domingoon? Neliveto ruiskukoneella, mikäli vaikuttaa soveltuvuuteen.

      Ei tahdo varaosa myyjiltä/tukuilta löytyä puolaa.

      Yhteydenotot mielellään suoraan. o40nolla - 234 623 tai ceeteedee ( ät ) gmail.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1656
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe