Miten pystytte olla syömättä??

ihme...

Ei liika anoreksia ole tietty hyvästä mutta kateellinen olen sille että miten te pystytte olla syömättä????? Ite en pysty olla päivääkää ilman herkkuja vaikka haluaisin laihtua tosi paljon mutta en tajua mistä saatte tahdonvoiman? eikö teillä oo nälkä? Mikä on ruokamääränne päivän aikana ja mitä syötte??

33

12750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seran

      Miten pystytte syömään?

      Mulla on ilmeisesti piirteitä ortoreksiasta ja anoreksiasta, eli syön vähän ja tosi terveellisesti. En pysty syömään muita kuin itsemäärittelemiäni turvaruokia ja kieltämättä myös ihmettelen miten joku voi vetää jotain suklaata naamaansa, ittee puistattaa kattoo vierestä.

      Sen vielä sanon, että älä ole kateellinen tästä sairaudesta. Vaikka kukaan ei voi tietää täysin minkälaista tämä on, ennen kuin itse sairastettuaan, usko se, että tämä on HELVETTIÄ.

      • KIJEE

        olen 14-vuotias tyttö ja syön tosi paljon rasvasia ruokia ja herkkuja.. En kuitenkaa lihoa. olen 165 cm. pitkä ja painan 39 kg. joten olen tosi laiha... Haluaisin lihota. JOTEN JOS OLETTE NORMAALIPAINOISIA OLKAA YLPEITÄ!!!


      • lumi-valko

        Itse vasta parannuin. Ja syomattomyys on HELVETTIA !!! Sita ei usko, kunnes itse on tilanteessa.
        Kateellinen voi olla vaan hoikkuudelle, mutta ei sille minkalaista elamaa anorektikko viettaa !!!
        Nautin joka ruoka-ajasta. Olen nyt vasta realisoinut, kuinka paljon olen missannut elamastani ja ilosta. Nautin elamastani enemman kuin koskaa just nyt. Kaverit ovat mahtavia ja kaikki sujuu todella hyvin!
        Syo vaan elamasi edesta: Ruoka on ihmisen paras ystava
        ...Jokainen dieetti lihottaa - ennemmin tai myohemmin...


    • syö ja nauti

      Mä muistan kun itekin ihmettelin samaa. En pystynyt olemaan ilman herkkuja ja koko ajan teki mieli jotain. Sairastuin. Sitten jonain päivänä ymmärsin että olen sairas. Itkin sairaalassa kun pakotettiin syömään. Nyt vielä vuosien jälkeen olen päiviä syömättä ja itken terapiassa kun jotain ois pakko syödä ja terapeutti haluaa sen nähdä. Tuntuu hirveältä syödä enkä tajua miten ei tee MITÄÄN mieli. En kyllä tiennyt että terapiassakin voi joutua syömään mutta näin vaan on. Jos täytyy todistaa että kyllä syön. Vaikeeta on. Eli ole onnellinen jos et pysty olemaan syömättä. Se on normaalia ja tervettä! Ei ole itsekurista kiinni jos ei pysty olemaan syömättä, se on sairautta, joka jättää syömättä ja vie mennessään.
      En toivo mitään muuta kuin oppisen syömään normaalisti ja sitä kautta jaksaisin niin kuin terveet ihmiset..

    • Taninana

      Silloin kun olin anorektinen nuorempana, asuin kotona ja koti ei ollut mitenkään mukava paikka. Poispääsyä siitä tilanteesta ei näkynyt ja itsetuntoni oli tallottavana, yleensä tuntui että olin alempiarvoinen kuin koira. Ja varmasti olinkin. Ahdistusta ei voi kuvailla mitä se silloin oli ja syöminen oli jotain mitä ilman pystyin olemaan kun halusin kuolla. Tai olla hetken rauhassa, mutta ei. Syömisestänikin naputettiin minulle, voitteko uskoa. Olin laiha kuin keppi, mutta silti ne sokeat ihmiset mäkättivät jostakin leivän syömisestä ja ruokakustannuksista ja kuinka voisin liikkua enemmän vaika eivät olleet varmaan koskaan katsoneet miltä se tyttö edes näyttää. Helvetti. Jos joku käy samoja asioita nyt läpi niin mä tiedän!!

      Ja sinä aloittaja mee hakee laihdutusneuvoja jostain missä keskitytään terveyteen, ei siihen että kaikki on ihan sama.

      • hankalaapaskaa

        Itsekin joskus mietin samaa. Mutta koska anoreksia ja syömishäiriöt ovat mielensairauksia, on sitä vähän hankalaa selittää. Mutta viimestään sitten, jos sairastut anoreksiaan, pystyt olemaan ilman herkkuja ainakin ajoittain.
        Nälkään en yleensä itse syö, koska yleensä parin paasto päivän ja vähä ruokaisen päivän jälkeen nälän tunne häviää. Oon kuitenki aina ollu tunteisiin syöjä ja melko ahne kaikelle, mikä on aiheuttanu aika ristiriitaisia tunteita ruokaa kohtaan.

        Olen itse joskus miettiny lähinnä sitä, miten itse pystyin joskus olemaan syömättä ja miks oon taas tällänen itsekuriton lihonut läski. Olen epätoivonen ja tuntuu ettei syömiselle tuu loppua. Mut yht'äkkiä sitte se syömättömyys vaan taas jotenki alkaa ku mitta tulee täyteen ja kaikki alkaa ällöttää. Lukuunottamatta ajoittaisia hetkellisiä ahmimiskohtauksia esim. paastoamisen jälkeen. Sillon syö hirveitä määriä niinku olis jossain tiedottomassa tilassa..


      • Bambiini
        hankalaapaskaa kirjoitti:

        Itsekin joskus mietin samaa. Mutta koska anoreksia ja syömishäiriöt ovat mielensairauksia, on sitä vähän hankalaa selittää. Mutta viimestään sitten, jos sairastut anoreksiaan, pystyt olemaan ilman herkkuja ainakin ajoittain.
        Nälkään en yleensä itse syö, koska yleensä parin paasto päivän ja vähä ruokaisen päivän jälkeen nälän tunne häviää. Oon kuitenki aina ollu tunteisiin syöjä ja melko ahne kaikelle, mikä on aiheuttanu aika ristiriitaisia tunteita ruokaa kohtaan.

        Olen itse joskus miettiny lähinnä sitä, miten itse pystyin joskus olemaan syömättä ja miks oon taas tällänen itsekuriton lihonut läski. Olen epätoivonen ja tuntuu ettei syömiselle tuu loppua. Mut yht'äkkiä sitte se syömättömyys vaan taas jotenki alkaa ku mitta tulee täyteen ja kaikki alkaa ällöttää. Lukuunottamatta ajoittaisia hetkellisiä ahmimiskohtauksia esim. paastoamisen jälkeen. Sillon syö hirveitä määriä niinku olis jossain tiedottomassa tilassa..

        Jostain sairaasta mielestä se tahto ja voima tulee että ei vaan pysty syömään. Ruokaa tulee ajateltua melkein kokoajan mutta suuhuni sitä en vaan saa. Ja jotain jos syön (mielestäni liian kaloripitoista) niin okse tulee. Ja toinen on lenkkeily. Väsyttää mutta pakko mennä. Sairasta. Haluan tästä eroon ja olenkin jonossa osastolle, kotona en opi syömään. Tiedän että se tulee olemaan yhtä helvettiä mutta ei elämä näin voi jatkua. Toivottavasti kaikki ylipainoiset laihduttaisivat normaalilla tavalla, ei näin.


      • kaksinkertainen
        Bambiini kirjoitti:

        Jostain sairaasta mielestä se tahto ja voima tulee että ei vaan pysty syömään. Ruokaa tulee ajateltua melkein kokoajan mutta suuhuni sitä en vaan saa. Ja jotain jos syön (mielestäni liian kaloripitoista) niin okse tulee. Ja toinen on lenkkeily. Väsyttää mutta pakko mennä. Sairasta. Haluan tästä eroon ja olenkin jonossa osastolle, kotona en opi syömään. Tiedän että se tulee olemaan yhtä helvettiä mutta ei elämä näin voi jatkua. Toivottavasti kaikki ylipainoiset laihduttaisivat normaalilla tavalla, ei näin.

        Minä paastoan joka toisen päivän ja ruokaa ajattelen koko ajan jopa unissani. Olen kaksikertaa laihtunut itse rääkkäyksellä ja haluan laihtua taas. Kotoa taas haluan pois koska se on ainoa paikka jossa enää nykyään syön. Olen nyt normaalipainoinen, mutta toivo elää vielä, että laihtusin taas kerran sillä tavalla! vaihdetaanko? =)


    • jgkdjfk

      joo siis anoreksiahan tulee annoksina, olen olemassa liikaa anoreksiaa ja sopivasti ja sitten on "läskit" "huonot" ihmiset joilla on ihan liian vähän anoreksiaa... v-ttu sä oon pälli...

    • ExAnorektikko

      Anoreksia on sairaus! Sitä sairastavat eivät yleensä pelon ja sitä seuraaman ruokahaluttomuuden vuoksi pysty syömään. Jotkut tosin pitävät sitä "muodikkaana" ja yrittävät elää kuin anorektikot jolloin he tuntevat nälkää ja kaipaavat herkkuja.

    • Anonyymi

      ite oon yrittäny olla syömättä mut ei vaan onnistu... Kokoajan ihan älytön nälkä. Oisko kellään vinkkei?

      • Anonyymi

        Mullaki oli aluks nälkä, mutta mitä vähemmän syöt sitä pienempi nälkä.
        1. Ajattele koko ajan mielessäsi kun olet laittamassa ruokaa suuhun: ”kalorit on läskiä, jos en syö, nii laihun”
        2. Katso paketin kyljestä kalorimäärä ja kaksinkertaista se. Heti rupee ällöttää:)
        3. Puristele läskejä just ennen ruokailua.
        4. Sun täytyy ehdottaa vanhemmille et maistaisit uusia ruokia. Aina kun ne tekee jotain ällöä nii ei vaadi paljoa, että jättää syömättä.
        Onnea!


      • Anonyymi

        Siinä vaiheessa kun on 20 vuotta rääkännyt ruoansulatusjärjestelmänsä ihan vituilleen niin ei pysty syömään vaikka haluaisi. Se olo on aivan karsea jos syö yhtään isompaa annosta/muuten enemmän päivän mittaan. Ravinto ei mene enää kroppaan, tulee vaan helvetillistä turvotusta, ripulia, ummetusta, oksettaa.. väsyttää kun ei imeydy ja olo on läski koko ajan vaikka läski en ole.

        Eipä tämä sanominen paljon auta. Olin joskus myös tuossa vaiheessa kun ei kiinnostanut, eihän se missään tunnu. Ei tunnu minullakaan mutta kymmenen lisävuoden päästä tuntuu jos en ole jo kuollut. Suosittelen heivaamaan vaa’an helvettiin ja lopettamaan sen body checkingin ja karsimaan kaiken paskakäytöksen pois. Sillä pääsee ainakin sellaiseen tilaan että itsensä kanssa on helpompi olla.


    • Anonyymi

      Tää ei liity tän keskustelun aiheeseen varsinaisesti mut haluisin kysyä et miten pystytte jättää ruokailut välistä jos asutte kotona? Oon nyt alkanu laihuttaa ja äiti varmaan tajuu asian. En voi piilotella ruokaa mihinkään enkä viitti oksentaa. Antakaa myös jotain hyviä liikunta vinkkejä.
      Oon siis vasta kohta 10v lapsi ja 40KG/141CM. Kaikki mun luokkalaiset tytöt on jotain 25—36kg...

      • Anonyymi

        Jos haluat pituuskasvun pysähtymään niin onnea matkaan.Aikuisena voit käyttää sitten korkokenkiä.


      • Anonyymi

        älä ikinä vertaa ittees muihin koska et edes ole ylipainonen vaan ihan normaali painonen ja oot ihan liian nuori tommosiin llaihdutus juttuihin joten opi vaan rakastamaan omaa kroppaas just semmosena kun se on ja tiiän et se on vaikeaa mutta kun sen oppii niin tajuaa miten paljon helpompaa elämä on😉


    • Anonyymi

      Haluun laihtua. En millään urheilulla. Tai siis urheilen kyllä 2krt viikossa (harrastus). Mutta siis haluan olla syömättä. En siis silleen super luurangoksi vaan haluan vatsasta ja poskista läskiä/lihaa. Enkä jaksa kuulla mitään ”oot täydellinen tollasena” blaablaa kertokaa jo vaan miten olla syömättä

      • Anonyymi

        sama täällä en haluu luurangoks mutta vaan vähän mahaa pois. Oon siis nyt jotain 13.v 165cm pitkä ja 55kg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama täällä en haluu luurangoks mutta vaan vähän mahaa pois. Oon siis nyt jotain 13.v 165cm pitkä ja 55kg

        Mut siehän oot ihan normaaali painonen eiks se oo jotain pituus miinus 105 tytöillä jolla lasketaan sopiva paino. Vähän vatsalihastreenii jos haluat vatsaa pienentää.


      • Anonyymi

        Itse oon jo alipainoinen mutta mulla kaikki rasva kertyy naamaan ja se kyl vituttaa haluun sellaset sirot kasvot. Oon yrittäny jättää kaiken jossa on sokeria pois. energiajuomat esim vaihtanu sokerittomiin ja ruokaa en juurikaa syö muute ku ehkä yhe banaanin yms sallin ittelleni parinpäivän välei. Muttasiis ittelle ainaki toiminu siihe etten syö se että ennoo nii paljo kotona koska muualla en syö. ja jos oikeesti sit haluu syyä ni kattoo mis o mahdollisimma vähä kalorei. ja jos ei pysty olee syömättä mut muute on motivaatioo laihduttaa ni kannattaa ladata joku sovellus joka laskee sun askeleet ja kertoo paljo oot menettäny kalorei ja sit vaa lenkkeilet. ja niihäse menee että laihdut ku syöt vähemmä ku kulutat ni sit vaa syöt vähemmä kalorei ku se näyttää mitäoot kuluttanu. ottaisin itte toki naaman laihtumisee vinkkei vastaa


    • Anonyymi

      Minulla kans samaa vikaa herkut maistuu mut ruoka määrä tosi normaali jollei vähäisempikin. Huomasin kun oon kattonu TLC kanavaa ja sitä ylipainoiset ohjelmaa et alkanu inhottaa nämät omat kilot. Ja huomasin etten syöny viikonloppuna karkkia eilen ostin pussin ja keksejä ei ole tullu syötyä vielä, meinasin ottaa keksin aamukahvilla mut valitsin appelsiinin.

    • Anonyymi

      Toi on aika epäkohtelias kysymys ihmiselle jolla on syömishäiriö:D itselläni ollut anoreksia vuoden ja olen toipumisen puolella mutta vieläkin syöminen on vaikeaa. Tahdonvoima on se kun muistaa mitä on sanottu esim ”hyi vittu oot läski” ”oot varmasti meitä yli puolet painavampi” yms. Se ei ole että haluamme sairastua, se on että haluamme olla ”täydellisiä” eli laihoja:/ tiedän että kukaan ei ole täydellinen ynnämuuta mutta kaikkialla kuulee miten laihat ovat parempia kuin lihavat ja lihaville nauretaan enemmän

    • Anonyymi

      Mulla propral auttaa olemaan syömättä. Jos on hoitokontakti sitä saa ahdistukseen kuin irtokarkkia.

    • Anonyymi

      Haluaisin olla syömättä ja kuluttaa kaloreita paljon. Voisitteko kiltit auttaa? Oon aina uneksinu syömäyttömyydestä. Kerran onnistuin mut äiti pilas kaiken. Ja muistakaa tutustua Islamiin

    • Anonyymi

      Onhan se vaikeeta mutta heti kun tekee mieli jotain herkkua niin ajattelen kaikkia ilkeitä kommentteja mitä oon kehostani tai ulkonäöstäni saanut niin ei teekkään enää mieli. Kyllä se siitä

      • Anonyymi

        Syömättömyydellä pilaa esim ohusuolen jolloin ruuan ravintoaineet ei välttämättä imeydy.Meinasitko sen jälkeen pyhällä hengellä elää kun elimistö ei ota ravintoaineita vastaan ja ravintoaineita tarvitaan jotta elimet toimii.Elimistö ei toimi ilmalla.


    • Anonyymi

      No joku aamu pala ja sillä pärjää helposti 5h.
      Miten voi lihoa en tiiä kerroppa se

    • Anonyymi

      Ite haluisin laihtua vatsasta ku tulee aina välillä syötyä liikaa sillee niiku 'binge eating'. Meillä ei oo kotona vaakaa ja en kehtaa vanhemmilta kysyä mut nytte ku oon isovanhemmilla ja niillä on vaaka nii olin lihonu semmoset 4 kiloa mutta en tiiä että onko paino turvotusta, lihasta (3x salitreeni vk) vai iha pelkkää läskiä. Mutta laihtua haluaisin nii oisko vinkkejä??

    • Anonyymi

      Moi! Oon siis 13v tyttö ja yli painonen haluun olla syömättä koska oon iha vitun läski ja joka päivä saa kuulla koulussa että ”läski” ”lehmä” ”porsas”

    • Anonyymi

      Tosi myöhässä vastaan mutta tässä vinkkejä piilotteleville syöjille:
      1. Ku vanhemmay ei kato ni laita vaa ruokaa taskuihin! (Kannattaa varautua isoilla taskuilla!) Eikä kukaan huomaa ku lähet äkkiä pöydästä pois!
      2. Suihkussa, vessassa oksentaminen. En ite pysty oksentamaan mut vatsalihaksia ku jännittää ni tulee!
      3. Yritä skippaa ruokailuja. Ite oon nyt sängyllä ja esitän että nukun jotta kello tulee niin paljon että skippaan suoraan aamupalan. Käy kavereilla, lenkeillä tai jossain kun on ruoka-aika.
      4. Ota ruokaa omaan huoneeseesi. Sano että syöt siellä kun.. esim. on läksyjä.

    • Anonyymi

      Itellä ollut sama ongelma joskus mutta sain vakavan masennuksen josta tuli kehoon liittyvät paineet ja en halunnut syödä yhteen päivään, jankkasin itselleni että minä en syö. Kun olen kävelemässä jääkaapille sanon stop ja takaisin. Nykyään sairastan syömishäiriötä ja olen syömättä monia päivä. En suosittele mutta tämä tekniikka voi toimia herkkuihin hyvin.

    • Anonyymi

      Älä ole syömättä en suosittele kokemuksia on, en pysty enään syömään kun kerran aloitin. Itken ja panikoin kun näen ruokaa tai herkkuja, se on hankalaa ruoka on minun nykypäivän suurin haaste

    • Anonyymi

      Moni kakku päältä kaunis, niinkun sanotaan. Itsellä ulkopuolisille näyttää varmasti siltä etten juuri koskaan syö mitään. Olen työpäivinäkin vähintään 12h syömättä, mutta en todellakaan suosittele. Nälkä toki välillä tulee, mutta syödäkkään ei kykene. Jossain vaiheessa pitkät syömisvälit aina kostautuu ja kääntyy aivan valtavaksi ahmimiseksi. Fysiologia potkii päälle ja itse en kykene ainakaan tilaa hallitsemaan mitenkään. Joskus se jää yhteen ateriaan, joskus se jää päälle useammaksi päiväksi etkä kykene lopettamaan, sitten sama syömättömyys taas alkaa.. oravankehä on valmis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe