on wv varmaan yksi maailman vikaisimmista autoista

viat

kuka hullu viihtii ostaa wv, sillä on kyllä ruuvit puonnu.siis kahtoo mitä vaan vikatilastoja on wv aina hännillä esim, tuossa tuonnoin tm 100 000 kestotesti, oli kaikki wv mallit hännillä. moninkertaisesti enemmän vikoja kun esim, keskiverto merkillä/mallilla. ja selasin myös jotain wv-palstaa, siellä heitettiin että pumppu-suutin dieselit eivät tahdo kestää 100 000 ilman avausta,jossakin wv passatissa oli alle 100 000 kilometriä ajettuna vaihdettu 3-kertaa nokkaakseli sun muita kuppeja ja tietysti koneistukset .ja kuulemma longlife huollot pahentaa noita. eli elä osta vag tuotteita ei oo vielä maailmankaikkeudessa vikasempaa peliä ollut.tosin 90 luvun wv olivat vielä kestäviä.

19

2030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • räkänokka!

      Käy ensin edes ala-aste loppuun, ennen kuin alat jakamaan asiantuntijalausuntoja aikuisten keskusteluissa.

      PS. Mopokortin saa vasta 15 ikäisenä!

      • virsi

        jos laittaa jotain (pahaa)jostakin automerkistä nii on heti päiväkoti ikäinen,ihme yleistystä,vaihtakaa virttä välillä.


      • 8+4=?
        virsi kirjoitti:

        jos laittaa jotain (pahaa)jostakin automerkistä nii on heti päiväkoti ikäinen,ihme yleistystä,vaihtakaa virttä välillä.

        Eiköhän se ollut ihan tuo kyvyttömyys kirjoittaa luettavaa tekstiä miksi kehotettiin käymään ala-aste loppuun. Lisäksi jos haluaa edes jotain uskottavuutta provoillessa kannattaisi koittaa välttää sanontoja kuten 'kuulemma', 'kuppeja'.
        Mitkä ihmeen nokka-akselinkin oli vaihdettava kolme kertaa 100000km matkalla?

        Itsellä on kohta 300tkm rullattu 3C korinen pumppusuuttimilla varustettu Passat. Ei ole tarvinnut vaihtaa pumppusuuttimia, ei tehdä koneistusta, ei vaihtaa 'kuppeja', eikä nokka-akselia. Jakopään hihnan toki olen vaihtanut jo kahdesti tuohon. Jopa paljon parjattu TT-V Webasto on toiminut ongelmitta.

        Ja toki vikoja on ollut enemmän kuin olisi varmaan ollut esim. Anjoviksessa, mutta sentään sain nauttia ajosta ja muista mukavuuksista joita Anjoviksessa ei olisi saanut.
        Pari vikaa lisää ei pilaa muutoin hyvää autoa, mutta toisille tuntuu merkitsevän vain se, että vikoja ei saisi olla sitä paria kappaletta lisää - sillä onko auto muutoin ajettava ei tunnu olevan merkitystä :)


    • zöf

      on, mutta pakko ostaa wv kun naapurillakin on, muuten voi luulla että menee heikosti.
      Tuo wv hypetys on samanlainen sopulihysteria kuin 80 luvun lopulla oli mazda 6:n kanssa, ei sen kummempaa.

      • Ulkopuolinen332

        oikeassa on. Minullakin on ollut monta eri autoa, Opel, Renault, Nissan, Toyota, VW. Näistä ehdottomasti huonoin oli VW Polo, jossa oli hirveästi vikoja. Huollossakaan eivät osanneet korjata. Onneksi pääsin siitä kunnialla eroon vaihtamalla Opel Astraan. Siinä ei ole vikoja ollut, vaikka on ajettu jo 160.000 km.

        Parhaita ovat olleet Opel ja Renault. Molemmat erinomaisia ajettavia, vähiten vikoja eikä ruostetta missään.


      • Pierre Pascal
        Ulkopuolinen332 kirjoitti:

        oikeassa on. Minullakin on ollut monta eri autoa, Opel, Renault, Nissan, Toyota, VW. Näistä ehdottomasti huonoin oli VW Polo, jossa oli hirveästi vikoja. Huollossakaan eivät osanneet korjata. Onneksi pääsin siitä kunnialla eroon vaihtamalla Opel Astraan. Siinä ei ole vikoja ollut, vaikka on ajettu jo 160.000 km.

        Parhaita ovat olleet Opel ja Renault. Molemmat erinomaisia ajettavia, vähiten vikoja eikä ruostetta missään.

        Tässä sen nyt sitte näkee tämän kummallisuuden, että renault ja vähiten vikoja, (en tietenkään väitä vastaan) mutta kun tuon saksan Autokatsastus ja Tiepalvelutilastojenkin mukaan ääripäät noissa vikatilastoissa oli Ranskalaiset ja Japanilaiset autot ja kaikista heikoin oli Renault.


    • Huoleton autoilija

      Toisaalta nämä VW-autoilijat ovat niitä helposti huijattavia ihmisiä, jotka eivät virheistä opi. Kun takuu loppuu, niin viimeistään silloin alkaa loputon korjauskierre, joka VW-omistajien mielestä on ihan normaalia. Toivotaan pitkää pinnaa ja paksua lompakkoa kaikille Volkkariin erehtyneille.

      • 888

        jos jotkut ei osaa kunnolla lukea,eli ei provo ollu esim, tuo 100 000 tm testi löytyy kia palstalta,sieltä voit ihan itse lukea.ja noista nokka-akseli vaurioista luin jostai vw-klubi/kerho sivuilta, en nyt vaan muista mikä se sivu oli. mut siellä tosiaan kirjoittivat että noi pumppusuutin koneet ovat niin huonoja että, tosiaan joku jo joutunut 3-kertaa vaihtamaan nokka-akselin ja paininkupit koneistukset, jossei ajoissa laita kuntoon, koneesta irronnut metallisilppu pahimmillaan hajottaa koko koneen turbon. eli sinä 8 4=? kannattaa äkkiä ottaa venttiilikopan kansi pois, ja kahtoa nokkia ja paininkuppeja paremmin,voi olla ylläreitä, huom: et näe niitä kunnolla ennenkuin otat sen venakopan kannen irti......mukavia kilometrejä eikun metrejä


      • 20+12=?
        888 kirjoitti:

        jos jotkut ei osaa kunnolla lukea,eli ei provo ollu esim, tuo 100 000 tm testi löytyy kia palstalta,sieltä voit ihan itse lukea.ja noista nokka-akseli vaurioista luin jostai vw-klubi/kerho sivuilta, en nyt vaan muista mikä se sivu oli. mut siellä tosiaan kirjoittivat että noi pumppusuutin koneet ovat niin huonoja että, tosiaan joku jo joutunut 3-kertaa vaihtamaan nokka-akselin ja paininkupit koneistukset, jossei ajoissa laita kuntoon, koneesta irronnut metallisilppu pahimmillaan hajottaa koko koneen turbon. eli sinä 8 4=? kannattaa äkkiä ottaa venttiilikopan kansi pois, ja kahtoa nokkia ja paininkuppeja paremmin,voi olla ylläreitä, huom: et näe niitä kunnolla ennenkuin otat sen venakopan kannen irti......mukavia kilometrejä eikun metrejä

        "kannattaa äkkiä ottaa venttiilikopan kansi pois, ja kahtoa nokkia ja paininkuppeja paremmin,voi olla ylläreitä, huom: et näe niitä kunnolla ennenkuin otat sen venakopan kannen irti......mukavia kilometrejä eikun metrejä"

        Ei sitä konetta kannata availla jos toimii. Sitten kun ei toimi niin katsotaan sitten mitä on mahdollisesti rikki tai vaihdetaan 'uusi' tilalle. Auto se vain on, ei siihen elämä kaadu jos sitä joutuu korjaamaan.

        Kannattaa oikeasti kertoa sitten kun on omakohtaista kokemusta vw:n kestävyydestä, nuo nettikirjoittelut nyt ovat mitä ovat. Anonyymistä voi kirjoitella mitä haluaa ja väittää mitä haluaa. Juuri sinunkaltaisiesi vuoksi täälläkin on moni niin ärsyyntynyt näihin turhiin kirjoitteluihin.
        Jos oikeasti on jotain kokemusta niin kerro, mutta miksi pitää viitata johkin sivuihin joihin ei osaa edes linkkiä antaa? Ja mieti nyt miten järkevältä kuullostaa 'mut siellä tosiaan kirjoittivat että noi pumppusuutin koneet ovat niin huonoja' ja sitten vielä 'osiaan joku jo joutunut 3-kertaa vaihtamaan nokka-akselin ja paininkupit koneistukset' - juu ja Esson paarissa kerrottiin että Toyota on ihan p*ska - sen on pakko olla totta kun kerrottiin Esson paarissa :)
        Kirjoituksistasi paistaa läpi joko täysi provoilu tai sitten olet todella naivi, kun luulet että kaikkea netissä kirjoitettavaa voi pitää totuutena. Huomaa nyt oma sanojesi asettelukin joka on tyyliin 'no kun pojat kertoi tuolla nurkan takana'.


    • pasaatituuli

      Olen aina ihmetellyt, kun ihmiset haukkuu jotain automerkkiä, vaikka itsellä ei edes välttämättä ole kokemusta ko. merkistä.Itselläni on elämäni aikana ollut muutaman eri automerkin tuotteita, ja kaikki ovat toimineet aivan hyvin. Mutta... se vaatii että autoja huolletaan, sillä mikään ei kestä ilman sitä. Eräs työkaverini kehaisi kerran että hän ei ole koskaan vaihtanut öljyjä, vain lisännyt.Onko sitten ihme jos joskus on kallis paukku edessä. Jos sitten puhutaan Volkkarin vikaherkkyydestä, niin ainakin mun täytyy myöntää,että ainakin mulla, on käynyt sitten hyvä tuuri, koska mitään ihmeenpiä ei ole ollut.Muutama vw on ollut ,ja niissä vain 1 takuukorjaus (tandempumppu). Tottakai kulutusosia on saanut vaihtaa,mutta ne kuuluu asiaan.

      • Jesse,

        Pumppusuutinkoneita on valmistettu kauan ja niitä on todella paljon liikenteessä. Jos niissä olisi joku isompi ongelma niin volkkariliikkeet olisivat turvoksissa korjaukseen menevistä autoista.
        Kaikista paras vikatilasto on kymmenien vuosien omakohtainen kokemus ko. automerkistä. Itselläni on yli 20 vuoden kokemus volkkareista. Jos kaikkien omistamieni volkkareiden viat olisi ollut yhdessä autossa niin en vielä silloinkaan voisi kutsua volkkaria vikapesäksi.
        ps. en omista VW-laseja enkä ole VW-uskovainen


    • pertti6969

      Moro

      juuri nokka-akseli ja nostin kupit uusittu, 216tkm 1,9TDI vm 2006 passat eli 3c malli. nostin kupeist lähes kaikki aivan kuluneita nokka-akseli aivan kulunut. yksi nostin kuppi pinta hajonnut 2mm alalta.

      elikkäs noissa on heikko nokka-akseli ja lisäksi mennyt 2 vaihteen synkroinnointi, kaksoimassavauhtipyörä yms.

      • Passat3c

        NoTere! Kertoisitko vielä mikä on moottorityyppi autossasi joko siinä on BXE tyypin kone?


      • KLIKKAA TÄSTÄ

        Mulla suunnilleen sama juttu, kilsoja 260tkm. Joskus aikaa sitten mulla oli seat toledo 1.9 tdi, 180tkm ja nokka-akseli oli aivan paskana. Tähän päälle vielä kaikkea muuta pikkuvikaa jota volkkarin, kahden seatin ja yhden audin kanssa on ollut. Kai se on pakko uskoa, ei ole VAG minua varten. Vähävikaisin automerkki mulla on ollut mersu, miksi helvetissä pitikin sekaantua mihinkään muuhun.

        Tämä ei ollut minkään sortin provo, joten te, jotka rakastelette volkkareitanne, älkää aloittako. Tämä oli vain henkilökohtainen kokemukseni kyseisen konsernin autoista, elävästä elämästä. Minun elämästäni.


    • Päinvastoin!

      Volkkarit ovat kyllä omien kokemusteni mukaan osoittautuneet pitkässä juoksussa kaikkein kestävimmiksi ja huolettomimmiksi autoiksi, varsinkin kun autolla ajetaan paljon. Kokemusta on useista automerkeistä ja malleista lähes 40 vuoden ajalta ja 1,5 miljoonan km:n matkalta. Viimeiset 15 vuotta on menty Volkkarilla yhtä surkuhupaisaa Avensis-kokemusta lukuun ottamatta.
      Joka merkistä voidaan koota vaikuttava kimara erilaisia erilaisia vikoja kun otetaan tarkasteluun useita automalleja ja tuhansia yksilöitä. Koskaan ei kuitenkaan omalle kohdalle kohdalleni ole sattunut autoyksilöitä joissa olisi runsaasti erilaisia vikoja. Mikä parasta koskaan ei matka ole keskeytynyt tai jäänyt tekemättä minkään vian takia, että sen puolesta uskaltaa ostaa minkä auton tahansa. Volkkareissa auton käyttöominaisuudet ja käytön edullisuus ovat mielestäni parasta A-luokkaa ja siksi ei merkki aivan pian tule vaihtumaan. Tietenkin käyn useiden merkkien uusiin malleihin tutustumassa ja koeajamassakin, mutta eipä ole Avensiksesta eroon päästyäni tarvinnut vakavasti harkita merkin vaihtoa.

    • Turraaja

      Jollain ei kestä ees metrinen ratakisko.. Pumppusuutinpaskatilla turrannu puoli miltsiä, eikä ole tarvinu konetta auki käyttää.. Ei ole vaihettu nokka-akseleita eikä sun muita (kahvi??)kuppeja. Lonkkuhuoltoväli 10-20% ollut käytössä, huoltokin lähinnä öljyn ja viltterien vaihto.
      No myönnetään, että rapialla kolmenkympin ölpänvaihtovälillä tarvii jossain vaiheessa puoli litraa mobilia lurrauttaa lissää, ollut semmonen koko ikänsä. Tosin rikkihän auto on, jos öljy ei vähene..

      • vaari63v

        Mulla 07 1.9 pumppari joka on syönyt 1l/15th,km Castrol Edge 5/40 kokoajan ja mittarissa nyt 142000km enkä pidä tuotakaan vielä pahana syöntinä.

        Mitä Mobil laatua käytät omassasi?


      • Turraaja
        vaari63v kirjoitti:

        Mulla 07 1.9 pumppari joka on syönyt 1l/15th,km Castrol Edge 5/40 kokoajan ja mittarissa nyt 142000km enkä pidä tuotakaan vielä pahana syöntinä.

        Mitä Mobil laatua käytät omassasi?

        En nyt muista sitä ulkomuistista, mutta kyllä se on se Volsun suosittelema lonkkulaatu..


    • ...

      :D No niin, asiantuntija vauhdissa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe