AKKU TYHJÄ OVET LUKOSSA

hermot menee

Onko vinkkejä, miten saa ovet auki ? Kaukosäätimen metalliavain ei toimi. Onko siinä jotain avauskikkaa ? Avain kyllä menee lukkoon ja kääntyykin. Pitäisi saada konepelti auki, että pääsee lataamaan akkua.
Tuleeko lisäongelmia, kun auto seisoo akku tyhjänä pari vuorokautta ? Auto on C270 v-2003.
Kaiken lisäksi auto on matalassa parkkihallissa, johon ei hinausauto mahdu.

46

27045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keino on irroittaa esim rekisterikilvenvalaisin ja ladata sen johtojen kautta

      • hermot menee

        Mahtaisiko onnistua lataamaan virtaa, niin että riittää edes ovien avaukseen. Mitenköhän kauan siihen menisi aikaa ? Lämpötolppa on vieressä, josta sähköä saa ja jonkin näköinen latausvehjekin autotallista löytyy. Koska se on yleisellä paikalla, niin ei voi oikein jättää sitä yksin latautumaan tuntikausiksi. Kiitos muuten vinkistäsi.


      • hermot menee kirjoitti:

        Mahtaisiko onnistua lataamaan virtaa, niin että riittää edes ovien avaukseen. Mitenköhän kauan siihen menisi aikaa ? Lämpötolppa on vieressä, josta sähköä saa ja jonkin näköinen latausvehjekin autotallista löytyy. Koska se on yleisellä paikalla, niin ei voi oikein jättää sitä yksin latautumaan tuntikausiksi. Kiitos muuten vinkistäsi.

        ei sen tarvi latautua kuin muutaman minuutin että ovet saa kaukosäätimellä auki. Oon tällä samalla keinolla ovet avannut...


    • en tie mut epäilisin

      takalaattikko eikös se akku ole siellä.

    • Kyllä aukeaa

      Ja avain mahdollisimman lämpimäksi. Ja hiukan lisää voimaa ja edestakaista liikettä, sillä joku nivel on vain hiukan jäässä.

      Saatko takaluukun auki? Minulla on sattumoisiin uusi C-sarjan 2000...20007 (W203) korjausopas pöydällä ja juuri Sähköjärjestelmä luku 12 luettava.

      • skl230kompressor

        Hieman voimaa , ja vipua avaimella L- asennossa vipua tuntuu läytyvän ja , yhtäö äkkiä.. nap avain poikki ja sisässä. Siel on ja pitkää, Kuin se sen sielta saa magneetilla? Edellesille omistajalle kävi tuollai.


    • Kyllä aukeaa

      Takaluukun sulakerasialle tulee kokopunainen 16 mm2 johto. Sitä kautta pääsee lataamaan akkua.

      Kaikki amislegendat latauksista rekisterikilven valojen kautta voi unohtaa, ellet ole jättänyt valoja päälle tai tuunannut rekisterikilven valoja palamaan jatkuvasti.

      • sähkö hihhuli

        Tietämättä Mersun sähköjärjestelmää sen tarkemmin, mutta jos kilpivalojen katkaisu tapahtuu maita vasten, niin silloinhan valoille tuleva johto olisi suorassa yhteydessä akkuun, joten latauslaitteen johto siihen kiinni ja - johto runkoon, niin eikös sen pitäisi näin ainakin teoriassa pelata?


      • Kyllä aukeaa
        sähkö hihhuli kirjoitti:

        Tietämättä Mersun sähköjärjestelmää sen tarkemmin, mutta jos kilpivalojen katkaisu tapahtuu maita vasten, niin silloinhan valoille tuleva johto olisi suorassa yhteydessä akkuun, joten latauslaitteen johto siihen kiinni ja - johto runkoon, niin eikös sen pitäisi näin ainakin teoriassa pelata?

        Kuten valtaosassa muitakin autoja. Mietippä ihan paperilla, miten vetäisit johdot, jos katkaisin olisi maan puolella (rungon) puolella.

        Sama juttu kotona verkkovirran kanssa.


      • etuveto.
        sähkö hihhuli kirjoitti:

        Tietämättä Mersun sähköjärjestelmää sen tarkemmin, mutta jos kilpivalojen katkaisu tapahtuu maita vasten, niin silloinhan valoille tuleva johto olisi suorassa yhteydessä akkuun, joten latauslaitteen johto siihen kiinni ja - johto runkoon, niin eikös sen pitäisi näin ainakin teoriassa pelata?

        kerroppa hihhuli yksikin miinus maadoitettu automerkki missä tuota sinun esittämää parkkivalojen kytkentää käytettäisiin?


      • sähkö hihhuli
        etuveto. kirjoitti:

        kerroppa hihhuli yksikin miinus maadoitettu automerkki missä tuota sinun esittämää parkkivalojen kytkentää käytettäisiin?

        Mutta semmoseen olen törmänny, että auton sisätilanvalokytkin katkaisee maata vasten. Eli kun irroitat kytkimen auton rungosta irti, niin sisävalo pimenee. Eli tuosta heitin arvauksen, että jossain vois olla parkkivalokatkaisijakin tuolleen. Eli jos toteuttaisi tuommoisen käytännössä, niin akunkaapelilta suoraan lampulle ja lampulta - johto lähtee valokatkaisijalle ja valokatkaisijalta jatkuu runkoon. Valokatkaisijasta kun käännetään, niin maayhteyttä katkotaan ja näin ollen saadaan lamppu syttymään ja sammumaan.


      • sähkö hihhuli
        Kyllä aukeaa kirjoitti:

        Kuten valtaosassa muitakin autoja. Mietippä ihan paperilla, miten vetäisit johdot, jos katkaisin olisi maan puolella (rungon) puolella.

        Sama juttu kotona verkkovirran kanssa.

        Koska verkkovirta on vaihtosähkö hommia ja autosähkö on tasasähkö hommia, niin on kysymyksessä hieman eri asia. Mutta vaikka puhutaan vaihtosähköstäkin, niin sama lopputuloshan tulee laitatko katkaisijan kumman johdon puolelle tahansa. Ihan sama kumpi johto "katkaistaan" niin valo sammuu. Autostahan saa kyllä helposti selville, miten kytkentä on tehty, kun ottaa rekisterikilven polttimon irti ja katsoo yleismittarilla tuleeko jatkuva jännite toiseen johtoon ja jos tulee, niin silloin katkaisu on maita vasten. Tuosta sisävalokatkaisijasta huomaa helposti sitenkin, että kytkimelle jos ei tule kuin yksi johto, niin katkaisu on maita vasten.


      • Kyllä aukeaa
        sähkö hihhuli kirjoitti:

        Koska verkkovirta on vaihtosähkö hommia ja autosähkö on tasasähkö hommia, niin on kysymyksessä hieman eri asia. Mutta vaikka puhutaan vaihtosähköstäkin, niin sama lopputuloshan tulee laitatko katkaisijan kumman johdon puolelle tahansa. Ihan sama kumpi johto "katkaistaan" niin valo sammuu. Autostahan saa kyllä helposti selville, miten kytkentä on tehty, kun ottaa rekisterikilven polttimon irti ja katsoo yleismittarilla tuleeko jatkuva jännite toiseen johtoon ja jos tulee, niin silloin katkaisu on maita vasten. Tuosta sisävalokatkaisijasta huomaa helposti sitenkin, että kytkimelle jos ei tule kuin yksi johto, niin katkaisu on maita vasten.

        jos et ymmärrä edes perusasioita sähkötekniikasta. Jos kattovalon katkaisin on verkkojännitteessä väärällä puolella, niin lampulle tulee jännite vaikka katkasin olisi kiinni eli valo ei palaisi. Laitonta.

        Autojen kytkennät näkee jokainen vähänkin asioita harrastanut suoraan kytkentäkaavioista ja ihan perusasiat yleisellä tasolla oppikirjoista. Maita vasten tehtävä katkaisu olisi täysin järjetön ja vaatisi ylimääräisiä piuhoja.


      • sähkö hihhuli
        Kyllä aukeaa kirjoitti:

        jos et ymmärrä edes perusasioita sähkötekniikasta. Jos kattovalon katkaisin on verkkojännitteessä väärällä puolella, niin lampulle tulee jännite vaikka katkasin olisi kiinni eli valo ei palaisi. Laitonta.

        Autojen kytkennät näkee jokainen vähänkin asioita harrastanut suoraan kytkentäkaavioista ja ihan perusasiat yleisellä tasolla oppikirjoista. Maita vasten tehtävä katkaisu olisi täysin järjetön ja vaatisi ylimääräisiä piuhoja.

        Eli Verkkosähkön suhteen olet oikeassa. Tuli itsellä ajatus virhe eli vaiheen puolellehan siinä pitää katkaisin laittaa.
        Tuosta autosähköstä minu pitää varmistaa yhdestä autosta miten kilpivalot oli katkaistu, kun siinä ainakin sisätilan ovivalokytkin katkoo maihin eli kytkimeen tulee vain yksi johto ja kytkimenrunko on auton rungossa kiinni.


      • sähkö hihhuli
        etuveto. kirjoitti:

        kerroppa hihhuli yksikin miinus maadoitettu automerkki missä tuota sinun esittämää parkkivalojen kytkentää käytettäisiin?

        Juu ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen :) Tutkin juuri kyseisestä pirsistä tilanteen ja ei tule plussaa lampun kannalle katkaisimen off asennossa. Sekoitin kun yhden kerran kaverin kanssa taikinoitiin siihen lisäpitkiä ja releet oli maaohjattuja. Myytti murrettu kilpivalojen kautta akun latauksen onnistumisen suhteen ellei valot ole jääny päälle. Ehkä legenda on juuri siten syntynyt kun jääny valot päälle ja akku menny tyhjäksi ja sitten on saatu virtaa riittävästi akkuun kilpivalon kautta latauksen suhteen. Mutta kuten tuolla alussa sanoinkin, niin teoriassahan tuo olisi mahdollista JOS olisi valot maakatkaistuja ja voihan ne jossain teeitse miehen jäljiltä syystä tai toisesta ollakkin.


      • Mb 400td
        Kyllä aukeaa kirjoitti:

        jos et ymmärrä edes perusasioita sähkötekniikasta. Jos kattovalon katkaisin on verkkojännitteessä väärällä puolella, niin lampulle tulee jännite vaikka katkasin olisi kiinni eli valo ei palaisi. Laitonta.

        Autojen kytkennät näkee jokainen vähänkin asioita harrastanut suoraan kytkentäkaavioista ja ihan perusasiat yleisellä tasolla oppikirjoista. Maita vasten tehtävä katkaisu olisi täysin järjetön ja vaatisi ylimääräisiä piuhoja.

        Mulla on pari traktoria, joissa on maadotus. Eli -johto menee akusta starttiin ja johto akusta metalliin/runkoon. On mulla ollu vanhoja autojakin, joissa -johto menee startille ja johto maahan/runkoon. Ja kyllä Mersu on viisainta ladata startin perästä. En mä ainakaan tota -05 S Mersua latais muualta, jos en ovia/luukkua sais auki. Ei näin pieniin asioihin tarvita oppikirjojakaan, mä ainakin korjaan ite Mersuni, en maksa Veholle penniäkään! Miks maksaa valohoidosta, kun ei toi ny niin monimutkainen auto ole! Veholla on osakkin, esim 298€ ja sama Saksassa valmistettu alkuperäis osa KL varaosas 98€!!! Laatikot ja koneet korjaa ite, kun perehtyy ja sähkövikoinkaan ei aina tarvita ihme vehkeitä! Joo joo ja takuu ei korvaa, mutta autonihan on kohta 6v vanha ja ostin sen 1v sitten 5v vanhana 200tkm Suomiautona, joten V takuista ym, eipähän maksa huollokkaan juur mitään!
        Jakopää on kuulemma 400d vika, mut en sit tiedä, mut laitoin sen kuiteskin aikani kuluks ja varmuuden vuoks! Työtön mies korjaa ite autonsa, ei oo varaa Vehon valohoitoon, jos ei osaa, ostakoon Mossen!


      • Mb 400td twin turbo
        etuveto. kirjoitti:

        kerroppa hihhuli yksikin miinus maadoitettu automerkki missä tuota sinun esittämää parkkivalojen kytkentää käytettäisiin?

        ulla


      • Anonyymi
        Kyllä aukeaa kirjoitti:

        jos et ymmärrä edes perusasioita sähkötekniikasta. Jos kattovalon katkaisin on verkkojännitteessä väärällä puolella, niin lampulle tulee jännite vaikka katkasin olisi kiinni eli valo ei palaisi. Laitonta.

        Autojen kytkennät näkee jokainen vähänkin asioita harrastanut suoraan kytkentäkaavioista ja ihan perusasiat yleisellä tasolla oppikirjoista. Maita vasten tehtävä katkaisu olisi täysin järjetön ja vaatisi ylimääräisiä piuhoja.

        Toyota hiluksin valoissa oli katkasia maan puolella.


      • Anonyymi
        sähkö hihhuli kirjoitti:

        Koska verkkovirta on vaihtosähkö hommia ja autosähkö on tasasähkö hommia, niin on kysymyksessä hieman eri asia. Mutta vaikka puhutaan vaihtosähköstäkin, niin sama lopputuloshan tulee laitatko katkaisijan kumman johdon puolelle tahansa. Ihan sama kumpi johto "katkaistaan" niin valo sammuu. Autostahan saa kyllä helposti selville, miten kytkentä on tehty, kun ottaa rekisterikilven polttimon irti ja katsoo yleismittarilla tuleeko jatkuva jännite toiseen johtoon ja jos tulee, niin silloin katkaisu on maita vasten. Tuosta sisävalokatkaisijasta huomaa helposti sitenkin, että kytkimelle jos ei tule kuin yksi johto, niin katkaisu on maita vasten.

        Toope


    • Pekka-

      Soitto huoltoon tai maahantuojalle on helpoin tapa. täällä saat kymmeniä toinen toistaan kelpaamattomampia vastauksia.

      Aikoinaan minulle kävi samalla tavalla BMW:n kanssa, soitin huoltoon ja neuvoivat. siinä tapauksessa apukuskin puoleisessa lukossa avain kääntyi hieman voimaa lisäämällä hiljalleen lisää ja avasi apukuskin puoleisen lukon. Nykyautoissahan lukkopesää ei ole kuin kuskin ovessa joten tämä ei ainakaan toimi.

      Mutta soita sinne huoltoon, kyllä ne tietävät, et ole ensimmäinen.

    • Paska auto.

      Meille ei tule paskaa ikänä ei ikänä moista.

      • rooki

        Siitä kun akku tyhjenee niin se avaa ovien lukituksen. Monesti jo minullakin näin käynyt. pääsee edes sisälle autoon, onhan sekin jotain.


    • hermot meni hetkeksi

      Auto onnistuttiin kiskomaan hinausauton kyytiin maanantaina ja vietiin merkkikorjaamolle. Siellä levittelivät käsiään kaksi päivää, kun eivät keksineet mitä tehdä. Ko. autoon ei ole mitään muita varokeinoja ovien tai konepellin avaamiseen, eikä akun lataamiseen ulkoapäin. Keskiviikkona olivat onneksi ryhtyneet toimiin ja keplotelleet konepellin auki jostain alakautta. Akku oli ladattu ja sitten saatu ovatkin auki. Metalliavin ei toiminut, koska se oli ilmeisesti alunperin asennettu huonosti. Saivat sen korjattua ja nyt toimii sekin. Akun oli tyhjännyt rikki mennyt lisälämmittimen vastus. Koko lämmitin otettiin pois ja katsotaan nyt miten suomen talvessa pärjää ilman sitä.

      • Kyllä aukeaa

        "Metalliavin ei toiminut, koska se oli ilmeisesti alunperin asennettu huonosti."??

        Valmistusvika vai? Kyllä minä olen aina ensimmäiseksi olen kokeillut uuden auton mekaanisen avaimen toiminaan ovessa ja takaluukussa.

        Metalliavain on terästä ja sitä voi vääntää tavallisen avaimen voimalla käyttämällä vaikkapa pihtejä. Oikea avauskulma löytyy hiukan viallisellakin avaimella vääntelemällä sitä eri asentoihin ja painamalla voimalla pohjaan tai vetämällä ulospäin väännön aikana. Vaatii vähän aikaa. Kättä kannattaa vaihtaa välillä.

        Toimiiko metalliavain avain nyt?


      • hermot meni hetkeksi
        Kyllä aukeaa kirjoitti:

        "Metalliavin ei toiminut, koska se oli ilmeisesti alunperin asennettu huonosti."??

        Valmistusvika vai? Kyllä minä olen aina ensimmäiseksi olen kokeillut uuden auton mekaanisen avaimen toiminaan ovessa ja takaluukussa.

        Metalliavain on terästä ja sitä voi vääntää tavallisen avaimen voimalla käyttämällä vaikkapa pihtejä. Oikea avauskulma löytyy hiukan viallisellakin avaimella vääntelemällä sitä eri asentoihin ja painamalla voimalla pohjaan tai vetämällä ulospäin väännön aikana. Vaatii vähän aikaa. Kättä kannattaa vaihtaa välillä.

        Toimiiko metalliavain avain nyt?

        Se on siis sellainen kaukosäätimeen upotettu avain, joka on tarkoitettu hätätapauksia varten. Eli juuri esim. tähän tapaukseen. Ko. autossa ainut lukko on kuskin ovessa. Korjaamossa asensivat sen lukon uudelleen ja sanoivat sen olleen väärin asennettu. Nyt toimii, aukenee helposti. Mitään voimakeinoja ei tarvita. Kaikille ko. auton omistajille vinkiksi, testatkaa avaimet ajoissa. Ei sitten käy kuten minulle =)


    • asentaja..

      Nosta autoa tunkilla ylös.
      Irroita muovinen pohjalevy moottorin alta.
      Lataa akku starttimoottorin navasta.
      TOIMII VARMASTI
      Kaikki muut tavat voit unohtaa
      Uudemmissa Mersuissa käytetään väylätekniikkaa joten startin on ainoa paikka josta voit ladata särkemättä autoa. Tähänkin palstan pellet väittävät vastaan, mutta älä usko.

      • W202

        Tapana on ollut kantaa akku sisätiloihin lataamista varten. Lieneekö sen suurempaa riskiä ladata paikallaan oleva akku irroittamatta edes sen kaapleita?

        W202 akku takapaksissa. Teknisesti olisi mahdollista vetää akun navoilta piuhtat asuntoon ikkunasta sisää (auto parkkerattu ikkunan alle) akkulaturille ja boxin kansi kiinni tai laittaa laturi takapaksiin ja siitä sähköjohto verkkoon.

        Ps. Syy 'laiskan vaihtoehtoon'. Takapaksin lukko sabotoitu rikki (jokin avaimen pala jumissa lukon sisällä). Kun akun ottaa pois, niin tietty takapaksiin ei sen jälkeen ole pääsyä ja joutuu pelaamaan akun ja käynnistykaapeleiden kanssa, jotta voi antaa virtaa konehuoneen kautta ja keskuslukolla takapaksi auki. Konehuoneessa kuskin puoleisessa reunassa lähellä tuulilasia on pieni rasia, jonne tulee (6mm?) piuhalla plussa, maa moottorin rungosta.


      • Ei lukkoseppä
        W202 kirjoitti:

        Tapana on ollut kantaa akku sisätiloihin lataamista varten. Lieneekö sen suurempaa riskiä ladata paikallaan oleva akku irroittamatta edes sen kaapleita?

        W202 akku takapaksissa. Teknisesti olisi mahdollista vetää akun navoilta piuhtat asuntoon ikkunasta sisää (auto parkkerattu ikkunan alle) akkulaturille ja boxin kansi kiinni tai laittaa laturi takapaksiin ja siitä sähköjohto verkkoon.

        Ps. Syy 'laiskan vaihtoehtoon'. Takapaksin lukko sabotoitu rikki (jokin avaimen pala jumissa lukon sisällä). Kun akun ottaa pois, niin tietty takapaksiin ei sen jälkeen ole pääsyä ja joutuu pelaamaan akun ja käynnistykaapeleiden kanssa, jotta voi antaa virtaa konehuoneen kautta ja keskuslukolla takapaksi auki. Konehuoneessa kuskin puoleisessa reunassa lähellä tuulilasia on pieni rasia, jonne tulee (6mm?) piuhalla plussa, maa moottorin rungosta.

        Oletko kokeillut poistaa tuon mainitsemasi avaimen palan lukon sisältä vaikka jollain hyvin ohuella teräslangan avulla? tee langan päähän sopiva "loiva koukku" ja vedä sillä katkennut tynkä pois niin saat ehjän avaimen toimimaan. Näin olen tehnyt monille lukoille joihin on avaimen tynkä jäänyt lukkopesään.


      • W202
        Ei lukkoseppä kirjoitti:

        Oletko kokeillut poistaa tuon mainitsemasi avaimen palan lukon sisältä vaikka jollain hyvin ohuella teräslangan avulla? tee langan päähän sopiva "loiva koukku" ja vedä sillä katkennut tynkä pois niin saat ehjän avaimen toimimaan. Näin olen tehnyt monille lukoille joihin on avaimen tynkä jäänyt lukkopesään.

        >> Oletko kokeillut poistaa tuon mainitsemasi avaimen palan lukon sisältä vaikka jollain hyvin ohuella teräslangan avulla?

        Yes, on kokeiltu erinäisiä slimmejä piikkejä ym., vaan ei liikahdakaan. Pala, jonka oletan olevan avain on katkennut niin, että siitä on jäljellä noin sentti puolitoista, on syvällä. Se on ilmeisesti katkennut kiertämällä ja pala lievästi korkkiruuvilla ja siksi kovin jumissa. Ilmeisesti varkaat ovat tavoitelleet vararengasta, oletan.

        Toistaiseksi olen antanut asian olla, sillä toisaalta se estää uusia varkausyrityksiä.

        Ehkä jokin lukkoseppä onnistuisi joillakin spesiaalivemmeillä tuon palan lukosta onkia pois.


      • Hermot meni hetkeksi

        Älkää unohtako, että auto oli yleisellä paikalla katoksessa ja pakkasta oli 20 astetta. Viikonloppu oli edessä ja oli tarkoitus saada tietoa mahdollisesta kikasta joka metalliavaimeen olisi liittynyt. Niitähän on kaikkia outoja avaimen / kahvan vääntöjuttuja eri merkeissä nykyisin.

        Tuota startista lataamista korjaamon piti yrittää, mutta olivat sitten ilmeisesti kuitenkin saaneet konepellin auki joten keplottelemalla. Uskon, että se on ainut toimiva keino!


      • Anonyymi

        VITUT toiminut mulla hajottaa laturin sulakkeen en tiedä mi8kä auttas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VITUT toiminut mulla hajottaa laturin sulakkeen en tiedä mi8kä auttas

        Kytkit varmaankin laturin pluspiuhan suoraan starttimoottorin napaan. Silloin ei ole ihmekään että laturin sulake palaa koska starttimoottori yrittää pyöriä ja otta paljon virtaa.
        Laturin pluspiuha kytketään starttimoottori kyljessä olevan solenoidin siihen napaan johon tulee kaapeli akulta ja miinuspiuha johonkin moottorin osaan.


    • sähkö hihhuli

      Tuli vielä mieleen tuommonen vaihtoehto JOS on vetokoukku autossa. Yleensä uusissa autoissahan on perävaunun takasumari kytketty siihen yhteen "ylimääräiseen" napaan vetokoukun pistokkeessa. Monet karavaanarit ovat saattaneet kyllä kytkeä siihen jatkuvan jännitteenkin, jotta asuntovaunun akku latautuisi ajonaikana. Mutta tuohan on siis tapauskohtainen mahdollisuus.

    • VII5A5

      Pulmaan, jonka älykäs selvittää nopeasti, viisas ei joudu koskaan.

    • Ju

      Akku on ko. mallissa (W211) takatavaratilasssa (rengaskotelossa.

    • Kim52.v

      osaisko joku sanoa missä siaitsee apukuskin oven valokatkaisin joka sytyttää valon avatessa autoni on merseedes bents ml 320. terveisin kim.

    • W166

      Akku tyhjä ja ovet lukossa vai? Ja auto oli W163, W164 vai uusi W166.

    • räähkä1

      väytysessä on eturenkaan kohdalla startinjohdon jatkoliitin mutterin päällä musta korkki ja korkki pois ja laturin plusnapa siihen ja maajohto vaikka moottorin maahjohtoon tai aivan sama kunhan maata saa ei tarvi muuta irroitella ja toimii satavarmasti,en tiedä onko muissa malleissa samanlailla-

    • ville 5

      minulla meni 200 cdi akku tyhjäksi noin tunnissa,latasin akkua sain mesen käyntiin.mutta nyt palaa jatkuvasti airbakki valo ,,kuinka voin korjata vian.
      vastaatko viestiini, [email protected] kiitos

      • Näin se menee

        Starilla merkkiliikkeessä. Backkivalo ei sammu kun vikamuisti nollaamalla. Polttimon irrotuskaan ei onnistu ku se on led.
        Tuolla aiemmin oli juttua valojen kytkennästä, että katkotaanko katkaisimella virta vai miinuspuolta. Molemmat tavat on käytössä eurot käyttää plus katkontaa ja japsit niinus. Siis kun sähköt on toteutettu perinteisellä tavalla eli ei väyläsähköjä kuten mersussa ollu jo 15v ja muissa merkeissä vähemmän aikaa.


    • Tarmos

      Voi näitä nykyautoja. Ostakaa mieluuten vähän ajettu parempi Saksasta.

    • akkuja

      ovet auki mersuun 212,,,
      vänkärin puolelle vasemalle puukiila kevyesti ovea raottamaan,,,siis yläkulmaan vasemalle,,,siitä työnnetään katiskankaidelankaa jonka päässä koukku ja käännetään siäpuolen oven aukaisuripaan ja vedetään,,kun lonksahtaa vedä heti ulkopuolen kahvasta ovi auki,,,toimii varmasti.,,ja säästyy 200..300e,,,,tumpelompikin saaa oven auki,,,periaatteessa toimii kaikkiin autoihij,,,koska keskuslukituksen pitää aueta sisältä normaali kahvasta

    • Anonyymi

      akku paksissa miten voi antaa virtaa konehuoneen kautta

      • Anonyymi

        Konehuoneen puolella on usein pisteet mihin laturi kytketään.


    • Anonyymi

      Volvo V70 205D5 auto seisoi 2,5 viikkoa pihassa ja syystä tai toisesta akku täysin tyhjä . Ovet lukossa eikä aukea kuljettajan ovi edes mekaanisella avaimella.
      Rekisterikilven valoon syötin 12 V ja kaukosäädin aukaisi kaikki muut ovet ja takakontin paitsi kuljettajan ovea . Akun vaihdon jälkeen alkoi kuljettajan ovi toimia myös normaalisti .
      Testasin vielä irroittamallla akun navan irti niin jops kuljettajan ovikin toimi mekaanisella avaimella .
      Tarina on tosi !

      • Anonyymi

        Korjaus vuosimalli V70 D5 2005


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8592
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2318
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1361
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1327
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      178
      1305
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe