Avast ilmoitti viruksen Win32.malware-gen. Putsasin konetta muutamaan kertaan kun tuli aina takaisin. Nyt tällä hetkellä on pysynyt poissa (2 puhdasta skannausta takana)
1. Mitä teen jos se tulee takaisin?
2. Miksi virus tulee takaisin?
3.Eikö tämä tarkoita sitä että virus lymyilee jossain koneella?
4.Miksi virustorjunta ei havaitse sitä jos näin on?
Miten poistaa virus/virukset jotka palaavat aina takaisin?
2
926
Vastaukset
"1. Mitä teen jos se tulee takaisin?"
Sen mitä olisi pitänyt alun alkaen tehdä, eli kone tehdasasetuksille tai käyttiksen uudelleen asennus, tai uudemman käyttiksen asennus tai toista merkkiä ja päivitykset perään.
"2. Miksi virus tulee takaisin?"
Ei lähtenyt välttämättä alunperinkään kokonaan pois, tai sitten se on troijalainen jonka menit asentamaan uudestaan klikkaamalla jotain tuntematonta/vierasta .msi, .exe, .scr tai .com päätteistä tiedostoa, tai sitten et paikannut sitä tietoturvareikää mistä virus tuli. Näin siis Windowsilla.
"3.Eikö tämä tarkoita sitä että virus lymyilee jossain koneella? "
Ehkä.
"4.Miksi virustorjunta ei havaitse sitä jos näin on?"
Eipä ne humpuukiohjelmat välttämättä tunnista kuin 20-30% haittaohjelmaliikenteestä, sanoo Keskusrikospoliisi. Melkein ihan sama vaikka ei olisi koko virustorjuntaa koska turvallisuus hoidetaan päivittämällä ohjelmia. Eli Windows ja kaikki lisäohjelmat mitkä käyttää verkkoyhteyttä tai avaavat vieraita tiedostoja pitää päivittää/asentaa uusiversio kuukausittain.- hampuusit pihalle
mene töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038172- 1105723
- 2855134
- 495013
- 763787
- 583011
- 662727
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222528Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292512- 452471