Eli käyny mielessä yrittää päästä asesepäksi intissä. Kone ja metalli-alalta on paperit ja työkokemustakin on,joten kiinnostaisi tietää minkälaisia hommia tuolla sitten joutuisi tekemään? Olen myös A:n miehiä ja kuulin että tuonne otettaisiin vain B:n papereilla?
Aseseppä?
8
14662
Vastaukset
- 167-761
jospa aloittaisit päivärytmin korjaamisella. Puolen yön tietämissä lapsosten pitää olla nukkumassa.
:D- xx
"Heh heh"
- puuko
Kysy etukäteen mistä joukko-osastosta koulutetaan aseseppäaliuseereja.
Haet sellaiseen ja joka yhteydessä kerrot haluavasi juuri siihen koulutukseen. Voi mennä silti pieleen koska perusyksikkö (komppania) johon joudut on sellainen mistä ei pääse. Käyttäydyt kunnolla jotta pääset aliupseerikouluun. Siellä ilmoitat selkeästi että haluat toiselle jaksolle aseseppäaliupseerikurssille. Pitää olla hyvät pisteet että pääsee. Koulutuksesi on hyvä mutta teoriakokeissa pitää pärjätä myös. Kirjoitin näin koska tiedän tämän aliupseerikoulutuksen, miehistöstä koulutettavista asesepistä en tiedä. - tväl mies
Olen itse intin käynyt 2001,6kk,tväl mies (taisteluvälinemies),erikoiskoulutus aseseppä.Sodan ajan tehtäviin kuuluu ruokkia joukkoja ammuksilla,rajahteillä ym. ja huoltaa piippuja määrätyssä pisteessä.Paskaa hommaa..varsinkin talvella..kertausharjoituskin oli siinä vakki autolla turjottamista päivästä toiseen klo 06.00-22.00.Eikä tväl miehiä kauheesti missään asiassa muistetakkaan tai huomata,tuleman pitää odottelua,seisoskelua ja tietämättömyyttä,vitutusta ja halua päästä himaan :D Eli ei kannata asesepäksi ainekaan armeijassa ryhtyä! Kokemuksen rintaäänellä sanon..intissä se oli vielä ihan jees mut ei siitä eteenpäin!
- seseppä
Joo itsehän olen tässä palvellut aseseppänä pvllä tai palvelen vielä tj 8. Voin sanoa että hianoa hommaa, vaatimuksena oli metallialan koulutus ja oma halukkuus tietenkin. Hommat oli mukavia eikä todellakaan päivästä toiseen samaa hommaa ja koko ajan oppi jotain uutta. Itse olen sunnitellut että jos mahdollista niin pvlle asesepän hommiin ihan palkalliseksi palveluksen jälkeen.
- kensartti
armeija on iha paskaa vittu siel vaa imet kensartin moloo ja tottelet käskyjä en vittu oo sinne paskaa menos saatana se on idiooteja varten haha c paperit jo hankittuna saatana idiootit ku sinne meette hahaha
- 2/2012
Olet ilmeisesti joku sivari rebel hintti joka ei kestä sitä että hiukset pitää ajaa ja lävistykset pitää ottaa pois eikä saa nukkua aamulla pitkään.
Helsingistä tai muusta isommasta kaupungista kenties?
- 1/12
Omasta tuvastani löytyy aseseppä jolla ei ole kurssin jälkeen ollut yhtään asesepän hommia :) Että semmosta Kajaanissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156