lival monimetallit

pöllööäää

moro! suunnitelmissa on ostaa 500litraseen monimetallit.
löysin finnparttian luettelosta monimetallikohdevalaisimet,käykö kyseiset valot akvaariokäyttöön?

mallit power 70w td tai power 150w td
ja kannat ovat rx7s
saako noihin akvaariokäyttöön sopivia putkia?

kiitos avusta

3

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Hyvin varustetuista akvaliikkeistä tai valaisin liikkeistä.

      Monimetallivalaisin antaa mahdollisimman luonnollisen valon akvaarioon, samalla on myös kasveille hyvä.

      MUTTA KALLIS

      • pöllööääää

        mites kasvaako kasvit 6500k valolla?
        onko valo keltainen?
        kannattaisko ostaa 2x150w vai 3x70w
        allas 180x55x55
        haluaisin kasvattaa punaisia kasveja.


      • fish KING
        pöllööääää kirjoitti:

        mites kasvaako kasvit 6500k valolla?
        onko valo keltainen?
        kannattaisko ostaa 2x150w vai 3x70w
        allas 180x55x55
        haluaisin kasvattaa punaisia kasveja.

        ite en tuosta ävystä niin pidä, sinertävänvihreä 10000K on ehdottomasti harrastajien suosiossa oleva polttimon sävy.

        Mun akvani on kaksmetrinen, jos se olis kasvi allas, käyttäisin ehdottomasti kahta 150W tai jopa kolmea 75W valaisinta.
        Punertavat kasvit vaativat ehdottomasti laadukkaan lannoituksen, PMDD, Satek, JBL7ball CO2 lisä. Millään valosävyllä punertavat eivät valitettavasti pelkästään kukoista, kunnon rautalisä ravinne ja hiilarilisä takaavat kasvien värin loiston. Ehkä riittäväti auringon valoa kopioivaa ultraviolettia voisi myös taata kasvien hyvin voinnin mutta aikas hankala ruveta ton UVn kanssa kikkailemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe