tuleeko laukut perille?

pelokas10

Kuinka pahasti tuo finnairin laukkukaaos on viime aikoina vaikuttanut thaimaan matkailijoihin ja lomalentoihin? Onko matkalaukut tulleet perille samalla koneella kuin matkustajat vai vasta viikkojen jälkeen? Pian matka edessä ja etukäteen jo hirvittää, miten selviää jos laukut ei tulekaan perille?

16

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun työntekijät ovat

alkaneet tekemään tuota jäynää yhtiölle,että laukkuja tahallaan laitetaan meneen eri koneisiin.
      ei kannata mitään oleellisen tärkeää ainakaan pakata ruumaan,ettei loma mene sen takia pilalle.

• lentovalvoja

TARRAN mukaan ne sinne koneeseen menee. Tarra laitetaan check inn:ssä.

Tarralukijoiden ohjelman sekoittamalla voi sotkea laukut. Jos sabotaasia on tehty, on se ollut joko ilmailuhallinnon tai Finnairin ohjelmoijien tekosia.

• Hmm11

Hoitaako Barona ainoastaan Finnairin matkatavarat ja onko muilla lentoyhtiöillä omat firmat jotka hoitaa hommat normaalisti?

• katoaa?

on että hoitavat kaikkien yhtiöiden kapsakit.

• tyttönenkinkö
        katoaa? kirjoitti:

on että hoitavat kaikkien yhtiöiden kapsakit.

tärkeimmät eli lääkkeet, lompakko, kamera, kotiavaimet ja mitä itse tarpeelliseksi katsoo, käsimatkatavaroihin. Itse otan t-paidan ja shortsit, ettei heti tarvitse kauppaan juosta.

• hälyttääkö
        tyttönenkinkö kirjoitti:

tärkeimmät eli lääkkeet, lompakko, kamera, kotiavaimet ja mitä itse tarpeelliseksi katsoo, käsimatkatavaroihin. Itse otan t-paidan ja shortsit, ettei heti tarvitse kauppaan juosta.

taijan sontia kapsäkkiin ja jättää noutamati.

• valtionomistajan näk
        tyttönenkinkö kirjoitti:

Ainakin Paloheinän kahviossa kaikki sanoivat eilen, etteivät enää lennä Lappiin vaan autoilevat ( ratailevat), jotta kalustokin saadaan perille.

Seutulan tilanne muistuttaa Shipholia muutaman vuoden takaa. Siellä tilanne korjaantui, kun työnantaja palasi pöytään neuvottelemaan.

• kotona jo

Menimme Karon Bachille 18.12. Ekana oli liityntä Oulusta Helsinkiin. Matkalaukut tulivat molemmat ihan ok perille. Golfbägi tuli neljän päivän päästä (jäi kuulemme Helsinkiin). Lensimme Finnairilla (Aurinkomatkat). Kyseisillä Phuketin lomalennoilla Finnairin matkatavaroista vastaa kuulemma Lufthansa!!! Tyttäreni tuli perheineen samana päivänä Thomas Cookin lennolla (Tjäreborg). Hekin lähtivät Oulusta. Heidän piti kuitenkin ottaa laukut ja lastenrattaat pois Hesassa ja laittaa ne sitten Cookin lennolle. Yllätys, yllätys, toinen matkalaukku ei tullut Hesassa hihnalle. Jäi siis Ouluun. Ei jäänyt, vaan Helsinki-Vantaan takahuoneeseen. Oulusta tuli arviolta 20 matkustajaa. Osalla laukut, osalla ei. Siitä huolimatta matkalla koneesta hihnalle heidän laukkunsa katosi. No se laukku tuli seuraavana päivänä Phukettiin ja suoraan hotelliin. Laukku oli tullut Bangkokin kautta. Huvittavinta tässä oli se, että laukku tuli perille vaikka sitä ei itse laitettukaan Hesassa sisään. Oulustakin se laitettin vain Hesaan. Laukussa oli kuitenkin maininta, mihin laukun omistaja on matkalla. Tämä oli hyvää palvelua.

• Silvisii

Mikä tuossa edellisessä viestissä oli hyvää palvelua? Sekö että lentoyhtiö rikkoi turvallisuusmääräyksiä laittaessaan checkaamattoman laukun tulemaan perässä ? Vai se että odotitte golfbagiä VAIN neljä päivää ?? Herätkää nyt, juuri noin niitä koneita sitten räjäytellään, kun laukut kulkee miten sattuu monien välikäsien kautta. helvetin barona, ja ihmettelen, mikis aurinkomatkat ei ole asiasta julkisesti ärähtänyt (vaikka ovatkin osa finnair konsernia). He sen palvelun finnairilta (baronalta) ostavat.

• määmäääää

Jos Thaimaahan on matkalla, niin periaatteessa ei tarvi mitään vaatetta tms. sellaista ottaa mukaan. Paikan päällä saa halvalla hankittua ne vaatteet, joita yleensä helteessä tarvii. Käsimatkatavaroihin sitten meikit, lääkkeet yms. Ja hienosti pärjää. Itse toimin näin, kun helmikuussa menen Thaimaahan.En laita ruumaan mitään.

• lätz

kunpa se olisikin noin yksinkertaista. Itse en ole ennen thaimaassa ollut, mutta nyt kun sinne ekaa kertaa olen lähdössä, niin en uskalla luottaa siihen, että sieltä sopivan kokoisia vaatteita itselleni löytäisin. Olen vaatekokoa l - xl ja jotenkin olen ymmärtänyt, että siellä ei tuollaisia kokoja edes "tunneta." Kauheeta se ois vaatetta ilmankin jäädä. -tietty kai siellä pari viikkoa hotellin kylpytakissakin vois viettää- .JOten pakko niitä täältä koto suomesta on sinne roudata ja toivon, että ne tosiaan sinne phukettiin myös päätyisi.

• Odottelen kassia.

Ja sit perillä kohteessa, ostelemaan aurinkorasvoista lähtien kaikki kamat vaatteita myöten.
        No voipihan sitä lomaa kuluttaa noinkin, vaikka kamat ois kotona valmiina, eikä välttämättä tarvitsis ostaa mitään lomakäyttöön.
        Ja sä muista laittaa noi litkut siten kun säännöt sanoo, ettei tarvii syntyä jonoa turvatarkastuksessa.

Entäpä jos lennolle lähdössä esim.
        Perhe lapsineen, työmatkalaiset, kielitaidottomat, hää väkeä yms...

Ja laitetaan kaikki vaan käsipakaasiin tuon työtaisteluselkkauksen takia, ei kiitos.
        Multa menee takuuvarmasti tavaraa ruumaan, jos ei kamoja kuulu kohteessa, niin alkaa jälkipyykki sen jälkeen korvauksista.

Nythän kukin osaltaan voi miettiä mitä sinne ruumaan menevistä on tarpeellista ja mitkä niistä voi laittaa
        käsimatkatavaroihin??

Ps. jos matkailijat luopuu ruumaan menevistä kamoista, niin Yhtiöt kiittää ja kumartaa.
        Ja TYÖN tekijät kärsii nahoissaan.
        Tässä vaan 1 mielipide.

• määmääää
        lätz kirjoitti:

kunpa se olisikin noin yksinkertaista. Itse en ole ennen thaimaassa ollut, mutta nyt kun sinne ekaa kertaa olen lähdössä, niin en uskalla luottaa siihen, että sieltä sopivan kokoisia vaatteita itselleni löytäisin. Olen vaatekokoa l - xl ja jotenkin olen ymmärtänyt, että siellä ei tuollaisia kokoja edes "tunneta." Kauheeta se ois vaatetta ilmankin jäädä. -tietty kai siellä pari viikkoa hotellin kylpytakissakin vois viettää- .JOten pakko niitä täältä koto suomesta on sinne roudata ja toivon, että ne tosiaan sinne phukettiin myös päätyisi.

olen, ja myös kokoa L. Mutta kyllä sieltä tunikoita ja shortseja sain ostettua. Eikä maksanut paskaakaan, tosin kestivät juuri sen kaksi viikkoa, jonka olin maassa. Lähtiess' vain omat kuteet päälle, ja ei tarvinnu raijata matkalaukkua mukana.- Mutta, jokainen onneksi saa tehdä, kuinka haluaa.

• jahkailija
        Odottelen kassia. kirjoitti:

Ja sit perillä kohteessa, ostelemaan aurinkorasvoista lähtien kaikki kamat vaatteita myöten.
        No voipihan sitä lomaa kuluttaa noinkin, vaikka kamat ois kotona valmiina, eikä välttämättä tarvitsis ostaa mitään lomakäyttöön.
        Ja sä muista laittaa noi litkut siten kun säännöt sanoo, ettei tarvii syntyä jonoa turvatarkastuksessa.

Entäpä jos lennolle lähdössä esim.
        Perhe lapsineen, työmatkalaiset, kielitaidottomat, hää väkeä yms...

Ja laitetaan kaikki vaan käsipakaasiin tuon työtaisteluselkkauksen takia, ei kiitos.
        Multa menee takuuvarmasti tavaraa ruumaan, jos ei kamoja kuulu kohteessa, niin alkaa jälkipyykki sen jälkeen korvauksista.

Nythän kukin osaltaan voi miettiä mitä sinne ruumaan menevistä on tarpeellista ja mitkä niistä voi laittaa
        käsimatkatavaroihin??

Ps. jos matkailijat luopuu ruumaan menevistä kamoista, niin Yhtiöt kiittää ja kumartaa.
        Ja TYÖN tekijät kärsii nahoissaan.
        Tässä vaan 1 mielipide.

Siellähän ei tarvi olla muuta vaatetta ,kun pari hihatonta paitaa ja shortsit ja vähän alu vaatetta.Bikinit ja uimahousut saa sieltä ja sellaisia kauhtanoita on joka paikassa ja ei maksa monta euroa.Lääkkeet ja meikit käsimatkatavaroihin ja nämä muutamat vaatteet.Paluumatkaksi siellä on myytävänä halvalla matkalaukkuja,. mihin saa sieltä ostettua kamaa pakata.Joten ei ressiä!

• kriisi Finnairilla

Tappio 170 milj. € viime vuonna.

• halpamatka

a´ 170 € jollain kanattavalla pienyhtiöllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe