Ratkaisu iho-ongelmiinne!(D-vitamiini)

Lukekaa kaikki!

Oma ihoni on aina ollut rasvainen ja epäpuhdas, varsinaiseksi akneksi se muuttui 16-vuotiaana ja sain antibiootteja jotka auttoivat ja sen lisäksi söin pari vuotta e-pillereitä. Lopetuksen jälkeen näytti, että iho muuttuu taas huonommaksi sillä iho rasvoittui ja tuli epäpuhtaammaksi. Mutta nyt vihdoin olen keksinyt sen mikä saa ihoni pidettyä finnittömätä, vähemmän epäpuhtaana ja kauniimpana: D-VITAMIINI!

Olen perehtynyt ravitsemukseen ja ottanut 40 mg d-vitamiinia päivässä. D-vitamiinin vaikutuksen ihoon olen huomannut kaksi kertaa: ensimmäisellä kerralla pillerit loppuivat ja jouduin olemaan hetken ilman niitä ja heti tuli finnejä. Ajattelin että kyseessä on sattuma, mutta TAAS kävi niin, että jouduin olemaan yli viikon ilman deetä (budjettiongelmia): jälleen iho on huonontunut, nytkin kaksi finniä.

Jos te kuulutte siihen ryhmään jonka iho paranee kesäisin mutta talvella huononee: ottakaa ihmeessä D-vitamiinivalmistetta talvisin! Suomalaisilla nyt suurimmalla osalla on D-vitamiinivajausta, joten kyseessä on kokonaisvaltainen panostus hyvinvointiin, ei pelkästään hyvään ihoon.

Tahdoin jakaa tämän teidän kanssanne kun itse olen kamppaillut koko murrosiän aina finnien kanssa, ei kiva. Voikun olisin keksinyt tämän aiemmin niin olisin paljolta turhautumiselta.

26

11499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja

      Huomasin heti virheen eli en tarkoittanut 40 MG vaan 40 µg !

      • kuitenkin jossain...

        Joo itse olen kans syöny niitä 10 mikrogramman tabletteja enkä huomannu mitää, mutta nyt silloi tällöin oon ottanu 20-40mikrogrammaa...

        Saa nähdä onko mitään muutosta luvassa :D

        Niin ja miten se on että saako noita 100mikrogrammaa syödä vai onko se jo yliannostusta vai miten?

        Olis kiva kuulla toistenki kokemuksia jos on iho mennyt parempaa/huonompaa suuntaan! :)


      • Anonyymi

    • pekkis75

      Itse olen syönyt D-vitamiinia marraskuun alusta asti 125µg päivässä. Vuosikausia sitkeänä pysynyt paha akne on käytännössä hävinnyt, enkä oikein jaksa uskoa tätä edes todeksi. Ties mitä konsteja siihen on kokeiltu aikaisemmin, ilman kovinkaan mainittavia tuloksia. Yksikään lääkäri ei koskaan ole edes maininnut D-vitamiinia tässä yhteydessä, että hyvin näyttää toimivan Big Pharman lobbaus. Ihmisiä pelotellaan luonnollisen vitamiinin "yliannostuksella", ja samaan aikaan potilaille lykätään esimerkiksi Roaccutanin kaltaisia myrkkyjä.

      Kokeilkaa ihmiset tätä, esimerkiksi iHerbistä saa tilattua vahvoja D-vitamiinikapseleita puoli-ilmaiseksi. Ja jos mielenkiintoa riittää niin täältä saa D:stä melkoisen informaatiopläjäyksen: http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/tapaus-d-vitamiini-t30602-4335.html .

    • hubadaaa

      Tarkoitatko tässä nyt D 3 -vitamiinia vai mitä? Esim. Multivitassa on D3-vitamiinia 7,5 µg eli 150% päivän tarpeesta ja kahdessa kalaöljykapselissa on 5 µg eli 100% päivän tarpeesta.. (Hassua, nyt kun googlettelin niin saantisuositus näyttäisi olevan 7,5 mikrogrammaa...eli koskahan purkkien kylkien saantisuorituksia on viimeksi päivitetty?!)

      Yritin googletella D-vitamiinin yliannostuksen vaaroja..esiin nousi mielenkiintoinen A-vitamiinin yliannostus: "Suuret A-vitamiiniannokset lisäävät ihon sarveistumista ja talin-eritystä." mutta "Esimerkiksi A- ja D-vitamiinien saannin lisäys ehkäisee mm. rinta- ja eturauhassyövän vaaraa."

      Biovitan sivuilla taas kirjoitetaan näin: "Kansainvälinen paine D-vitamiinin saantisuosituksen korottamiseksi kasvaa. Suomessa viranomaissuositus aikuisille on 7,5 mikrogrammaa. Kalifornian yliopiston 18-henkinen tiedemiesryhmä vaatii suosituksen nostamista 2000 kansainväliseen yksikköön eli 50 mikrogrammaan." ja "
      Heidelbergin ylipiston uusi tutkimus osoittaa, että piilevä D-vitamiinin puute aiheuttaa äkillisiä sydänkuolemia. Suomalaisetkin voisivat luopua kolesterolilääkkeistään, jos alkaisivat ottaa riittävästi (25–50 µg/vrk) D-vitamiinia ja etyyliesteröityä kalaöljyä." (http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1155)

      Mä olen syönyt D3-vitamiinia 12,5 mikrogrammaa päivässä. En tiedä auttavatko, iho on aika paha, vaikka voisihan se olla vielä pahemman näköinen, jos en noita söisi. Ajattelin nyt lisätä tuota saantia kuitenkin reilusti! Kiitoksia vinkistä! :)

      • Aloittaja

        Ihanaa että ainakin yhdellä on samanlaisia kokemuksia!

        Viralliset suositukset Suomessa ovat täysin jäljessä, Kanadassa VALTION suositus on 50 mikrogrammaa, eli ainakin sen verran uskaltaisi ottaa.

        Ja tarkoitan sitä D3-muotoa, apteekista löytää jauhetablettien muodossa 20mikrogramman tabletteja ja kannattaa muistaa aina ottaa rasvan kanssa sillä muuten D-vitamiini ei imeydy.


      • Jaskaxxxxxx
        Aloittaja kirjoitti:

        Ihanaa että ainakin yhdellä on samanlaisia kokemuksia!

        Viralliset suositukset Suomessa ovat täysin jäljessä, Kanadassa VALTION suositus on 50 mikrogrammaa, eli ainakin sen verran uskaltaisi ottaa.

        Ja tarkoitan sitä D3-muotoa, apteekista löytää jauhetablettien muodossa 20mikrogramman tabletteja ja kannattaa muistaa aina ottaa rasvan kanssa sillä muuten D-vitamiini ei imeydy.

        Tilatkaa mieluummin iHerbistä, www.iherb.com . Sieltä saa vuoden satsin 125µg öljypohjaisia (eli oikeasti imeytyvässä muodossa!) kapseleita alle 10 eurolla. Ensimmäistä kertaa tilaava saa vielä 5 dollarin alennuksen koodilla NAS469 .

        Ja tuosta annostuksesta: tutkimuksissa jopa 250µg/päivä on todettu jatkuvassa käytössä täysin turvalliseksi. Noin vertailun vuoksi ihmisen ihossa syntyy tuo määrä D-vitamiinia keskipäivän auringossa puolessa tunnissa.


      • gfgfd
        Jaskaxxxxxx kirjoitti:

        Tilatkaa mieluummin iHerbistä, www.iherb.com . Sieltä saa vuoden satsin 125µg öljypohjaisia (eli oikeasti imeytyvässä muodossa!) kapseleita alle 10 eurolla. Ensimmäistä kertaa tilaava saa vielä 5 dollarin alennuksen koodilla NAS469 .

        Ja tuosta annostuksesta: tutkimuksissa jopa 250µg/päivä on todettu jatkuvassa käytössä täysin turvalliseksi. Noin vertailun vuoksi ihmisen ihossa syntyy tuo määrä D-vitamiinia keskipäivän auringossa puolessa tunnissa.

        Mikä noista herbin tuotteista on paras D3-vitamiini. Katselin tuota: Now Foods, Vitamin D-3, 2,000 IU, 240 Softgels, joka vastaa 50 mikrogrammaa d3-vitamiinia


    • asdasa

      Itellä kun iho on rasvainen niin iho vain todellakin pahenee kesäisin ja finnejä tulee lisää.
      Olisipa asia toistepäin... =(

      • Valoa viimein

        Omat kokemukset saman suuntaisia.
        Olen kärsinyt koko ikäni pahasta aknesta, kolme roakuuria syöty, kaikki keinot kokeiltu antibioteeista voiteisiin. Ikää on 35 v. Järki on jo sanonut, että jotain on ravitsemuksellisesti pielessä, kun finnit palaavat aina takaisin.

        Mutta nyt näyttää ratkaisu löytyneen combolla d-vitamiini ja omega 3. Olen ottanut omega3:sta d-vitamiinia 40-60 µg/päivä kolmen-neljän kuukauden ajan ja iho on parantunut selvästi! Mutta muutokset on tulleet hitaasti, eli vaikutus alkoi näkyä vasta kolmen kuukauden käytön jälkeen. Samalla perinteinen talviväsymys katosi kokonaan, olo on pirteämpi kuin koskaan.

        Ihon paraneminen ja yleinen virkeys aiheuttivat sen, että jaksan taas liikkua ja pitää huolta itsestäni enemmän. Nyt vähensin viljan määrää (makeaa en ole syönytkään, ja silloin kuin söin,iho paheni silmissä), ja sekin tuntuu vain parantaneen ihon kuntoa huomattavasti.

        Eli niille, jotka ovat kärsineet aikuisiän aknesta eikä mikään ole auttanut, niin suosittelen ottamaan reippaasti d:tä ja putsaamaan ruokavalion kuntoon ylimääräisistä nopeista hiilareista, niin huomaatte taatusti muutokset.


      • losfmf

        joo no tuskin se (ihon paheneminen kesällä) johtuu siitä että saat d-vitamiinia vaan siitä että aurinko lämmittää ihoasi/ polttaa ihoasi, jos et suojaa sitä oikein. tai jos meikkaat ja ihosi hikoaa kuumalla, tottakai meikkivoide tukkii ihosi.

        mullakin on rasvainen iho ja d-vitamiinin avulla iho parantunut.


      • uv
        losfmf kirjoitti:

        joo no tuskin se (ihon paheneminen kesällä) johtuu siitä että saat d-vitamiinia vaan siitä että aurinko lämmittää ihoasi/ polttaa ihoasi, jos et suojaa sitä oikein. tai jos meikkaat ja ihosi hikoaa kuumalla, tottakai meikkivoide tukkii ihosi.

        mullakin on rasvainen iho ja d-vitamiinin avulla iho parantunut.

        Auringon UV-säteily vaikuttaa siihen, että akne pahenee runsaalla auringonotolla.


      • d-vitamiini kunniaan
        uv kirjoitti:

        Auringon UV-säteily vaikuttaa siihen, että akne pahenee runsaalla auringonotolla.

        Itselläni on kylläkin aivan päinvastaisia kokemuksia. Akne lähes katoaa kesäisin. Olen nyt alkanut syödä d-vitamiinia annoksella 50 mikrog/päivä ja iho on todella hyvässä kunnossa vaikka on talvi.


    • 14+13

      Ois pari kysymystä näihin liittyen....

      En nyt jaksa hirveesti lukea tosta ylempää, ekan viestin luin ja kävi kiinnostamaan. Niin eli siis jotain tablettajako nää on? Auttaako selän ja rintakehän finneihin? Mistä näitä saa? Paljon pitää ottaa päivässä? Kauan kestää että vaikutus alkaa näkyä? Siinä nyt pari ekaks, voi olla toki itsestään selviä asioita mut ihan sama. Vastailkaa pliis, ois kiva päästä eroon näistä finneistä!

    • dmama-76

      Olen kärsinyt jonkinlaisesta aknesta teinivuosista lähtien. Olen syönyt diane novaa n. 7 vuotta putkeen ja aina kun olen yrittänyt lopettaa pillerit, niin naama on ollut karseessa kunnossa. No, muutama kuukausi sitten aloin sömään D-vitamiinilisää n. 20-40 mikroa päivässä. Samoihin aikoihin lopetin pillerit ja kas kummaa iho on mennyt mielestäni paremmaksi kuin pillerien aikana! Kosteus on tasaisempi ja näpyt pysyvät lähes kokonaan poissa.

      Vanha ongelma eli hiusten rasvoittuminen alkoi melkein heti kun jätin pillerit, mutta ihoon ei vaikuttanut.

    • marleenesa

      jeps, todellakin toimii! mä oon nappaillu suuriä määriä d-vitskua viime ajat, ja iho on niiiiin paljon paremmassa kunnossa. ei oo yhtään finniä, iho on tasaisempi. Mut mulle on kyllä tullu päivittäinen pääkipu, mietin ett johtuuko d-vitamiinista..? mut hällä väliä, iho on niin ihanassa kunnossa. :) tai no jos vielä sais kaikki arvet ja muut punotukset pois

      • marleenesa

        oon tuo sama tyyppi, pääkipu ei johtunut vitamiinista.


    • dfdfh56

      Täytyykin kokeilla tätä. Eikö sinkin ole kanssa sanottu olevan hyväksi iholle? Miten olisi sinkin ja d-vitamiinin yhdistäminen?

      Onko kenelläkään muuten ROA-pakettia vielä tallessa? Minulla on nimittäin pelkät pillerit (kuuri päällä) ja muistaakseni ROA ei imeydy / aiheuttaa jotain tiettyjen vitamiinien kanssa. En muista, että oliko D-vitamiini listalla.

    • puhdas iho viimein

      Minulla riitti, kun jätin pois kaikki maitotuotteet. En tiedä, mikä tässä nyt vaikuttaa, mutta finnejä ei ole tullut enään yhtään ! Minä sentään olen kärsinyt niistä jo vuosikymmenet. Kiitos vain sille ihmiselle, joka täällä antoi vinkin.

    • eroon päässyt

      Mulla auttoi pahaan akneen reipas määrä kalaöljyä (e-epaa n. 1 g) ja d-vitamiinia reippaasti purkista, 80-100 mikrogrammaa per päivä. Aikaa se vie viikkoja, mutta on todella odotuksen arvoista! Kokeilkaa ihmeessä :) Edullista ja tehokasta hoitoa!!

    • d ei auta

      50-70 µg käyttänyt jo aikoja - ei minkään maailman vaikutusta ihoon. Kyllähän tuo muuten boostaa immuunijärjestelmää joten silti otan yhä.

      ps. Multitabseja ym. monitvitamiinitabletteja ei kannata syödä! Ne tehdään halvoista synteettisistä raaka-aineista, joita keho ei voi hyödyntää oikealla tavalla. Lisäksi ne sisältävät magnesiumstearaattia, jonka tiedetään olevan elimistölle haitallinen pitemmällä aikavälillä.

      Ostakaa d-vitamiinit esim. pellavaöljypohjaisena - niissä ei ole mitään extroja mukana.

    • 50-100µg

      D-vitamiini on paljon muutakin kuin kalsiumin imeytymistä!

      https://www.facebook.com/vilho.ahola/posts/10152406762349877

      D-vitamiini on erittäin halpa ja hyvä keino edistää terveyttään. Monien suomalaisten tiedetään kärsivän kroonisesta D-vitamiinin puutteesta ympäri vuoden.

      Kansainvälisessä D-vitamiinikongressissa Lontoossa huhtikuussa puhunut amerikkalainen lääkäri, endokrinologian professori Robert Heaneyn mielestä D-vitamiinin puute on suuri globaalinen ongelma.

      Hänen mukaansa esimerkiksi suomalaiset äidit tarvitsisivat 10 mikrogramman sijasta 100 mikrogrammaa. Myös tavallisille suomalaisille työikäisille hän suosittelisi 100 mikrogrammaa D-vitamiinia, mikä on myös Euroopan Elintarviketurvallisuusviraston ilmoittama turvallinen yläraja.

      Lontoon D-vitamiinikongressissa lääkärit olivat huolissaan myös maahanmuuttajaäitien ja heidän lastensa huutavasta D-vitamiinipulasta. Monella hunnutetulla äidillä D-vitamiinitaso on niin alhainen, ettei sitä voida edes mitata.

      - Tämä sama ilmiö on huomattu Suomessakin. Siksi terveydenhuoltohenkilöstöltä vaaditaan valppautta neuvoa ja opastaa tällaisia erityisryhmiä. Mutta tekevätkö he sen? Kukaan ei tiedä.
      http://www.iltalehti.fi/terveys/2014052318334701_tr.shtml

    • Jeespoks

      Kevään aikana alkoi selkääni tulla finnejä ja aloin kyllästyä, kun niitä aina välillä tuli aikaisemminkin roppakaupalla. Joskus oli kohtuu hyvin asiat, mutta silti niitä tuli. Nyt keväällä, kun näitä tuli niin olin lopettanut D-vitamiinin syönnin enkä osannut vielä tuolloin yhdistää asiaa siihen, joten hain lekurilta reseptin antibiootteihin. Antibiootit eivät kuitenkaan auttaneet yhtään, vaan 1,5kk syönnin jälkeen oli naamanikin alkanut rehottaa. Maalaisjärjellä sitten ajattelin, että on turha syödä vielä toista 1,5kk jaksoa, jonka hoito olisi kestänyt. Sen sijasta mielenkiinnosta googletin ämerikän sivustoilta D-vitamiinilla aknen hoitoa. Eräältä sivustolta luin aknen hoitoon painokiloa kohden olevan D-vitamiinimäärän, joka tällaisella 93 kiloisella miehellä oli n. 8000IU. Tilasin iherbistä sitten 360kpl 5000IU:n nappuloita ja olen kohta 2vk syönyt 10 000IU, pari kertaa jopa 20 000IU perä päivä. Selkääni en muista tulleen enää mitään ja tänään sain jo etsimällä etsiä onko kasvoihini tullut mitään. Lääkkeet siis veks ja D-vitamiini tilalle. Vaikutuksia ei tule heti, enkä usko, että kauhean pienillä annoksilla edes tuleekaan.

      Todella tyytyväinen olen ratkaisuuni :). Toki nyt ihon pitää antaa punoituksistaan parantua ja onhan se jo selkeästi parantunutkin :). Lisäksi vielä, kun itselläni on helposti rasvoittuvat kasvot niin josalkaa iho tuntua nihkeältä niin pesen päivällä ihan vain vedellä ne. Illalla ja aamulla myös. Toimii ainakin täällä :).

      Tiedän, että akne on todella kuluttavaa, mutta kokeilkaa vielä isommilla annoksilla. Ihan kukkua, että 20 000IU olisi liikaa. Suositukset on selviytymistä varten, mutta jos tapellaan ikäviä vaivoja vastaan niin annokset kuuluu nostaa isoiksi. Tutustukaa ja lukekaa, mutta älkää lukeko mitään virallisia :P.

      • Anonyymi

        Yliannostuksella voi olla erittäin vakavia haittavaikutuksia!

        Vitamiinien ja muiden lisäravinteiden kanssa ei kannata olla varomaton, vaan kannattaa asioita selvittää alan ammattilaisilta tai perehtyä aiheeseen tutkimustuloksiin perustuviin tietoihin nojaten, hyvää medialukutaitoa käyttäen ja välttää tiedon "cherry pickingiä", eli lukea vain omaa mielipidettä tukevia tuloksia.
        Jos haluaa helpolla päästä ilman lukemista, kannattaa noudattaa virallisia suosituksia.

        Tässä anekdootti, jossa henkilölle on tullut 30 kk jatkuneesta 10 000 IU/pv d-vitamiini käytöstä munuaisvauriota. Ei varmaan tarkkaillut veren d-vitamiini tasoa käytönaikana, vaikka käytti suurta annostusta.
        https://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/news/20190408/for-one-man-too-much-vitamin-d-was-disastrous

        "Ihan kukkua, että 20 000IU olisi liikaa. Suositukset on selviytymistä varten, mutta jos tapellaan ikäviä vaivoja vastaan niin annokset kuuluu nostaa isoiksi. "
        ---
        Voi olla, että esimerkiksi jos tavoitteena on jonkun vaivan hoito d-vitamiinilla, voi se vaatia suurempaa annostelua, mitä TÄMÄNHETKINEN virallinen suositus d-vitamiinitason ylläpito/puutoksen välttämiseen vaatii, mutta tämä kannattaa tehdä vain terveyden ammattilaisen alaisuudessa tai hyväksymänä, sillä pidempään jatkunut liian suuri d-vitamiini annostus voi aiheittaa vakavia terveydellisiä haittoja. Ja muutenkin, jos käyttää virallisia suosituksia suurempia annoksia d-vitamiinia, pitää veren d-vitamiinitasoa testata säännöllisesti verikokeilla. Tällä tavoin, saa myös helpommin selville oikean kokoisen henkilökohtaisen d-vitamiinilisä tarpeen.

        "Tutustukaa ja lukekaa, mutta älkää lukeko mitään virallisia :P. "
        ---
        Ennemminkin päinvastoin. Esim. Suomi24.fi sivustolta ei kannata ottaa informaatiota faktoina, esim. vaan ottaa ideoita, joista lukea tai tutkia tarkemmin. Kuten tämän ketjun ideoimana voi etsiä tutkittua tietoa onko d-vitamiinista hyötyä iho-ongelmiin. Muistakaa aina lähdekriittisyys! Tarkistakaa faktat! Terveyden kanssa ei kannata olla välinpitämätön!


        PS. Vinkkinä d-vitamiinin käyttäjille, tutkikaa/kysykää d-vitamiiniä tukevista ravintoaineista, kuten mm. magnesium. Tässäkin tapauksessa ei kannata perehtymättä alkaa käyttämään jotain magnesium lisää d-vitamiinin tukena, vaan selvittää mikä on paras magnesium lisäravinnemuoto, sillä joku/jotkin muodot taitavat olla muistaakseni haitallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliannostuksella voi olla erittäin vakavia haittavaikutuksia!

        Vitamiinien ja muiden lisäravinteiden kanssa ei kannata olla varomaton, vaan kannattaa asioita selvittää alan ammattilaisilta tai perehtyä aiheeseen tutkimustuloksiin perustuviin tietoihin nojaten, hyvää medialukutaitoa käyttäen ja välttää tiedon "cherry pickingiä", eli lukea vain omaa mielipidettä tukevia tuloksia.
        Jos haluaa helpolla päästä ilman lukemista, kannattaa noudattaa virallisia suosituksia.

        Tässä anekdootti, jossa henkilölle on tullut 30 kk jatkuneesta 10 000 IU/pv d-vitamiini käytöstä munuaisvauriota. Ei varmaan tarkkaillut veren d-vitamiini tasoa käytönaikana, vaikka käytti suurta annostusta.
        https://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/news/20190408/for-one-man-too-much-vitamin-d-was-disastrous

        "Ihan kukkua, että 20 000IU olisi liikaa. Suositukset on selviytymistä varten, mutta jos tapellaan ikäviä vaivoja vastaan niin annokset kuuluu nostaa isoiksi. "
        ---
        Voi olla, että esimerkiksi jos tavoitteena on jonkun vaivan hoito d-vitamiinilla, voi se vaatia suurempaa annostelua, mitä TÄMÄNHETKINEN virallinen suositus d-vitamiinitason ylläpito/puutoksen välttämiseen vaatii, mutta tämä kannattaa tehdä vain terveyden ammattilaisen alaisuudessa tai hyväksymänä, sillä pidempään jatkunut liian suuri d-vitamiini annostus voi aiheittaa vakavia terveydellisiä haittoja. Ja muutenkin, jos käyttää virallisia suosituksia suurempia annoksia d-vitamiinia, pitää veren d-vitamiinitasoa testata säännöllisesti verikokeilla. Tällä tavoin, saa myös helpommin selville oikean kokoisen henkilökohtaisen d-vitamiinilisä tarpeen.

        "Tutustukaa ja lukekaa, mutta älkää lukeko mitään virallisia :P. "
        ---
        Ennemminkin päinvastoin. Esim. Suomi24.fi sivustolta ei kannata ottaa informaatiota faktoina, esim. vaan ottaa ideoita, joista lukea tai tutkia tarkemmin. Kuten tämän ketjun ideoimana voi etsiä tutkittua tietoa onko d-vitamiinista hyötyä iho-ongelmiin. Muistakaa aina lähdekriittisyys! Tarkistakaa faktat! Terveyden kanssa ei kannata olla välinpitämätön!


        PS. Vinkkinä d-vitamiinin käyttäjille, tutkikaa/kysykää d-vitamiiniä tukevista ravintoaineista, kuten mm. magnesium. Tässäkin tapauksessa ei kannata perehtymättä alkaa käyttämään jotain magnesium lisää d-vitamiinin tukena, vaan selvittää mikä on paras magnesium lisäravinnemuoto, sillä joku/jotkin muodot taitavat olla muistaakseni haitallista.

        Myös tuotteiden laatuerot on hyvä muistaa. Linkkien takana faktaa aiheesta.
        https://www.bodylab.fi/shop/onko-bcaa-si-1349c1.html
        https://www.pispalanwoima.info/40850
        https://thefeed.com/blogs/news/what-does-pharmaceutical-grade-mean


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe