näyttelyhäkin koko?

millamar

Eli ekaa näyttelyhäkki olen ostamassa ja kyselisin miten määritellä koiralle näyttelyhäkin koko.
Muistanko oikein kun jossain joskus luki että koiran päästä (kun norm. asennossa?) 10 cm kattoon
mutta mitenpä olikaan koiran pituuden kanssa suhteessa häkkiin?
Makaamaahan koiran on häkissä pystyttävä ilman että joutuu mennä kerälle.

Sellainen häkki on aikeissa ostaa joka sopii kuljetukseen autoon ja itse näyttelypaikalle.
eli joku kevyt metalli häkki.

Eli apua kaivataan! :)

3

3707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Häkin pitäisi olla sen kokoinen, että koira mahtuu pää pystyssä seisomaan häkissä. Yleensä häkki on myös muista suunnista sopiva, jos koira mahtuu siinä seisomaan (paitsi jos on hyvin matalajalkainen ja pitkäselkäinen koira). Kannattaa hommata sellainen häkki, jossa on ovet molemmilla sivustoilla. Metallihäkki on turvallinen, sieltä koira ei pääse näyttelyssä pois, mutta se painaa paljon ja sitä on raskasta raahata, vaikka kuinka kevytmetalliseksi mainostettaisiinkin! Toki riippuu koiran koosta, miten painava häkki on! ;) Kuljetusta varten voi hommata tavalliset matkalaukkujen (tai kaljakorien) kuljettamiseen tarkoitetut kärryt. Metallihäkkiin kannattaa hommata tai tehdä itse kankainen häkinpäällys tai voihan siihen päälle näyttelyssä laittaa fleecepeitonkin, että koiralla on oma rauha.

      Kevythäkki (kankainen) on nimensä mukaisesti kevyt ja kätevä kuljetella mukana, mutta ovela koira voi päästä sieltä pois joko kynsimällä verkon rikki tai avaamalla vetoketjun. Kevythäkkiin koiraa ei välttämättä uskalla jättää näyttelyssä ilman valvontaa, mutta sekin riippuu tietysti koirasta. Nykyisin kevythäkkejä näkee yhä enemmän näyttelyissä, metalliset taitavat olla vähemmistönä.

      Meillä on molemmat. Autossa metallihäkki ja näyttelyitä varten myös kevythäkki. Jos näyttelypäivä on pitkä, on yleensä metallihäkki mukana, jos taas lyhyt, on kevythäkki.

      • millamarx

        Kiitos vastauksestasi. Tuli paljon hyväää tietoa. :)

        Kysyisin vielä mielipidettä...
        Minulla on koira (Bordercollie) joka on säkäkorkeudeltaan 51cm. (Maasta säkään)
        Pää pystyssä seistessään koiran korkeus on kaikenkaikkiaan n. 60cm
        Pituutta koiruudella on kirsusta hännän tyveen n. 87cm

        Olisiko häkki joka on 91cm pitkä, 61cm leveä ja 69cm korkea hyvän kokoinen?
        Toisessa mallissa olisi kokona 91cm pitkä, 58cm leveä ja 64cm korkea.

        Hieman hankalaa tämä häkin osto, kun netin kautta olen ostamassa (petenkoiratarvike)
        Eläinkaupastahan se olisi helpoitten ostettavissa kun näkisi häkin omin silmin, mutta kun tuossa
        se tulisi kivaan hintaan muiden ostoksien kanssa. :)

        Tosiaan meille taitaa tuo "kevyt" metalli häkki olla paras vaihtoehto, sen verran näppärä tytsy on että voi hyvinkin äkkiä keksiä tiensä ulos... Ja kun tarkoituksena on hakea häkkiä joka sopii sekä automatkalle että näyttelyn niin taitanee tuo metallihäkki olla meille paras vaihtoehto.


      • millamarx kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Tuli paljon hyväää tietoa. :)

        Kysyisin vielä mielipidettä...
        Minulla on koira (Bordercollie) joka on säkäkorkeudeltaan 51cm. (Maasta säkään)
        Pää pystyssä seistessään koiran korkeus on kaikenkaikkiaan n. 60cm
        Pituutta koiruudella on kirsusta hännän tyveen n. 87cm

        Olisiko häkki joka on 91cm pitkä, 61cm leveä ja 69cm korkea hyvän kokoinen?
        Toisessa mallissa olisi kokona 91cm pitkä, 58cm leveä ja 64cm korkea.

        Hieman hankalaa tämä häkin osto, kun netin kautta olen ostamassa (petenkoiratarvike)
        Eläinkaupastahan se olisi helpoitten ostettavissa kun näkisi häkin omin silmin, mutta kun tuossa
        se tulisi kivaan hintaan muiden ostoksien kanssa. :)

        Tosiaan meille taitaa tuo "kevyt" metalli häkki olla paras vaihtoehto, sen verran näppärä tytsy on että voi hyvinkin äkkiä keksiä tiensä ulos... Ja kun tarkoituksena on hakea häkkiä joka sopii sekä automatkalle että näyttelyn niin taitanee tuo metallihäkki olla meille paras vaihtoehto.

        testaamassaa eläinkaupassa (eihän sitä ole pakko sieltä ostaa). Samalla näet hiukan konkreettisesti kokoa.
        Häkin tulee olla riittävän tilava, että koira voi vaikeuksitta muuttaa asentoaan.

        Itsellä käytössä 2:lla cavalierillä "kevyt" metallihäkki. Normaalisti autossa, jolloin koirat matkustavat siinä, ja näyttelyihin otan sen vaan autosta. Häkkiin olen hankkinut myös vetoalustan sekä päällisen. Päällinen on tosi kätevä, eli koirat eivät kastu jos sataa sekä ne saa oman rauhan siellä. Jotkut koirat on tosi levottomia näyttelyissä, joten oma katettu häkki rauhoittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe