näyttelyhäkin koko?

millamar

Eli ekaa näyttelyhäkki olen ostamassa ja kyselisin miten määritellä koiralle näyttelyhäkin koko.
Muistanko oikein kun jossain joskus luki että koiran päästä (kun norm. asennossa?) 10 cm kattoon
mutta mitenpä olikaan koiran pituuden kanssa suhteessa häkkiin?
Makaamaahan koiran on häkissä pystyttävä ilman että joutuu mennä kerälle.

Sellainen häkki on aikeissa ostaa joka sopii kuljetukseen autoon ja itse näyttelypaikalle.
eli joku kevyt metalli häkki.

Eli apua kaivataan! :)

3

4269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Häkin pitäisi olla sen kokoinen, että koira mahtuu pää pystyssä seisomaan häkissä. Yleensä häkki on myös muista suunnista sopiva, jos koira mahtuu siinä seisomaan (paitsi jos on hyvin matalajalkainen ja pitkäselkäinen koira). Kannattaa hommata sellainen häkki, jossa on ovet molemmilla sivustoilla. Metallihäkki on turvallinen, sieltä koira ei pääse näyttelyssä pois, mutta se painaa paljon ja sitä on raskasta raahata, vaikka kuinka kevytmetalliseksi mainostettaisiinkin! Toki riippuu koiran koosta, miten painava häkki on! ;) Kuljetusta varten voi hommata tavalliset matkalaukkujen (tai kaljakorien) kuljettamiseen tarkoitetut kärryt. Metallihäkkiin kannattaa hommata tai tehdä itse kankainen häkinpäällys tai voihan siihen päälle näyttelyssä laittaa fleecepeitonkin, että koiralla on oma rauha.

Kevythäkki (kankainen) on nimensä mukaisesti kevyt ja kätevä kuljetella mukana, mutta ovela koira voi päästä sieltä pois joko kynsimällä verkon rikki tai avaamalla vetoketjun. Kevythäkkiin koiraa ei välttämättä uskalla jättää näyttelyssä ilman valvontaa, mutta sekin riippuu tietysti koirasta. Nykyisin kevythäkkejä näkee yhä enemmän näyttelyissä, metalliset taitavat olla vähemmistönä.

Meillä on molemmat. Autossa metallihäkki ja näyttelyitä varten myös kevythäkki. Jos näyttelypäivä on pitkä, on yleensä metallihäkki mukana, jos taas lyhyt, on kevythäkki.

• millamarx

Kiitos vastauksestasi. Tuli paljon hyväää tietoa. :)

Kysyisin vielä mielipidettä...
        Minulla on koira (Bordercollie) joka on säkäkorkeudeltaan 51cm. (Maasta säkään)
        Pää pystyssä seistessään koiran korkeus on kaikenkaikkiaan n. 60cm
        Pituutta koiruudella on kirsusta hännän tyveen n. 87cm

Olisiko häkki joka on 91cm pitkä, 61cm leveä ja 69cm korkea hyvän kokoinen?
        Toisessa mallissa olisi kokona 91cm pitkä, 58cm leveä ja 64cm korkea.

Hieman hankalaa tämä häkin osto, kun netin kautta olen ostamassa (petenkoiratarvike)
        Eläinkaupastahan se olisi helpoitten ostettavissa kun näkisi häkin omin silmin, mutta kun tuossa
        se tulisi kivaan hintaan muiden ostoksien kanssa. :)

Tosiaan meille taitaa tuo "kevyt" metalli häkki olla paras vaihtoehto, sen verran näppärä tytsy on että voi hyvinkin äkkiä keksiä tiensä ulos... Ja kun tarkoituksena on hakea häkkiä joka sopii sekä automatkalle että näyttelyn niin taitanee tuo metallihäkki olla meille paras vaihtoehto.

• millamarx kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Tuli paljon hyväää tietoa. :)

Kysyisin vielä mielipidettä...
        Minulla on koira (Bordercollie) joka on säkäkorkeudeltaan 51cm. (Maasta säkään)
        Pää pystyssä seistessään koiran korkeus on kaikenkaikkiaan n. 60cm
        Pituutta koiruudella on kirsusta hännän tyveen n. 87cm

Olisiko häkki joka on 91cm pitkä, 61cm leveä ja 69cm korkea hyvän kokoinen?
        Toisessa mallissa olisi kokona 91cm pitkä, 58cm leveä ja 64cm korkea.

Hieman hankalaa tämä häkin osto, kun netin kautta olen ostamassa (petenkoiratarvike)
        Eläinkaupastahan se olisi helpoitten ostettavissa kun näkisi häkin omin silmin, mutta kun tuossa
        se tulisi kivaan hintaan muiden ostoksien kanssa. :)

Tosiaan meille taitaa tuo "kevyt" metalli häkki olla paras vaihtoehto, sen verran näppärä tytsy on että voi hyvinkin äkkiä keksiä tiensä ulos... Ja kun tarkoituksena on hakea häkkiä joka sopii sekä automatkalle että näyttelyn niin taitanee tuo metallihäkki olla meille paras vaihtoehto.

testaamassaa eläinkaupassa (eihän sitä ole pakko sieltä ostaa). Samalla näet hiukan konkreettisesti kokoa.
        Häkin tulee olla riittävän tilava, että koira voi vaikeuksitta muuttaa asentoaan.

Itsellä käytössä 2:lla cavalierillä "kevyt" metallihäkki. Normaalisti autossa, jolloin koirat matkustavat siinä, ja näyttelyihin otan sen vaan autosta. Häkkiin olen hankkinut myös vetoalustan sekä päällisen. Päällinen on tosi kätevä, eli koirat eivät kastu jos sataa sekä ne saa oman rauhan siellä. Jotkut koirat on tosi levottomia näyttelyissä, joten oma katettu häkki rauhoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      92
      2007
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1480
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1269
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      71
      1107
    5. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      225
      1082
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      87
      1044
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      974
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      237
      928
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      906
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      881
    Aihe