Psykiatri totesi narsistisen persoonallisuushäiriön

Kiltti hyväntahtoine

Taipumuksena tosin vaan, mutta kuitenkin. Ihmettelen itse sitä diagnoosia, sillä en käytä ihmisiä hyväkseni, en hae toisten ihailua, tai hyväksyntää, en halua ottaa keneltäkään mitään, mitä hän ei vapaaehtoisesti minulle anna tms.

Olen kokenut vakavaa lähdisuhdeväkivaltaa joka jatkuu suvun taholta henkisenä ja taloudellisena väkivaltana. Olen yksinäinen rauhallinen ja omissa oloissani viihtyvä mietiskelijä. Muiden sairauksien takia joudun elämään aika verkkaista elämää.

Voiko psykiatrin diagnoosi olla väärä ? MTT:n testit yms tein kiltisti ja minut todettiin keskimääräistä älykkäämmäksi. Psykiatrin kanssa en paljon oikeaa keskustelua mielestäni käynyt, tapaamisajatkin tosi lyhyitä. Vahvistaako se narsismini, jos sanon, etten usko hölkäsenpöläystäkään niihin diagnooseihin? Mielestäni ihmistä lähestytään negaation kautta ja natsismia muistuttavin metodein, kapea-alaisesti.

Mitä mieltä muut ?

39

1826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sto tykkänään

      tuollainen psykiatria on huuhaata.

      • Avauksen tehnyt

        No money no honey.

        Perustatko vastauksesi potilaan vai hoitoalan näkemykseen, vai oletko muuten vaan kommentoija ?


    • Sama Mieli!

      Oon saman kokenut, erittäin kauan sitten. En ole toipunut vieläkään. Tekstisi on juuri kirjoitettu, mutta minä olisin voinut sen kirjoittaa kauan sitten. Yhtä ulalle menin. Sellainen seuraus, että apukanavat tukossa, en voi yhtään luottaa realistisuuteen ja siis tahtoon nimenomaan auttaa ja tukea. Tuollaisia lätkäistään! Itsekin olen lukenut noita ns. piirteitä, enkä voi käsittää miten ne sellaisenaan minuun sopivat niin, että ihan diagnoosiksi saadaan. Miten tällaisen toiminna kautta saa apua elämänsä vaikeuksiin ja psyykkisiin, välillä pahoihinkin, oireisiin?

      • Queen of Hearts

        Sieltä löytyy sellaisia tyyppejä, että alta pois, mutta itse en miellä itseäni narsistiksi, koska olen aidosti empatiakykyinen, välittävä ja ihmisistä pitävä. Annan vaikka viimeisen vaatteeni jollekin, jos sitä tarvitsee. Liiankin kiltti ja hyväntahtoinen, sinisilmäinenkin. Ja sitten sanotaan, että narsisti. Joku siinä mättää.


    • näkökanta

      Aloittaja, sinun tapaukseesi en kommentoi mitään, koska en ole lääkäri enkä tunne sinua.

      Sanon vain sen, että minulla on läheinen ihminen, joka voisi kirjoittaa aivan samoin kuin aloittaja. Hänen mielestään hän on hyvä kiltti ihminen, joka aina auttaa kaikkia ja kokee, että kaikki on häntä vastaan ja on kokenut väkivallat jne. Hänen mielestään hän ei hae ihailua, hyväksyntää tai käytä hyväksi muita. Oma kokemukseni tästä läheisestä ihmisestä on vallan toinen. Pidän häntä hyvänä ihmisenä muuten, koska kyllä auttaa muita ihmisiä, mutta lähinnä vain siksi, että saa jälkeenpäin silläkin asialla kerskua kuinka hän on auttanut sitä ja sitä henkilöä. Ne oikeasti huonot puolet ovat siinä, että hän tekee läheistensä elämän helvetiksi kontrolloimalla, manipuloimalla, syyttämällä, uhkaamalla, haukkumalla ja tuhoamalla jne.

      • Queen of Hearts

        Itselläni ei ole läheisiä. Enkä ole kenenkään läheinen. Enkä muutenkaan halua käyttää noita viimeisessä lauseessasi olevia termejä toisiin, enkä olla sellaisen kohteena, siksi.

        Mun ois vaikea pitää hyvänä ihmisenä ketään, kenestä ajattelisin noin, kuten ajattelet läheisestäsi. En myöskään halua ajatella kenestäkään mitään negatiivista, joten mieluummin en ole lainkaan tekemisissä, jos saan valita, ja miksen saisi.

        Autan ihmisiä pyyteettömästi, se on minusta ihanaa. Ihan tuntemattoman ihmisen päivän voi pelastaa helposti kuuntelemalla ja sanomalla jotain rohkaisevaa, tai itse voi ottaa vastaan aitoa tukea, kun sitä tuntemattomalta saa.

        Elämäni reitillä on kyllä vieraillut arvostelijoita ja provosoijia, mutta olen hankkiutunut heistä eroon, tai ovat itse älynneet lähteä, kun en ole suostunut heidän tarjoamaansa rooliin. Jatkavat tosin negatiivista papatustaan ja pienisieluisen käsityksensä minusta kertomista minulle tuntemattomillekin ihmisille, olen saanut kuulla, mutta who cares, kertovat vain omasta typeryydestään.


    • Joo´o

      Minäkin tunnen kaltaisesi kiltin ja hyväntahtoisen. Tunnen myös tuon saman ihmisen kuoren alla olevan demonin..

      • Queen of Hearts

        En ole kiltti ja hyväntahtoinen, tai mikään demoni, olen Ihminen.


      • Joo´o
        Queen of Hearts kirjoitti:

        En ole kiltti ja hyväntahtoinen, tai mikään demoni, olen Ihminen.

        Ehkä en. Tarinasi vain kuulostaa niin tutulta (autoimmuunisairaus, ym).


      • Queen of Hearts
        Joo´o kirjoitti:

        Ehkä en. Tarinasi vain kuulostaa niin tutulta (autoimmuunisairaus, ym).

        Mutta ilmeisesti autoimmuunisairauksista tai niiden kanssa elämisestä et tiedä mitään ja ehkä olet empatiakyvytön narsisti, jolla on samat kovat vaatimukset puolikuntoisille, kuin fyysisesti terveille, en pyri supervammaisen rooliin, joten sanon suoraan rajoitteeni, jos joku ei kykene kunnioittamaan toisen olemusta sellaisena kuin se on, ei kykene varmaan kunnioittamaan ihmisiä muutenkaan.


      • Queen of Hearts
        Queen of Hearts kirjoitti:

        Mutta ilmeisesti autoimmuunisairauksista tai niiden kanssa elämisestä et tiedä mitään ja ehkä olet empatiakyvytön narsisti, jolla on samat kovat vaatimukset puolikuntoisille, kuin fyysisesti terveille, en pyri supervammaisen rooliin, joten sanon suoraan rajoitteeni, jos joku ei kykene kunnioittamaan toisen olemusta sellaisena kuin se on, ei kykene varmaan kunnioittamaan ihmisiä muutenkaan.

        Ei siihen enää tarvitse ketään vaatimuksineen huseeraamaan ja arvostelemaan viereen, sellaiset "ystävät" saa mennä. Kaiken energian tarvitsee paranemisyrityksiin. Tämä ei estä minua olemasta empatiakykyinen, mutta joitakin fyysisesti terveitä kylläkin.


      • Queen of Hearts
        Queen of Hearts kirjoitti:

        Ei siihen enää tarvitse ketään vaatimuksineen huseeraamaan ja arvostelemaan viereen, sellaiset "ystävät" saa mennä. Kaiken energian tarvitsee paranemisyrityksiin. Tämä ei estä minua olemasta empatiakykyinen, mutta joitakin fyysisesti terveitä kylläkin.

        Et sä tunne minua, kuvittelet tuntevasi.


      • F33.30
        Queen of Hearts kirjoitti:

        Et sä tunne minua, kuvittelet tuntevasi.

        Narsistin lapsi omaksuu narsisti vanhempansa tapoja olematta narsisti.


      • Queen of Hearts
        F33.30 kirjoitti:

        Narsistin lapsi omaksuu narsisti vanhempansa tapoja olematta narsisti.

        Perheessäni kokemani väkivalta teki kyllä päinvastaisen vaikutuksen, eli kiinnostus tiedostamiseen ja ihmisten vaikuttimiin on mielestäni tehnyt sen, että tarkkailen kyllä itseäni ja muita tiedostaakseni missä mennään jne

        Jo todella nuorena pesäeron ylimieliseen ja kylmään perheeseen tehneenä, en ole niitä malleja halunnut omaan elämääni, joten ei se kyllä aina niin mene, että tavat omitaan.


      • QH
        Queen of Hearts kirjoitti:

        Perheessäni kokemani väkivalta teki kyllä päinvastaisen vaikutuksen, eli kiinnostus tiedostamiseen ja ihmisten vaikuttimiin on mielestäni tehnyt sen, että tarkkailen kyllä itseäni ja muita tiedostaakseni missä mennään jne

        Jo todella nuorena pesäeron ylimieliseen ja kylmään perheeseen tehneenä, en ole niitä malleja halunnut omaan elämääni, joten ei se kyllä aina niin mene, että tavat omitaan.

        Niin en hanaa vastaan, kai niitä on pakko ollut oppia hengissä selvitäkseen ?


      • "terve mieli"
        F33.30 kirjoitti:

        Narsistin lapsi omaksuu narsisti vanhempansa tapoja olematta narsisti.

        Missä niin sanotaan? Minusta taas narsistisuus on ihan perinnöllinen juttu.


      • QH
        "terve mieli" kirjoitti:

        Missä niin sanotaan? Minusta taas narsistisuus on ihan perinnöllinen juttu.

        Onkos narsismi perinnöllistä ? Eikös juuri todettu, että narsistien lapset oppivat sen käyttäymismallina ?


      • |
        QH kirjoitti:

        Onkos narsismi perinnöllistä ? Eikös juuri todettu, että narsistien lapset oppivat sen käyttäymismallina ?

        Luonteenpiirteet ovat osaksi perityviä, joten tietyt luonteenpiirteet altistavat narsismille. Jotkin ihmiset vain ovat sellaisia käenpoikia, että pyrkivät työntämään muut poikaset pois pesästä.

        Kuitenkin siinä vaiheeessa jossa narsisti tiedostaa olevansa narsisti, syntyy sisäinen kriisi joka voi johtaa paranemiseen tai sitten ei.

        Ennuste on kuitenkin huono, ja vertaisinkin narsistia alkoholistiin, sillä molemmat tekevät asioita aina sen viimeisen kerran, alkoholisti ottaa aina sen viimeisen ryypyn ja narsisti lupaa olla raivoamatta, yms.


      • '''***
        QH kirjoitti:

        Onkos narsismi perinnöllistä ? Eikös juuri todettu, että narsistien lapset oppivat sen käyttäymismallina ?

        Sekä ympäristö että perimä vaikuttaa ihmisen kehitykseen. Niin myös narsistilla. Ymmärtääkseni taustalla varhaisen kasvuympäristön aiheuttamat vauriot vahvasti.


    • hohhoijjaa aaaa a ..

      Miksi muuten täällä kyselisit?

    • Vanhakeskustelumutta

      Vastaan yleisesti että kyllä virhediagnooseja tapahtuu psykiatriassa. Tuskin edes harvinaisia.
      Yhdellä ystävälläni diagnosoitiin bipo 2, joka myöhemmin vaihdettiin epävakaaksi persoonallisuudeksi. Mielialantasaajalääkitys ei toiminut hänellä lainkaan.

      • vanhatonhyviä

        Virhediagnooseja nyt tapahtuu paljon muussakin lääketieteen lajissa ja hoitovirheitä. Ihmiset eivät vaan jaksa enää valittaa niistä, jotta ne tulisivat kirjatuiksi yleiseen tietoon. Lääkärikään ei ole jumala, vaikka joskus tuntuu siltä, että kuvittelee olevansa.


    • klmnb

      Psykiatriset diagnoosit eivät ole lääketieteellisiä diagnooseja eikä psykiatria ole lääketiedettä.Psykiatrisia häiriöitä ei löydetä ne keksitään ja niiden lisäämisestä tautiluokitukseen äänestetään psykiatrien kokouksissa.Oikeat sairaudet löydetään tieteellisin metodein niiden olemassaolosta ei tarvitse äänestää.

      https://idiotiantyranniasta.wordpress.com/2016/04/08/professori-szasz-kertoo-mita-psykiatria-on/

      Amerikkalainen psykiatrian emeritusprofessori Thomas Szasz (1920-2012), joka on julkaissut psykiatriasta yli 30 kirjaa, kertoo seuraavassa videossa, että psyykkisiksi “sairauksiksi” diagnosoidut tilat eivät ole sairauksia ja että kyseisillä diagnooseilla ainoastaan leimataan ja kontrolloidaan ihmisiä. Sairaudet ovat ihmisen elimistön sairauksia, mutta mieli ei ole elin. Mikään käyttäytyminen ei voi olla sairaus. Termi “psyykkinen sairaus” on vain kielikuva, metafora. Sen vuoksi psyykenlääkkeet eivät voi parantaa, koska ei ole olemassa sairauttakaan.

      Mikään käyttäytyminen tai huono käyttäytyminen ei ole sairaus eikä voi olla sairaus. Sen vuoksi vastaanotolle mentyäsi lääkärit ottavat paljon verinäytteitä ja röntgenkuvia. He eivät halua saada tietää, kuinka käyttäydyt.

      https://www.madinamerica.com/2018/01/the-scientism-of-psychiatry/

      Consider the following example: If I were to ask the question “what is ADHD?” it is not possible for me to answer that question by reference to a particular known pathological abnormality. Instead I will have to provide a description, such as ADHD is the presence of the behaviours of hyperactivity, impulsivity, and poor attention (plus a few extra qualifiers such as age of onset). Contrast this with asking the question “what is diabetes?” If I were to answer this question in the same manner by just describing symptoms such as needing to urinate excessively, thirst and fatigue, I could be in deep trouble as a medical practitioner as there are plenty of other conditions that may initially present with these symptoms and diabetes itself may not present with these symptoms in a recognizable way. In order to answer the question “what is diabetes?” I have to refer to its pathology involving abnormalities of sugar metabolism. I would get independent (to my subjective opinion) empirical data to support my hypothesis about what may be causing the patient’s described experiences (such as testing the urine and/or blood for levels of glucose). In the rest of medicine, therefore, my diagnosis explains and has some causal connection with the behaviours/symptoms that are described. Diagnosis in that context sits in a ‘technical’ explanatory framework. In psychiatry, what we are calling diagnosis (such as ADHD) will only describe but is unable to explain.

      • bnmi

        Juuri näin asia on. Tätä olen yrittänyt vuosikausia tuoda esille, mutta turhaan. Nyt näitä nettipuoskareita on joka puolella ja lehtien palstoilla ihmisiä "hoidetaan" ja kehotetaan tekemään testejä onko lähelläsi narsisteja, psykopaatteja, myrkyllisiä ja rasistisia ihmisiä. Homma on karannut ihan käsistä ja kyseisillä toiminnoilla ja diagnooseilla on saatu aikaan paljon enemmän pahaa kuin mitään järkevää. Paljon surua, murtuneita mieliä, pahenevia sairauksia ja eristäymistä. Toivottavasti tuo postaamasi linkin ja viestin lukee mahdollisimman moni ja rupeaa ajattelemaan myös omalla järjellä ja ottamaan selvää muistakin lähteistä kuin vain hömppälehdistä, joiden diagnoositesteillä ihmisiä aivopestään uskomaan kaikenmaailman myrkyllisiin ihmisiin ja narsisti-psykopaattidiagnooseihin. Niin surullista ja leimaavaa, kun ihmisten elämä ja mieli tuhotaan näillä idioottimaisilla puoskaroinneilla. Nyt on vallalla jos jonkunlaista youtubeselittäjää ja terapiahoitajaa jotka tekevät enemmän hallaa kuin auttavat ketään ymmärtämään ihmismieltä ja sairauksia.


      • Selvyyden_vuoksi

        Oletteko kummatkin mahdollisesti skientologeja?


    • nvnfklkd

      Narsisti voi olla myös ns. ohutnahkainen. Hän edustaa narsismijanalla toista äärimmäisyyttä eli henkilöä, joka on torjunut lujuutensa eikä osaa asettaa rajoja, kuinka sallii itseään kohdeltavan (ap: "Olen kokenut vakavaa lähdisuhdeväkivaltaa joka jatkuu suvun taholta henkisenä ja taloudellisena väkivaltana"). Parisuhteessa tällainen henkilö uhraa kaikkensa (mm. miellyttää, alistuu, myötäilee), jotta saisi osakseen hyväksyntää ja rakkautta.

    • puoskareita

      Älä välitä noista diagnooseista, älä todellakaan.

      Persoonallisuushäiriödiagnooseja annetaan varsinkin julkisella puolella erittäin heppoisin perustein. Näin totesi minulle oma kokenut pitkäaikainen psykiatrini.

      Minä olen saanut elämäni varrella neljä erilaista diagnoosia, yksi oli sama kuin sinulla (piirteinä), toinen oli sekamuotoinen persoonallisuushäiriö. Kumpikin todettiin vääräksi myöhemmin kun yksityisellä puolella tutkittiin perusteellisemmin.

      Eräs ystäväni tapasi psykiatrin yhden kerran, ja tapaaminen kesti puoli tuntia. Hän sai silloin jonkun persoonallisuushäiriödiagnoosin. Se todettiin vääräksi myöhemmin. Hänelle löytyi sitten toisessa hoitopaikassa aivan toinen diagnoosi, jonka hän itse katsoo pitävän paikkansa.

      Mikään diagnoosi ei kuitenkaan kuvaa ihmistä eikä ihmisen persoonallisuutta oikein. Näin sanovat sekä psykiatrini että terapeuttini.

      Britanniassa halutaan luopua diagnooseista, koska ne aiheuttavat ihmisille niin paljon vahinkoa. Sitäpaitsi niiden validiteetti ja reliabiliteetti on todettu tutkimuksissa huonoksi. Psykiatrit ovat niin usein eri mieltä keskenään, ja arvioihin vaikuttavat monet seikat kuten tutkimustilanne.

      Jos haluat virallisesti päästä eroon tuosta leimasta, niin käy yksityisellä psykiatrilla, tai mieluummin kahdella, ja pyydä heitä arvioimaan ja kirjoittamaan lausunto. Vie se sitten hoitopaikkaan ja vaadi liittämään se eriävänä näkemyksenä potilaspapereihisi.

      • Hmmmmm

        Narsisteilla ei tunnetusti ole sairaudentuntoa ja vika on aina muissa.


    • afsdsdsdsdsdsdlö

      Narsisti ei oikeasti tiedä olevansa häiriintynyt.
      Eikä hae apua tilanteeseensa.
      Jos joku haluaa olla ilkeä hän nimittää narsistiksi,
      ilman todenperäisyyttä.

      • Hmmmmm

        Aika moni ihminen pystyy myöntämään virheensä ja pyytämään anteeksi. Narsistissa ei ole koskaan mitään vikaa eikä pyydä mitään anteeksi, hän on ikuinen uhri. Jos haukutaan narsistiksi, voi pysähtyä hetkeksi miettimään itseään ja tunnustaa heikkoutensa. Tällöin tuskin on aito narsisti. Narsistihan ei pysty niin tekemään. Meissä kaikissa on lieviä narsistisia piirteitä, mutta meillä ei ole silti persoonallisuushäiriötä.


      • Hmmmmm kirjoitti:

        Aika moni ihminen pystyy myöntämään virheensä ja pyytämään anteeksi. Narsistissa ei ole koskaan mitään vikaa eikä pyydä mitään anteeksi, hän on ikuinen uhri. Jos haukutaan narsistiksi, voi pysähtyä hetkeksi miettimään itseään ja tunnustaa heikkoutensa. Tällöin tuskin on aito narsisti. Narsistihan ei pysty niin tekemään. Meissä kaikissa on lieviä narsistisia piirteitä, mutta meillä ei ole silti persoonallisuushäiriötä.

        "Jos haukutaan narsistiksi, voi pysähtyä hetkeksi miettimään itseään ja tunnustaa heikkoutensa. Tällöin tuskin on aito narsisti. Narsistihan ei pysty niin tekemään."

        Olet oikeassa, narstihan ei näe itsessään ja omassa toiminnassaan mitään korjattavaa,
        syy on aina toisen/jossain muualla.

        Narsistihan kokee itse olevansa nimenomaan uhri, isolla U:lla, kun muut ihmiset, koko maailma ovat syypäitä, ilkeitä kun eivät toimi niinkuin hän haluaisi eivätkä ymmärrä hänen suuruuttaan.


      • Hmmmmm
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Jos haukutaan narsistiksi, voi pysähtyä hetkeksi miettimään itseään ja tunnustaa heikkoutensa. Tällöin tuskin on aito narsisti. Narsistihan ei pysty niin tekemään."

        Olet oikeassa, narstihan ei näe itsessään ja omassa toiminnassaan mitään korjattavaa,
        syy on aina toisen/jossain muualla.

        Narsistihan kokee itse olevansa nimenomaan uhri, isolla U:lla, kun muut ihmiset, koko maailma ovat syypäitä, ilkeitä kun eivät toimi niinkuin hän haluaisi eivätkä ymmärrä hänen suuruuttaan.

        Niin, narsistit tuskin pohtivat ovatko narsisteja tai omaavatko narsistisia piirteitä. Tuskin edes sitä ovatko kohdelleet jotakuta huonosti.


      • nytohjetta
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Jos haukutaan narsistiksi, voi pysähtyä hetkeksi miettimään itseään ja tunnustaa heikkoutensa. Tällöin tuskin on aito narsisti. Narsistihan ei pysty niin tekemään."

        Olet oikeassa, narstihan ei näe itsessään ja omassa toiminnassaan mitään korjattavaa,
        syy on aina toisen/jossain muualla.

        Narsistihan kokee itse olevansa nimenomaan uhri, isolla U:lla, kun muut ihmiset, koko maailma ovat syypäitä, ilkeitä kun eivät toimi niinkuin hän haluaisi eivätkä ymmärrä hänen suuruuttaan.

        Melkoisen kameleonttista. Muistaakseni joku oli aivan kauhea uhri, ettei ihan joku objektin tasoinen. Miten siis selvitää, että on kyse oikeasta ei valeuhrista? Kolaripaikalle mennessähän kiireellisintä apua tarvitse hiljainen, ei sellainen joka suureen ääneen valittaa.


      • nytohjetta kirjoitti:

        Melkoisen kameleonttista. Muistaakseni joku oli aivan kauhea uhri, ettei ihan joku objektin tasoinen. Miten siis selvitää, että on kyse oikeasta ei valeuhrista? Kolaripaikalle mennessähän kiireellisintä apua tarvitse hiljainen, ei sellainen joka suureen ääneen valittaa.

        No muistat väärin jos minuun viittaat, jo ammoisina aikoina olen karsastanut uhri sanaa, ja joskus kiistellytkin sellaisesta termistä kuin "viaton uhri"

        Toki muiden palstakirjoittajien mielestä olen ollut ja olen kauhea uhri, sen verran usein mua yritetään täällä nokitella, kuten sinäkin ny tässä.

        Minään uhrina isolla U:lla en ole koskaan itseäni ajatellut, että jos ny vaikka selaisit vanhoja juttujani, niin löytyy kyllä se omakin osuus.

        Objekti tosiaan olin, ihan tarkoituksellisen huijaamisen kohde, se mulle tehtiin kyllä tiettäväksikin, ihan suoraan sanottiin kun ilmoitin etten enää halua tapailla häntä, että "ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin, joista ei ole mitään hyötyä" ja asiaa täydennettiin myös vitsin muodossa.

        https://vitsikirja.net/mies-ja-golf/

        Että eiköhän näis jutuis hyvinkin monelle ole käynyt niin, et on tullu uskottua menninkäisiin, kun ei ole tiennyt et semmosiakin ihmisiä on olemassa

        Mitä tulee tuohon kolaripaikka esimerkkiin, niin olen tainnut itsekin sen tänne laittaa, mutta en usko ny niinkään valittaneeni vaan enempi vaan olen tuonut niitä asioita esille, jotka minun mielestäni saattavat liittyä palstan aiheeseen.

        Mutta jo, tää ny tähän alunperin tässä ny oli kyse, narsistin uritumisesta, mutta jostain syystä ny takerruit minuun ja vanhaan juttuuni.

        Mikähän siinäkin on kun siinäkin, kuka ny lienetkään kannat mukanasi tuota vanhaa juttuani , vaikka sen päättymisestäkin on jo useampi vuosi, taitaa olla jo seitsemisen vuotta, eikä itsellä ny juurikaan ole tarvetta palata siihen ja uskoisin, että toisellakin osapuolella on kaikki hyvin.

        Kerros ny kuitenkin millainen kanta sinulla on tuohon varsinaiseen aiheeseen, kun joku toi esille, että narsisti itse kokee olevansa uhri, isolla U:lla kun ihmiset ei toimi niinkuin haluaisi tai ymmärrä hänen suuruuttaan ja yleensä kaikki syy/vika on aina toisessa.


      • Juoksejokuuseen

        Voi v*ttu teitä asiantuntijoita.
        P*skanpuhujia kaikki tyynni.


      • Kolmaslapsi
        Juoksejokuuseen kirjoitti:

        Voi v*ttu teitä asiantuntijoita.
        P*skanpuhujia kaikki tyynni.

        Kuka täällä on väittänyt olevansa asiantuntija? Miksi se ripoo sinua niin paljon?


      • sesama
        Kolmaslapsi kirjoitti:

        Kuka täällä on väittänyt olevansa asiantuntija? Miksi se ripoo sinua niin paljon?

        Niinkuin tuo sinun skientologi pakkomielteesi tuossa ylempänä, miksi muuten käytät useita nimimerkkejä samassa keskustelussa, eikö se ole hieman narsistista? Useita persoonia? Mitä sanoo ohjeopuksesi.

        Mua kun lähti täältä netistä seuraamaan mielisairas nainen ihan oikeeseen elämään, sen harhamaailmassa hän oli alan ammattilainen "valeterapeutti" ja kirjoitteli ja vastaili itselleen useilla nimimerkeillä ja useana sukupuolena. Ja sitten tuli hirvee narsistikohtaus jos joku vastasi hänen nimimerkeilleen.Toivottavasti on päässyt mielisairaalahoitoon ainakin suvaitsemattomasta vainoamisesta samaa sukupuolta kohtaan. Joko hänet muuten on tutkittu, montako biboo ja persoonaa ja narsistia on samassa persoonassa? Niin ja olikohan hän skientologikin? Ja joko valvira tutki onko hän valeammattilainen vai hoitoa tarvitseva pakkomielteinen työntekijänsä?


      • Juoksejokuuseen

        Onpa outo sepustus.
        Ei päätä, ei häntää.
        Muuten: minulla on eräs ystävä, joka sekoittaa tosiasiat ja houreensa.
        Fiksu, korkeasti koulutettu kaveri.
        Välillä vain on vaikeata, kun hän sekoittaa tosielämän ja houreensa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe