kirjoja syömishäiriöistä

kp

mitäs näitä oikein on? olen lukenut pientä purtavaa, ihana meri ja lasilintu. tietääkö joku muita hyviä kirjoja liittyen syömishäiriöihin?

10

8282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stalinin lehmät.

• Minervä

Miksei joku raiskauksesta kertova kirja olisi mielenkiintoisempi. Miksi Nora Ropberts Puhelintyttömurhat ei kerro anoreksiasta?

• -Lara-

Laitanpa tähän listaa syömishäiriöistä kertovista kirjoista. Osa on mielestäni hyviä, jotkin keskinkertaisia/huonoja ja osaa en ole vielä lukenut. En rupea arvostelemaan kirjoja, jokainen lukekoon itseään kiinnostavat ja muodostakoon omat mielipiteensä. :)

Kaunokirjallisuus

Bell, Julia: Ahmatti (anoreksia, bulimia)
      Honkasalo, Laura: Siskoni, enkelinluinen tyttö (anoreksia)
      Huovi, Hannele: Madonna (anoreksia)
      Kaskiaho, Reija: Pientä purtavaa (bulimia)
      Lassila, Anna: Popcornprinsessa (bulimia)
      Lehtolainen, Leena: Kun luulit unohtaneesi (bulimia)
      Littow, Sara: Tuuditan, tuuditan (anoreksia)
      Marjakangas, Emma: Ei yksin (anoreksia)
      Matintupa, Tuula T.: Lasilintu (anoreksia)
      Nousiainen, Inka: Kivienkeli (anoreksia)
      Oksanen, Sofi: Stalinin lehmät (bulimia, bulimareksia)
      Poutanen, Kira: Ihana meri (anoreksia)
      Puskala, Sirpa: Euroopan pehmeimmät huulet (bulimia)
      Repo, Niina: Pimeä huone (bulimia)
      White, Kirsty: Rakastaako kundit laihoja (anoreksia)

Tietokirjallisuus

Claude-Pierre, Peggy: Syömishäiriöiden salainen kieli (anoreksia, bulimia)
      Hakala, Laura: Siskonmakkarat: miltä syömishäiriö tuntuu (anoreksia, bulimia)
      Hornbacher, Marya: Elämä kateissa: kertomus anoreksiasta ja bulimiasta
      Koivunen, Sakari: Jääprinsessa: anorektikon paranemiskertomus isän kertomana
      Käcko, Marianne: Tapa minut, äiti!: äidin kertomus tytöstä joka kieltäytyi syömästä (anoreksia)
      Ylönen, Ann Suzanne: Tarinat, joita ei kerrottu: novellikokoelma (anoreksia)

Oho, taisi tulla joitain jotka on jo mainittu. :P

• jokunytvaan1

Osaakos joku kertoa tuon Pimeä huone -kirjan teeman? Itse en oikeen tajunnut :/

• Kuinka pitkä tuo Lasilintu kirja on? Eli kuinka monta sivua siinä on?

• nyymixi

112 vihaan itseäni

• Tainatuulia

Kirja joka kertoo vakavaan anoreksiaan sairastuneen 10-vuotiaan pojan ja äidin tarinan on Ei mitään hyvää minulle. Tekijä toimittaja Minna Ala-Heikkilä. Kiitetty kirja, yhtä aikaa helppolukuinen ja koskettava.

• Meri622

Todella koskettava kirja! Ja ihan uusi tänä vuonna vissiin ilmestynyt kirja. Tilasin itse netistä www.biblia.fi ja luin kahdessa päivässä sen! Voi suositella!

• Hyi123

Elämä kateissa – kertomus anoreksiasta ja bulimiasta.
      On kyllä niin huonosti kirjoitettu, että!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1131
    2. Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet

PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollis­järjestön jäsenyys ja raiskaus­tuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise
      Maailman menoa
      76
      1070
    3. Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?

Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin
      Maailman menoa
      60
      971
    4. Se oli siinä Ähtärin sairaala

Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-73786019
      Ähtäri
      36
      945
    5. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      41
      893
    6. RYÖSTÖ KESKELLÄ PÄIVÄÄ

Oliko ryöstäjä paikallisia vai muualta tulleita ?
      Pyhäjärvi
      66
      892
    7. Suomalaisten enemmistö: YLE on puolueeton ja luotettava

EVA:n teettämän tutkimuksen mukaan 49%, siis käytännössä puolet kansasta, pitää YLEä puolueettomana ja 75% luotettavana.
      Maailman menoa
      161
      853
    8. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      42
      781
    9. Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan

"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne
      Taivalkoski
      41
      758
    10. Mua pelottaa.

Jotain nyt on. Onko vakavaa?
      Ikävä
      42
      674
    Aihe