Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

maxalt ja zomig

prrrkl

Mulle selvis tänään että kyseisistä lääkkeistä ei enää vuodenvaihteen jälkeen saa kelakorvausta. Olen käyttänyt maxaltia vuosia. Muitakin täsmälääkkeitä kokeillut, mutta maxalt auttaa parhaiten. Mitäköhän seuraavaksi kokeilisi, on nimittäin niin kohtuuton tuo uusi hinta (n. 143 e/18kpl). Ois kiva tietää millä perusteella kela on poistanut korvauksen. Kyllä vi..ttaa!!!

12

3051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • migipää.

      selitys miksi on poistettu korvaus:
      Ajankohtaista › Maxalt- ja Zomig-lääkevalmisteiden korvattavuus päättyy

      30.12.2009
      Maxalt- ja Zomig-lääkevalmisteiden korvattavuus päättyy

      Lääkeyritys MSD:ltä ja Astra Zenecalta saadun tiedon mukaan migreenilääke Maxalt ja Zomig-valmisteet poistuvat 1.1.2010 alkaen sairausvakuutuksen korvausjärjestelmän piiristä.

      Tämä tarkoittaa sitä, että 1.1.2010 jälkeen apteekissa ei voida vähentää lääkkeestä Kelan korvausta, vaan asiakas maksaa lääkkeen hinnan kokonaan itse. Asiakkaan maksamat kustannukset eivät myöskään kartuta lääkekulujen vuotuista omavastuuta, vaan kustannus jää kokonaan asiakkaan maksettavaksi.

      Muutos koskee kaikkia Maxaltin ja Zomigin vahvuuksia ja pakkauskokoja. Maxaltin myyntiluvan haltija on MSD ja Zomigin Astra Zeneca.

      Maxalt 10 mg 6 tablettia (Vnr 539361) 53,30 euroa
      Maxalt 10 mg 18 tablettia (Vnr 369051) 143,62 euroa
      Maxalt Rapitab 10 mg 3 tablettia (Vnr 397604) 28,76 euroa
      Maxalt Rapitab 10 mg 6 tablettia (Vnr 398222) 53,30 euroa
      Maxalt Rapitab 10 mg 18 tablettia (Vnr 539452) 143,62 euroa

      Zomig 2,5 mg 6 tablettia (Vnr 435578) 43,34 euroa
      Zomig 5 mg 6 tablettia (Vnr 43 55 37) 57,76 euroa
      Zomig Rapimelt 2,5 mg 2 tablettia (Vnr 184143) 16,06 euroa
      Zomig Rapimelt 2,5 mg 6 tablettia (Vnr 184432) 43,34 euroa
      Zomig Nasal 5 mg/annos nenäsumute 2 annosta (Vnr 005303) 27,73 euroa

      Hinnat 31.12.2009 saakka

      Mikäli käytössänne on Maxalt- tai Zomig-valmiste ja haluatte vaihtaa sen toiseen, korvausten piirissä olevaan valmisteeseen, on teidän hyvä olla yhteydessä lääkäriinne saadaksenne uuden lääkemääräyksen.



      Selviää ihan ensim.riviltä.

      • Aniz

        Olisi se nyt todella kiva tietää, miksi lääketehtaat eivät hakeneet korvausoikeutta tuotteilleen. Olen todella ihmeissäni ja paniikissa, kun Maxalt, parhaiten minulla auttava lääke tulee niin kalliiksi, etten enää pysty sitä ostamaan. Kuukaudessa on 5-12 kohtausta, joten sitten joudun olemaan sairaslomalla melko usein. Prk...


      • Niin.
        Aniz kirjoitti:

        Olisi se nyt todella kiva tietää, miksi lääketehtaat eivät hakeneet korvausoikeutta tuotteilleen. Olen todella ihmeissäni ja paniikissa, kun Maxalt, parhaiten minulla auttava lääke tulee niin kalliiksi, etten enää pysty sitä ostamaan. Kuukaudessa on 5-12 kohtausta, joten sitten joudun olemaan sairaslomalla melko usein. Prk...

        5-12 kohtausta tuttu homma.. Maxalt ei tehonnut mulle.. :/ mut mite Zomig? tehokas onko? Mulla on vain ja ainoastaan estolääke Triptyl.


      • Niin.
        Niin. kirjoitti:

        5-12 kohtausta tuttu homma.. Maxalt ei tehonnut mulle.. :/ mut mite Zomig? tehokas onko? Mulla on vain ja ainoastaan estolääke Triptyl.

        Tämä ottaa jo päähän, ku on kroonistunu nämä säryt. Eikös mulla pitäisi olla ihan migreenilääke tuon Triptylin kanssa, kun ei maxalt ollu o.k, ni joku muu sitten..?


      • Aniz
        Niin. kirjoitti:

        Tämä ottaa jo päähän, ku on kroonistunu nämä säryt. Eikös mulla pitäisi olla ihan migreenilääke tuon Triptylin kanssa, kun ei maxalt ollu o.k, ni joku muu sitten..?

        On tosi tärkeätä, että kohtaukset hoidetaan, varsinkin jos ne on kovia ja häiritsee elämää. Mulla auttaa myös Relert, onneksi, sillä muuten olisin ollut hukassa, enkä olisi pystynyt käymään töissä.


      • Niin.
        Aniz kirjoitti:

        On tosi tärkeätä, että kohtaukset hoidetaan, varsinkin jos ne on kovia ja häiritsee elämää. Mulla auttaa myös Relert, onneksi, sillä muuten olisin ollut hukassa, enkä olisi pystynyt käymään töissä.

        Soittelen ja kyselen lisänä muutakin apukeinoi.. Oisko kellään mitään vinkkei jännityspäänsäryn estoon?, esim tietyt lihasrelaxantit, magnesium onko hyvä keino? siis pliis kertokaa jos tiedätte :). Rasittavaa kärsiä molemmista.. :/


    • prrrkl

      hesarin mielipidepalstalla oli 15.1 lääkkeiden hintalautakunnan johtaja Ulla Kurkijärvi kommentoinut korvausasiaa. Jos jollakulla on nettihesarin lukuoikeudet tai lehti vielä tallella voi lukaista vastauksen.

    • molttikipu

      Imigran-nenäsuihke on ollut minulla käytössä. Minulla toimii hyvin, varsinkin, kun ottaa tulehdussärkylääkkeen kanssa esim. Ketomex-supp tai Indometin 50mg.
      Käytin myös maxalt rabitabl ennemmin.

    • Nanó W

      Allekirjoittakaa jos olette Kela-korvauksen poistamista vastaan:

      http://www.adressit.com/migreenilaakkeet

      Aloitin adressin eilen, ja 75 henkilöa on jo allekirjoittanut! Levittäkää sanaa! Luovutan adressin kelalle aikanaan.

    • ~Fran~

      Korvattavuus poistui siksi, koska lääkelautakunnan mielestä kyseiset lääkkeet ovat liian kalliita. Tehtaille annettiin aikaa tiputtaa hintoja, mutta niitä ei tiputettu lääkelautakunnan mielestä tarpeeksi, joten korvattavuus poistui.
      Onneksi asia selvisi itselle jo viime vuoden puolella joten ehdin hankkimaan omaa lääkettäni vähän varastoon. Mutta mitä sitten kun ne loppuu? Muita suuhun liukenevia merkkejä ei ole :(

      • TO

        Ainakin Zomig oli laadultaan huomattavasti parempi kuin esim. Imigran joten ei ihme etteivät he halua myydä sitä yhtä halvalla. Suomi on myös niin pieni markkina-alue ettei se tunnu missään vaikka täältä joutuisi vetäytymään. Ainoita kärsijöitä ovat he joille ei löydy yhtä hyvää korvaavaa lääkettä (eri triptaanit antavat eri vasteen eri ihmisille).


    • Myös mirgeeniä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe