paha olla..

apuatarvitseva

oon 14 vuotias tyttö. Tässä 2 päivää sitten tajusin että mulla on BED, syön jatkuvasti KOKOAJAN suuria määriä ruokaa enkä lopeta ennenkun tulee ähky. Kotona kun olen yksin ravaan kaikki kaapit ja etsin syötävää.. syön jopa tylsyyteeni... :S oon koittanu laihduttaa varmaan 40 kertaa , mut joka kerta kun yritän niin sorrun ahmimaan vaan lisää ja lisää..mikään ei näköjäään enään auta. Kävin puhumassa terkalle ja se sano että ei mulla mitään ole, että ''ei 14 vuotiaalla voi olla BEDIÄ'' kuvittelen muka vain... : ( , en jaksa enää ahmia ... nytkin ajattelen pihviannosta ja pirtelöä vaikkei ole nälkä suunnittelen jo huomisen päivän ruuat... tarvin apua oon 14 ja annan tän häiriön vallata mun elämän.. rahaniki menevät jo pelkkään ruokaan ... painan 64 kg ja oon 159cm pitkä. Ihailen Jennifer Nicole Leetä , hän pystyi laihduttamaan bikinimalliksi. tahtoisin samanlaiseksi kuin hän ja lopettaa tämän ahmimisen.... :S olen lihava tiedän sen. tiedän myös sen, että annan syömisen hallita elämää. En jaksa yksinkertaisesti enää ahmia.
Tälle on tehtävä loppu, mutta miten?
oisko teillä neuvoja ?

2

701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

ja soita lekuriin aika siellä osaavat opastaa.
      Ite en kyseistä sairautta sairasta,mutta paras vinkki(lukemani perusteella) on unohtaa laihikset ne ruokkivat vaan entisestään ahmimis vimmaa.

• pinja010

Terkkarisi on todella väärässä - kyllä 14-vuotiaalla voi BED olla! Syömishäiriö kuin syömishäiriö.
        Olen sua 10 vuotta vanhempi, mutta kun olen itse tässä ahmimisvuosien aikana ajatellut, milloin aloitin liiallisen syömisen, se menee juuri yläasteikään. Ala-asteen lopulla tulin jo tietoiseksi kehostani, olin muita lapsia vain vähän isompi, mutta se yksi vaatekokokin oli paljon. Seiskalla etäännyin muista ja aloin silloin ostamaan ensimmäistä kertaa salaa karkkipusseja ja sipsejä, sillä häpesin niiden syömistä. Toki rahaa en saanut paljoa viikossa, mutta kyllä sillä aina pari ylimääräistä pussia sai ostettua.

Edelleen 10 vuoden jälkeen taistelen syömishäiriötä vastaan, ja mietin, miksen itse mennyt terkkarille puhumaan kun siihen vielä oli helppo mahdollisuus. Tällä olisin ehkä välttänyt monen kymmenen kilon jojo-vaihtelut, enkä olisi tuhlannut rahojani ja aikaani ruokaan.

Tsemppiä sulle, mee vielä puhumaan sille terkalle, ja jos se ei auta, soita lääkärille. Aina apua saa kun vain sitä osaa pyytää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4205
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2536
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1068
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      198
      984
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      942
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      901
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      825
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe