paha olla..

apuatarvitseva

oon 14 vuotias tyttö. Tässä 2 päivää sitten tajusin että mulla on BED, syön jatkuvasti KOKOAJAN suuria määriä ruokaa enkä lopeta ennenkun tulee ähky. Kotona kun olen yksin ravaan kaikki kaapit ja etsin syötävää.. syön jopa tylsyyteeni... :S oon koittanu laihduttaa varmaan 40 kertaa , mut joka kerta kun yritän niin sorrun ahmimaan vaan lisää ja lisää..mikään ei näköjäään enään auta. Kävin puhumassa terkalle ja se sano että ei mulla mitään ole, että ''ei 14 vuotiaalla voi olla BEDIÄ'' kuvittelen muka vain... : ( , en jaksa enää ahmia ... nytkin ajattelen pihviannosta ja pirtelöä vaikkei ole nälkä suunnittelen jo huomisen päivän ruuat... tarvin apua oon 14 ja annan tän häiriön vallata mun elämän.. rahaniki menevät jo pelkkään ruokaan ... painan 64 kg ja oon 159cm pitkä. Ihailen Jennifer Nicole Leetä , hän pystyi laihduttamaan bikinimalliksi. tahtoisin samanlaiseksi kuin hän ja lopettaa tämän ahmimisen.... :S olen lihava tiedän sen. tiedän myös sen, että annan syömisen hallita elämää. En jaksa yksinkertaisesti enää ahmia.
Tälle on tehtävä loppu, mutta miten?
oisko teillä neuvoja ?

2

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      ja soita lekuriin aika siellä osaavat opastaa.
      Ite en kyseistä sairautta sairasta,mutta paras vinkki(lukemani perusteella) on unohtaa laihikset ne ruokkivat vaan entisestään ahmimis vimmaa.

      • pinja010

        Terkkarisi on todella väärässä - kyllä 14-vuotiaalla voi BED olla! Syömishäiriö kuin syömishäiriö.
        Olen sua 10 vuotta vanhempi, mutta kun olen itse tässä ahmimisvuosien aikana ajatellut, milloin aloitin liiallisen syömisen, se menee juuri yläasteikään. Ala-asteen lopulla tulin jo tietoiseksi kehostani, olin muita lapsia vain vähän isompi, mutta se yksi vaatekokokin oli paljon. Seiskalla etäännyin muista ja aloin silloin ostamaan ensimmäistä kertaa salaa karkkipusseja ja sipsejä, sillä häpesin niiden syömistä. Toki rahaa en saanut paljoa viikossa, mutta kyllä sillä aina pari ylimääräistä pussia sai ostettua.

        Edelleen 10 vuoden jälkeen taistelen syömishäiriötä vastaan, ja mietin, miksen itse mennyt terkkarille puhumaan kun siihen vielä oli helppo mahdollisuus. Tällä olisin ehkä välttänyt monen kymmenen kilon jojo-vaihtelut, enkä olisi tuhlannut rahojani ja aikaani ruokaan.

        Tsemppiä sulle, mee vielä puhumaan sille terkalle, ja jos se ei auta, soita lääkärille. Aina apua saa kun vain sitä osaa pyytää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe