Dehler

iu

Onko kokemuksia Dehleristä. Joissakin testeissä
nopeampi kuin X34. Maahantiuoja myy hintaan
112000€, muistaakseni edellisen maahantuojan hinta
oli yli 140 000 €. dehlervene.com

24

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guentheri

no Dehlerin konkurssipesänhän osti Hanseyachts. Vanhoissa muoteissa tehdään taas veneitä ja hintoja laskettiin reippaasti

• miksei d

Hyviä veneitähän ne ovat. Valitettavasti tähän asti olleet liian
      kalliita keskiverto veneilijälle. uusi hinta näyttää todella
      kilpalukykyiseltä, ottaen huomioon X 34 hinnan, lienee
      jossain 160 000 hujakoilla

• mjhbgf

Bavaria 35 varustettuna n 100 000€. Maksaisin mielelläni 12000 lisää
        jotta saisin laatua. Yksi Dehler kiitos !

• 28
        mjhbgf kirjoitti:

Bavaria 35 varustettuna n 100 000€. Maksaisin mielelläni 12000 lisää
        jotta saisin laatua. Yksi Dehler kiitos !

ja tekstimainontaa pukkaa venemyyjiltä suomi24-saitille. Pelko jo päällä, että Bavaria vie taas kaiken?

• dsadadsda
        28 kirjoitti:

ja tekstimainontaa pukkaa venemyyjiltä suomi24-saitille. Pelko jo päällä, että Bavaria vie taas kaiken?

Täytyy sanoa että en bavaa ostaisi. Mielestäni hintalaatusuhteeltaan paljon parempia purjeveneitä löytyy.
        Jeanneau esim vaikuttaa huomattavasti fiksummalta vaihtoehdolta, varsinkin jos haluaa nauttia purjehtimisesta.

• kohta asiakkaasi

Samaa mieltä! Hyvin sanottu! Myy!

katso lisätiedot www.juustopaavenemyyja.net

• 7+8

Ei maksa mitään!

Voit samalla kertoa itsestäsi.

Ja väärä puhelinnumero NÄKYVÄSTI esille.

Hyvä - Hyvä!!!

• = 130-140 000 e

Niin, 112000 on hinta johon päälle tulee lämppärit, lämminvesivaraajat, purjeet, mahdolliset ankkurit, köysistö jne jne eli lopullinen hinta on tuo 112000 plus vähintään 20000 eli 132000. Siihen hintaan on tarjolla jo aika monta vaihtoehtoa.

• tavispurjehtija
        = 130-140 000 e kirjoitti:

Niin, 112000 on hinta johon päälle tulee lämppärit, lämminvesivaraajat, purjeet, mahdolliset ankkurit, köysistö jne jne eli lopullinen hinta on tuo 112000 plus vähintään 20000 eli 132000. Siihen hintaan on tarjolla jo aika monta vaihtoehtoa.

Me tavispurjehtijat pärjäämme yhdellä lamppärillä ja lämminvesivaraajalla. Säästää hieman kun ei ota kahta tai useampaa.

• = 130-140 000e
        tavispurjehtija kirjoitti:

Me tavispurjehtijat pärjäämme yhdellä lamppärillä ja lämminvesivaraajalla. Säästää hieman kun ei ota kahta tai useampaa.

Kiitos asiallisesta kommentistasi! Millähän kaikilla nimimerkeillä esim tätä palstaa pilaat aivottomilla teksteilläsi?

• 35
        = 130-140 000 e kirjoitti:

Käväisin sivuilla ja näköjään et ole vaivautunut käymään.
        Lämminvesi vakio. Markkinoiden parhaat vakiopurjeet
        North Sails NLS Gatorback triradial laminaattipurjeet vakiona
        sprayhood sisältyy, elektronikka sisältyy
        Ankkuri noin 250 €, köydet 100 €, lämppäri ehkä 2500 €
        laskuoppini mukaan hinnaksi tulisi noin 114.000 €.

• 12+9
        35 kirjoitti:

ja sillä sipuli.

Parempaan pitäisi pystyä.

• 20.000€
        35 kirjoitti:

Ostin uuden periaatteessa purjehdusvalmiin veneen ja kyllä siihen käytännössä meni vielä 20.000€ lisää rahaa ns. purjehdusvalmiin veneen myyntihinnan päälle ja minä vielä yritin olla varsin konservatiivinen lisävarusteiden vallinnassa.

• 28
        20.000€ kirjoitti:

Ostin uuden periaatteessa purjehdusvalmiin veneen ja kyllä siihen käytännössä meni vielä 20.000€ lisää rahaa ns. purjehdusvalmiin veneen myyntihinnan päälle ja minä vielä yritin olla varsin konservatiivinen lisävarusteiden vallinnassa.

Mutta kysyn silti uteliaisuuttani: millainen oli lisävarustelistasi? Minusta on näyttänyt siltä, että jokin varustelukiihko iskee ostajiin, hankitaan tarpeetonta sälää ja lisäksi suotta hankitaan maahantuojan kautta, kun huomattavastikin halvemmalla saisi ostamalla varusteet muualta. Esimerkiksi plotterin ja lämmityslaitteen itse ostamalla ja asentamalla säästää kepeästi 2-3 000 euroa lähes minkä tahansa merkin lisävarustehintoihin nähden.

• karvalakkihinnat?
        28 kirjoitti:

Mutta kysyn silti uteliaisuuttani: millainen oli lisävarustelistasi? Minusta on näyttänyt siltä, että jokin varustelukiihko iskee ostajiin, hankitaan tarpeetonta sälää ja lisäksi suotta hankitaan maahantuojan kautta, kun huomattavastikin halvemmalla saisi ostamalla varusteet muualta. Esimerkiksi plotterin ja lämmityslaitteen itse ostamalla ja asentamalla säästää kepeästi 2-3 000 euroa lähes minkä tahansa merkin lisävarustehintoihin nähden.

Niin, monihan varmaan ostaa veneensä siten, että juuri varusteissa pihistellään. Samalla filosofialla osteltiin isoja autoja vielä 10 vuotta sitten. Audi A6 1.6 litran koneella ja ilman varusteita. Iso auto pitää saada. Tai iso vene, jonka varusteissa itse pihistellään ja tehdään itse omia virityksiä siihen. Seuran katsastajana olen itse päässyt näitä ihastelemaan useampiakin.
        En itse suostu uskomaan ylläolevaa laskukaavaa, että purjehdusvalmiina lopulliseksi hinnaksi muodostuisi tuo 114000. Miten sprayhood? Radio? Vesillelasku? Rikaus? Pohjan maalaus?

• T
        28 kirjoitti:

Hei haloo . eikö samalla voi ostaa puolivalmisetetta? Lämppärin asentaminenkin itsekseen. Kaikki putket, yms. HIeno ja hyvä tulee.

• seadog
        T kirjoitti:

Hei haloo . eikö samalla voi ostaa puolivalmisetetta? Lämppärin asentaminenkin itsekseen. Kaikki putket, yms. HIeno ja hyvä tulee.

Jos on aikeissa hankkia vähänkin isompaa venettä voi olla aivan varma siitä että ennen pitkää joutuu jopa lämppärin asentamistakin vaativampiin hommiin.

Itseänikin on ihmetyttänyt miksi uusien veneiden ostajat ovat vamiita maksamaan yksinkertaisista asennustöistä tuhansien eurojen hinnnan. Se jos maksaa perusplotterista asennettuna yli kolme tonnia on sama kuin maksaisi kotipalvelulle lampun vaihdosta satasen.

• tiivitaavitiivitaavi
        karvalakkihinnat? kirjoitti:

Niin, monihan varmaan ostaa veneensä siten, että juuri varusteissa pihistellään. Samalla filosofialla osteltiin isoja autoja vielä 10 vuotta sitten. Audi A6 1.6 litran koneella ja ilman varusteita. Iso auto pitää saada. Tai iso vene, jonka varusteissa itse pihistellään ja tehdään itse omia virityksiä siihen. Seuran katsastajana olen itse päässyt näitä ihastelemaan useampiakin.
        En itse suostu uskomaan ylläolevaa laskukaavaa, että purjehdusvalmiina lopulliseksi hinnaksi muodostuisi tuo 114000. Miten sprayhood? Radio? Vesillelasku? Rikaus? Pohjan maalaus?

Koska Audi A6:n on saanut 1,6 litran koneella?

• 19
        karvalakkihinnat? kirjoitti:

Kysymyshän on siitä, mitä varustelua pitää tarpeellisena. Ja myös siitä, miten se kannattaa hankkia. Esimerkiksi sprayhoodin saa suoraan kuomupajan kautta halvemmalla, kun tilaa oikeaan aikaan. Radio, en tiedä tarkoitatko VHF-radiota vai viihdepeliä, mutta kumpikaan ei ole välttämättömyys. Katsastusvaatimus täytyy kyllä patteriradiolla, joka on muutenkin monikäyttöisempi.

Pohjamaalausta olen pitänyt itse välttämättömänä huolimatta siitä, että nykyisten pintojen väitetään olevan tiiviimpiä. Mutta luettuani muutaman kirjoituksen tältä palstalta olen alkanut ajatella uudestaan. Olen aika varma, että jos vene luovutetaan vaikkapa juhannuksen alla, sillä veneillään kesäloma ja vähän päälle ja nostetaan ylös vaikkapa elokuun lopulla, niin se ei missään tapauksessa ehdi vettyä merkityksellisesti. Annetaan kuivua rauhassa ja vedellään sitten leppoisaan tahtiin epoksit. Myrkkyhän joka tapauksessa on kevään hommia. Uusissa veneissä on joka tapauksessa sen verran pikkuvikoja ja puutteita, että tämmöinen aikataulu on mielekäs: puutelista kasaan leppoisilla tutustumispurjehduksilla kesän aikana ja sitten syksyllä/talvella/keväällä takuu- ja muut korjaukset ja täydennykset. Ei kai kukaan ole niin tuhma, että vastaluovutetulla veneellä lähtisi samantien pallonkiertoon?

Vesillelasku ja rikaus tietysti on pakko saada toimittajalta.

• Asennetta veneilyyn
        seadog kirjoitti:

Jos on aikeissa hankkia vähänkin isompaa venettä voi olla aivan varma siitä että ennen pitkää joutuu jopa lämppärin asentamistakin vaativampiin hommiin.

Itseänikin on ihmetyttänyt miksi uusien veneiden ostajat ovat vamiita maksamaan yksinkertaisista asennustöistä tuhansien eurojen hinnnan. Se jos maksaa perusplotterista asennettuna yli kolme tonnia on sama kuin maksaisi kotipalvelulle lampun vaihdosta satasen.

Ei ole rakettitiedettä ei, mutta silti näkee mm näitä vähän väliä: liitoksia pilssissä, eristämättömiä liitoksia, sähkön ryöstöjä sieltä sun täältä, tutkanantennin johto pintavetona, lämppäri ilman äänenvaimenninta, väärä laturi akuille, varaaja väärässä asennossa, huonoja liitoksia (esim surrattuja), törröttäviä ruuveja, roikkuvia johtoja, hapettuvia liititmiä ja ruuveja (kun ovat halvempia!!!), sikaa kansiläpivientinä, pintavetoja, alimitoitettuja paukkuja ja johtoja, vääriä kytkentöjä, vääriä tiivistysaineita, maalausta huonolla pohjatyöllä... Pieni esimerkki siitä, mitä tulee nähtyä todella usein. Rajattomalla itseluottamuksella varustettu tee-se-itse-mies pystyy kaikkeen ja jotkut osaavat ja tietävät jo syntyessään kaiken! Jos kuitenkin tulee tunne, että jotain ei tiedä, niin täältä kannattaa kysyä mielummin kuin sellaiselta joka tekee työkseen, huijjaa sika kumminkin ;) Jotkut sitten ovat realisteja taitojensa suhteen, eivätkä ota esim uutta venettä harjoittelualustaksi puu- ja sähkötöille. No kaikki varmaankin omalla kohdallaan tietää mikä on itselleen se paras ratkaisu...

• tavispurjehtija
        = 130-140 000e kirjoitti:

Kiitos asiallisesta kommentistasi! Millähän kaikilla nimimerkeillä esim tätä palstaa pilaat aivottomilla teksteilläsi?

Kiitos itsellesi. On aina mukava saada tunnustusta. Käyttämiäni nimimerkkejä: = 130 - 140 000e (tällä kirjoitan kaikki aivan järjettömät jutut).

• 20.000
        28 kirjoitti:

Okay kerron sitten aika yksityiskohtaisesti. Tehtaalta Hanselta seuraavat varusteet:
        Wheel steering system with leather covered steering wheel, compass, emergency tiller and rod steering system
        Spring cleats
        Teak on cockpit bottom
        Additional hatch on deck for aft cabin
        3-blade folding propeller
        Heating, EBERSPÄCHER Airtronic D4 with 4 outlets, fwd. cabin, saloon, toilet and one aft. cabin
        Battery pack, 1 additional battery, 110 Ah incl. 50 Amp. charger
        Autopilot SIMRAD AP 24 with Flux Gate Compass RFC 35, Computing Unit,
        Control Unit (only available with wheel steering)
        Wind instrument SIMRAD IS 20 analog display in cockpit, incl. Transducer
        Chart Plotter - GPS Unit SIMRAD CX33 6" sunview screen at steering pedestal (only available with wheel steering)
        Sprayhood with stainless steel frame and windows according to Hanse colour selection
        Maindrop system according to Hanse colour slection
        Genoa gear package, incl. sliders with ballbearing cars adjustable from cockpit
        Winch package incl. 2 winches 40AST, 1 winch handle
        Gennaker gear package incl. Halyard, 2 sheets, 2 blocks
        HansePackage, mooring kit (4 fenders, 4 lines), 2 toerail clamps, windindicator stainless steel
        = YHT 18 730 €
        pohjan laitto, rikaus, kuljetus diileriltä
        pukki, peite ja peiteteline
        gegaakkeri sukka
        kaikki muu sälä ankkurit, ankkuritkettkingit, köydet, VHF, keulatikkaat, kaasupullot, varaosat yms.

Kyllä 30.000 veneen listahinnan päälle on lähempänä totuutta meidän tapauksessa ja Hansessa on vielä aivan kelvolliset purjeet mukana, nostimet kannattaa toki heti vaihtaa venymättömiin. Minä puolestani en halunnut alkaa heti uutta venettä purkamaan kattopaneleita yms irroittelemaan ja asentelemaan lämmittimiä, mittareita, plotterieta ja radioita, vaikka tiedän monen muun niin tekevän kun haluavat juuri tietyn merkkisen plotterin. Pari kuukautta meni yhdellä kolleegalla plotteriden aseneteleen aikaa oman työn ohessa. Hansen Eberspächer ja Simrad ovat minusta tunnettuja maailmanluokan brändejä ja kelpaavat mainiosti minulle ja mieluiten aina tehtaan asentamina. Aika äkkiä myös noin viisi tonnia säästää kun purjehtii veneen itse Saksasta kotiin, kunhan vain sitten kaikki laitteet toimisivat moitteetta heti tehtaalta suoraan toimitettaessa. Ehkä sitten vielä pitää Suomessa kuitenkin asentaa suomalaiset kaasuasennukset, joka tapauksessa.

• remonttimake
        20.000 kirjoitti:

Okay kerron sitten aika yksityiskohtaisesti. Tehtaalta Hanselta seuraavat varusteet:
        Wheel steering system with leather covered steering wheel, compass, emergency tiller and rod steering system
        Spring cleats
        Teak on cockpit bottom
        Additional hatch on deck for aft cabin
        3-blade folding propeller
        Heating, EBERSPÄCHER Airtronic D4 with 4 outlets, fwd. cabin, saloon, toilet and one aft. cabin
        Battery pack, 1 additional battery, 110 Ah incl. 50 Amp. charger
        Autopilot SIMRAD AP 24 with Flux Gate Compass RFC 35, Computing Unit,
        Control Unit (only available with wheel steering)
        Wind instrument SIMRAD IS 20 analog display in cockpit, incl. Transducer
        Chart Plotter - GPS Unit SIMRAD CX33 6" sunview screen at steering pedestal (only available with wheel steering)
        Sprayhood with stainless steel frame and windows according to Hanse colour selection
        Maindrop system according to Hanse colour slection
        Genoa gear package, incl. sliders with ballbearing cars adjustable from cockpit
        Winch package incl. 2 winches 40AST, 1 winch handle
        Gennaker gear package incl. Halyard, 2 sheets, 2 blocks
        HansePackage, mooring kit (4 fenders, 4 lines), 2 toerail clamps, windindicator stainless steel
        = YHT 18 730 €
        pohjan laitto, rikaus, kuljetus diileriltä
        pukki, peite ja peiteteline
        gegaakkeri sukka
        kaikki muu sälä ankkurit, ankkuritkettkingit, köydet, VHF, keulatikkaat, kaasupullot, varaosat yms.

Kyllä 30.000 veneen listahinnan päälle on lähempänä totuutta meidän tapauksessa ja Hansessa on vielä aivan kelvolliset purjeet mukana, nostimet kannattaa toki heti vaihtaa venymättömiin. Minä puolestani en halunnut alkaa heti uutta venettä purkamaan kattopaneleita yms irroittelemaan ja asentelemaan lämmittimiä, mittareita, plotterieta ja radioita, vaikka tiedän monen muun niin tekevän kun haluavat juuri tietyn merkkisen plotterin. Pari kuukautta meni yhdellä kolleegalla plotteriden aseneteleen aikaa oman työn ohessa. Hansen Eberspächer ja Simrad ovat minusta tunnettuja maailmanluokan brändejä ja kelpaavat mainiosti minulle ja mieluiten aina tehtaan asentamina. Aika äkkiä myös noin viisi tonnia säästää kun purjehtii veneen itse Saksasta kotiin, kunhan vain sitten kaikki laitteet toimisivat moitteetta heti tehtaalta suoraan toimitettaessa. Ehkä sitten vielä pitää Suomessa kuitenkin asentaa suomalaiset kaasuasennukset, joka tapauksessa.

Dehlerin sivuilla näkyy olevan varustettu 32" esittelyvene 92keur. Nyt vaan äkkiä ostamaan! Sääli, ettei 29" (60k eur) ole Helsingin venemessuilla, toivottavasti on edes Tukholmassa.

• Jalanosa
        remonttimake kirjoitti:

Dehlerin sivuilla näkyy olevan varustettu 32" esittelyvene 92keur. Nyt vaan äkkiä ostamaan! Sääli, ettei 29" (60k eur) ole Helsingin venemessuilla, toivottavasti on edes Tukholmassa.

Aika kallis on 32-tuumaiseksi veneeksi. Monia 12 kertaa pitempiä saa suunnilleen samaan hintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      192
      4436
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      73
      4351
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      62
      2350
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      58
      2301
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2214
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      53
      1856
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      28
      1497
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1308
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      117
      1298
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1179
    Aihe