Juoruileva lomittaja

Jamikka -

Mihin otan yhteyttä. Kyllästyttää juoruileva lomittaja. Lörpöttelee ihmisten sairaudet, taloustilanteet ymm ymm eteenpäin. Itse kuullut omin korvin. En edes ole kysellyt, ei tarvi, kun se mies suunsa avaa, sieltä tulee tietotoimiston uutiset, höysteen kera. Kerran ainakin sanoin, et lomittajilla on vaitiolovelvollisuus. Mies vastas; Niin, mutta ko.....Olen sanonut lomatoimistolla ja lupasivat ottaa asian esille, lomittajien palaverissa. No, siitä on aikaa, eikä tyyli ole yhtään muuttunut.Meidän tilalla ei ole salaisuuksia, mutta en huoli silti kyseistä miestä meidän navettaan. Hän onkii tietonsa siten, että on luonteeltaan pirun utelias ja kehtaa kysyä ja tinkata sellaisiakin, mitä normaalisti ihmiset, häveliäisyys syistä ei utele.

37

1920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammyyy

      paha tilanne. ei siinä sitte muua auta sano nauta.

      • nrdsfn s.

        Alkaa jo tietää millon olet asialla,on kommentit äijällä aina samaa luokkaa. Mee seksisivuille!


    • Emäntä 58

      Olimme lähdössä lomalle mieheni kanssa, ja olin tilannut korsetin (Huutonetistä tietysti) piristykseksi matkalle.
      Hiukan vanhoillinen lomittajamies tuli keittöön jossa avattu pakkaus oli keskellä pöytää tutkittavana. Siinäpä tuijotteli aikansa suu auki ja lähti posket punottaen. Hiukan nolotti itseänikin, mutta seuraavana päivänä (arvasin hänen taas pistäytyvän sisällä), laitoinkin korsetin päälleni, kylläkin hameen kanssa, ja tarjoilin pokkana kahvit lomittajalle. Illalla lähdimme reissuun ja ihanaa oli. Kun palasimme, naapurin emäntä kertoi lomittajan puhuneen seximatkoista, ja muusta turmiollisesta toiminnasta, jota harrastan. Hymyilin kauniisti, ja sanoin: "Uskomatonta panettelua". Totuus on, että noita sivistyksen ulkopuolelle jääneitä löytyy maalta vielä paljon, mutta on täällä meitä normaalejakin.

      • mgmngkohsoi

        provoo,mee suolle teinipelle.


      • kooppi
        mgmngkohsoi kirjoitti:

        provoo,mee suolle teinipelle.

        Menkää nukkumaan ja keksikää huomenna paremmat jutut.


    • Maitomestari

      Lomittajien vaitiolovelvollisuus pitäisi muuttaa vaitiolopakoksi, ei tämä ikävä pinttynyt tapa muuten näytä loppuvan. Itse ilmoitin kerralla viiden lomittajan nimet toimistolle kun heillä karkasi mopo käsistä. Juoniteltiin, juoruiltiin ja manattiin nuoret viljelijät maanrakoon. Muutamat heistä lopetti juoruamisen, ei kaikki. Pahimmillaan eräs vanhempi naislomittaja hyppi syöpäsairairaan viljelijän silmille ja kehui oikein että sai viljelijän suuttumaan. Liekkö lomittajan jaksamis/motivaatio ongelmat syynä tähän, tiedä häntä. Suurin osa lomittajista kyllä ymmärtää vaitiolovelvollisuuden merkityksen, siitä kiitos heille.

      • 12 xrc

        seminoloogeista löytyy yhtä pahoja jurujen levittäjiä, pahempia kuin lomittajat.


      • ...
        12 xrc kirjoitti:

        seminoloogeista löytyy yhtä pahoja jurujen levittäjiä, pahempia kuin lomittajat.

        entäpä sitten yrittäjät jotka juoruavat lomittajien asioista..


      • isanta123
        ... kirjoitti:

        entäpä sitten yrittäjät jotka juoruavat lomittajien asioista..

        Ole ammattiin sidottu ominaisuus.
        Se on yleisivistyksen puutetta.ha hah ,minäkin tykkään juoruilla.


      • Emäntä10
        isanta123 kirjoitti:

        Ole ammattiin sidottu ominaisuus.
        Se on yleisivistyksen puutetta.ha hah ,minäkin tykkään juoruilla.

        Ei se juoruilijoiden kuuntelu ole mukavaa. Jotkut on vaan niin lörppiä, ettei osaa pitää mitään asioita omana tietonaan. Ihan hyvähän se on että ollaan kiinnostuneita toisten tekemisestä. Harvemmin ne juoruilijat hyviä asioita eteenpäin kertoo, pahat kellot kyllä laulaa. Kateellisuutta ja oman pesän peittelyä suurimmalla osalla.


      • Muamuija
        Emäntä10 kirjoitti:

        Ei se juoruilijoiden kuuntelu ole mukavaa. Jotkut on vaan niin lörppiä, ettei osaa pitää mitään asioita omana tietonaan. Ihan hyvähän se on että ollaan kiinnostuneita toisten tekemisestä. Harvemmin ne juoruilijat hyviä asioita eteenpäin kertoo, pahat kellot kyllä laulaa. Kateellisuutta ja oman pesän peittelyä suurimmalla osalla.

        Siinäpä miettimistä, mitä minusta lomittajat kenties puhuvat, minä kun en yleensä puhu niiden kanssa kuin työnopastuksessa. En kysele perhetilanteita, terveydentiloja tai naapurien asioita. Työt tehdään opastuksen jälkeen yleensä niin kaukana toisistaan, ettei se juttelu ole edes mahdollista. Olen ihan mielellään tuppisuuna, varsinkin niiden lomittajien kanssa, jotka ennen on osoittautuneet juorunhaluisiksi. Isäntä ja poika hoitaa sen supliikkipuolen, jos haluaavat, minä pysyn erossa asioista.


    • siitäsamaa

      huonosti automaatilla, kerroon pekaallee

    • juuruuaankaaiikki

      olkäpääkipeä sillä
      ms tautia sillä
      mies kuoli sillä
      eokon alapaa revennyt sillä
      alkoholisti miehensä pöpii sillä
      eokollasa hermoromahus
      talossa kaikki hyvin rahaa on vaikka kuinka, perillistä ei ole
      veljesä kuoli ryyppy matkalla
      mitäs muuta olisi juoruta

      • Oletko ollut

        yhteydessä maataloustoimistoon? Lomittajan esimiehen on oltava tietoinen jos juoruillaan ja myös puututtava siihen.. käytäntö on tietysti toinen, mutta periaatteessa näin! Lomittaja ei saa puhua työpaikoistaan eikä tiedoistaan, periaattessa sama jos lastenhoitajat, opettajat, eläinlääkärit ja terveyshuollon väki jakelisivat kaikki tietonsa eteenpäin!!


      • Anonyymi

        Tähä voes laittaa joka rivin jälkeen etu ja sukunimen, jo vuan täsmääs. vua jos laittais sekaisin niin saesivat arpoo kuka ottaa minniin taavin..

        , aeno ol aimona kerran, erkki eero sirkka matti esko ilmar


    • sikaosmo

      mukavaahan se on kuulla naapurin asioista ja yleensä jos ne on vielä negatiivistä. Kaikki ihmiset juoruavat joskus - myös lomittajat. Mistä te saatte sitten puheen aiheita, jos ei saisi toisista ihmisistä puhua. Ilmoistakaan ei viitsi koko aikaa laasata.

      Se on vain hyväksyttävä ne juorut, myös omasta itsestään. Maailmassa on paljon muutakin mukavaa tekemistä ja pohdittavaa, kuin se mitä toiset puhuvat ja ajattelevat minusta.

    • Juoruja aiheuttava

      Suuri on nautinto, kun saan tietää minusta juoruttavan. Se on sen merkki, että minut huomataan ja minut "noteerataan" eli minä olen olemassa.

      Mitään sanomattomasta ja vähäpätöisestä ihmisestä ei juoruilla. Ihmisessä pitää olla sitä jotakin, joka saa kielenkannat irtoamaan.

      Juoruilussa on paljon hyvääkin.Se ei ole pelkästään ikävä asia. Juoruilija on kiinnostunut myös toisista ihmisistä eikä vain itsestään. Omaa napaansa tuijottavat eivät juoruile, koska heitä ei todellakaan kiinnosta toisten asiat mitenkään.

      Avoin, rehellinen, vahvan itsetunnon omaava ja tasapainoinen henkilö sallii itsestään juoruttavan, koska avoimmuudellaan on katkaissut valheellisilta, todellista vahinkoa aiheuttavilta juoruilta siivet.

      Juoruileva ihminen on yleensä toisia rakastava ja todella välittää, mitä toiselle kuuluu.

      • Kattia kanssa

        Vai on juoruileva ihminen toisia rakastava ja välittävä???!!!
        Johan vitsin murjaiset, salli mun nauraa...
        Olihan vitsi, hah-haa heh-hee, ei voi olla totta! Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää!


      • maa alainen 70
        Kattia kanssa kirjoitti:

        Vai on juoruileva ihminen toisia rakastava ja välittävä???!!!
        Johan vitsin murjaiset, salli mun nauraa...
        Olihan vitsi, hah-haa heh-hee, ei voi olla totta! Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää!

        niin minussa kuin meissä kaikissa, se piirre et aina juorutaan ja kuunnellaan mieluiten negatiivisia asioita toisista. Mikähän siinä on? Jos jollakin menee tod. hyvin ja onnistunut kaikessa, eipä se kiinnosta ketään. Annas olla, kun tulee ongelmaa, vaikeuksia, sairautta niin eiköhän ala leuan napsaa??


      • oma elämä;))
        maa alainen 70 kirjoitti:

        niin minussa kuin meissä kaikissa, se piirre et aina juorutaan ja kuunnellaan mieluiten negatiivisia asioita toisista. Mikähän siinä on? Jos jollakin menee tod. hyvin ja onnistunut kaikessa, eipä se kiinnosta ketään. Annas olla, kun tulee ongelmaa, vaikeuksia, sairautta niin eiköhän ala leuan napsaa??

        jostain muinais ajasta "juoruilu" varmaan,ainaskin täällä sawossa.olin lomittaja itsekkin joku aika sitten,kyllä ne isännätkin uteli minkä laista muilla on ollut.se vaan taita olla jutun puutetta kun ei muuta juttua keksi nää juoruilijat


      • Häntis
        oma elämä;)) kirjoitti:

        jostain muinais ajasta "juoruilu" varmaan,ainaskin täällä sawossa.olin lomittaja itsekkin joku aika sitten,kyllä ne isännätkin uteli minkä laista muilla on ollut.se vaan taita olla jutun puutetta kun ei muuta juttua keksi nää juoruilijat

        Ei siinä mitään.kun lomittaja tuli navettaan,olin just panemassa emäntääni.
        Siitä vasta huuto nous,kun lomittajaa panin,ja emäntä tuli.....


    • Ja se taas oli...

      Entäs se kun tiedän yhen tutun emännän, muija latelee joka kerta yleensä jotain pahaa jostakin lomittajasta. Kuinka sekin oli laiska ja sekin oli aivan surkea kun ei ottanut koulusta kotiin kävelevää yläasteikäistä mukulaa kyytiin töihin tullessa... Joku jättää käytävät likaisiksi joku taas ei pessyt maitohuoneen lattiaa emäntää miellyttävällä tavalla. Ja ihan nimiltä puhui kaikista. Erään lomittajan suurin epäkohta oli se että lomatoimisto oli määrännyt hänet heille liian usein :) Minä sanon aina taloihin että jos jotain epäkohtia, niin aina ensin tieto minulle, ei juoruta kylille.

      • Anonyymi

        Ensemmäinen 10 vuotta lomittajana,meni ilman tuollaisia ongelmia tai,en sitten huomioinut niitä,siinä jossain 15 vuoden kohdalla,kun ensimmäisen kerran yhdistettiin paikallisyskimöitä,niin tällaisiinkin tapauksiin törmäs.

        Toisaalta on se hyvä olla joku hyvä juoru "takataskussa" tai, sitten keksiä sellainen jollekin juorunkipeälle,niin riittää kahvipöydässä sitten,paremmin kastettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensemmäinen 10 vuotta lomittajana,meni ilman tuollaisia ongelmia tai,en sitten huomioinut niitä,siinä jossain 15 vuoden kohdalla,kun ensimmäisen kerran yhdistettiin paikallisyskimöitä,niin tällaisiinkin tapauksiin törmäs.

        Toisaalta on se hyvä olla joku hyvä juoru "takataskussa" tai, sitten keksiä sellainen jollekin juorunkipeälle,niin riittää kahvipöydässä sitten,paremmin kastettavaa.

        On teillä pienet piirit. Minun asioita saa puhua. Normi elämää. Joskus tapellaan isännän kanssa. Joskus paneskellaan heinäkasassa. Elämää, ei haittaa vaikka toiset tietää.


    • Anonyymi

      Täällä savossa juoruilee lomituspalveluohjaaja. selittää tilojen parisuhteiden mustasukkaisuudet ym lomittajille etukäteen saako tilan isäntää katsoa naislomittaja silmiin jos emäntä näkemässä. tämmöstä kaikkea.

      • Anonyymi

        """tilojen parisuhteiden mustasukkaisuudet ym lomittajille""

        Kyllä on syytäkin kertoa, varmaan ovat eronneet kun jos tuollaista on.
        Isoilla tiloilla ei meee hyvin ,,se näkyy kun eroavat


    • Anonyymi

      Olin proagrian neuvoja vuosikymmeniä..30 vuoden aikana kuulin kylän juorut, naapurien hankinnat sekä oman kehumisen ..omat lapset olivat maailman parhaimpiin naimisiin päässeitä..naapurin miniän sekä vävyn valintaa ihmeteltiin kuis tuollainen otettiin. Lomittajat kertoi kaikki mitä tiesivät maailman menosta . Samoja asioita minulta vahvistettiin
      .tilan väki moitti jokaisen lomittajan..joku tila varasi parhaimman lomittajan itselleen..väsyin tiedon saantiin..omia töitä ei pystynyt tekemään ..ja ylitöiksi meni aina tietyissä taloissa. Viljelijät eivät välittäneet minun työajastani.

    • Anonyymi

      Jaaha,onko riittänyt hyviä juoruja 😁😁

      • Anonyymi

        Niin...ei ole kuulunut mitään?


    • Anonyymi

      Kyllä asia on niinettä niistä lomituspaikoistaei olla juoruiltu mitään jotka pitää lomittajata Ihmisenä.

      • Anonyymi

        Niin muuten,onko lomittaja "hän" vai "se" niin kuin koira,mites on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin muuten,onko lomittaja "hän" vai "se" niin kuin koira,mites on?

        Eikös se koira just ole monelle kaupunkilaiselle 'hän'.? Riippuu paljolti murrealueesta, jossain päin Suomea kaikki on 'se'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se koira just ole monelle kaupunkilaiselle 'hän'.? Riippuu paljolti murrealueesta, jossain päin Suomea kaikki on 'se'.

        Turussa kaikki on ketä.


    • Anonyymi

      En tiedä vaitiolovelvollisuudesta, mutta se on hyvä tapa olla hiljaa asioista

    • Anonyymi

      Lomittajat juoruilee keskenään kun saa ilmatteis puhua työpuhelimessa.

      • Anonyymi

        Se on se puhepaketti on niissä puhelimissa rajallinen,ylityksistä kysellään kyllä että,mistä johtuu? Yksi lomittaja laitettettiin kerran ,kirjoittamaan ylös,jokainen soittamansa puhelu ja syy puhelimella soittoon.
        Silloin kun,ne puhelimet jaettiin,niin annettiin tarkat ohjeet,mihin niillä saa soittaa, esim. niillä saa soittaa yrittäjälle että,on tulossa lomittamaan ja toiselle lomittajalle,jos tarvii kysyä neuvoa.
        Siihen ei johtavat osanneet vastata että,mitä sitten tehdään,jos se toinen lomittaja ei osaakaan neuvoa.


    • Anonyymi

      Samanlailla tässä maailmassa kaikilla suut käy. Pitäis olla vaitiolo muttei ole

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe