Ajattelin tässä aloittaa uuden keskustelun ja kysyä hieman muiden palstalaisten mielipiteitä siitä, että mitkä ovat teillä kaikkein suurimmat syyt siihen, miksi joudutte kärsimään yksinäisyydestä. Kaikkein inhottavinta tässä yksinäisyydessä on se asia, kun ketkään sellaiset ihmiset eivät tietenkään ymmärrä meidän yksinäisten ihmisten tilannetta, joilla itsellään on paljon kavereita ja ystäviä. Heidän mielestään kun sellaisissa ihmisissä täytyy olla aina jotain vikaa, joilla ei ole vähintään muutamaa hyvää kaveria, joihin pitäisi yhteyttä viikottain.
Itselläni suurin syy yksinäisyyteen ja kavereiden puutteeseen on yksinkertaisesti se asia, kun olen vaan kiinnostunut niin erilaisista asioista kun suurin osa ikäisistäni nuorista ja lisäksi mielipiteeni ja elämänarvoni poikkeavat niin täydellisesti keskivertosuomalaisnuorten mielipiteistä ja elämänarvoista. Tämän vuoksi se ihmisiin tutustuminen on ollut minun kohdallani aina äärimmäisen vaikeaa ja tulee olemaan varmasti ihan yhtä vaikeaa myös jatkossakin, sillä mitä enemmän ikää tulee, niin tuntuu vaan, että sitä enemmän ihmiset katsovat koko ajan minua kieroon mielipiteideni ja valintojeni takia.
Eniten mua ärsyttää se asia, kun nykynuoret tuntuvat olevan niin äärimmäisen pinnallisia, kateellisia ja suvaitsemattomia kaikkea erilaisuutta kohtaan, ettei heidän kanssaan voi juuri koskaan jutella mistään muusta kun vaan näistä opiskeluista, urasuunnitelmista ja baarireissuista. Itselläni kun tuota ikää on kohta 28-vuotta, enkä ole koskaan välittänyt mistään opiskeluista ja työuraan panostamisesta. Mulle on aina vaan riittänyt se, kun on joku duunipaikka, josta tienaa sen verran, että pystyy elättämään itse itsensä ja selviämään kaikista pakollisista maksuista. Mulle se työ ja opiskelut eivät ole koskaan olleet mitenkään erityisen tärkeitä asioita elämässäni, eikä mua ole koskaan kiinnostanut pätkän vertaa minkäänlainen työuralla eteneminen ja kovapalkkaisiin töihin pääseminen.
Masentaa vaan niin suunnattoman paljon se asia, kun mistään ei oikein pysty löytämään uusia kavereita, kun melkein kaikki ihmiset tuomitsevat mut heti sen jälkeen, kun he ovat kyselleet mun taustojani. Itse kun en koskaan tuomitse ihmisiä sen perusteella, että mitä he ovat ammatiltaan, koulutustasoltaan, sotilasarvoltaan ja mitä he ovat onnistuneet saavuttamaan elämänsä aikana. Suoraan sanottuna olen sitä mieltä, että jos joku tyyppi on aivan kusipää, niin ei se vaan nosta yhtään hänen arvostusta mun silmissäni, vaikka hän olisi käynyt mitä yliopistoja tahansa, tai ollut vaikka kuinka kovapalkkaisissa töissä ja kuinka nuorena tahansa.
Itseäni on kiinnostanut aina kovasti mm. musiikki, kulttuuri, kirjallisuus, urheilu ja matkailu. Joten olisi kiva, jos edes joskus elämässään voisi tutustua jossain sellaisiin ihmisiin, jotka tykkäisivät näistä samoista asioista ja eivätkä olisi aina pinnallisina utelemassa minulta siitä, että miksi en ole viitsinyt panostaa niihin opiskeluihin ja työelämässä etenemiseen. Valitettavasti kun tämän kaltaisia ihmisiä ei tunnu suomessa oikein olevan, tai sitten heitä on vaan äärimmäisen vaikea missään ikinä tavata. Näitä pinnallisia, kateellisia ja turhamaisia massanmukana menijöitä onnistuu kyllä valitettavasti tapaamaan aina melkein joka työpaikalla, baarissa tai missä ikinä sattuukin liikkumaan.
Näiden pinnallisten ihmisten mielestä kun minunlaisillani ihmisillä ei ole juuri mitään tavoitteita elämässä, mutta itselläni se suurin unelma olisi kyllä se, että kun pääsisi joskus elämässä muuttamaan johonkin oikein suvaitsevaiseen paikkaan kokonaan eroon tästä pinnallisesta massakulttuurista. Vielä kun saisi tutustua moniin sellaisiin tyyppeihin, joilla on samanlainen maailmankatsomus kun mulla ja jotka inhoaisivat myös yhtä paljon tätä nykyajan pinnallista täydellisyydentavoittelua. Harmittava juttu, kun näitä 1970-luvun hippiajan paratiisimestoja ei oikein löydy mistään enää tänä päivänä.
Pinnallisuus vihastuttaa
12
703
Vastaukset 12
- hjg
oletko kenties suurelta paikkakunnalta? suosittelen reissua pienemmille paikkakunnille, niin johan maailman katsomus avartuu :)
No alunperin olen kotoisin hämeestä suht pienestä kaupungista, joten voin sanoa sen, että kokemusta on siis pienemmillä paikkakunnilla asumisesta. Suurin syy Helsinkiin muuttoon oli just nimenomaan se, että kun halusin päästä sellaiseen ympäristöön ja ilmapiiriin, jossa olisi helpompaa elää vapaasti omana itsenään, etteivät ihmiset olisi aina tuomitsemassa näiden "väärien" mielipiteiden takia.
Entisessä kotikaupungissani ilmapiiri oli äärimmäisen ahdasmielinen ja jopa vihamielinen persoonallisuuksia kohtaan, siellä kun ei koskaan tykätty mun kaltaisistani pitkätukkaisista rock-henkisistä hippityypeistä. Helsingissä onneksi siihen ulkoiseen persoonaan ei kiinnitetä niin huomiota, mutta sitten siihen kyllä kiinnitetään sitäkin enemmän huomiota, että mitä oikein on saavuttanut elämässään.- raha tuo onnen
Minuakin on alkanut ärsyttämään tietynlainen pinnallisuus ja muiden elämän murehtiminen. Itse olisin myös tyytyväinen elämään, jossa minulla olisi jokin mukava säännöllinen työ jolla voisi normaalisti itsensä elättää. En osaa keskustella opiskeluasioista koska en tällä hetkellä opiskele. Joskus harvoin näen yhtä vanhaa ystävää, joka opsikelee kauppakorkeassa ja hän juuri sanoi, että joku opiskelukaveri oli vain lopettanut koulun ja mennyt VAIN johonkin kampaajalinjalle niin kuin se olisi jokin jymyuutinen. Kampaajalinjalle, ajatella, kuinka alas voi vajota? Mutta minkäs teet, kun raha on kaikki kaikessa ja jos ei ole suunnitellut elämää niin, että saisi vähintään 5 tonnia kuussa tilille niin on ilmeisesti jonkinlainen epäonnistuja tai kummajainen.
raha tuo onnen kirjoitti:
Minuakin on alkanut ärsyttämään tietynlainen pinnallisuus ja muiden elämän murehtiminen. Itse olisin myös tyytyväinen elämään, jossa minulla olisi jokin mukava säännöllinen työ jolla voisi normaalisti itsensä elättää. En osaa keskustella opiskeluasioista koska en tällä hetkellä opiskele. Joskus harvoin näen yhtä vanhaa ystävää, joka opsikelee kauppakorkeassa ja hän juuri sanoi, että joku opiskelukaveri oli vain lopettanut koulun ja mennyt VAIN johonkin kampaajalinjalle niin kuin se olisi jokin jymyuutinen. Kampaajalinjalle, ajatella, kuinka alas voi vajota? Mutta minkäs teet, kun raha on kaikki kaikessa ja jos ei ole suunnitellut elämää niin, että saisi vähintään 5 tonnia kuussa tilille niin on ilmeisesti jonkinlainen epäonnistuja tai kummajainen.
"Minuakin on alkanut ärsyttämään tietynlainen pinnallisuus ja muiden elämän murehtiminen. Itse olisin myös tyytyväinen elämään, jossa minulla olisi jokin mukava säännöllinen työ jolla voisi normaalisti itsensä elättää. En osaa keskustella opiskeluasioista koska en tällä hetkellä opiskele. Joskus harvoin näen yhtä vanhaa ystävää, joka opsikelee kauppakorkeassa ja hän juuri sanoi, että joku opiskelukaveri oli vain lopettanut koulun ja mennyt VAIN johonkin kampaajalinjalle niin kuin se olisi jokin jymyuutinen. Kampaajalinjalle, ajatella, kuinka alas voi vajota? Mutta minkäs teet, kun raha on kaikki kaikessa ja jos ei ole suunnitellut elämää niin, että saisi vähintään 5 tonnia kuussa tilille niin on ilmeisesti jonkinlainen epäonnistuja tai kummajainen. "
Itse olen huomannut työpaikalla just sen asian, kuinka nämä yliopistoissa ja korkeakouluissa opiskelevat työkaverit ovat pohjimmiltaan kateellisia mulle just siitä, kun tavallisena työläisenä mun rahatilanteeni on paljon parempi kun mitä se on heillä opiskelujen takia. Lisäksi nämä opiskelijat tuntuvat olevan kateellisia myös siitä, kun mulla sitä vapaa-aikaa on paljon enemmän, kun ei tarvitse ressata minkään koulukirjojen parissa enää duunipäivän jälkeen. Lisäksi suurin kateellisuus taitaa olla myös varmasti se asia, kun he tietävät sen, etten mä ole yhtään kateellinen heille näiden opiskelujen takia, enkä mä kadehdi yhtään sitä, jos he tienaavat joskus 10-vuoden päästä sen viisi tonnia kuussa. Mä kun olen ollut aina sellainen persoona, että mulla ei ole ollut tapana suunnitella asioita tulevaisuutta varten sen suuremmin. Mulle tärkeintä on vaan se, että tulen jotenkin taloudellisesti toimeen tällä hetkellä.
- hemupöö
olisinko sinusta pinnallinen vai en.minua kyllä kiinnostaa opiskelu,mutta ei pätemisen takia vaan pidän sitä mielenkiintoisena ja haluan päästä omilleni.
mutta ei se nyt tässä pointti ollut vaan se että ottaa myös päähän tuo ihmisten luokittelu minusta toisarvoisten asioiden perusteella.itse olen yksinäinen koska en osaa päästää ketään lähelle,ja on inhottavaa kun sen ja/tai ujouden takia katsotaan kieroon.olen ihan samanlainen ihminen kuin muut,en omaa synkkiä salaisuuksia,olen yleensä kiinnostunut muista ihmisistä enkä ole pahantahtoinen jos minuun ei suhtauduta ilkeästi.silti olen useimpien mielestä jonkinlainen friikki tai omituinen.sosiaaliset jutut määrittävät kai yleisesti ihmistä niin paljon muiden silmissä."olisinko sinusta pinnallinen vai en.minua kyllä kiinnostaa opiskelu,mutta ei pätemisen takia vaan pidän sitä mielenkiintoisena ja haluan päästä omilleni.
mutta ei se nyt tässä pointti ollut vaan se että ottaa myös päähän tuo ihmisten luokittelu minusta toisarvoisten asioiden perusteella. "
En todellakaan pidä sitä pinnallisena, jos on kiinnostunut opiskeluista ja jos haluaa saavuttaa jotain elämässään. Sitä taas pidän pinnallisuutena, jos täytyy koko ajan päteä niiden opiskelujen ja työpaikkojen avulla, eli yrittää ikään kuin pitää niiden avulla itseään muita parempina. Olisi hienoa, jos ihmiset osaisivat elää niin, etteivät olisi aina luokittelemassa toisiaan parempiin ja huonompiin tällaisten toisarvoisten asioiden perusteella.
- Face.
Mun käsityksen mukaan, todella monet pitävät musiikista, matkailusta, kulttuurista ja urheilusta. Ei noissa mitään niin ihmeellistä ole.
- 18+13
No esim matkoilla voi hyvinkin tavata mukavia persoonallisuuksia
Pitkätukka rock-henkinenkin voi löytää sielunkumppanin - GetALife
18+13 kirjoitti:
No esim matkoilla voi hyvinkin tavata mukavia persoonallisuuksia
Pitkätukka rock-henkinenkin voi löytää sielunkumppaninleikkauta hiukset ryhdy natsiksi
johan alkaa naisia tulla ja elämä hymyilee
oikeesti hanki elämä
kaikki riippuu susta ittestäs
Itse keskityn taiteisiin enkä ole hankkimassa mitään ns. suomalaista unelmaa, koska itsellenikin on tärkeintä vain perustoimeentulo ja yhteenkuuluvuuden tunne. Autenttista elämää saan toteuttaa nyt kun valmentaudun työelämään pikkuhiljaa vanhempieni tukena. Ainut asia mitä voi löytää taiteista parantamaan elämänlaatua on juuri tuo autenttisuus. Ymmärrän tukalan olosi ja pointtisi että elät vähän kuin "kotikaduissa" eli sosiaalista tunteiden vuoristorataa.
Itselleni on tärkeää vain aatteeni ja laatuaika Klubitalolla vertaisteni kanssa. Kun vanhemmistani aika jättää niin tottakai silloin pyrin saamaan jonkinlaista sosiaalsita elämää aikaiseksi. Olen itsekin kaveriton ja elän omassa mielikuvitusmaailmassani.- KyrieEleison
tympii nykymaailman elämänmeno ja tyyli. Ehkäpä siksi ystäväpiirini on todella rajattu. Ei oikeastaan kiinnosta mitä mieltä suurin osa ihmisistä on koska mielipiteineni kuulun joka tapauksessa vähemmistöön. Nykyään kunnollisia ystäviä on vaikea löytää ja tämä aiheuttaa ahdistusta. Suurin osa tapaamistani ihmisistä on hyvän päivän tuttuja joiden kanssa minulla ei ole muutoin suuremmin tekemistä. Eikä oikeastaan kiinnostakaan...
Joku voi vastata tähän: oma on vikasi, kun olet noin epäsosiaalinen mölli.. Ensinnäkin, en ole epäsosiaalinen, Toiseksi, en ole mölli. Ainut ongelma tässä maassa on se, että vaikka olisit kuinka avulias ja huomaavainen sekä aktiivinen niin ihmiset ovat etäisiä. Tai sitten sosiaalisia tyhjäpäitä, joiden elämäntehtävä on saada tuhat kaveria facebookissa ja tulla rikkaaksi räppäriksi tai malliksi. Pahimmassa tapauksessa on vielä kasvatuskin jäänyt saamatta. Yritä nyt sitten sellaisten keskellä elää :D
Tai ehkä olenkin itse vain hullu ja kaikki muut normaaleja, tiedä sitten siitä..- herra71
...sinä vaikutat ihan terveeltä. Toisaalta jos tällaisissa yhteiskunnissa ei jollakin tavalla voi huonosti tai suorastaan sairastu, ei ole ihan normaali :-/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751607
- 78851
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,38823En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56791- 59630
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?69610Olet niin tärkeä
Et edes tiedä sitä, tai ehkä tunnet sen… Sinussa on jotakin pysyvää, tuttua, turvallista, kodikasta.19551- 18502
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38496Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te35486