Anoreksia ja hiukset :(

toivohukassataaskerr

kysyisin erityisesti teiltä anoreksiaa tai bulimareksiaa sairastavat tai sairastaneet, johon liittyy paha aliravitsemus, että miten on hiusten käynyt.
Itse olin tosi pahassa tilassa (169/41) keväällä, ja siitä on tilanne parantunut, mutta hiukset eivät rasvoitu!

Muuten ei mitään karmeaa hiusten tuppoina lähtemistä tai kaljuja kohtia ole ilmennyt, mutta hiukset ovat elottomat, ihan selvästi lyhyemmät (aikaisemmin pisimmät vyötärölle) ja armottomasti takussa. En varmaan ikinä saa kaikkia takkuja selvitettyä, enkä edes uskalla, koska pelkään että niistä suurin osaa tippuu lattialle. Lyhyttukkaiseksi en ala!
Kaiken lisäksi voin olla epähuomiossa viikon ilman hiustenpesua ennen kuin ne rasvoittuvat yhtään.

Mutta siis miten muilla? Onko lähtenyt, harventunut. missä vaiheessa ja ennen kaikkea miten on takaisinkasvamisen laita. Palautuvatko hiukset kun ravitsemus korjaantuu ja kuinka kauan se vie?
Ja ennen kaikkea selvittävätkö kampaajat noita takkuja vai leikkaavatko armottomasti pois?
Vai autaisiko joku hoitoaine?
Asun Tampereen seudulla, joten jos sieltäpäin löytyisi sopiva kampaaja tai vaikka alan koulu....

6

3577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiuksetpaksut

Moi!

Sairastin ite anorexiaa tos vuos sitten, mut ei se kriittinen paino ehtiny pyssyy mulku vaan jonku kuukauden. Hiukset menetti eloisuutensa ja kiillon ja sit ku parantuminen alko nii niit alko tippuu oikee kunnol sillee jälkijunas, mut nyt on taas paksut ja pitkät ja kiiltävät. Mut ne hiukset korjaantuu itestään sit ku alkaa saada taas ravintoaineita kehoon mut joo jos ei haluu kaljuks nii varmaa ei kannata sun tilas mitää värjää tai pakonomaisesti kammata. nauti vielä kun voit pitemmistä pesukerroista ku paino nousee nii rasvaa tulee, päähänkin

• Anonyymi

kiitos tästä mulla on ollut paljon stressiä hiuksista joten kiitos että kerroit miten ne parantuivat

• Brreat

Takkuja tulee kyllä,itsellä ihan lyhyet hiukset nyt (ikävä kyllä) latvat on kuivat.Mikä mua auttaa on kalaöljy kapselit ja msm luontaistuote kapseli.Hius tuotteista mulle on paras kaikki joissa on aloe veraa,en tiedä miksi,mutta latvani kosteuttuvat aloesta.Syömishäiriöni on nyt tällä hetkellä aika pahalla tolalla,no se taas on eri tarina.

• ___----....

mulla hiuksia lähtee tosi pelottavan paljon, kaikki vaatteet ja lakanat TÄYNNÄ pitkiä irtohiuksia. en edes mikään sairaalloisen laiha ole (160/41), mutta kehoni tuntuu reagoivan silti tosi voimakkaasti (menkat katos jo 50 kilossa). en käsittele hiuksiani millään aineilla ja pesen vahvistavilla shampoilla ja hoitoaineilla jne jne jne mutta ei tunnu auttavan. Priorinia haluaisin kokeilla mutta olen vegaani niin en sitä possuvalmistetta aio hankkia.
      Luulenpa että puolenvuoden sisällä olen täyskalju xP
      Tämä tuskin oli kovin lohduttava viesti, pahoittelut.. :(

• Ei enää uhrauksia

Hei! Minulta lähti myös runsaasti hiuksia syömishäiriön myötä. Hiukseni ohenivat huomattavasti, varmaan puolet putosi, latvat olivat todella kuivat ja hiukset myös katkeilivat. Jakauksen kohdalle oikealle puolelle päätä muodostui n.s. kalju kohta. Pitkät, vaaleat ja terveet hiukseni olivat aiemmin herättäneet paljonkin ihailua, mutta ne tuhoutui kyllä täysin anoreksian takia. Olin luultavasti laihimmillani vuonna 2007, jolloin mittani olivat 177cm/49-50kg. Vasta tänä talvena hiukseni ovat saaneet takaisin runsauttaan, ja näyttää ensimmäistä kertaa piiiiitkään aikaan ihan kivoilta. Aikaa tähän kului siis monta vuotta, ja reseptinä on toiminut ruoka, priorin, kalaöljy, rautatabletit ja huolellinen hiustenhoito. Ikinä en enää aio uhrata hiuksiani!

• LitenAnna

Mulla on sama juttu tuon rasvoittumisen suhteen; voin ihan huoletta olla pesemättä hiuksiani vaikka ikuisuuden, ei ne ikinä rasvoitu. Tuo on ehkä positiivisin juttu koko hommassa... Muutoin anoreksia on tehnyt hiuksistani tosi ohuet ja hauraat. Viime kesänä tukkaa tippui tukkoina päästäni ja olin joutua paniikkiin. Silloin ravitsemustilani olikin ollut pitkään todella huono ja olin muun muassa nenämahaletkussa. Nyt oon alkusyksystä saakka syönyt kunnolla ja hiukset alkaa pikku hiljaa osoittaa parempia merkkejä. Jonkin aikaa sitten aloitin kalanmaksaöljykapselitkin, joiden toivon edesauttavan hiuspohjan toipumista. Aikaa vievää se taitaa tosiaan kyllä olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      143
      5930
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      270
      4998
    3. 273
      3627
    4. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      12
      2081
    5. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      166
      1776
    6. Nainen, älä tee aloitetta, jos

Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak
      Ikävä
      190
      1710
    7. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      104
      1343
    8. Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta

>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii
      Maailman menoa
      228
      1327
    9. Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla

Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj
      Maailman menoa
      102
      1235
    10. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      62
      1205
    Aihe