3G kenttävoimakkuus ?

surkeaSonera

Löytyykö netistä 3G-mokkulan kentänmittaria, että vois löytää parhaan sijainnin Soneran nettitikulle. Mobilepartnerissa näyttää täyttä kenttää, mutta tieto ei vaan kulje yli 500kb/sek. DNA-mokkulalla aina lähes luvattu 2M ,ajoittain jopa3,3 M/sek.

5

1303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kai sillä kentän voimakkudella ole merkitystä jos
      vaan latausnopeus on riittävä. Netti on pullallaan
      nopeustestereitä. Viestintäviraston mittari lienee
      se virallinen.

      Käytä samaa mittaria, jolla olet todennut tuon DNA:n
      aina 2 megaa, jota suuresti rohkenen epäillä.

      Mobile Partner näyttää aina sen hetkisen siirto- ja
      latausnopeuden ja vertaa sitä sitten nopeusmittarin
      näyttöön. Tuo latausnopeus on riippuvainen lähettäjästä.
      Suomi24-sivuilla on turha kuvitettakkaan, että yllettäisiin
      500 kiloon, hyvä jos 200-300 kiloa toteutuu.

      Hanki metrin mittainen ups-jatkokaapeli ja ripusta se
      nettitikkusi siihen ja vertaa mittauksia. Raja-alueilla
      saattaa auttaa. Seuraava mahdollisuus on kytkeä tikkuun
      jokin 5 db:n antenni ja sitä seuraava toimenpide on
      hankkia suunnattava ulkoantenni. Tosin Soneran halvim-
      massa tikussa ei ole antennin liitäntämahdollisuutta.

      Testasin juuri tätä viestiä varten Soneran tikkua panemalla
      sen peltipurkkiin, jolloin kenttävoimaakkuden palkeista
      "paloi" vain 0-2 kpl kaikista viidestä. Nopeuteen ei näyttänyt
      olevan merkitystä.

    • surkeaSonera

      Siis tikun siirtelyllä olis vaikutusta nopeuteen, vaikka kentän voimakkuudella mielestäsi ei ole vaikutusta ??? Eikö siirtelyllä juuri etsitä sitä parasta kentää :)) No DNA antaa jatkuvasti väh. 1,7M. Olen mittaillut sen useilla nettimittareilla, jos mittausjakso lyhyempi, helposti ylittää 3M.
      Sonera on jättänyt verkkonsa Suomessa heitteille, Ruotsissa aloittanut jo 4G-verkko .

      • 33

        Onkos DNA jossain aloittanut 4g-verkon toiminnan? Onkos jollain jo myynnissä 4g kännyköitä?
        Minäkin tein tusinan verran mittauksia samanaikaisesti DNA:n ja Soneran nettitikuilla. Sonera
        oli poikkeuksetta noin. 1,5 kertaa nopeampi kuin DNA. Riippuu näköjään paikkakunnasta.


      • surkeaSonera
        33 kirjoitti:

        Onkos DNA jossain aloittanut 4g-verkon toiminnan? Onkos jollain jo myynnissä 4g kännyköitä?
        Minäkin tein tusinan verran mittauksia samanaikaisesti DNA:n ja Soneran nettitikuilla. Sonera
        oli poikkeuksetta noin. 1,5 kertaa nopeampi kuin DNA. Riippuu näköjään paikkakunnasta.

        Suomessa vielä aikoihin,ruotsissa Soneralla vasta alkamassa, ja sitten Norjassa, mutta ketuttaa kun edes Suomen 3G ei vielä toimi kunnolla. Selvästi Suomi on Soneralla boikotissa kun sai heivattua kaikki suomalaiset pomotkin pois. Ja asiakaspalvelusivut aivan onneton, kehottaa vaan soittamaan maksulliseen jonotuspuhelimeen. :(


      • 33
        surkeaSonera kirjoitti:

        Suomessa vielä aikoihin,ruotsissa Soneralla vasta alkamassa, ja sitten Norjassa, mutta ketuttaa kun edes Suomen 3G ei vielä toimi kunnolla. Selvästi Suomi on Soneralla boikotissa kun sai heivattua kaikki suomalaiset pomotkin pois. Ja asiakaspalvelusivut aivan onneton, kehottaa vaan soittamaan maksulliseen jonotuspuhelimeen. :(

        Siis DNA:lla ei ole vielä missään 4g-verkoa. Onko se tosiaan noin surkea?
        Minua ei vois vähemmin kiinostaa, miten Sonera tai DNA toimii muualla,
        esim. Ruotsissa. Minulle riittää, kun tuo surkea verkko toimii lähen tuplaten
        nopeammin minulla kuin sinun loistava DNA:si.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe