Rodoksen kaupungissa. Lukisin mielelläni kokemuksia ja tietoja hotellissa olleilta =) Varattiin sinne matka elokuun alkuun.
Blue sky beach hotel..
12
2882
Vastaukset
- RodoksenMatkaaja
Hotelli on upea ja palvelu ykkösluokkaa! Jos kaipaat biletystä niin olet valinnut väärin. Jos haluat nauttia rauhallisesta hyvätasoisesta paikasta niin olet valinnut loistavasti. Hotelli on tarkoitettu aikuisille eli lapsiperheitä siellä ei oikeastaan näy. Ainoana miinuksena ohuet seinät, naapurien höpötys kuuluu siis läpi. Olimme kyseisessä hotellissa syyskuussa 2009 häämatkalla.
- -
Kiitos vastauksesta! Pariskuntana lähdetään. Hakusessa on sekä rauhaa että yöelämää. Hotellin sijainti vaikuttikin hyvältä molempiin tarkoituksiin. Meillä on parveke maa-näkymällä, ei saatu enää merinäköalallista. Tiedätkö millainen näkymä on "taaksepäin", aukeneeko laajasti vai onko siinä heti jotain seinää vastassa? Oliko allasalue kovin suosittu? Mietin vaan, et onnistuukohan vielä aamupäivällä saamaan aurinkotuoli paikkoja. No, täähän riippuu tietysti pitkälti matkustus ajankohdasta :)
- RodoksenMatkaaja
- kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Pariskuntana lähdetään. Hakusessa on sekä rauhaa että yöelämää. Hotellin sijainti vaikuttikin hyvältä molempiin tarkoituksiin. Meillä on parveke maa-näkymällä, ei saatu enää merinäköalallista. Tiedätkö millainen näkymä on "taaksepäin", aukeneeko laajasti vai onko siinä heti jotain seinää vastassa? Oliko allasalue kovin suosittu? Mietin vaan, et onnistuukohan vielä aamupäivällä saamaan aurinkotuoli paikkoja. No, täähän riippuu tietysti pitkälti matkustus ajankohdasta :)
Meillä oli myös maanäköala. Itse en viettänyt parvekkeella aikaa juurikaan, koska sinne ei paistanut aurinko. Näköala oli kujalle missä ei ollut oikeastaan mitään katseltavaa.
Hotellista on matkaa rannalle n. 10 metriä rannalle joten sekin on lähellä.
Hotellin altaalta saa aurinkotuolin jos menee hyvissä ajoin aamulla sinne. Meidän reissullamme altaassa ei uinut ketää muu kuin me mutta tuolit olivat täynnä senioreita. Me saimme tuolit kahden viikon aikana muutaman kerran. Tosin me suosimme meren rantaa enemmän. Ja sitten allasalueella on ihan tavallisia tuoleja missä istuskella. Ja allasbaarista saa edullisesti hyvää naposteltavaa ! - RodoksenMatkaaja
RodoksenMatkaaja kirjoitti:
Meillä oli myös maanäköala. Itse en viettänyt parvekkeella aikaa juurikaan, koska sinne ei paistanut aurinko. Näköala oli kujalle missä ei ollut oikeastaan mitään katseltavaa.
Hotellista on matkaa rannalle n. 10 metriä rannalle joten sekin on lähellä.
Hotellin altaalta saa aurinkotuolin jos menee hyvissä ajoin aamulla sinne. Meidän reissullamme altaassa ei uinut ketää muu kuin me mutta tuolit olivat täynnä senioreita. Me saimme tuolit kahden viikon aikana muutaman kerran. Tosin me suosimme meren rantaa enemmän. Ja sitten allasalueella on ihan tavallisia tuoleja missä istuskella. Ja allasbaarista saa edullisesti hyvää naposteltavaa !Niin ja piti sanoa että baarikatu on ihan hotellin vieressä joten yöelämä ei ole kaukana. Ensimmäisinä öinä heräsin baarikadun meteliin mutta siihen tottuu =)
- R-fani
RodoksenMatkaaja kirjoitti:
Niin ja piti sanoa että baarikatu on ihan hotellin vieressä joten yöelämä ei ole kaukana. Ensimmäisinä öinä heräsin baarikadun meteliin mutta siihen tottuu =)
...Beach -hotellissa on myös mainiot aamiaiset sekä illalliset - puolihoito on todella hintansa veroinen.
Me olemme olleet hotellissa jo pari kolme kertaa ja seuraava visiitti on elokuussa.
Hyvä hotelli kaikin puolin!
Hyvää loman odotusta!
- eea84
Itse vietin viikon loman kyseisessä hotellissa kesällä 2008. Hotelli oli siisti ja hyvällä paikalla. Rodoksen suosittu baarikatuhan alkaa aivan hotellin vierestä (liikenneympyrän toiselta puolelta) ja ranta vieressä.
Miinuksena mainittakoon parvekkeelta avautuva näköala. Meillä parveke oli suoraan naapuritalolle ja roskiksille päin, mutta eihän kukaan lomail parvekkeella :)
Itse olen tehnyt monta matkaa Kreikkaan ja Rodoksellakin on tullut käytyä neljä kertaa (tänä kesänä 5.) ja voisin melkein sanoa, että Blue Sky hotellissa on ollut parhaimmat huoneet. Siisti ja melko tilava.
Hotellissa oli meidän siellä ollessa paljon vanhempia brittituristeja, ja vähän bileporukoita ja lapsiperheitä ja ehkä juuri siksi hotelli oli melko rauhallinen. Uima-allas oli aika suosittu, mutta aurinko pääsee paistamaan allasalueelle melko epätasaisesti! Osa allasalueesta pääsee nauttimaan auringosta vasta puolenpäivän jälkeen. - Rodos 2010
Harkitsemme tätä hotellia (Blue Sky Beach) ensi kesän Rodoksen matkalle. Toinen vaihtoehto olisi Cactus. Olemme kahdestaan matkustava 3-kymppinen pariskunta. Ilmeisesti merinäköala kannattaa ottaa? vai? Minkäslaiset olivat huoneiden suihkut? Jostain luin, että olisivat olleet tosi pienet.
Jotain vinkkejä ensikertalaisille Rodoksella?? Uskaltaako skootterilla huristella kaupungissa? Jos vuokraisi auton, niin missä kannattaisi käydä? Vinkkejä otetaan vastaan :)- TJ117
Olemme myös menossa kyseiseen "Blue sky beach"-hotelliin. Palstoja lukeneena ei ole vastaa tullut negatiivisia palautteita hotellista. jännityksellä odottelen mitä tuleman pitää. Cactus-hotellistakaan ei ole valitettavaa, itse siellä olleena. Ja molempien hotellien sijainti on todella hyvä.
Mitä skootterin- tai autonvuokraukseen tulee niin alkuunsa paikallinen liikenne näyttää aika hurjalta. Mutta huolellisesti kun ajelee niin ongelmilta välttyy. Esim. Lindokseen on mukava ajella ja liikennekin rauhoittuu kun ajelee pois kaupungista. Meillä on tarkoitus vuokrata auto ja kiertää saari ympäri rannikkoa pitkin. Kaupunki ja sen ympäristö alkaa olemaan jokseenkin tuttu. Viides kerta lähtee syyskuun alussa Rodokselle. Hyvä paikka kaikin puolin! Iloista matkan odotusta!
- jinna85
Itse olen kyseisessä hotellissa vieraillut 2009 ja 2008. Oikein mukava ja juuri kolmen tähden hotelli. Suosittelen!
Itse en pidä niin rannalla makoilusta, koska hiekkaa on joka paikassa ja mereen kävely on haastavaa (isoja kiviä, kuumaa hiekkaa ja välimatka aurinkotuolit maksavat ja juomat otettava itse mukaan). Altailla olo oli siis melkein jokapäiväistä ja siellä tuli nähtyä vaikka mitä.
Jos altaalta haluaa aurongonottopaikan kannattaa mennä melko aikaisin (n. klo8). Ainakin viime vuonna ja sitä edeltävänä allasalue oli onneksi ihan aamusta kiinni, kun sitä siivottiin. Monet hotellin asiakkaat ottivat kuitenkin aamupalalle jo pyyhkeensä mukaan ja kun ovet avattiin alueelle alkoi kauhea kamppailu parhaista paikoista. Varaaminen pyyhkeillä on kielletty ja usein henkilökunta kävi poistamassa niitä pyyhkeitä joilla ei ollut omistajaa näkyvillä.
Hauskaa lomaa!
Ps. Aurinko paistaa ensimmäisenä "suihkulähteen" ja ulkoterassin lähettyvillä ;)- Blue Sky
Kokemuksia kyseisestä hotellista...
- meillä oli huoneesta merinäköala, ja se oli lisämaksun arvoinen
- jostain luin, että huoneissa olisi kokolattiamatot, mutta näin ei ollut ainakaan meidän huoneessa
- huone oli tilava ja säilytystilaa oli tarpeeksi
- suihkukaappi oli PIENI! noin 50cmx50cm. Jossain huoneissa oli kuulemma amme.
- hotelli on täynnä hollantilaisia, englantilaisia ja saksalaisia eläkeläisiä. Meno on siis sen mukaista ;)
- Muistakaa ottaa korvatulpat mukaan! Öisin baarikadun äänet, liikenne, kulkukoirien haukunta ja baarista palaavan nuorison melu kantautuu ainakin merenpuoleisiin huoneisiin.
- aamiainen oli monipuolinen, mutta melkoisen "english breakfast"-painotteinen, eli paljon lämmintä ruokaa. Aamiaiselle olisin itse kaivannut enemmän tuoreita hedelmiä ja vihanneksia ja kunnon appelsiinimehua (eihän sitä litkua voi kukaan juoda!) Plussana paksu kreikkalainen jogurtti hunajan kanssa ja tuoreet croisantit marmelaadin tai nutellan kera. Njam!
- yhtenä iltana osallistuimme myös illalliselle. Se maksoi 10e juomat. Se oli seisovasta pöydästä ja tarjolla oli sekä kreikkalaista, että "länsimaista" ruokaa. Ihan ok, mutta en jaksaisi joka ilta syödä.
- Allasalue oli pieni ja aurinko paistaa koko alueelle vasta puolen päivän aikoihin.
- Asiakkaat varasivat aurinkotuoleja heti aamiaisen jälkeen menemällä niihin istumaan ja lukemaan kirjaa varjossa (!). Eli pyyhkeellä varaamisia en huomannut.
- Itse suosimme rantaa, ja sehän onkin vain tien toisella puolella. Aurinkotuolit maksoivat 8€ (kaksi tuolia ja varjo)
- Kun tulimmme iltapäivällä takaisin hotellille retkiltä, kaupungilta tai rannalta, oli allasalueella jo lähes tyhjää.
- Halpa ja monipuolinen SuperMarket Cosmos löytyy hotellin oikealta puolelta hieman takaa. Hotellin oman SuperMarketin valikoima on aika suppea ja hinnat kalliit.
- Hotellii sijaitsee hyvällä paikalla, kävelymatkan päässä kaikesta
- Ravintoloita, joita voin suositella: Vanhassa kaupungissa Rustico, hotellin kulmalla Agalma (maistakaa Meze-lautanen), tuulisella rannalla hotellin lähellä Felicia (ihanat kiviuunipizzat). Kaupungin uudessa osassa monia hyviä ravintoloita, joiden nimiä en muista.
- Vuokrasimme auton vuokraamo Marathonista hotellin takaa. Maksoi 45e päivä. Kiersimme koko saaren ja kävimme esimerkiksi seuraavissa paikoissa: Tsambikan luostari, Tsambika beach, Lindos, Monolithos. Hyvin ehtii päivässä kiertää saaren (noin 200 kilsaa)
Kerron mielelläni lisää jos herää kysymyksiä :)
- Ap
Vaikka ektju on vanha niin on pakko kommentoida. Itse olen ollut kyseisessä hotellissa 2009 merinäköalalla olevassa huoneessa ja meitä (pariskunta) ei ainakaan kyllä häirinnyt minkään sortin meteli. Ei kyllä kuulunut sisälle huoneeseen. Loistava hotelli kaikin puolin. Tänä vuonna uudestaan samaan paikkaan.
- Eikun Rodokselle
Jassu!
Ei haittaa vaikka ketju onkin vanha, saapa historiaa mukaan! Edellä onkin jo kommentteja mutta saa laittaa uusiakin, meillä alkaa reissu tuonne viikonloppuna ;))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3802968Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201599Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481390Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan171215Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa591068Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta291040En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82983- 81975
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo153939Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar206864