vauva on aina ollut huono juomaan maitoa, mutta yleensä on saanut sen puoli litraa uppoamaan. Nyt vauva kieltäytyy joidenkin ruokailujen aikana kokonaan maidosta. Olen kokeillut taikamukista, mukista, tuttipullosta... Ruokailujen välissäkin olen koettanut tarjota maitoa, mutta ei vain kelpaa. Hyvä jos juo vuorokaudessa enää 2-3 dl. Vesikään ei kelpaa ja sitä ei edes suositeltu neuvolasta sen takia, kun korvikettakaan ei juo paljoa. Onko muilla vauvoja, jotka juo noin vähän? Pissavaippoja tulee kyllä useampi vrk:ssa.
Eri korvikkeita olen kokeillut, mutta ei vaikutusta. Kohta saa alkaa antamaan tavallisia maitotuotteita ja pikkuhiljaa sitten siirtyä rasvattomaan maitoon ja toivoa, että se maistuisi paremmin. Mutta voihan olla että sekään ei maistu.
vauva 9kk ei halua korviketta
3
1155
Vastaukset
- .......
Maidon saanti pitää turvata eli tee puurot maitoon, anna vauvajogurttia ja rahkaa jne. Mutta outoa jos ei tule jano... miten olisi esim. vellit? Meillä poika juo 2 krt velliä eli 4 dl maitoa tulee siitä. Iltaisin kauravelli ja päivällä perunaporkkanavelli. Näin saa enemmän nestettä.
- ei maistu ei
aamu- ja iltapuurot tehdään korvikkeeseen, on aina tehty (korviketta menee puuroihin 2-3dl). Ja esim. jogurttia syö usein välipalaksi. Kalsiumia kyllä saa puuroista (aamu iltapuuron kalsium-määrä vastaa 1.5 litraa korviketta). Mietityttää vain tosiaan että eikö jano tule. Vauva on lähes koko ajan on liikkeessäkin.
- linkkiliisa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381572Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261151