Ei löydy netistä faktaa tuon hiukkasuodattimen vaihto/huoltovälille eikä tietenkään osahintoja. Kuinkas usein täytyy vaihtaa ja mitäs se vaihto töineen kustantaa? Löytyykös asiasta tietäviä?
D-CAT hiukkassuodatin
18
17121
Vastaukset
- Kiala Viulu
Suositeltu vaihtoväli on 120 000 km ja hinta on vaihdettuna n. 700 - 1000€ riippuen korjaamosta
- /////
Suositeltu vaihtoväli on 120 000 km ja hinta on vaihdettuna n. 700 - 1000€ riippuen korjaamosta
- Juk1
120 tkm takana ajat sitten eikä kukaan ole ottanut asiaa esille. Ei näkyvää savua, ei nokea lumessa, putkenpää harmaa. Höpötietoa taas liikkeellä.
J - Kiala Viulu
Juk1 kirjoitti:
120 tkm takana ajat sitten eikä kukaan ole ottanut asiaa esille. Ei näkyvää savua, ei nokea lumessa, putkenpää harmaa. Höpötietoa taas liikkeellä.
JEdelliset tiedot vain koskevat Peogeot ja Citroen autoja, jotka oli kyllä netissä ja täysin oikeita.
Soitin Toyotan huoltoteknikolle ja kertoi, ettei sitä tarvitse vaihtaa lainkaan koko auton elinaikana ellei ole mennyt hajalle jostain syystä tai ajettu todella pahasti tukkoon kaupungkiajossa! Kuulemma tosiharvinaista että hajoaa tai tukkeutuu, koska puhdistaa ja polttaa kaikki automaattisesti tarvittaessa. Helpottaa puhdistumista, kun antaa vähän jenkaa koneelle matka-ajossa ajamalla jonkinjaikaa kolmosvaihteella 80-100 km/h. Suositelvaa varsinkin katsastukseen mennessä, ettei pomppaa päästöistä.
Hinta on tosi suolainen, jos pitää vaihtaa. Hiukkassuodatin maksaa 1400€ ja työ päälle n. 200€! Koetaulun mittaristoon syttyy kuulemma valo, jos on hajalla/vikaa.
Tämä kaikki Tojotahuollon virallista tietoa. - Ei enään Toyotaa
Kiala Viulu kirjoitti:
Edelliset tiedot vain koskevat Peogeot ja Citroen autoja, jotka oli kyllä netissä ja täysin oikeita.
Soitin Toyotan huoltoteknikolle ja kertoi, ettei sitä tarvitse vaihtaa lainkaan koko auton elinaikana ellei ole mennyt hajalle jostain syystä tai ajettu todella pahasti tukkoon kaupungkiajossa! Kuulemma tosiharvinaista että hajoaa tai tukkeutuu, koska puhdistaa ja polttaa kaikki automaattisesti tarvittaessa. Helpottaa puhdistumista, kun antaa vähän jenkaa koneelle matka-ajossa ajamalla jonkinjaikaa kolmosvaihteella 80-100 km/h. Suositelvaa varsinkin katsastukseen mennessä, ettei pomppaa päästöistä.
Hinta on tosi suolainen, jos pitää vaihtaa. Hiukkassuodatin maksaa 1400€ ja työ päälle n. 200€! Koetaulun mittaristoon syttyy kuulemma valo, jos on hajalla/vikaa.
Tämä kaikki Tojotahuollon virallista tietoa.Vaihdettu takuuna ajettu 70tkm, lasku olisi ollut tuota luokkaa, jos olisi pitänyt itse maksaa
- D-Cat rules
Ei enään Toyotaa kirjoitti:
Vaihdettu takuuna ajettu 70tkm, lasku olisi ollut tuota luokkaa, jos olisi pitänyt itse maksaa
Itselläni syttyi moottorihäiriövalo RAV4 177:ssa ja omalla obd-skannerilla tarkistettuna vika oli hiukkassuodattimessa. Konehuoneessa tulipellin yläosassa painetunnistimessa (musta muovinen mötikkä, johon tulee alhaaltapäin 2 mustaa letkua, jotka ovat värikoodattuja, keltainen ja punainen)on kiinni hiukkassuodattimelta tulevat paineletkut. Irrotin ko. letkut ja päästin kompressorilla kunnon paineet. Toisessa letkussa ollut tukos aukesi ja akunkenkää irrottamalla vikakoodi häipyi. Ei ole häiriövalo tullut takaisin kun olen ajanut noin 200km operaation jälkeen. Olisiko niin että ainakin osa noista hiukkassuodattimen vaihdoista on turhia ja vain tuo letku (tai hiukkassuodattimen osana oleva teräsputki, johon letku johtaa) on tukossa. Itsekin ajattelin että ei enää Toijotaa jos noin kallis remppa jo 74tkm:n kohdalla. Taidan sen sijaan perustaa D-Cat hiukkassuodatin korjaamon autotalliini ;-)
- Loppu hermot
D-Cat rules kirjoitti:
Itselläni syttyi moottorihäiriövalo RAV4 177:ssa ja omalla obd-skannerilla tarkistettuna vika oli hiukkassuodattimessa. Konehuoneessa tulipellin yläosassa painetunnistimessa (musta muovinen mötikkä, johon tulee alhaaltapäin 2 mustaa letkua, jotka ovat värikoodattuja, keltainen ja punainen)on kiinni hiukkassuodattimelta tulevat paineletkut. Irrotin ko. letkut ja päästin kompressorilla kunnon paineet. Toisessa letkussa ollut tukos aukesi ja akunkenkää irrottamalla vikakoodi häipyi. Ei ole häiriövalo tullut takaisin kun olen ajanut noin 200km operaation jälkeen. Olisiko niin että ainakin osa noista hiukkassuodattimen vaihdoista on turhia ja vain tuo letku (tai hiukkassuodattimen osana oleva teräsputki, johon letku johtaa) on tukossa. Itsekin ajattelin että ei enää Toijotaa jos noin kallis remppa jo 74tkm:n kohdalla. Taidan sen sijaan perustaa D-Cat hiukkassuodatin korjaamon autotalliini ;-)
vahdettiin myös uudemmat letkut, jotka ovat isompia sisähalkaisijaltaan, sama häly päälle :-(
Nyt on vaihdettu myös painetunnistin ja se ylimääräinen suutin.
Toyotan mukaan auton "pitäisi" toimia jatkossa ilman ongelmia. En jäänyt odottammaan ensi syksyn /talven pakkasia vaan laitoin kotteron kiertoon ja uusi onnelinen Toyotan omistaja voi jatkaa testiä ensi talvena. - Luotettavuus ?
Loppu hermot kirjoitti:
vahdettiin myös uudemmat letkut, jotka ovat isompia sisähalkaisijaltaan, sama häly päälle :-(
Nyt on vaihdettu myös painetunnistin ja se ylimääräinen suutin.
Toyotan mukaan auton "pitäisi" toimia jatkossa ilman ongelmia. En jäänyt odottammaan ensi syksyn /talven pakkasia vaan laitoin kotteron kiertoon ja uusi onnelinen Toyotan omistaja voi jatkaa testiä ensi talvena.meidän Toyotassa on hiukkassuodatin tukkeutunut kolme kertaa ja kilometrejä on takana vasta alle 10000. Tietty menee aina takuukorjaukseen, mutta silti se kaikki vaiva ym. Aina kun on korjattu on kuulema kunnossa voi ajella aivan huoletta. Toyotalla eivät osaa antaa selvää vastausta miksi näin kannatanee laittaa vahinko kiertämään ja vaihtaa auto ennen syksyä.
- .,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
Luotettavuus ? kirjoitti:
meidän Toyotassa on hiukkassuodatin tukkeutunut kolme kertaa ja kilometrejä on takana vasta alle 10000. Tietty menee aina takuukorjaukseen, mutta silti se kaikki vaiva ym. Aina kun on korjattu on kuulema kunnossa voi ajella aivan huoletta. Toyotalla eivät osaa antaa selvää vastausta miksi näin kannatanee laittaa vahinko kiertämään ja vaihtaa auto ennen syksyä.
Minkätyyppistä ajoa autollanne ajetaan? Ainakin nissanissa(x-trail) hiukkassuodin tukkeutuu helposti pelkässä kaupunkiajossa(lienee suunnitteluvirhe,tokihan auton täytyisi toimia, vaikka sillä ajettaisiin ainoastaan kaupungissa), ja kun merkkivalo syttyy,suodin täytyy puhdistaa,onnistuu myös itse,mutta tässä tulee ongelma, autolla pitäisi välittömästi ajaa reippaammilla kierroksilla yhtäjaksoista ajoa n. puolen tunnin ajan. Mutta jos seisot keskustan ruuhkissa mites ajat? No, vikakoodi tallentuu, eikä poistu ennenkuin nissan huolto käynnistää ohjelmallisesti auton oman puhdistus ohjelman, eli auto polttaa suotimen itse puhtaaksi ja koodi poistuu. Ohjelmaa ei voi käynnistää kuin nissanin omalla testerillä merkkihuollossa. Itse suodin siis ei rikkoudu eikä sitä tarvitse vaihtaa. Tämä on tyyppivika, eli aika yleistä. Kustannus on sadan euron luokkaa.
- Mersumies wannabe
Kiala Viulu kirjoitti:
Edelliset tiedot vain koskevat Peogeot ja Citroen autoja, jotka oli kyllä netissä ja täysin oikeita.
Tämä kaikki Tojotahuollon virallista tietoa.Toyota on puolet halvempi auto kuin vastaava mersu. Mersuun hiukkassuodin on puolet halvempi kuin Tojotaan. kts mersun asiakaslehti.
- Luotettava......
.,.,.,.,.,.,.,.,.,., kirjoitti:
Minkätyyppistä ajoa autollanne ajetaan? Ainakin nissanissa(x-trail) hiukkassuodin tukkeutuu helposti pelkässä kaupunkiajossa(lienee suunnitteluvirhe,tokihan auton täytyisi toimia, vaikka sillä ajettaisiin ainoastaan kaupungissa), ja kun merkkivalo syttyy,suodin täytyy puhdistaa,onnistuu myös itse,mutta tässä tulee ongelma, autolla pitäisi välittömästi ajaa reippaammilla kierroksilla yhtäjaksoista ajoa n. puolen tunnin ajan. Mutta jos seisot keskustan ruuhkissa mites ajat? No, vikakoodi tallentuu, eikä poistu ennenkuin nissan huolto käynnistää ohjelmallisesti auton oman puhdistus ohjelman, eli auto polttaa suotimen itse puhtaaksi ja koodi poistuu. Ohjelmaa ei voi käynnistää kuin nissanin omalla testerillä merkkihuollossa. Itse suodin siis ei rikkoudu eikä sitä tarvitse vaihtaa. Tämä on tyyppivika, eli aika yleistä. Kustannus on sadan euron luokkaa.
Suurimmaksi osaksi ajamme kaupunki- / taajamaajoa, mutta liikumme aamuyöstä, joten ruuhkissa tai valoissa emme paljon seisoskele. Toyotalla ohjelmoivat tietokoneen niin, että tiedän milloin puhdistusoperaatio alkaa, mutta eipä tuota ole tapahtunut pariin kuukauteen, ainoastaan kerran on ilmoittanut hiukkassuodattimen olevan tukossa ja silloin taas suunnattiin huoltoon. Kuitenkin huollossa sanovat auton olevan kunnossa vaikka hiukkassuodatin tukossa vähän väliä. No, luotto autoon on mennyt ja nyt katsotaan mitä tuleman pitää. Ja mikä parasta huollossa sanovat meidän Toyotan olevan ainut jossa on tälläista vikaa. Itse tiedän usealla olevan samoja ongelmia uusien diselien kanssa (merkki kuin merkki), kun pakoputkesta ei tänäpäivänä saisi tulla mitään epäpuhtauksia ulos, hiukkassuodatin toimisi parhaiten Saksan autobaanoilla.
- autokovaihtoon?
Luotettava...... kirjoitti:
Suurimmaksi osaksi ajamme kaupunki- / taajamaajoa, mutta liikumme aamuyöstä, joten ruuhkissa tai valoissa emme paljon seisoskele. Toyotalla ohjelmoivat tietokoneen niin, että tiedän milloin puhdistusoperaatio alkaa, mutta eipä tuota ole tapahtunut pariin kuukauteen, ainoastaan kerran on ilmoittanut hiukkassuodattimen olevan tukossa ja silloin taas suunnattiin huoltoon. Kuitenkin huollossa sanovat auton olevan kunnossa vaikka hiukkassuodatin tukossa vähän väliä. No, luotto autoon on mennyt ja nyt katsotaan mitä tuleman pitää. Ja mikä parasta huollossa sanovat meidän Toyotan olevan ainut jossa on tälläista vikaa. Itse tiedän usealla olevan samoja ongelmia uusien diselien kanssa (merkki kuin merkki), kun pakoputkesta ei tänäpäivänä saisi tulla mitään epäpuhtauksia ulos, hiukkassuodatin toimisi parhaiten Saksan autobaanoilla.
Vai väittävät olevan ainut jossa vikaa D-catissa! Vähääkään kun tutkii netissä Toyota aiheisia sivuja niin selviää että on aikalailla yleinen vika. Itsellä on nyt alkanut oireilla myös tuo d-cat, kerran käytetty puhdistettavana nuo d-catin putket jonka jälkeen toimi n.3000 km ja sama homma taas! Nyt puhdistin itse noita putkia ja nollasin vikavalot. Seurataan tilannetta ja katsotaan kuinka kauan menee kun on taas tukossa. Alkaa harmittamaan tämä kun ei koskaan tiedä koska häviää tehot!
- Perusasiat selville
autokovaihtoon? kirjoitti:
Vai väittävät olevan ainut jossa vikaa D-catissa! Vähääkään kun tutkii netissä Toyota aiheisia sivuja niin selviää että on aikalailla yleinen vika. Itsellä on nyt alkanut oireilla myös tuo d-cat, kerran käytetty puhdistettavana nuo d-catin putket jonka jälkeen toimi n.3000 km ja sama homma taas! Nyt puhdistin itse noita putkia ja nollasin vikavalot. Seurataan tilannetta ja katsotaan kuinka kauan menee kun on taas tukossa. Alkaa harmittamaan tämä kun ei koskaan tiedä koska häviää tehot!
Se välipuhdistus, jonka pitäisi käynnistyä parin sadan km välein on noen polttamista tuhkaksi. Vähitellen hiukkassuodatin täyttyy tuhkasta ja on silloin vaihdettava. Hiukkassuodatin ei voi kestää täyttymättä auton normaalia elinikää ja kilometrejä.
- Timo9"
Heippa vaan! Häiriövalot syttyivät ja tehot hävisivät mun vm. 2006 (120 000km) D-CATistä, vein Tojotani merkkihuoltamoon. "puhdistusajo" maksoi 140 euroa! Mekaanikko oli ajanut autollani 200 km ja tankin tyhjäksi koska joskus kuulemma näin täytyy tehdä? Varoittelivat huollossa,että auto voi toimia nyt hetken aikaa mutta sitten on vaihdettava uusi suodatin (1500 €). Auto toimi tuon operaation jälkeen n. 2000 km ja taas pärähti valot päälle ja tehot alas.
Soitin toiseen merkkihuoltamoon jossa neuvottiin tekemään "puhdistusajo" itse. Piti ajaa kolmosvaihteella kaasupohjassa vähintään 15 min. No minähän ajoin puoli tuntia 120 - 130 km/h! :) Auto parkkiin ja jäähdyttelyn ja uudelleen käynnistyksen jälkeen merkkivalot olivat sammuneet ja auto toimii ja tehoa on aivan pirusti! Valojen syttyminen on merkki, että puhdistusajo täytyy tehdä heti. Ei muutakun kaasu pohjaan niin paskat irtoavat ja moottori tykkää kun se saa taas hengittää. Nykyautoilla ajetaan aivan liian hiljaa, koneet tykkää kun niitä käytetään. Kannattaa vaan valita harkiten missä tuon puhdistusajon suorittaa ettei tule kalliimmaksi kuin merkkihuoltamon palvelut.
Eli vaikka huoltamo olisi heti vaihtamassa uutta hiukkassuodatinta niin kannattaa kokeilla itse "puhdistusajoa" ensin. Säästät tonneja! - Asentaja11
Itse olen puhdistanut suodattimet ihan puutarhaletkulla ja hyvin toimii.
- ou-jeeees
D-CAT 177hv Corolla Verso -08, aj. 100tkm ja hiukkasuodatin pölläyttelee 1500-2500 kierrosvälillä 10 sek. välein. Tänään tuli huollosta tuomio, että pitää vaihtaa koko suodatin, vaikka vikavaloja kojelaudassa ei ole. Huomenna sen sijaan tulee tuomio kuka maksaa. Ostin auton Toyotalta 3,5kk sitten, ja ajanut itse sillä n. 7tkm. Auton Titaani-takuuseen ei kuulemma ainakaan kuulu, mutta katsotaan auttaako myyjän kanta asiassa. Omasta mielestäni kuuluu 6kk virhevastuun piiriin aika selkeästi.
- Asiakas maksaa 100 %
Kannattaa huomata että merkkiliikkeissä osat ja työ on hinnoiteltu sen verran reilusti, että asiakas maksaa koko remontin, vaikka liike tulisi vastaan 50 % alennuksella.
- ou-jeeees
Tuomio oli että korvaavat koko hiukkasuodattimen korjauksen. Erinomaista palvelua Toyotalta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1153495Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801301GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys511267- 831202
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351122- 601057
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn291010- 54911
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39892- 67888