Neurologien palkka/koulutus

15vpt

Olisin kiinnostunut opiskelemaan neurologiksi tulevaisuudessa. Voisiko joku kertoa neurologien palkkatasosta ja koulutuksesta?

Kiitos etukäteen,
15-v poika Tampereelta

5

8859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M

Ketään?

• YTM

työ- ja elinkeinotoimistosta. Ainakin akateemiset ammatit -kirjasessa on myös palkkatietoja. Neurologit ovat lääkäreitä, joten pitää olla yo pitkä matematiikka (otaksun niin) ja sinnikäs hakemaan yliopistoon, jos ei heti pääse eka kerralla.

Neurologi on siis neurologian erikoislääkäri. Opiskeluaika lienee melko pitkä, koska lääkärithän ovat lääketieteen lisensiaatteja peruskoulutukseltaan. Tietoa voit saada joko työ- ja elinkeinotoimistosta, www.mol.fi -sivustolta tai hakemalla netistä. Tietäisikö koulusi opinto-ohjaaja, jos teillä sellainen on?

Itse olen akateeminen, mutta en lääkäri enkä opo. Siksi tietoni ovat asiasta suppeat. Yritä näiden vihjeiden avulla. Onnea matkaan. Toivottavasti pidät myös ihmisistä.

• tpii
        YTM kirjoitti:

työ- ja elinkeinotoimistosta. Ainakin akateemiset ammatit -kirjasessa on myös palkkatietoja. Neurologit ovat lääkäreitä, joten pitää olla yo pitkä matematiikka (otaksun niin) ja sinnikäs hakemaan yliopistoon, jos ei heti pääse eka kerralla.

Neurologi on siis neurologian erikoislääkäri. Opiskeluaika lienee melko pitkä, koska lääkärithän ovat lääketieteen lisensiaatteja peruskoulutukseltaan. Tietoa voit saada joko työ- ja elinkeinotoimistosta, www.mol.fi -sivustolta tai hakemalla netistä. Tietäisikö koulusi opinto-ohjaaja, jos teillä sellainen on?

Itse olen akateeminen, mutta en lääkäri enkä opo. Siksi tietoni ovat asiasta suppeat. Yritä näiden vihjeiden avulla. Onnea matkaan. Toivottavasti pidät myös ihmisistä.

Lääketieteen erikoisalahan se neurologia tosiaan on. Eli esin pitää valmistua lääkäriksi, joka on noin 5.5-6 vuotta vähintään. Opiskelu on erittäin tiukasti kurssimuotoista, joten nopeuttamaan tuota ei ahkerakaan pysty (toisin kuten usein tavallisessa yliopisto-opiskelussa). Sitten erikoistuminen kestää vielä 6 vuotta tuohon päälle, sisältää jakson terveyskeskusta, jonkin verran muita erikoisaloja, ja nelisen vuotta neurologialla apulaislääkärinä oloa. (noista suhteista, tai tarkoista vuosista en mene vannomaan, ovat voineet muuttua). Sitten tentin jälkeen saa erikoislääkärin oikeudet. Palkka on normaali erikoislääkärin palkka. Matalin mahdollinen mitä työehtosopimuksessa on, on kai tasoa 3500 €/kk, käytännössä vähintäänkin ikälisiä tuohon tulee lisää siihen mennessä kun erikoistuminen on valmis, ja usein muitakin lisiä tietysti mahdollisia päivystys- ja lisätyökorvauksia jne.

• Anonyymi

Menitkö sitten opiskelemaan neurologiksi?

• Anonyymi

Mites menee nykyään? Joko olet valmis Nekrologi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      480
      3744
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2786
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      278
      2154
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      449
      2003
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1354
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1261
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1128
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      1035
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      1019
    10. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1018
    Aihe