Kaksoset ja unettomuus

Uneton 2onen

Kärsittekö te muutkin arvon kaksoset samasta ongelmasta kuin minä, eli unettomuudesta? Ja lähinnä unensaannin vaikeudesta. Usein iltaisin, kun alan nukkua pyörii niin paljon ajatuksia päässä, että saattaa mennä jopa tuntikausia saada unenpäästä kiinni. Ja voi hyvänen aika, jos on jotain stressiä.. silloin unta saa vartoa loppuelämänsä. Sydänsurutkin näkyvät heti ensimmäisinä ruokahaluttomuuden lisäksi unettomuutena.
Unenlaatu noin yleisestikin on melko kevyttä. Herään helposti ääniin ympärillä, ja on todella vaikea nukkua, jos vieressä joku kuorsaa tms. Ja jos unta ei saa, niin sitten tulee ravattua jatkuvasti vessassa, keittiössä juomassa vettä jne.. Onkohan tämä ollenkaan kiinni horoskooppimerkistä? Omasta kaveripiiristäni kylläkin moni kaksonen myöntää olevansa juuri tällainen nukkuja :)

6

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkonen

      tuon unettomuuden.
      Varsinkin silloin kun stressiä tai sydänsurut, silloin valvotuttaa ja kieriskelen petissä koittaen nukkua.
      Uni vaan ei tule sillä kaikki asiat pyörii mielessä niin että uni juoksee varmaan karkuun.
      Joskus herään keskellä yötä ja kun ajatukset vie niin unipa sit kaikkoaa, väsyttää mutta ei unta.
      Minulla auttaa usein se että saatan keittää yölläkin kahvia ja kohta olen jo unessa kun kupposen saan.
      (olen muutenkin kova juomaan kahvia) ;)
      En tiedä itsekään että onko kyse juuri tästä horoskooppi merkistä vai mistä.
      Mihin aikaan olet syntynyt ja minä päivänä?

    • Yökukkujan seurassa

      Mieheni on horoskoopiltaan kaksonen ja ravaa monta kertaa yössä juomassa vettä, käy vessassa ja keksiipä kuunnella musiikkia tai lukea hetken kirjaa tmv. kun ei tule uni. Oikea yökukkuja ja naureskeli äsken kun huutelin, että hei sulla on horoskooppisi mukaan muitakin kukkujia :) Minua ei ravaamiset häiritse vaan annan hänen rauhassa touhuta ja joskus kun käyn itsekin vessassa yöllä käyn jututtamassa häntä unetonta. No ei se varmaan pelkästään horoskoopistakaan ole kiinni tuo unettomuus mutta jos on levoton luonne niin tuotahan se varmasti helposti on. Iltaisin meillä voi helposti venyä tuo nukkumaanmeno aamuyön puolelle kun ei meinaa juttelusta tulla loppua ja molemmat hokee "No nyt nukutaan" vaan kohta on pakko sanoa vielä jotain :) Toinen yökukkujien horoskooppimerkki on mielestäni neitsyt tai jousimiehet - ainakin ystävävieni perusteella. Itse olen vaaka.

    • kukkuja :)

      Itselläni on välillä kausia jolloin kärsin unettomuudesta ja sitten taas välillä nukun kuin tukki.
      Itse olen myös todella herkkä ympärillä oleville äänille kuten kuorsaukselle, musiikille ja tvn äänelle.
      Senkin olen huomannut jos olen stressaantunut vaikka töistä kieriskelen ja pyöriskelen tunteja ennen kuin nukahdan ja se tuo tullessaan aina kamalat painajaiset joihin herään :(
      Ja harvemmin olen itsekkään nukahtanut 10 min sisällä, kun yleensä siihen menee ainakin tunti ellei pidempänkin. Mutta en tiedä onko kiinni horoskoopista vai ihan vaan jokaisesta omasta itsestään :)

      • AP

        Niin tuskin se pelkästään horoskooppimerkistä onkaan kiinni, mutta jos tämä kaksosmainen levoton luonne jotenkin herkistää niille uniongelmille.. :) Itselläni on vaakamies kämppiksenä, ja hänellä ei todellakaan ole samanlaisia ongelmia kuin minulla. Siitä, että hän huikkaa hyvät yöt, menee keskimäärin kolme minuuttia, kun huoneesta alkaa kuulua kuorsausta.
        Lapsena kävin jopa lääkärissä univaikeuksieni takia. Muistan, että siellä neuvottiin menemään säännöllisesti samaan aikaan nukkumaan ja suorittamaan joka ilta samanlaiset iltarutiinit. Mutta kun kaikkeen samanlaiseen ja toistuvaan asiaan kyllästyy niin nopeasti, etten kauaa jaksa tuollaisia rutiineja.. :)


      • imovane koukussa!
        AP kirjoitti:

        Niin tuskin se pelkästään horoskooppimerkistä onkaan kiinni, mutta jos tämä kaksosmainen levoton luonne jotenkin herkistää niille uniongelmille.. :) Itselläni on vaakamies kämppiksenä, ja hänellä ei todellakaan ole samanlaisia ongelmia kuin minulla. Siitä, että hän huikkaa hyvät yöt, menee keskimäärin kolme minuuttia, kun huoneesta alkaa kuulua kuorsausta.
        Lapsena kävin jopa lääkärissä univaikeuksieni takia. Muistan, että siellä neuvottiin menemään säännöllisesti samaan aikaan nukkumaan ja suorittamaan joka ilta samanlaiset iltarutiinit. Mutta kun kaikkeen samanlaiseen ja toistuvaan asiaan kyllästyy niin nopeasti, etten kauaa jaksa tuollaisia rutiineja.. :)

        onpa mielenkiintoista kuulla, et en ole ainoa kaksonen, joka valvoo.... samat oireet, kun teillä muilla, kausiluontosta, mutta unen saanti yleensä aina vaikeaa. voiko tällanenkin liittyä horoskooppiin?


      • tipieeeee
        imovane koukussa! kirjoitti:

        onpa mielenkiintoista kuulla, et en ole ainoa kaksonen, joka valvoo.... samat oireet, kun teillä muilla, kausiluontosta, mutta unen saanti yleensä aina vaikeaa. voiko tällanenkin liittyä horoskooppiin?

        Näin myös minulla!!! Oon kans miettiny et mikä helvetti on ku siit unesta ei saa kiinn. Usein jos on sydänsuruja tms stressiä, uni saapuu vasta 3-5 aikaa aamulla... Sitten olenkin niin pyörryksissä aamulla et on pakko skipata duunit... :s


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe