Kuonokoppa pennulle?

^Toivoton^

Tilannen on tämä. Pennulla kohta 5kk on jokin älytön vimma syödä ulkoa kiviä, papereita, puunlehtiä, oksia, purkkaa yms yms. roskia. Kiellot ei auta, namupalan kanssa ulkoilu ei auta, hihnasta pieni nykäisy ei auta, kulkee vain koko ajan suu auki ulkona ja kahmii kaiken mahdollisen suuhunsa. Metrin välein saa pysähtyä ja saa olla laittamassa pennun suuhun sormia ja tonkia suusta sinnen sopimattomat jutut pois. Aina en edes ehdi ottaa roskia suusta pois kun pentu on keksinyt sen että pitää nielaista heti ennen kuin se roska yms otetaan pois suusta. Eli ulkona oleminen ja lenkillä käynti on aivan mahdotonta hommaa. Ja kauhulla ajattelen että miten pahasti tässä vielä käy ja mitä jos käykin kerran niin että syö vaikka lasinsirun suuhunsa. Eli kun tälläinen tilannen on niin voinko ostaa kuonokopan pennulle ja käyttää sitä ulkoillessa?

Olen ihan toivoton.

9

5097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidettäisiin, sen

pitäminen vaikuttaisi pentusi elekieleen muita koiria kohdatessa, tällöin se itse voi hätääntyä tai muut voivat suhtautua siihen varauksella alkaen rähistä, jolloin pnetusi hätääntyy entisestään ja pahimmillaan siitä itsestäänkin tulee rähjääjä, koska se alkaa pelkäämään muita koiria.

Pennut ovat tuollaisia, tutkivat kaikkea suullaan, suu on koirat kädet, nyt on vain jaksettava, kyllä se siitä ajankanssa. Kuonokopalla vain pahennat asiaa, sen käyttö ei opeta koiralle mitään, se ei ymmärrä miksi sitä kohdellaan niin julmasti, sekoittaa vain koiran päätä, hämmentää, aiheuttaa epäluuloisuutta. Sinuna tarkistaisin myös koiran ruokinnan, kivien syöntiin voi liittyä jokin puutos. Minä tyhjäsin itsekkin joka kerta koiran suun, sanoin tiukasti ei, turhaan nyit, ei sekään kerro koiralle mitään, ihmettelee vaan ja alkaa pelkäämään mitä seuraavaksi teet. Pennun kanssa on vain jaksettava, ihan normaali pentu tuo on.

• vääkky

en minäkään kuonokoppaa ainakaan vakituisesti alkaisi käyttämään. Ehkä pari kokeilukertaa ja jos se kitkisi tavan pois niin hyvä, mutta ei vakituiseksi ratkaisuksi.
        Lenkit on kyllä ruvettava saamaan sujumaan, ei tuo mielestäni ihan tavallista ole, että kaikki suuhun kahmitaan. Olen kuitenkin viitisen koiraa pennusta vanhuuteen hoitanut ja ihan tuollaista ei ole vastaan tullut koiralla, omalla ihmislapsella yhdellä kylläkin, heh heh.
        Itse lähtisin tarkistamaan ruokavaliota, onko täysipainoista ja tarpeeksi ja muutenkin panostaisin ulkona kulkemiseen niin, että se lähtee "rullaamaan" . Mikähän rotu sulla lienee? Ihan kääpiöistä mulla ei kokemusta, mutta keskikokoisesta lähtien olen pistänyt jo 4 - 5 kk remmissä ruotuun niin, että koira vasemmalle puolelle taluttajaa, talutus kuin näyttelyissä eli koiraa ohjataan yläkaulalta. Hyvät vinkit kuinka kävelyn saa kulkemaan saa lähes jokaisesta koirakuiskaaja-sarjan jaksosta. Näitä myydään dvd-bokseina marketeissa. Itse olen huomannut saman tekniikan toimivan jo vuosia sitten. Näin ankaralla mallilla sitten vain se alku, että koira oppii tavoille, ja jos tavat meinaa unehtua niin takaisin ruotuun, muuten käytän itsekin lempeämpää otetta etenkin pentujen kanssa.

• ^Toivoton^
        vääkky kirjoitti:

en minäkään kuonokoppaa ainakaan vakituisesti alkaisi käyttämään. Ehkä pari kokeilukertaa ja jos se kitkisi tavan pois niin hyvä, mutta ei vakituiseksi ratkaisuksi.
        Lenkit on kyllä ruvettava saamaan sujumaan, ei tuo mielestäni ihan tavallista ole, että kaikki suuhun kahmitaan. Olen kuitenkin viitisen koiraa pennusta vanhuuteen hoitanut ja ihan tuollaista ei ole vastaan tullut koiralla, omalla ihmislapsella yhdellä kylläkin, heh heh.
        Itse lähtisin tarkistamaan ruokavaliota, onko täysipainoista ja tarpeeksi ja muutenkin panostaisin ulkona kulkemiseen niin, että se lähtee "rullaamaan" . Mikähän rotu sulla lienee? Ihan kääpiöistä mulla ei kokemusta, mutta keskikokoisesta lähtien olen pistänyt jo 4 - 5 kk remmissä ruotuun niin, että koira vasemmalle puolelle taluttajaa, talutus kuin näyttelyissä eli koiraa ohjataan yläkaulalta. Hyvät vinkit kuinka kävelyn saa kulkemaan saa lähes jokaisesta koirakuiskaaja-sarjan jaksosta. Näitä myydään dvd-bokseina marketeissa. Itse olen huomannut saman tekniikan toimivan jo vuosia sitten. Näin ankaralla mallilla sitten vain se alku, että koira oppii tavoille, ja jos tavat meinaa unehtua niin takaisin ruotuun, muuten käytän itsekin lempeämpää otetta etenkin pentujen kanssa.

Niin eli mulla on karkkari mäykky ja meillä syödään Purina ONE Puppy & Junior ja lisäksi olen siihen antanut kalkkitabletin mukaan. Välillä saa myös lihaa ja raejuustoa ruuan sekaan. Pennulle on lisäksi tarjolla puruluita joita voi järsiä. Ulkona meillä käydään noin 6-8 kertaa ja tehdään pikkulenkkejä.

• ooooooooooo

Jätä reitille joku houkutteleva roska, jonka olet maustanut maulla josta koira ei pidä (esim sitruunamenu?). Anna sen ottaa roska ja oppia itse, ettei kaikkea kannata maistaa.

• nerppa!

koiranpentu käyttää suuta käsinään. joten tottakai kaikki uusi täytyy tutkia. kuonokoppa ei opeta pennulle mitään pidä mieluummin hihnaa kireällä ja katsele itsekin vähän ympärille roskien varalta. kyllä se siitä kun pentuu kasvaa. :D kannattaa lenkillä koittaa leikkiä vaikka risulla tai kepillä niin jos sitten roskat yms. jäis huomaamatta

• maailmaa suullaan,

pentuaika on tuollaista, kuonokoppa on älytön aikuisellekkin käytettynä, älä mene pilaamaan pentusi luottamusta ja rakkautta sinuun, keinoja on kyllä, edellä monta vinkkiä, pentujen kanssa on vain jaksettava kun sellaisen kerran on vastuulleen ottanut. Kyllä se siitä ajan kanssa, mutta unohda alkuunsa tuollaiset idioottimaisuudet. Se on pentu! Kannattaa lukea kirjallisuutta, varsinkin pentuaikaa käsitteleviä ja nimenomaan oman rotusi näkökulmasta.

• ^^^^^^^^^^^^^

Etsi ulkoilureitti jossa ei ole paljon roskia. Mieleen tuli myös että onko koirasi ruokinta kohdallaan? Mitä se syö kotona? Jos annat sille markettien halpoja pöperöitä, sillä voi olla jokin vitamiinivajaus, tai että ruuassa ei ole tarpeeksi esim. proteiineja. Mikäli syötät halpaa markettimoskaa, vaihda korkealaatuiseen eläinkaupan ruokaan.

• ^Toivoton^

Niin kuin tuolla jo ylempänä vastasin niin meillä syödään Purina ONE Puppy & Junior ja lisäksi olen siihen antanut kalkkitabletin mukaan. Välillä saa myös lihaa ja raejuustoa ruuan sekaan. Pennulle on lisäksi tarjolla puruluita joita voi järsiä. Kyseessä siis karkkari mäykky.

• Herkkumaha
        ^Toivoton^ kirjoitti:

Niin kuin tuolla jo ylempänä vastasin niin meillä syödään Purina ONE Puppy & Junior ja lisäksi olen siihen antanut kalkkitabletin mukaan. Välillä saa myös lihaa ja raejuustoa ruuan sekaan. Pennulle on lisäksi tarjolla puruluita joita voi järsiä. Kyseessä siis karkkari mäykky.

Heissan!

Meillä oli ihan sama juttu: pentu söi ihan kaiken mitä näki. Piti vain olla itse tarkkana ja ottaa tupakantumpit, purkat ym. pois. Nyt koira on melkein 1 v. ja edelleen syö ulkoa kaikenlaista, mutta ei läheskään niin paljon kuin ennen. Olen lukenut jostain, että osa koirista vain on tämmöisiä ruuan perään olevia yksilöitä. Ei siinä auta koiran normaali ruoka, koska se on ollut koko ajan ihan kunnossa.

Tuttavan koira ei voi olla syömättä, jos löytää jäniksen papanoita. Meillä koitetaan joskus syödä muiden koirienkin kasoja ja se on ällöttävää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2079
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1520
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1299
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      236
      1180
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1160
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1086
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1031
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      243
      972
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      916
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      891
    Aihe