Apua opinnäytetyöhön

Pulassako?

Apua tosiaan tarvitsen.
Minulla on nyt opinnäytetyö tulossa tässä keväällä, enkä ole saanut minkäänlaista infoa koulustani, miten se pitäisi tehdä, kuinka pitkä.. Jne. En siis yhtään mitään.
Olen valmistumassa merkomiksi, asiakaspalvelun ja markkinoinnin linjalla, ja kysyn siis,
mistä voisin tehdä opinnäytetyöni?
Suhteellisen helppo ja että saan sen kunnolla tehtyä?

Kiitos kaikille vastanneille :)

7

1463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huurrepuut

      että et ole saanut oppilaitoksestasi mitään ohjausta. Kannattaisi varmaan kysyä opettajialta ja ohjaajilta tästä asiasta.
      Oletko ollut työharjoittelussa? Siitä voisi hyvin keksiä opinnäytteen aiheen.
      Selaile oppilaitoksenne kirjastossa tai vaikka netissä aikaisempia opinnäytteitä, niin saat jonkinlaista mallia. Asettelu- yms. ohjeet sinun pitäisi saada ohjaajaltasi. Tiedustele niitä heti, niin voit alusta lähtien kirjoittaa oikeiden standardien mukaan.
      Siis ohjaajan puheille, aiheen keksiminen, lähdemateriaalin etsiminen ja kirjoittamaan!

    • Kummia merkonomeja

      Todennäköisesti et ole tekemässä koulusi ensimmäistä opinnäytettä, vaan niitä on tehty vähintään jo muutamia satoja. Yleensä tehdyt opinnäytteet on sijoitettu oppilaitoksen kirjastoon. Siksi kannattaisi mennä selailemaan niitä, että pääsisit käsitykseen opinnäytteen luonteesta, aiheista, muodosta ja pituudesta.

      Lisäksi ihmettelisin, jos asiasta ei ole ohjeistusta esimerkiksi oppilaitoksesi verkkosivuilla, sillä esimerkiksi opinnäytteiden muoto on useimmissa paikoissa kaikkein tarkimmin määritettyjä asioita. Tosin kokemuksesta tiedän, että hyvin harvassa ovat ne opiskelijat, jotka ovat ohjeen lukeneet saati sitten sitä noudattaneet, ainakin jos tulosta katsoo.

      Ja et sitten sinäkään viitsinyt etsiä malleja verkosta, jossa niitä näyttää olevan vaikka kuinka paljon:

      www.salonopetus.fi/.../Kirjallisten_toiden_ohje_ 13_8_2004.doc

      www.tao.tampere.fi/.../opinnayteohje_taok.htm

    • Emppu´

      noista muutamista asiattomista kommenteista. Oppilaitoksen vaatimat muotoseikat luulisi tosiaan löytyvän koulun nettisivuilta, mutta ensisijassa teidän pitäisi kyllä saada ohjausta opettajalta. Tuntuu erittäin kummalliselta, ettette ole sitä saaneet. Laitat vastaavalle opettajalle viestiä tai menet reippaasti käymään. Ohjaus kuuluu olennaisesti hänen työhönsä, joten älä ainakaan ujostele ottaa yhteyttä. Opettajasi varmasti myös arvostaa oma-aloitteisuuttasi.

      Ideoita aiheeksi etsisin oppikirjoista ja aikaisemmin tehdyistä lopputöistä. Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen, että voisit tehdä vaikka pienen asiakastyytyväisyyskyselyn lempivaateliikkeellesi tai vaikka tuotesijoittelua elokuvissa. Muilla, etenkin markkinoinnin ihmisillä, olisi sinulle varmasti vielä innostavampia ja ajankohtaisempia aihe-ehdotelmia. Toivottavasti saatkin lisää ideoita! Itsekin tietysti täytyy nähdä vaivaa eli miettiä, mikä on sinua opiskelujesi aikana erityisesti kiinnostanut ja mihin haluaisit perehtyä lisää näin opinnäytetyön muodossa. Mitä ajankohtaisia, päivänpolttavia aiheita alallasi on ja miten niitä on käsitelty alan lehdissä tai mediassa laajemmin. Tsemppiä ja intoa työhösi!

      • kaikkea sitä

        Minä kerta kaikkiaan kieltäydyn olemasta asiaton. Minulla kerta kaikkiaan keittää, kun aikuiset (>18 v) ihmiset taivastelevat opinnäytteensä kanssa. Mutta tosiasia on

        a) opinnäytteistä on vähintään N (N>>1) jo toteutettua esimerkkiä
        b) joka ainoassa oppilaitoksessa on erittäin tarkat opinnäytteen formaattia koskevat ohjeet
        c) netti suorastaan pullistelee opinnäytteistä ja niiden toteuttamista koskevista tiedoista
        d) loppututkinnon suorittaneiden pitäisi suoriutua nykyisin varsin raa'asta työmaailmasta aivan itse
        e) turhaa vinkunaa opinnäytteiden vaikeudesta on netti täynnä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe